Přejít na obsah

Climatronic


taktik

Doporučené příspěvky

Ano, to, ze se nejakou volbou zasahne do plne automatickeho provozu (nastaveni smeru foukani, zvyseni/snizeni urovne vhaneneho vzduchu) neznamena, ze neni provoz dal dynamicky regulovany v ramci moznosti. Takze napriklad pri nastaveni vetrani na vyssi pocet dilku se i nadale jejich pocet zvysuje/snizuje, pouze s uzivatelsky definovanou korekci. Pokud jednu carku pridam, tak se jejich pocet meni a je o jednu carku vyssi nez by byl normalne. To je ale stara zalezitost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte co je to Climatronic? Klima s automatickým provozem, který si řídí sama podle aktuální situace :kol-44:

Me tahle "funkce" neprijde uplne tak normalni jak se vam tady zda. Je to sice mozna pitomost co tady resime, ale bylo nas tady vic koho tahle funkce prekvapila. V manualu o tomhle neni zadna zminka. Je tam jen: "Automaticky rezim opustite stisknutim tlacitek pro rozvod vzduchu, resp. pridani nebo ubranim otacek ventilatoru. Teplota je vsak stale regulovana." Pokud si pridam nebo uberu otacky ventilatoru, tak prece OPOUSTIM automaticky rezim a PREDPOKLADAM, ze tam budu mit to co jsem si nastavil. Teplota vzduchu at se samozrejme reguluje podle nastavene teploty, ale otacky by mely byt podle mne porad stejne. A pokud se i tak neco reguluje, tak by to melo byt podle mne v manualu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak v servise mi nic nevyřešili jelikož se muj problem neprojevoval a jen nejak nastavili klapky ci co...ale shodou okolnosti dnes cestou se to stalo a jelikoz jsem je po dalnici tak jsem to zacal studovat a prisel jsem na nasledujici:

Puvodne jsem myslel ze mi nefungujou vydechy na xicht obcas ze se nejak neprenastavi klapka, dnes jsem prisel na to ze to vubec neni o výdeších ale o ventilatoru,proste zniceho nic to prestane foukat, na režimu vubec nezalezi !!! nefouka to od nuly do 4te nejvyssi, 3 nejvyssi ryhclosti pak fuci jak blazen ale jakmile snizim o jeden stupinek na 4. nejvyssi tak to utne, a tyka se to jak noh tak okna. Jak manualu s AC tak bez AC tak rezimu auto. 

Tudiz problem je ten ze na 3. nejvyssi to fouka hodne a na ostatni nizssi vubec :D No ruzne jsem mackal a zjistil ze jedinej mod kdy to vse funguje je vnitrni cirkulace to fouka v poradku...tak fakt nevim, stane se to jednou za cas, hodinu jizdy jsem ruzne mackal a nic, az kdyz sem si par metru pred domem otevrel okynko tak to zaclo fungovat...jak tohle mam nekomu vysvetlit :D (nemuze to souvise ts tim okynkem? :D)

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplota vzduchu at se samozrejme reguluje podle nastavene teploty, ale otacky by mely byt podle mne porad stejne. A pokud se i tak neco reguluje, tak by to melo byt podle mne v manualu.

 

Climatronic je automaticka ventilace s klimatizaci. Jejim prinicipem je prave dynamicka adaptace na okolni podminky bez toho, aby se o to starala posadka. Navic jak by se ve triceti stupnich mohla regulovat teplota s nastavenyma dvema carkama. Teplotou vzduchu -20°C?

 

Mozna by mohla Skoda nabizet to stejne co VW - moznost bezplatneho downgrade na primitivni mechanickou klimatizaci za priplatek 0Kc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podrobnejsi vysvetleni proc se sama reguluje i rychlost, odpoved z SA:

 

Regulace množství vzduchu vstupujícího do systému klimatizace je regulováno jednak otáčkami ventilátoru ale také omezovací klapkou, klapkou čerstvého a recirkulovaného vzduchu. Při rychlostech do 20 km jsou klapky zcela otevřeny a čerstvý vzduch proudí dovnitř bez omezení. Po překonání uvedené rychlosti dochází k přivírání omezovací klapky a pro zajištění požadovaného vyššího množství vstupujícího vzduchu se zvyšují otáčky manuálně nastavených otáček ventilátoru. To samé, ale obráceně, se děje v režimu nastavení ventilátoru za jízdy a následném zastavení vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, chci se podělit o závadu která se mi začala nepravidelně objevovat od včerejška.

Otočím klíčkem, rozsvítí se kontrolky, začne foukat ventilátor čerstvého vzduchu do kabiny, nastartuji a ventilátor se netočí.

Přitom na displeji klimy to ukazuje jednotlivé dílky jak stoupá do otáček. Klima chladí klapky fungují, jen větrák v kabině neběží.

Vypnu motor, nastartuji a už to zase bez problémů běží.

Někdy to udělá i v opačném gardu, tj. větrák neběží při zapnutých kontrolkách, po nastartování běží.

Někdy sepne třeba po 10 minutách jízdy.

Volal jsem servis, dnes odpo jedu na diagnostiku.

Myslí si, že je to řídící jednotka ventilátoru čerstvého vzduchu do kabiny.

Mám 2 měsíce po záruce a v neděli mě čeká cesta k moři, tak jsem pěkně nasranej.

Nemáte někdo zkušenost s takovým projevem závady.

Netušíte kolik může stát origo ta jednotka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se vrátil ze servisu. Diagnostika našla hodně chyb na klimě a vyčetla také chybu na řídící jednotce ventilátoru vzduchu do kabiny. (J126 ).

 

Prý to už dříve řešili hlavně u Fabií u Rapida zatím ne.

 

Řídící jednotka se nachází u ventilátoru, dá se tam dostat, když se rozbere kastlík u spolujezdce.

 

Za tu jednotku chtějí 2.800,- + práce. Vzhledem k tomu, že v neděli musím odjet, nemám čas to testovat, zda jde o nějaký náhodný stav a musím to dát před cestou vyměnit.  Jinak kulance údajně nad 6 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V r. 2012 byl limit 4000, takže těch 6000 je teď možných. Nicméně možností kulance je (tedy určitě bylo) víc, vč. kulance s 50% spoluúčastí servisu a individuální kulance, kdy ŠA hradila část nákladů a zbytek servis a/nebo zákazník. Nestálo by za to zkusit zákaznickou linku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak dnes dopoledne bylo cca 18°C a po asi 2km topení začalo topit jak v sibiřských mrazech. Na Climatronicu nastaveno režim AUTO a 21,5°C. Nepomohlo přepínání režimů, pomohlo až zastavení a vypnutí motoru s vyjmutím klíčku a opětovné nastartování. Doufám, že se se mnou neloučí nějaká klapka (resp. její motor) v ovládání topení a byla to jen ojedinělá chyba v Matrixu...... Odpoledne už po každém startu OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak dnes dopoledne bylo cca 18°C a po asi 2km topení začalo topit jak v sibiřských mrazech. Na Climatronicu nastaveno režim AUTO a 21,5°C. Nepomohlo přepínání režimů, pomohlo až zastavení a vypnutí motoru s vyjmutím klíčku a opětovné nastartování. Doufám, že se se mnou neloučí nějaká klapka (resp. její motor) v ovládání topení a byla to jen ojedinělá chyba v Matrixu...... Odpoledne už po každém startu OK.

Aúúúúúúú: dnes diagnostika v servisu diagnostikovala problém s klapkou topení, takže mě čeká výměna na záruku. To mám tedy radost, musím si zjistit, jak moc se musí rozebírat palubka. Mám ale obavu, že půjde celá ven.... Sice restartem se to srovnalo, ale topení na HI topí, ale nedosahuje maxima dosažitelné teploty.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Aúúúúúúú: dnes diagnostika v servisu diagnostikovala problém s klapkou topení, takže mě čeká výměna na záruku. To mám tedy radost, musím si zjistit, jak moc se musí rozebírat palubka. Mám ale obavu, že půjde celá ven.... Sice restartem se to srovnalo, ale topení na HI topí, ale nedosahuje maxima dosažitelné teploty.

Úplně stejná závada po 2.5 letech provozu a 55 tis. km. Naštěstí mám prodlouženou záruku na 4 roky. Oprava provedena na 2x, první klapka nešla nakódovat. Zatím nic nevrže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necituj předchozí příspěvek, byť je už z října loňského roku.

Já palubku, asi až se oteplí, povolím a utáhnu šrouby v pořadí, jak je psáno v DP. Občas se nějaké prasknutí ozve, před tím byl klid. Moc nevěřím, že to udělali, protože jeden šroub dole byl utaženej přes závit a světla, která mě měnili v rámci stejné opravy, byly neseřízené jak polohou vůči karoserii tak seřízením paprsků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Lidi celej topic jsem nečetl, ani na to bohužel nemám čas, ale jak jezdíte s climatronicem? Necháváte A/C pořád zaplé? Při stisknutí tlačítka AUTO se totiž samo A/C také zapne. Jde mi o to, aby mi klima v létě nezasmrádla nebo tak. Momentálně A/C zapínám pouze pokud jedu dál a pro jistotu vypínám cca 5-10km před dojezdem, právě kvůli tomu, aby časem nesmrděla. Mám tedy pokračovat nebo to můžu nechat zaplé pořád?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...