Přejít na obsah

AQY 2.0i 85KW 8V přestavba na 16V.


Freme

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.

Chtěl jsem se zeptat (ne jen majitelů 2.0), jestli jste už jste někdo absolbovali tuhle přestavbu, popřípadě jak jste dopadli.

Mám možnost mít kompletní motor s elektřinou atd. ze Seatu ibiza 2.0i 16V 110kW a chtěl bych předělat hlavu na octaviácký spodek.

Elektroinstalace včetně vstřiků, řídící jednotky atd. by byla tedy z 16V, takže v tomhle by zase takový problém nemusel být.

Nechal bych si udělat na zakázku kované písty + těsnění pod hlavu, jelikož 16V měli jinak udělané ventily.

Chtěl bych jen vědět, jestli mě budou čekat nějaké větší komplikace, popřípadě na co si dát pozor a jestli už jst eněkdo takovou přestavbu dělal.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle ne.

Ale u Felicie 1,6 8V jsem motor zaklopil hlavou z Pola 1,4 16V. Díky stejné rozteči hlavových šroubů v hlavě Pola a bloku Felicie to bylo možné.

Problém byl pohon 2 vačkových hřídelů místo jednoho, takže přidělání další vodící kladky, ozubený řemen - jiné délky - jsem radši zvolil 1" široký místo původního 3/4" a výroba nových ozubených kol. No a potom elektronika. Data pro nově vzniklý motor nikde neexistovala a bylo je třeba teprve vytvořit.

Když budeš mít k dispozici motor, proč ho nezabuduješ celý? Možná by to bylo jednodušší.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak elektroniku bych vlastně řešil nemusel - předělala by se z nového vozu pokud se nepletu.

Celý motor nechci vyměňovat, protože chci mít vše papírově, stejně písty, ojnice atd. chci kované, takže by to stejně vyšlo jakoby "nastejno".

Můžu se jen zeptat na kolik tě vyšla výroba těch ozubených kol?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektroniku bys řešit musel. Když budeš mít kabelový svazek je to dobré, ale nemá ten 16V motor ještě nějaký snímač navíc, nebo jinde?

Další věc jsou data. Budeš mít přesně stejnou kompresi, antidetonační štěrbinu a sací i výfukové potrubí jako 16V motor?

Pokud ne všechno, nebudou data sedět.

Papírově je výměna motoru totéž - číslo motoru už není podstatné a výměna 8V za 16V motor je stejně nelegální jako přestavba 8V na 16V.

Ceny si už nepamatuji, ale po 7 letech od doby, kdy jsem to předělal, už by byly stejně jiné.

Já nevím, jestli 16V motor má stejnou přírubu na straně převodovky, stejnou spojku (jestli není delší nebo kratší), upevnění startéru, na druhé straně držák do karoserie se silentblokem apod.

Ale začal bych tím, že bych to vyzkoušel.

Pokud by to sedělo nebo by se jen něco málo muselo přizpůsobit, ušetřil by sis spoustu práce a výdajů.

Kované písty jsou fajn, ale kolik bys motor s nimi chtěl točit?

Víc než 7500?

Vždyť tam zůstanou sériové ojnice a ojniční šrouby.

Sériové vačkové hřídele a data taky budou limitující faktor a ne mechanika motoru.

Pokud chceš, aby to víc jelo, stáhni si katalog Schricka a na straně 17 si vyber vačkový hřídel, který bude odpovídat tvému záměru (můžeš si vybrat i péra, misky, zdvihátka, klínky):

http://www.avl-schri.../?control_id=44 .

Je to od vaček pro rychlejší cestu z práce domů, po závodní vačky.

Jestli budeš chtít vačku na hydra nebo na pevná zdvihátka je na tobě, jestli má mít takový nebo jiný zdvih ventilů, časování a naklínování je zase jen a jen na tobě (v podstatě to reálně závisí na tom, o kolik budeš moct zvýšit kompresi k těm delším vačkám).

No a tím motor odšpuntuješ docela dost za poměrně málo peněz a s dost malými starostmi.

Kdyby se ti nelíbil katalog Schricka, tohle je taky firma se skvělými výrobky:

http://www.catcams.be/800x600/mainframe.htm?english

VW 827 2.generace je tvůj motor.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám jedno kompletní auto (ibiza), které je sice totální vrak, ale je kompletní a je tam právě 16V :).

Já mám právě kompletní výmaz motoru z TP, zůstal mi tam jen typ a ten je AQY, takže žádný výkon, obsah atp., tudíž to bude méně nápadnější než výměna celého motoru.

Chci na ten motor dodělat ještě také turbo, takže data se budou muset stejně vyrobit nová.

Navíc já neřekl, že tam budou seriové ojnice, v hlavě už možná něco mám, takže by bylo bezpředmětné, dát kované ojnice a nechat originál ojnice, ne? :kol-32:

Stejně to bude hodně diskutabilní, takže se vrhnu na vyndání motoru ven, rozebrání mého motoru (mám naštěstí náhradní), takže budu vše dělat na něm a doufám, že se mi to povede :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne je to píchni jako řízni - AQY s 16V hlavou je z pohledu legálnosti stejná ptákovina jako 16V motor celý.

Turbo? A jak chceš vyřešit jeho regulaci? Současná ŘJ motoru to neumí (chybí potřebná datová pole) a jakou tedy použiješ? Jiný kabelový svazek...

Musel bys taky vyřešit vedení vzduchu od filtru k turbu, odsud (ideálně přes mezichladič) k plénu před sacími kanály a pak zase kompletně výfukovou stranu od kanálů k turbu a pak pod autem ven.

Dobře, kované písty a ojnice a šrouby ARP nebo Pankl. Fajn, takže to budeš moct točit 8500 tisíce. A převody? Pokud motor vytočíš 8500 s touhle skříní, budeš dost rychlý i na rovince v Le Mans. nebo budeš jezdit 1-2-3?

Jestli máš jiný motor, dej tam slušnou vačku, dokomprimuj to k ní a budeš za rozumně zaplatitelné peníze jezdit jak zjara.

Editováno: , autor: Wojnar
Nnecituj poslední příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně bude legálněji určitě vypadat 16V na originál spodku, než kompletní výměna :kol-140:.

V dnešní době jde snad všechno, jestli se nepletu, nebo jo? :kol-32: Turbo kity se pro tenhle motor prodávají úplně běžné a tak stejně jde nechat udělat řídící jednotka na míru, nebo ne? :kol-134:

Já nechci vše řešit pouze přes vačku, jak říkáš ty, chci to řešit vše pěkně od základu až do konce - takových pokusů o přestavbu bylo nespočetně a jak to dopadlo...?

Převodovku bych samozřejmě nechal taky upravit... Akorát teď přemýšlím, proč tady řešíme převodovku, když jsem se ptal na výměnu hlavy... To že tam bude turbo atd. je ještě běh na dlouho trať (tedy do konce roku 2013), první musím pořádně vyřešit káru ohledně výztuh, upgradu brzd a motor :rtfm:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak myslíš.

Technicky je pochopitelně možné ledacos, ale jen něco z toho je rozumně zaplatitelné.

Pokusů bylo opravdu nespočetně, ale ne vždycky to dopadlo jak si majitel představoval.

S turbem jsi tam už teď tak za Kč 150k bez záruky rozumného výsledku.

Kdybys současné auto prodal a pořídil jinou oktávku s motorem 1,8T, budeš mít za pár peněz jak turbo, tak výkon.

Ale je to tvoje auto a tvoje peníze, tak dělej, co uznáš za vhodné.

Osobně myslím, že to stejně nakonec zahodíš...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno upřímně počítám za motor 170 000Kč, takže daleko od pravdy nejsi a jsem ochoten to risknout, kdyžtak si aspoň můžu říct, že jsem to zkusil.

Já bohužel nechci motor 1.8, protože už přes rok vlastním tenhle motor a jsem s ním spokojený a jelikož znám pár lidí co ho mají a nejsou s ním moc spokojení a navíc auto bude dělané kompletně, včetně celolaku, interiéru atp., takže by mě to čekalo jak u tohohle tak jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se týče brzd a podvozku, je to snadné a dá se to ev. přenést i na jinou Octavii.

1) Tlumiče s péry HP: http://www.hpsporting.cz/

Podstatná jsou oproti sérii tvrdší zadní péra (aby auto bylo méně nedotáčivé), ale i přední vezmi. Tlumiče nenastavitelné -

protože nastavené je má Hušek správně a tak není důvod nastavení měnit. Jen se domluv, aby podvozek byl na RS-ovou výšku

(je o 16 mm nižší než je série) a ne třeba o další 2 nebo 4 cm nižší.

Zadní silentbloky spodních ramen přední nápravy použij plné z Audi (nebo jiné, ale plné) - to je pro jízdní vlastnosti také velmi

významné.

2) Pokud máš vpředu brzdy 288 mm, je to lehké - koupíš jen kotouče 312 mm a delší držáky třmenů a brzdové destičky Ferodo z materiálu DS3000.

Pokud jsou vpředu brzdy 280 mm, máš to těžší, musíš pořídit i jiné těhlice.

U zadních brzd máš na vybranou, buď necháš sériové kotouče a třmeny a pořídíš jen destičky DS3000, které hodně změní brzdný účinek těch zadků, nebo bys musel vyměnit kromě kotoučů (256 mm s vnitřním chlazením) i brzdové třmeny za širší. ideální by bylo kdybys neměl ABS, ale zátěžový regulátor, takže by sis mohl nastavit rozdělení brzdného účinku mezi předek a zadek přesně podle potřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu stejně měnit jak tlumiče tak pružiny, takže vezmu celou sadu.

Děkuji za odkaz, domluvím se s něma co a jak.

Silentbloky určitě plné, protože ty poloprázdné jsou i ničem :kol-32: .

Největší zásek bude akorát s těma brzdama, jelikož jsou 280kové, tak musím sehnat těhlice, ale to doufám nebude takové hrůza.

Akorát mám ABS a předělávat to nebudu, nechám ho tam... Určitě ho ještě využiju :), akorát přemýšlím nad těmi širšími třmeny :kol-47: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...