Přejít na obsah

Navod na dorabku aut. sklonu (nivelace) xenonov na octavia II


OctavianusII

Doporučené příspěvky

Zdravim, ospravedlnujem sa ked uz je niekde takyto navod ale ja osobne som ho nenasiel, potreboval by som si dorobit aut. sklon xenonov na skoda octavia II 1.9 tdi, ostrekovace uz mam. Mam nato vsetky potrebne diely ako: kabelaz, ovladac len intenzity osvetlenia do interieru, gyroskopy: predny, zadny (snimace), riad. jednotku... dalej mam uz aj elektrikara ktory by mi to v pohode urobil, ale on pozaduje k vykonanie svojej praci schemu podla ktorej by to urobil, podrobny navod kam co a ako zapojit, presnejsie. najeky PIN, ktory kabel kam ..... Konkretne mam rok vyroby 2006, modelovy rok 2007. Dakujem velmi pekne za podrobny navod SCHEMU .....ak bude.

Editováno: , autor: OctavianusII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ahoj, poslal ti niekto tie schemy? mam nakupeny material a idem sa do toho tento tyzden pustit aj ja. Ked si to robil mozes mi poslat aj dake foto z prestavby, hlavne kade a ako pretiahnut kable z exterieru (motorovy priestor) do interieru a do ktorych svorkovnic ich mam pozapajat. Ja schemy mam nastudovat ich idem zajtra ale vzdy je lepsie ked mam radu od niekoho kto to uz robil predomnou. D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

este sa chcem spytat ci ma niekto skusenosti s tymito vyrobkami na automaticke nastavovanie sklonu svetiel, ci to bude vsetko v poriadku ked si to namontujem, pri STK nebude ziaden problem , policajti a tak..... 

 

http://www.bi-xenony.sk/automaticke-naklapanie/   alebo toto:

 

http://www.cybertronic-labs.cz/naklapeni-svetel-stepper-kit-i19c51

Editováno: , autor: OctavianusII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som si diely kupoval po castiach, kde na co som natrafil to som kupil ale vsetko org diely z wv koncernu , ziadne "oblbovaky" typu zazracna krabicka ci ine vyrobky. ked kupis nieco ine ako je org koncernovo odskusane musis vediet ze auto ti s tym nebude vediet komunikovat. treba si uvedomit ze toto nieje vymena autoradia zo swingu na bolero..... toto je pokrocily zasah do kabelaze auta a vsetky neoriginalne pouzite diely zvysuju pravdepodobnost chyb do buducnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím klubáci...

Protože jsem tu hledal ale nic moc nenašel (celkově je tu hodně málo návodů), tak bych tu chtěl dát postupem času nějaké info pro dodělání nivelace xenonů pro O2 předFL ...

Hlavně bych chtěl zmínit, že uvedu jen informace a rady jak budu postupovat já a co nejlevněji... Vy si to udělejte klidně podle svého v lepším provedení.

Dám zde i postupně el.zapojení z ELSY (nebudu to vysvětlovat, musíte si to nastudovat sami). Čísla dílů se mohou lišit.

 

 

SEZNAM POTŘEBNÝCH DÍLŮ

 

Doporučuji sehnat z jednoho auta které je na díly a také se dohodnout s prodejceM, aby vám k tomu dal i konektory s kouskem kabeláže:

 

  1. Nivelační senzory pro přední a zadní nápravu. Obě nápravy mají stejné čidlo 1T0 907 503 . Jiné jsou pouze ty uchycení (i 4x4 má jiné). Konektory do čidel 4B0 973 712 .
    Komplet zadní 1K0941273N / Komplet přední 1K0941274C
  2. Jednotku náklonu senzorů 1T0 907 357 s konektorem 4E0 972 726
  3. Tlačítko pro změnu intenzity podsvícení (je bez kolečka pro manuální náklon světel) 1Z0 941 333 A
  4. Nějaké ty vodiče, pokud si neseženete komplet kabeláž z vrakáče...
  5. Určitě budete potřebovat diagnostiku

 

Cena za kterou jsem tyto věci sehnal: 2500Kč

 

_____

 

obrazek.thumb.png.0bf773ee968fcd67676f0784baf6cbce.png

 

 

 

INSTALACE SNÍMAČŮ NA NÁPRAVY

 

Pro instalaci není nutné žádné speciální nástroje a přípravky. Otvory pro šrouby jsou připraveny. Na zadní nápravu by se měly dát tzv. nýtovací matice N10597701 na které si musíte ale sehnat i nýtovací kleště. Já to vyřešil podložkou, pérovkou a matkou. Nevidím v tom problém. Originál šrouby by měly mít označení N10430104

Tady není nutný žádný návod. Když se podíváte na fotku jak to tam má zhruba být, tak už to zvládnete. Není tam žádný zádrhel.

 

Přední náprava

obrazek.thumb.png.ae13e3e2d9f1fb5cd72167d3386f38ae.png

 

Zadní náprava
obrazek.thumb.png.55d2a62366ec50ed69f9d83de6b24f82.png

 

 

 

KABELÁŽ

Nyní potřebujeme dostat od předních světel a snímačů kabely pod palubovku (řídící jednotka náklonu by měla být umístěna za kastlíkem spolujezdce)

 

Vodiče od světel a předního snímače

Od snímače potřebujeme 3 vodiče protáhnout do interiéru. Nejlépe použít vodič, který je izolovaný a má 3 žíly. Začneme od předního kola... Protáhneme vodič průchodkou kde je trubka brzdové kapaliny. Aby jsme se k němu dostali je třeba odmontovat baterii a její držák.

Nyní musíme najít průchodku do interiéru. Pod palubovkou jděte po hlavním svazku k dělící stěně a šáhněte tam prsty. Ucítíte tam gumové cecky :-D , které musíte prorazit. Tak to by byl kabel od snímače.

 

Nyní potřebujeme z obou konektorů světel, pinů 1 2 3 4 dostat vodiče do interiéru. Piny 1 2 3 byly použity pro motorek halogenu a proto jsem je přestřih a napájel svůj vodič, který tedy musíme dostat stejnou průchodkou do introše.  Pin 4 je u halogenu neobsazený, tudíž tam musíte dodat svůj pin.

Suma Sumárum - od světel vám půjde celkem 8 vodičů do kabiny.

 

POZOR: možná je není třeba tahat a našli by jste je někde v hlavním svazku. Pro mě bylo ale jednodušší je natáhnout. Záleží na vás.

 

Zde není co fotit. Dám tu jen schéma zapojení. Pokud se v tom nevyznáte svěřte to elektrikáři.

 

Přední levé světlo

obrazek.thumb.png.c1e876546864f8941fbe220af6840d26.png

 

Přední pravé světlo

obrazek.thumb.png.a7af4e7fe06800d42172491ca452a7ae.png

 

Přední i zadní senzor

obrazek.thumb.png.f550cf4733ddabf1bf0658e614148aec.png

 

 

 

Vodiče od zadního snímače

tak teď potřebujeme dotáhnout 3 vodiče od zadního snímače pod přístrojovku. Do kabiny ho dostaneme průchodkou, která je pod podběhem levého zadního kola... Je to průchodka pro kabel od ABS nicméně stačí vedle propíchnout dirku a můžete protahovat. Nezapomeňte potom kolem dát pro jistotu silikon.

Aby jste se dostali k té průchodce zevnitř, tak musíte oddělat boční čalounění (prohnete ho uprostřed směrem k sobě a vrch tlačíte dolů).

 

Teď kabel veďte podél prahu až dopředu. Není nutné sundávat plasty, stačí to pod plasty zasunout. Nicméně pokud si chcete vyhrát to je už na vás.

 

 

 

ZAPOJENÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY

Nyní už máme pod přístrojovkou vodiče od světel a senzorů. Je tedy čas je zapojit do řídící jednotky podle schémat výše. Zde je opravdu ulehčující mít už konektor s kouskem kabeláže a jen pájet.

 

obrazek.thumb.png.435fc971943a5a1dc50dac899c34ad18.png

 

  1. Jako první bych doporučil zapojit napájení (jednotka pin 23 na pojistku č.5) a kostru (jednotka pin 24 kdekoliv na kostru) .
  2. Dále musíme připojit CANLow a CANHigh (jednotka piny 3 a 2) . CANL a CANH najdeme na modrém konektoru Gateway na pinu 6 a 16 (po zapojení těchto věcí a nakódování gateway viz níže se už na jednotku dostanete přes VCDS )
  3. Nyní zapojíme vodič 56bR (jednotka pin 8) . Tento vodič najdeme na černém konektoru A pin 2 centrální jednotky (pod relátkama, je tlustší a žlutý, nelze si splést)
  4. Tak a teď nám už zbývají dopojit naše předem natažené vodiče od předního a zadního senzoru
  5. A nakonec 8 vodičů od světlometů

Pokud jsme zapojili vše správně, stačí nakódovat a máme hotovo.

 

 

KÓDOVÁNÍ

 

Připojíme se na VCDS a v Gateway zaškrtneme Xenon Range Control. Já mám novější Gateway a tak to mám trochu jinak. Ale to snad u vás nebude problém najít. Uložíme -> Vypneme VCDS -> Na minutku i zapalování a připojíme se znovu

obrazek.thumb.png.c9936936ba6736e0f2a9522b722c673a.png

 

 

Teď už by jste v hlavní nabídce měli mít 55 Xenon Range Control, tak tam vlezem.

 

Tato jednotka se nijak zvlášť nekóduje, jen je potřeba v Coding nastavit jaké máme auto -> Uložíme hotovo.

obrazek.thumb.png.5d9f5c265fa3a46a14f0da8595180a9e.png

 

Ještě je třeba nastavit si "výchozí hodnoty" v Basic settings, jinak to bude házet chybu a nebude fungovat.

obrazek.thumb.png.dee261795a21622c3b8cae130e7fc885.png

 

Pokud nemáme ve výpisu žádný error, můžeme si pomocí testu vyzkoušet jestli to funguje. Xenony vždy po nastartování "sjedou" dolů a pak se vrátí do výchozí pozice.

 

 

Není to nic složitého, pokud aspoň trochu rozumíte elektrice, tak to zvládnete. Při montáži mě nic nepřekvapilo. A pokud tomu nehovíte, tak každý elektrikář by to podle schémat měl zapojit za chvilku.

Doufám, že vám to někdy pomůže.
 

Plno užitečných fotek a informací najdete i na stránkách:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3552517-Golf-V-GTI-OEM-Xenon-Installation-Completed

http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t208929.html

Editováno: , autor: marfy8
Oprava obrázků 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...

Zdravím, potreboval by som pomôcť.

Spravil som všetko podľa tohto návodu, xenóny svietia ale nefunguje nivelácia. V diagnostike sme všetko s kamošom nastavili, išli aj náklony hore a dole... ale po ukončení ako keby sa to nechcelo uložiť a hádže sklon svetiel do núdzového režimu(sú sklonené úplne dole). Senzory by mali byť v poriadku, v diagnostike ukazovali hodnoty v rozmedzí akom mali byť.

 

Mám Octaviu 2.0 tdi, rok 2004.. je možné že to je tým rokom a niečo mi vo výbave chýba aby naplno fungovali?

V pamäti závad mi ostali tieto chyby:

     0778 - snimac uhlu rizeni (G85)

                004 - zadny signal / komunikace

     1314 - ridici jednotka motoru

                004 - zadny signal / komunikace

     1317 - ridici jednotka v panelu pristroju (J285)

                004 - zadny signal / komunikace

 

Ďakujem za každú radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 17. 3. 2015 na 18:56, marfy8 napsal:

Zdravím klubáci...

Protože jsem tu hledal ale nic moc nenašel (celkově je tu hodně málo návodů), tak bych tu chtěl dát postupem času nějaké info pro dodělání nivelace xenonů pro O2 předFL ...

Hlavně bych chtěl zmínit, že uvedu jen informace a rady jak budu postupovat já a co nejlevněji... Vy si to udělejte klidně podle svého v lepším provedení.

Dám zde i postupně el.zapojení z ELSY (nebudu to vysvětlovat, musíte si to nastudovat sami). Čísla dílů se mohou lišit.

 

 

SEZNAM POTŘEBNÝCH DÍLŮ

 

Doporučuji sehnat z jednoho auta které je na díly a také se dohodnout s prodejceM, aby vám k tomu dal i konektory s kouskem kabeláže:

 

  1. Nivelační senzory pro přední a zadní nápravu. Obě nápravy mají stejné čidlo 1T0 907 503 . Jiné jsou pouze ty uchycení (i 4x4 má jiné). Konektory do čidel 4B0 973 712 .
    Komplet zadní 1K0941273N / Komplet přední 1K0941274C
  2. Jednotku náklonu senzorů 1T0 907 357 s konektorem 4E0 972 726
  3. Tlačítko pro změnu intenzity podsvícení (je bez kolečka pro manuální náklon světel) 1Z0 941 333 A
  4. Nějaké ty vodiče, pokud si neseženete komplet kabeláž z vrakáče...
  5. Určitě budete potřebovat diagnostiku

 

Cena za kterou jsem tyto věci sehnal: 2500Kč

 

_____

 

obrazek.thumb.png.0bf773ee968fcd67676f0784baf6cbce.png

 

 

 

INSTALACE SNÍMAČŮ NA NÁPRAVY

 

Pro instalaci není nutné žádné speciální nástroje a přípravky. Otvory pro šrouby jsou připraveny. Na zadní nápravu by se měly dát tzv. nýtovací matice N10597701 na které si musíte ale sehnat i nýtovací kleště. Já to vyřešil podložkou, pérovkou a matkou. Nevidím v tom problém. Originál šrouby by měly mít označení N10430104

Tady není nutný žádný návod. Když se podíváte na fotku jak to tam má zhruba být, tak už to zvládnete. Není tam žádný zádrhel.

 

Přední náprava

obrazek.thumb.png.ae13e3e2d9f1fb5cd72167d3386f38ae.png

 

Zadní náprava
obrazek.thumb.png.55d2a62366ec50ed69f9d83de6b24f82.png

 

 

 

KABELÁŽ

Nyní potřebujeme dostat od předních světel a snímačů kabely pod palubovku (řídící jednotka náklonu by měla být umístěna za kastlíkem spolujezdce)

 

Vodiče od světel a předního snímače

Od snímače potřebujeme 3 vodiče protáhnout do interiéru. Nejlépe použít vodič, který je izolovaný a má 3 žíly. Začneme od předního kola... Protáhneme vodič průchodkou kde je trubka brzdové kapaliny. Aby jsme se k němu dostali je třeba odmontovat baterii a její držák.

Nyní musíme najít průchodku do interiéru. Pod palubovkou jděte po hlavním svazku k dělící stěně a šáhněte tam prsty. Ucítíte tam gumové cecky :-D , které musíte prorazit. Tak to by byl kabel od snímače.

 

Nyní potřebujeme z obou konektorů světel, pinů 1 2 3 4 dostat vodiče do interiéru. Piny 1 2 3 byly použity pro motorek halogenu a proto jsem je přestřih a napájel svůj vodič, který tedy musíme dostat stejnou průchodkou do introše.  Pin 4 je u halogenu neobsazený, tudíž tam musíte dodat svůj pin.

Suma Sumárum - od světel vám půjde celkem 8 vodičů do kabiny.

 

POZOR: možná je není třeba tahat a našli by jste je někde v hlavním svazku. Pro mě bylo ale jednodušší je natáhnout. Záleží na vás.

 

Zde není co fotit. Dám tu jen schéma zapojení. Pokud se v tom nevyznáte svěřte to elektrikáři.

 

Přední levé světlo

obrazek.thumb.png.c1e876546864f8941fbe220af6840d26.png

 

Přední pravé světlo

obrazek.thumb.png.a7af4e7fe06800d42172491ca452a7ae.png

 

Přední i zadní senzor

obrazek.thumb.png.f550cf4733ddabf1bf0658e614148aec.png

 

 

 

Vodiče od zadního snímače

tak teď potřebujeme dotáhnout 3 vodiče od zadního snímače pod přístrojovku. Do kabiny ho dostaneme průchodkou, která je pod podběhem levého zadního kola... Je to průchodka pro kabel od ABS nicméně stačí vedle propíchnout dirku a můžete protahovat. Nezapomeňte potom kolem dát pro jistotu silikon.

Aby jste se dostali k té průchodce zevnitř, tak musíte oddělat boční čalounění (prohnete ho uprostřed směrem k sobě a vrch tlačíte dolů).

 

Teď kabel veďte podél prahu až dopředu. Není nutné sundávat plasty, stačí to pod plasty zasunout. Nicméně pokud si chcete vyhrát to je už na vás.

 

 

 

ZAPOJENÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY

Nyní už máme pod přístrojovkou vodiče od světel a senzorů. Je tedy čas je zapojit do řídící jednotky podle schémat výše. Zde je opravdu ulehčující mít už konektor s kouskem kabeláže a jen pájet.

 

obrazek.thumb.png.435fc971943a5a1dc50dac899c34ad18.png

 

  1. Jako první bych doporučil zapojit napájení (jednotka pin 23 na pojistku č.5) a kostru (jednotka pin 24 kdekoliv na kostru) .
  2. Dále musíme připojit CANLow a CANHigh (jednotka piny 3 a 2) . CANL a CANH najdeme na modrém konektoru Gateway na pinu 6 a 16 (po zapojení těchto věcí a nakódování gateway viz níže se už na jednotku dostanete přes VCDS )
  3. Nyní zapojíme vodič 56bR (jednotka pin 8) . Tento vodič najdeme na černém konektoru A pin 2 centrální jednotky (pod relátkama, je tlustší a žlutý, nelze si splést)
  4. Tak a teď nám už zbývají dopojit naše předem natažené vodiče od předního a zadního senzoru
  5. A nakonec 8 vodičů od světlometů

Pokud jsme zapojili vše správně, stačí nakódovat a máme hotovo.

 

 

KÓDOVÁNÍ

 

Připojíme se na VCDS a v Gateway zaškrtneme Xenon Range Control. Já mám novější Gateway a tak to mám trochu jinak. Ale to snad u vás nebude problém najít. Uložíme -> Vypneme VCDS -> Na minutku i zapalování a připojíme se znovu

obrazek.thumb.png.c9936936ba6736e0f2a9522b722c673a.png

 

 

Teď už by jste v hlavní nabídce měli mít 55 Xenon Range Control, tak tam vlezem.

 

Tato jednotka se nijak zvlášť nekóduje, jen je potřeba v Coding nastavit jaké máme auto -> Uložíme hotovo.

obrazek.thumb.png.5d9f5c265fa3a46a14f0da8595180a9e.png

 

Ještě je třeba nastavit si "výchozí hodnoty" v Basic settings, jinak to bude házet chybu a nebude fungovat.

obrazek.thumb.png.dee261795a21622c3b8cae130e7fc885.png

 

Pokud nemáme ve výpisu žádný error, můžeme si pomocí testu vyzkoušet jestli to funguje. Xenony vždy po nastartování "sjedou" dolů a pak se vrátí do výchozí pozice.

 

 

Není to nic složitého, pokud aspoň trochu rozumíte elektrice, tak to zvládnete. Při montáži mě nic nepřekvapilo. A pokud tomu nehovíte, tak každý elektrikář by to podle schémat měl zapojit za chvilku.

Doufám, že vám to někdy pomůže.
 

Plno užitečných fotek a informací najdete i na stránkách:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3552517-Golf-V-GTI-OEM-Xenon-Installation-Completed

http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t208929.html

Zdravím,

Děkuji za super návod. Nevím si rady s jedním kabelem(krok č.3). Kam se prosím přesně zapojí 0,5 kabel žlutý (pozice 8 konektoru ŘJ J431)?

Měl by se připojit někam na žlutý kabel od P světlometu, který vede do konektoruA pozice 2. Píše se v kabelovém svazku vnitřního prostoru. 

Mockrát děkuji za pomoc.

ECD820AE-4994-49C7-A0E9-8BC7484CF5F3.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj vedel by si mi pomôcť ?

 

Potreboval by som pomôcť. Vymenené 2x predný senzor na chvíľku bol pokoj no problém je zase. Svetla idú dole a naspäť do východzej polohy,ale potom je problém ze svetla celý čas skáču cca 1cm hore dole celý čas.

Konektor je ok niesu poškodené ani káble.

Preto by som potreboval pomôcť keďže je už zima opravím to až v lete. Potrebujem nakódováť iba zadný senzor , vag mám takže by nemal byť problém.

Potrebujem vedieť kde a čo zmeniť. Ďakujem za skorú odpoveď

 

Octavia 2 r.v. 2006-2007

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...