Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Má někdo zkušenost s továrním sportovním podvozkem?

Případně s jinými?

Koukal jsem, že se dají pořídit pružiny Eibach, HaR, Weitec a i celý stavitelný podvozek Weitec.

Co jsem se tak vyptával u prodejce, tovární "sportovní" podvozek není nic jiného než zkrácené pružiny a tím je světlá výška snížena o 15mm... Žádné jiné tlumiče nebo tak se nekoná. Tohle mi bylo aspoň řečeno, nevím jaké to bude ve skutečnosti, ale tak počítám že rozdíl tam moc nebude, jen pak dávat větší pozor na příčné prahy. :D

No, staci se podivat do Etky a tam je videt, ze zadni tlumice se podle podvozku lisi. Predni jsem nehledal, nicmene i tak je videt, ze prodejce je ocividne "odbornik".

  • Autor

To už tak u prodejců bohužel bývá. Často mám pocit, že o daným autě vím víc než prodejce. Oni hlavně hustí do hlavy nesmysly jako airbagy, emise, eko bio, ale o technice zpravidla ví prd.

Do etky bych se chtěl taky kouknout, ale v 7 citigi ještě není a rozumnou 7.3 nějak nemůžu sehnat nebo rozchodit. Nicméně čekal bych, že ke sportovnímu podvozku budou i jiný tlumiče, když vím, jak se s laděním podvozků ve škodovce blbne, udivilo by mě, kdyby to byly jen kratší pružiny.

  • 2 týdny později...

Pružiny lze sehnat od cca 4 tisíc (Eibach) do 5,5 tisíc Kč(H&R). Snížení 30-40 mm nebo Weitec 20 mm (cca 4500 Kč).

Komplet štelovací podvozky jsou od 20. tisíc Kč, snížení 30-60 mm, zn. Weitec, KW.

  • 1 měsíc později...

a neví někdo jaký je rozdíl v podvozku, pokud bych si koupil paket green tec? Mimo jiného je u něj uvedeno, že je světlá výška snížena o 15 mm, bude tedy nějaký rozdíl např. v komfortu jízdy? Je tento podvozek tvrdší?

  • 1 měsíc později...

Co jsem se tak vyptával u prodejce, tovární "sportovní" podvozek není nic jiného než zkrácené pružiny a tím je světlá výška snížena o 15mm... Žádné jiné tlumiče nebo tak se nekoná. Tohle mi bylo aspoň řečeno, nevím jaké to bude ve skutečnosti, ale tak počítám že rozdíl tam moc nebude, jen pak dávat větší pozor na příčné prahy. :D

 

 

No, staci se podivat do Etky a tam je videt, ze zadni tlumice se podle podvozku lisi. Predni jsem nehledal, nicmene i tak je videt, ze prodejce je ocividne "odbornik".

V Etce jsou na předek dva druhy tlumičů a devět druhů pružin - nic z toho ale nemá označení jako "sportovní podvozek nebo provedení".

Na zadek jsou tam tři druhy tlumičů (z toho jeden je přímo označen "pro sportovní podvozek) a dvanáct druhů pružin (z toho tři jsou označeny jako "sportovní provedení")...

  • 2 týdny později...

já už krátkou zkušenost s tím podvozkem mám, je to o něco nižší (píše se že o 15mm), ale jinak jsem moc rozdíl mezi sportovním a normálním podvozkem nezaznamenal (a že jsem se snažil projet to po různých cestách). Auto sedělo pěkně v obou případech, takže pro mě to má plus jen za vzhled, prostě to sedí kapku níž. Jel jsem i ve sport verzi s 15"kolama (já mám 14") a nepřišlo mi to vůbec nepohodlné.

 

 

post-3337-0-85554800-1368442702_thumb.jp

Upraveno od Joseamigo

  • 1 rok později...
  • Autor

Tak mohu přidat po nějaké době i svou zkušenost. Pořídil jsem na Citigo pružiny Eibach -30/-30. A výsledek jednoznačně pozitivní. Auto se neskutečně zklidnilo, zadek se tolik nevlní na nerovnostech jako na sériovejch pružinách, přitom to není nijak tvrdý, krásně to žehlí nerovnosti silnice a auto jede jak po kolejích. Vyzkoušeno i poměrně ostrou jízdou na okruhu v Sosonové, kde jsem nechal kus pneumatik, ale podvozek fungoval na výbornou. I při vyšších rychlostech na dálnici jede jak po kolejích, nešije sebou a drží. V sobotu zkoušeno na tachometrových 185km/h.

Cau, muzes sem hodit odkaz na ty pruziny Eibach prosim?

  • 1 měsíc později...

V Etce jsou na předek dva druhy tlumičů a devět druhů pružin - nic z toho ale nemá označení jako "sportovní podvozek nebo provedení".

Na zadek jsou tam tři druhy tlumičů (z toho jeden je přímo označen "pro sportovní podvozek) a dvanáct druhů pružin (z toho tři jsou označeny jako "sportovní provedení")...

Ahoj

taky hledám info ohledně podvozku na CITIGO.  Mám MR 10/2012 5dv 55kW.   Koupil jsem ho pro manželku, jako nákupní tašku a prostředek na jízdu do/z práce.  Jsem velmi spokojený s motorem, svižný, tichý, úsporný. Má takový Wartburgácký projev. Prostornost, manévrovatelnost, kufr, vše ke spokojenosti.   Odpouštím ostudné ošizeniny jako je absence šňůrek zadního plata, ovládání P okénka pouze vpravo, atp. Co ale  nemůžu odpustit je podvozek. Podle mě to  v MB trochu netrefili, tohle auto není do městského provozu, plného nerovností, kandelábrů atp. Nejde mi o jízdní stabilitu v zatáčkách a pod., ale o komfort. Vím, že nemůžu chtít zázraky od takového prcka, ale přesto.  Podvozek auta se  po 20ti tkm se asi rozvolnil, protože jízda po mírně hrbolaté silnici, sem tam s kanálem, či záplatou je utrpení. Auto se po projetí nerovností otřásá a klepe. Přijde mi, že je podvozek málo utlumený a měkký a že kola příliš  odskakují. Možná je to dáno malým poměrem odpružené /neodpružené hmoty, nevím. Jízda po hladké a rovné silnici je paráda. Ale do práce po dálnici žena bohužel nejezdí. Ještě nedávno jsem byl rozhodnutý to prodat a koupit Fabku, kde podvozek chválí (i když v Čechách všichni chválí škodovky, že). Ale větší auto nepotřebuju a je to dražší řešení, než si pohrát s tlumiči.

Nezdá se mi, že by tlumiče po 20tkm byly v háji. Podezírám, MB, že to prostě nenaladili.  Jaké máte zkušenosti vy. Nejhorší je to právě při městských rychlostech od30-60km.h, při přejezdu příčných nerovností. Zamačkávám slzu, při vzpomínce na jízdní vlastnosti staré dobré Feldy , v porovnání s CITIGO. 

Prosím zkušenější  o radu.

Nepotřebuji auto tunit, snižovat světlost a tahat břicho po zemi. Jde mi aby byl podvozek tužší. Když bude o 1-3cm nižší , nevadí.  Ptal jsem se u prodejce a připadám si jak blbec..., protože na mě jak na blbce koukali, když jsem se zeptal, na sportovní podvozek. Pak hledali a našli. "Ano, je tu možnost  objednat sportovní podvozek..." ale to je vše, co jsem z nich dostal. Něco konkrétnějšího neví. Má někdo zkušenost se sadou od WEITECU, za těch 19.900Kč ? Myslím totiž, že pouhou výměnou pružin se to nezlepší. Rád bych koupil  tlumiče s tužším tlumením i útlumem, aby se auto tolik neoklepávalo. Jenže tohle mi ve škodovce nikdo neporadí....:-( 

Díky  Jameson

Z citace mého příspěvku je vidět, že není snadné určit, které tlumiče a pružiny lze na konkrétní auto použít. Proto si nestěžuj na škodovku, oni ti prostě těžko mohou něco poradit. Informaci o použitých pružinách lze získat třeba tak, že si seženeš VIN Citiga s originálním sportovním podvozkem z výroby, pak lze z Etky vyčíst kombinaci dílů - ovšem jen na tom konkrétním voze.

  • Autor

Pro Jameson: mám pocit, že právě to, co popisuješ ty pružiny od Eibachu řeší. Jsou tužší, ale auto moc neztratilo na komfortu a se sériovými tlumiči. Jestli to nemáš do Brandýsa daleko, klidně se zastav si to vyzkoušet.

  • 4 měsíce později...
  • 2 měsíce později...

Vzhledem k tomu, že ofiko odpověď ŠA na dotaz na "paket pro špatné cesty" se vyjadřuje i k sportovnímu podvozku, vkládám ji do placu i sem:

 

 

Vozy ŠKODA Citigo je možné pořídit v rámci Sport paketu se sportovním podvozkem a sníženou
světlou výškou nebo s tzv. malým paketem pro špatné cesty, který naopak světlou výšku zvětšuje.
Použitím odlišných tlumičů pérování bude vůz se sportovním podvozkem posazen o 15 mm
níže, což se projeví na sníženém těžišti a tomu odpovídajících jízdních vlastnostech. Ty jsou dále
podpořeny tužšími pružinami na zadní nápravě a také tužším stabilizátorem na přední nápravě.

 

S malým paketem pro špatné cesty je vůz vybaven spodním krytem motoru z plastu vyztuženým
skelnými vlákny a také sadou upravených pružin a tlumičů pérování. Díky nim pak je světlá výška
vozu větší o 15 mm, které přijdou vhod i ve městě, například při čelním parkování u vysokého
obrubníku.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Hmm, zajímavé, když ETKA tvrdí, že stabilizátor je jen jeden...., ale narazil jsem v ETCE již na vícero chyb...

Tady je taky jen jeden - a navíc společnej pro CITIGO up! MII

 

Že by ŠA houpala zákazníky??  :(

Upraveno od Sir_Jarek

  • 4 měsíce později...

Panove, menil uz nekdo pruziny? Dle Elsy to vypada slozite, nenajde se nejaky urychlovak jak vytahnout tlumic? Diky za info ...D

  • Autor

Já jsem měnil pružiny.

Jakej urychlovák máš na mysli?

Na několika autech (FI, OI, C) jsem to dělal asi takto:

Kolo dolů, povolit horní uložení, odpojit stabilizátor, podheverovat těhlici (rameno) - stlačit pružinu na max, co to jde, stáhnout pružinu popruhama, vyndat šroub z těhlice, rozevřít těhlici a stáhnout z tlumiče, rozdělat horní uložení a vyndat celou jednotku ven.

Nezapomenout vyndat různý kablíky od ABS, snímání tloušťky desek a tak a nezničit je....

 

Paku už jen rozdělat matku horního uložení, co drží tlumič pohromadě, rozložit nandat novou pružinu, složit, vložit do auta... a vše namontovat zpět. Za odpoledne po práci v garáži auto dole.

Diky za popis, bude se hodit, ejstli do toho pujdu ...

 ...rozložit nandat novou pružinu, složit, vložit do auta...

 

Novou pružinu jsi ale taky musel nějak stlačit a zafixovat...

 

Já si zas vyrobil takové sponky - obostranné háčky tvaru C z kulatiny, myslim že 6mm, a taky stlačit pružinu co to jde, nasadit háčky po cca 120° (aby se nevyhnula bokem), povolit atd. To jsem ale měnil jen tlumič, zaháknutá pružina šla zpátky.

 

 

  • Autor

nový pružiny jsou kratší, buď se povede je stlačit ručně při montáži horního uložení na pístnici, nebo mi vždy stačilo je opět stáhnout popruhama. Je to pak dvoumužná práce, jeden drží pružinu a druhej stahuje popruhy. V jednom se to dá taky, ale jde to blbě.

Ty popruhy používáš ty s ráčnou na upevnění nákladu? Taky by to mohlo jít starýma bezpečnostníma pasama z auta (dobrej matroš, svazujem s nima ovocný stromy).

Jinak na to stlačení se dá použít závitová tyč, matky a 2 kousky železa (jeklu, účka, co kde zbyde), vyvrtat 2 díry...

PS: nehodlám to dělat, ale aby to tu někomu nenafackovalo nebo neskončil v půlce práce s rozebranym autem bezradnej co dál... znám to, když člověk něco rozebere a pak zjistí, že mu něco chybí - (mě naposled izolačka na svazování kabelů, koupil jsem si málo) - ještěže mám SVižníka (skútr).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.