Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA 211


Bofors

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...

Tak poznatek k životnosti - podle člověka, co s Octavií s tímhle motorem jezdí u Nejlevnější Taxi (koupili je po těch Renaultech, to prý byla hrůza) a 180 000 km zvládá v pohodě. Už se prý začínají objevovat závady, ale pořád jezdí v taxi režimu, takže je to náročných 180 000 km. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prý ten taxi režim moc dobře těm Renaultům Fluence nedělal. Octavie to snáší lépe. Ale stejně už nakoupili 1,6 TDi. Ono nastartovat a pak už se jen pořád rozjíždět a zastavovat a jet max 80 km/h když se podaří vyjet na spojku, to taky nebude asi ideální režim... Navíc 180 000 km za dva roky, nebo jak dlouho se Octavie s tímhle motorem vyrábí, to už je docela nálož. :)

 

Závady od něj zkusím zjistit, každopádně do té doby prý bez poruchy a teď už to pomalu začíná. Zjistím, co začíná. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nadväzujem na príspevok od Galviho z 3.6.2013 ohľadom predpokladanej životnosti 1.2 TSI 250 tis.km. Na slovenských inzertných serveroch momentálne visí ponuka na Seat Leon ST z 11/2014 s najazdenými 270 tis. km používaným ako služobné auto. Predajca deklaruje len kozmetické vady a to že sa mu v 240 tis.km menili rozvody + pravidelný servis.  To mi dáva nádej že môj Leon ST, ktorý za 3 roky najazdil 60 tis. km (s jednou poruchou - vadná cievka zapalovania a jednou servisnou akciou na výmenu časovača vačkového hriadela) mi teoreticky vydrží ešte 10+ rokov :-).  Tiež ho hýčkam, long life olej mením každých 15 tis. km a jazdím výlučne na aditivovaný benzín (VIF).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Aj ja ďakujem za link. Zarazila ma tam informácia že motor máva závadu v regulácií turba - o tejto možnej závade som doteraz nevedel. Škoda že neuviedli či sa jedná o častú závadu, či mám veľmi stŕpať , či mi motor nehodí napr. pri predbiehaní kamióna do núdzového režimu. V každom prípade 3 mesiace dozadu keď som bol na servisnej prehliadke k môjmu motoru (z januára 2014) nebola okrem spomínaného časovača vačkového hriadeľa vyhlásená žiadna  iná servisná akcia.

To sk0d@: ja dávam 504 ani nie preto že by som veril že je to pre motor lepšie (aj keď by som čakal že aditíva v 504 stavané na 30 tis. km vydržia v oleji viac ako tie v 502 na 15 tis.), ale preto že mám auto v predĺženej záruke kedy nesmiem podľa zmluvy robiť žiadne opravy a údržbu mimo autorizovaného servisu.  Preto v autorizáku mením olej každých predpísaných 30 tis. km ale doma "načierno" si ho vymením po 15 tis. A nechcem miešať špecifikácie, keďže autorizák tam leje 504, zároveň nechcem prejsť na pevný interval lebo to by som musel ísť po každých 15 tis. do spomínaného autorizáku na výmenu oleja za skromných 200€. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 7 měsíců později...

Nechci zbytecne zakladat nove tema, tak se zeptam tady ... ma O3 predFL 1.2 TSi 81kw manual ... dvouhmotu? Dik.

Ale podle me asi jooo, protoze mam pujcenou danou motorizaci a ta spojka je fakt oproti me 1.4TSi 110kw o necem jinem ... 

Editováno: , autor: Jojo91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Setrvačník (jednohmotový) by měl být shodný s motorem 1.2 TSI CJZA (EA211, 77kw, EURO 5), který se též dával do OIII před faceliftem, tedy alespoň podle čísla dílu. Nicméně např. podle okometrického porovnání dílů je odlišné řešení pružin tlumení torzních kmitů na spojkové lamele, tedy pokud se bavíme o 6° manuálu. Těžko říct, jestli 1.4 TSI prošel stejnou evolucí řešení spojky, ale najel jsem s prvním modelovým rokem cca tisíc km a spojka měla rozhodně jiný projev než 1.2 TSI, jen nevím, jaké kritérium hodnotíme. Je to hluk, chod spojky nebo vibrace? Ještě pozor na to, že 1.4 TSI používá "robustnější" komponenty kvůli vyššímu krouťáku, tedy např. 1.2 TSI 77kw/81kw se páruje s převodovkou MQ200 a 1.4 TSI 103kw/110kw s MQ250. S tím souvisejí také jiné rozměry komponent jako třeba průměr setrvačníku, spojkové lamely a přítlačného talíře.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mandido Dik moc za upresneni ... No narazim tim, ze spojka u me 1.4 TSi je takova "tuzsi" na seslapnuti a pri zarazeni napr jednicky a rozjezdu ve vyssich otackach a naslednem pusteni spojky se ozve takovy mirny zvuk jako kov o kov kdyz pustim spojku ... to u 1.2 TSi je ten spojkovy pedal takovy "mekky" lehoucko se da seslapnout a pri zarazeni jednicky a naslednem pusteni pohoda, vsechno krasne spojka pobere ... tak nevim v cem to je :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máme stejné zkušenosti. U Octavie s 1.4 TSI jsem si se spojkou moc nerozuměl, na můj vkus byla hodně ostrá a moc toho neprominula. Asi je to dobré pro sportovní jízdu, ale při ploužení městem jsem měl nervy na pochodu. U 1.2 TSI je spojka velmi snadno "dávkovatelná" s větším pocitem kontroly. A to kovové klepnutí se mi u 1.2 TSI objevilo též, mám za to, že je to konstrukční vlastnost spojkové lamely, kde dělá trochu bordel právě tlumení torzních kmitů ve formě pružin. Teď mě napadá, jestli náhodou obě motorizace nepoužívají shodné hydraulické válce ovládání spojky, to by vysvětlovalo snažší obsluhu spojky 1.2 TSI s menším přítlačným talířem oproti 1.4 TSI. Při jedné dlouhé cestě jsem si vyzkoušel, že spojkový pedál 1.2 TSI jde pohodlně obsluhovat i bez bot, což se o silnějších motorizacích říct nedá.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...