Publikováno Únor 8, 201312 r Má někdo zkušenost s továrním sportovním podvozkem? Případně s jinými? Koukal jsem, že se dají pořídit pružiny Eibach, HaR, Weitec a i celý stavitelný podvozek Weitec.
Únor 9, 201312 r Co jsem se tak vyptával u prodejce, tovární "sportovní" podvozek není nic jiného než zkrácené pružiny a tím je světlá výška snížena o 15mm... Žádné jiné tlumiče nebo tak se nekoná. Tohle mi bylo aspoň řečeno, nevím jaké to bude ve skutečnosti, ale tak počítám že rozdíl tam moc nebude, jen pak dávat větší pozor na příčné prahy.
Únor 9, 201312 r No, staci se podivat do Etky a tam je videt, ze zadni tlumice se podle podvozku lisi. Predni jsem nehledal, nicmene i tak je videt, ze prodejce je ocividne "odbornik".
Únor 9, 201312 r Autor To už tak u prodejců bohužel bývá. Často mám pocit, že o daným autě vím víc než prodejce. Oni hlavně hustí do hlavy nesmysly jako airbagy, emise, eko bio, ale o technice zpravidla ví prd. Do etky bych se chtěl taky kouknout, ale v 7 citigi ještě není a rozumnou 7.3 nějak nemůžu sehnat nebo rozchodit. Nicméně čekal bych, že ke sportovnímu podvozku budou i jiný tlumiče, když vím, jak se s laděním podvozků ve škodovce blbne, udivilo by mě, kdyby to byly jen kratší pružiny.
Únor 17, 201312 r Pružiny lze sehnat od cca 4 tisíc (Eibach) do 5,5 tisíc Kč(H&R). Snížení 30-40 mm nebo Weitec 20 mm (cca 4500 Kč). Komplet štelovací podvozky jsou od 20. tisíc Kč, snížení 30-60 mm, zn. Weitec, KW.
Březen 30, 201312 r a neví někdo jaký je rozdíl v podvozku, pokud bych si koupil paket green tec? Mimo jiného je u něj uvedeno, že je světlá výška snížena o 15 mm, bude tedy nějaký rozdíl např. v komfortu jízdy? Je tento podvozek tvrdší?
Květen 2, 201312 r Existuje ještě alternativní varianta sportovních pružin Škoda Citigo od TATechnix. Cenovka 2940 Kč. Snížení 30/35. Upraveno Prosinec 4, 20186 r od Martinro
Květen 2, 201312 r Co jsem se tak vyptával u prodejce, tovární "sportovní" podvozek není nic jiného než zkrácené pružiny a tím je světlá výška snížena o 15mm... Žádné jiné tlumiče nebo tak se nekoná. Tohle mi bylo aspoň řečeno, nevím jaké to bude ve skutečnosti, ale tak počítám že rozdíl tam moc nebude, jen pak dávat větší pozor na příčné prahy. No, staci se podivat do Etky a tam je videt, ze zadni tlumice se podle podvozku lisi. Predni jsem nehledal, nicmene i tak je videt, ze prodejce je ocividne "odbornik". V Etce jsou na předek dva druhy tlumičů a devět druhů pružin - nic z toho ale nemá označení jako "sportovní podvozek nebo provedení". Na zadek jsou tam tři druhy tlumičů (z toho jeden je přímo označen "pro sportovní podvozek) a dvanáct druhů pružin (z toho tři jsou označeny jako "sportovní provedení")...
Květen 13, 201312 r já už krátkou zkušenost s tím podvozkem mám, je to o něco nižší (píše se že o 15mm), ale jinak jsem moc rozdíl mezi sportovním a normálním podvozkem nezaznamenal (a že jsem se snažil projet to po různých cestách). Auto sedělo pěkně v obou případech, takže pro mě to má plus jen za vzhled, prostě to sedí kapku níž. Jel jsem i ve sport verzi s 15"kolama (já mám 14") a nepřišlo mi to vůbec nepohodlné. Upraveno Květen 13, 201312 r od Joseamigo
Duben 7, 201510 r Autor Tak mohu přidat po nějaké době i svou zkušenost. Pořídil jsem na Citigo pružiny Eibach -30/-30. A výsledek jednoznačně pozitivní. Auto se neskutečně zklidnilo, zadek se tolik nevlní na nerovnostech jako na sériovejch pružinách, přitom to není nijak tvrdý, krásně to žehlí nerovnosti silnice a auto jede jak po kolejích. Vyzkoušeno i poměrně ostrou jízdou na okruhu v Sosonové, kde jsem nechal kus pneumatik, ale podvozek fungoval na výbornou. I při vyšších rychlostech na dálnici jede jak po kolejích, nešije sebou a drží. V sobotu zkoušeno na tachometrových 185km/h.
Květen 28, 201510 r V Etce jsou na předek dva druhy tlumičů a devět druhů pružin - nic z toho ale nemá označení jako "sportovní podvozek nebo provedení". Na zadek jsou tam tři druhy tlumičů (z toho jeden je přímo označen "pro sportovní podvozek) a dvanáct druhů pružin (z toho tři jsou označeny jako "sportovní provedení")... Ahoj taky hledám info ohledně podvozku na CITIGO. Mám MR 10/2012 5dv 55kW. Koupil jsem ho pro manželku, jako nákupní tašku a prostředek na jízdu do/z práce. Jsem velmi spokojený s motorem, svižný, tichý, úsporný. Má takový Wartburgácký projev. Prostornost, manévrovatelnost, kufr, vše ke spokojenosti. Odpouštím ostudné ošizeniny jako je absence šňůrek zadního plata, ovládání P okénka pouze vpravo, atp. Co ale nemůžu odpustit je podvozek. Podle mě to v MB trochu netrefili, tohle auto není do městského provozu, plného nerovností, kandelábrů atp. Nejde mi o jízdní stabilitu v zatáčkách a pod., ale o komfort. Vím, že nemůžu chtít zázraky od takového prcka, ale přesto. Podvozek auta se po 20ti tkm se asi rozvolnil, protože jízda po mírně hrbolaté silnici, sem tam s kanálem, či záplatou je utrpení. Auto se po projetí nerovností otřásá a klepe. Přijde mi, že je podvozek málo utlumený a měkký a že kola příliš odskakují. Možná je to dáno malým poměrem odpružené /neodpružené hmoty, nevím. Jízda po hladké a rovné silnici je paráda. Ale do práce po dálnici žena bohužel nejezdí. Ještě nedávno jsem byl rozhodnutý to prodat a koupit Fabku, kde podvozek chválí (i když v Čechách všichni chválí škodovky, že). Ale větší auto nepotřebuju a je to dražší řešení, než si pohrát s tlumiči. Nezdá se mi, že by tlumiče po 20tkm byly v háji. Podezírám, MB, že to prostě nenaladili. Jaké máte zkušenosti vy. Nejhorší je to právě při městských rychlostech od30-60km.h, při přejezdu příčných nerovností. Zamačkávám slzu, při vzpomínce na jízdní vlastnosti staré dobré Feldy , v porovnání s CITIGO. Prosím zkušenější o radu. Nepotřebuji auto tunit, snižovat světlost a tahat břicho po zemi. Jde mi aby byl podvozek tužší. Když bude o 1-3cm nižší , nevadí. Ptal jsem se u prodejce a připadám si jak blbec..., protože na mě jak na blbce koukali, když jsem se zeptal, na sportovní podvozek. Pak hledali a našli. "Ano, je tu možnost objednat sportovní podvozek..." ale to je vše, co jsem z nich dostal. Něco konkrétnějšího neví. Má někdo zkušenost se sadou od WEITECU, za těch 19.900Kč ? Myslím totiž, že pouhou výměnou pružin se to nezlepší. Rád bych koupil tlumiče s tužším tlumením i útlumem, aby se auto tolik neoklepávalo. Jenže tohle mi ve škodovce nikdo neporadí....:-( Díky Jameson
Květen 29, 201510 r Z citace mého příspěvku je vidět, že není snadné určit, které tlumiče a pružiny lze na konkrétní auto použít. Proto si nestěžuj na škodovku, oni ti prostě těžko mohou něco poradit. Informaci o použitých pružinách lze získat třeba tak, že si seženeš VIN Citiga s originálním sportovním podvozkem z výroby, pak lze z Etky vyčíst kombinaci dílů - ovšem jen na tom konkrétním voze.
Květen 30, 201510 r Autor Sorry, že dávám odkaz až teď: http://www.milotec.net/sportovni-pruziny-eibach-skoda-citigo-1-0-mpi-do-680-kg.htm Akorát loni byly o 800Kč levnější... schválně najdu účet, ale myslím, že stály 4200. Kupoval jsem je loni, montoval až letos.
Květen 30, 201510 r Autor Pro Jameson: mám pocit, že právě to, co popisuješ ty pružiny od Eibachu řeší. Jsou tužší, ale auto moc neztratilo na komfortu a se sériovými tlumiči. Jestli to nemáš do Brandýsa daleko, klidně se zastav si to vyzkoušet.
Říjen 22, 20159 r Teď jsem koukal jak je v DE levněji http://www.duw-tuner.de/Fahrwerk/Sportfedern/Sportfedern-H-R-Federn-28884-1-Seat-Mii---Skoda-Citigo---VW-UP-VW-UP--AA--Seat-Mii-Typ-AA-Baujahr--12-11--97822-28884-1.html H&R za 102EUR a Eibach za 99EUR +doprava 19EUR má někdo tyhle pružiny? nechce si to někdo se mnou objednat? Upraveno Říjen 22, 20159 r od liborch
Leden 14, 20169 r Vzhledem k tomu, že ofiko odpověď ŠA na dotaz na "paket pro špatné cesty" se vyjadřuje i k sportovnímu podvozku, vkládám ji do placu i sem: Vozy ŠKODA Citigo je možné pořídit v rámci Sport paketu se sportovním podvozkem a sníženousvětlou výškou nebo s tzv. malým paketem pro špatné cesty, který naopak světlou výšku zvětšuje.Použitím odlišných tlumičů pérování bude vůz se sportovním podvozkem posazen o 15 mmníže, což se projeví na sníženém těžišti a tomu odpovídajících jízdních vlastnostech. Ty jsou dálepodpořeny tužšími pružinami na zadní nápravě a také tužším stabilizátorem na přední nápravě. S malým paketem pro špatné cesty je vůz vybaven spodním krytem motoru z plastu vyztuženýmskelnými vlákny a také sadou upravených pružin a tlumičů pérování. Díky nim pak je světlá výškavozu větší o 15 mm, které přijdou vhod i ve městě, například při čelním parkování u vysokéhoobrubníku.
Leden 24, 20169 r Autor Hmm, zajímavé, když ETKA tvrdí, že stabilizátor je jen jeden...., ale narazil jsem v ETCE již na vícero chyb...
Leden 24, 20169 r Tady je taky jen jeden - a navíc společnej pro CITIGO up! MII Že by ŠA houpala zákazníky?? Upraveno Červen 2, 20169 r od Sir_Jarek
Květen 25, 20169 r Panove, menil uz nekdo pruziny? Dle Elsy to vypada slozite, nenajde se nejaky urychlovak jak vytahnout tlumic? Diky za info ...D
Květen 26, 20169 r Autor Já jsem měnil pružiny. Jakej urychlovák máš na mysli? Na několika autech (FI, OI, C) jsem to dělal asi takto: Kolo dolů, povolit horní uložení, odpojit stabilizátor, podheverovat těhlici (rameno) - stlačit pružinu na max, co to jde, stáhnout pružinu popruhama, vyndat šroub z těhlice, rozevřít těhlici a stáhnout z tlumiče, rozdělat horní uložení a vyndat celou jednotku ven. Nezapomenout vyndat různý kablíky od ABS, snímání tloušťky desek a tak a nezničit je.... Paku už jen rozdělat matku horního uložení, co drží tlumič pohromadě, rozložit nandat novou pružinu, složit, vložit do auta... a vše namontovat zpět. Za odpoledne po práci v garáži auto dole.
Květen 26, 20169 r ...rozložit nandat novou pružinu, složit, vložit do auta... Novou pružinu jsi ale taky musel nějak stlačit a zafixovat... Já si zas vyrobil takové sponky - obostranné háčky tvaru C z kulatiny, myslim že 6mm, a taky stlačit pružinu co to jde, nasadit háčky po cca 120° (aby se nevyhnula bokem), povolit atd. To jsem ale měnil jen tlumič, zaháknutá pružina šla zpátky.
Květen 27, 20169 r Autor nový pružiny jsou kratší, buď se povede je stlačit ručně při montáži horního uložení na pístnici, nebo mi vždy stačilo je opět stáhnout popruhama. Je to pak dvoumužná práce, jeden drží pružinu a druhej stahuje popruhy. V jednom se to dá taky, ale jde to blbě.
Květen 27, 20169 r Ty popruhy používáš ty s ráčnou na upevnění nákladu? Taky by to mohlo jít starýma bezpečnostníma pasama z auta (dobrej matroš, svazujem s nima ovocný stromy). Jinak na to stlačení se dá použít závitová tyč, matky a 2 kousky železa (jeklu, účka, co kde zbyde), vyvrtat 2 díry... PS: nehodlám to dělat, ale aby to tu někomu nenafackovalo nebo neskončil v půlce práce s rozebranym autem bezradnej co dál... znám to, když člověk něco rozebere a pak zjistí, že mu něco chybí - (mě naposled izolačka na svazování kabelů, koupil jsem si málo) - ještěže mám SVižníka (skútr).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.