Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

já už neradím... :)

Rypicong má pravdu..škoda plus nic neznamená....také jsem vybíral než jsem koupil nové jen přes škoda plus....a dost jich bylo bouraných či nějak lakovaných a nebyl jsem na to upozorněn když jsem se ptal až když jsem změřil lak tak to znich vypadlo....

Ty same mam zkusenosti ze skodaplus ja, vzdy bud bylo auto bourano nebo meneny dily, ojete TSI kupovat nechci a chci hlavove airbagy, neboli vozidlo do vyroby.

Psal jsem o autech do 4000 najeto a samozrejme jeste proverit vin.Kazda skodni udalost je v databazi.Ja par pro me nepodstatnejch prvku vybavy ozelel a radsi usetril.

Upraveno od standavfr

Bude TSI. Tim je toto tema pro me uzavrene. V diskuzi pokracujte beze mne.

Upraveno od Pandora

  • 2 týdny později...

Téma jsem trochu pročistil od nesouvisejích příspěvků a otevírám ho.

  • 2 měsíce později...

Od 1,4 63 kW ocekavam hlavne spolehlivost, kratke trasy mu predpokladam prilis vadit nebudou resp. mene, nez TSI. Uvidim, jak budu spokojeny.

Ahoj, chystám se kupovat Roomstera. Nejsem si jistý pouze motorem. Rozhoduji se mezi 1.4 16V a 1.2TSI. Většina tras bude do práce a z práce cca 9 + 9 km. Je to cesta přes obce, max 2 semafory. Poté samozřejmě ježdění po nákupech a o víkendech kratší výlety + chata, chalupa cca 30-40km 2 dospělí 2 malé děti. Raději bych 1.2 TSI. Pročetl jsem to tady snad všechno a prosil bych o radu ohledně 1.2 TSI.

 

1) měl bych mít strach při těch krátkých trasách z benzínu v oleji?

2) jak rychle se oproti 1.4 16V zahřívá motor. Dávají tam už PTC nebo to aspoň hřeje lépe než ty původní 1.2 TSI? Začne mi to vůbec na těch 9 km v zimě topit? Dá se případně to PTC nějak dodělat?

3) rozvody už by snad měli být vyřešené, ale přecejenom. Měl bych z toho mít ještě strach?

4) případně jiné nevýhody oproti 1.4 16V?

 

Roomstera plánuju tak na 3-5 let. V každém případě se 4 letou zárukou a 60.000km. Najedu tak cca těch 15.000 km ročně.

 

Jinak tu 1.4 16V znám. Byl jsem s Roomsterem s tímto motorem v Jizerkách (Brno-Jizerky a zpět) ve 2 dospělích a 2 dětech + naloženej kufr a taky jsme to zvládli.

 

Díky za rady

Ja mám 1,2 tsi v roomovi. Každodenne trasy či je leto či je zima do roboty 5,5 km. Problém s olejom žiadny. Najazdene od 1/2013 cca 29 tis. km. Kuriť mi to kuri aj v zime. No na tých 5,5 km mi stači podkuriť pod zadkom a som spoko.

Tak jestli u tebe nebude déle než 5 let, tak bych se toho nebál... záruku nějak přečkáš, ale pak bych to fofrem prodal. Vše na co se ptáš se tady rozebírá, tak na to odpovídat nebudu. 

 

TSi rozmlouvám lidem, kteří chtějí spolehlivé auto na 10 let a to TSi není a asi už ani nebude. Ty jsi cílová skupina právě pro TSi - po záruce rychle pryč z domu :)

Ja mám 1,2 tsi v roomovi. Každodenne trasy či je leto či je zima do roboty 5,5 km. Problém s olejom žiadny. Najazdene od 1/2013 cca 29 tis. km. Kuriť mi to kuri aj v zime. No na tých 5,5 km mi stači podkuriť pod zadkom a som spoko.

 

Takže výhřev sedaček, jinak to netopí? Já bych to jako přežil, ale co na to děti. Chápu teda dobře, že v zimě se to nechytá ani po těch 5 km?

A jinak žádné problémy? Jak s motorem,tak s autem spokojenost?

 

To froggy:

Otázkou je, zda to auto s tímto "slavným" motorem bude za 5 let ještě prodejné?!

Upraveno od figo58

Tak určitě bude, jen se bude prodávat trošku hůř a za míň... 

Mne to začína kúriť zhruba po tých 5 km, aj to je to asi 3km dole kopcom. Keby to bolo naopak, tak je to určite skôr. Inak jazdím podobne ako ty. 10 km do práce, občas nejaké veci po meste, víkendy chata a nemám žiadne problémy. Skrátil som si interval výmeny oleja na cca 10 000km, pre lepší pocit a čistejší motor.

1.4ka topí po 2-3km, po 5km už i 2.0TDCi, tj. že by se TSI zahřívalo tak pomalu?

Rozhodnutí 1.4x1.2TSI záleží taky na typu řidiče. Tomu, kdo se rád prdlá mezi 2-3000 ot., stačí turbo, a ten, co se občas rád rozvášní přes 5000, volí atmosféru. :-)

TSI je pro majitele, který o problémech toho motoru nic netuší. Při představě, že budu při každém startu poslouchat, jestli už chrastí nebo ještě ne, by mě asi odvezli do Bohnic.

Upraveno od skoda-roomster

V létě?  (1.4ka topí po 2-3km)

v zimě při -10 a níž mě topí (spíš vlažnej vzduch) 1,4 až tak po 7km.

mně do 3 km (4 minuty) při 0°C auto topí... teplý vzduch, ne na plno... Ale topilo takhle i TSi, na toto jsem si nikdy neztěžoval. A vybírat motor podle tohoto kritéria je podle mě pěkná kravina. 

Ale kuri ale na tých 5,5 km čo spravim za par min. mi stači výhrev sedačky. Kuriť to kuri. Mal som rozne chevrolety, citroeny a rozdiel nieako nebadam v zime pri kureni. Ja som s tsi velmi spoko. Hlavne kopce su super. Nemusim tolko podradovat ako predtým v niektorých autach čo som mal.

mně do 3 km (4 minuty) při 0°C auto topí... teplý vzduch, ne na plno... Ale topilo takhle i TSi, na toto jsem si nikdy neztěžoval. A vybírat motor podle tohoto kritéria je podle mě pěkná kravina. 

 

Nevybírám jen podle tohoto kritéria. Jen si sumarizuju pro a proti. Na prvním místě spolehlivost, pak pružnost a výkon a potom drobnosti jako např. topení a prodejnost auta po pár letech.

Upraveno od figo58

V létě? (1.4ka topí po 2-3km)

Samozřejmě, že v létě... Není nad to, si v +30° pořádně přitopit. No a na zimu máme klimatizaci.

Je ale fakt, že 1,5km jedu do sice mírného, ale přece jen, kopce.

A v -10 a míň se do 15km pořádně neohřeju v žádném autě.

Upraveno od skoda-roomster

TSI - by som dal bod za výkon a pružnosť je tam proste turbo a kto si na to zvykne tak motor bez turba bude pre neho leniví ak plánuješ aj ťažne tak určite by som bral TSI sám to pociťujem že proste 1.4ku musím potom viac točiť a ide to dosť do spotreby. Spolahlivosť je už konečne na dobrej úrovni motory 2013 už sú v pohode. Čo sa týka kúrenia tak včera u nás bolo ráno 4°C a po 2,5km to už fúkalo vlažný vzduch a to ručička na teplote vody bola stále zarazená na 50ke.

 

1.4ka - tu by som dal bod za spolahlivosť aj keď neviem ako to je teraz s tými studenými štartami lebo dosť veľa sa sťažovalo že až na druhý krát to štartovalo ale inak je to spolahlivý motor prakticky sa len olej a filtre vymieňajú a motor nemá problém vydržať aj cez 250tkm. Pružnosť je taká ako sa na atmosferický motor patri ozaj ťahá až pri vyšších otáčkach.

 

A predajnosť no to je diskutabilné ako to bude po 5ich rokoch jak na tom bude trh či sa zlá povesť 1,2TSI zlepší s poslednými ročníkmi alebo zasa 1,4ke sa pokazí povesť vďaka tým otravným studeným štartom to ti nikto nepovie. Určite najhoršie 1,2ky sú tie prvé rv. 2010 tie sa kazili.

Děkuju všem za postřehy. Každý váš příspěvek je pro mě přínosem. Zatím je to tak 50:50. Do pondělka se musím rozhodnout. Tak snad se rozhodnu dobře.  :kol-28:

Já mám 1,4 a doporučuju 1,2TSI. Kdybych se dnes rozhodoval volil bych takto.

budeš to mít max 5 let a trasa není extra krátká, šel bych do TSI

 

Jinak co se týče topení. I když budeš mít 2x 1.4 tak každý bude topit jinak a co na to děti ? děti nic, protože za 5km nevytopíš žádný auto i vzadu...

Upraveno od Rypicong

TSI je pro majitele, který o problémech toho motoru nic netuší. Při představě, že budu při každém startu poslouchat, jestli už chrastí nebo ještě ne, by mě asi odvezli do Bohnic.

 

co to meleš za slátaniny!!! Chceš říct, že TSI kupujou jen lidi absolutně neznalí věci? Jezdil jsi vůbec někdy tím TSi...nemyslím jen na předváděčce 10km, ale fakt najeto několik tisíc km... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.