Přejít na obsah

Climatronic


taktik

Doporučené příspěvky

V 24. 3. 2017 na 13:31, slapnahrabe napsal:

Výměna na záruku. Ale z počátku se jim do toho moc nechtělo.

A prosím tě dělalo ti to pořád nebo jen za určitých teplot a nastavení climatronicu? Mě to bzučelo o 106 včera v 10°C a AUTO režimu 22°C. Když je venku víc a klima jede na větší výkon, ztichne to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poprvé jsem to zpozoroval asi půl roku po koupi nového auta (2014). Tehdy jsem nepřišel na to, jaká kombinace podmínek je třeba, aby se to spolehlivě ozvalo. Prostě se tak dělo nahodile. Postupně se to ale zhoršovalo a při dvou letech stáří auta (2016) už to bzučelo kdykoliv při sepnutém A/C a splnění minimální venkovní teploty pro sepnutí kompresoru.

 

edit: ta závada výše to asi nebude. Měl jsem i problém s tím cyklickým zvukem z ofuků a to servis vyřešil "jen" výměnou toho ventilu na kompresoru. Alespoň takhle to řekli. Z výdechů pak už nehučelo, ale z motorového prostoru bzučelo stejně dále. Spíše mi na to sedí ten popis z předchozí strany, co byl i u Fabie III.

Editováno: , autor: slapnahrabe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Uvidíme, jak se k tomu servis postaví, jsem tam díky reklamacím tak trochu za prudiče. Jedu 25.4. na "jarní" prohlídku za 99 Kč hlavně kvůli kontrole klimatizace, kterou jsem 4 roky nechal žít vlastním životem (kromě čištění výparníku). Už jsem jim posílal předem video s bzučením, aby to zkonzultovali s výrobcem, jestli na to není nějaké TPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bohužel mám z toho dost obavy, jak se k tomu postaví. Původní technik, co tam byl a byl dost ochotný, bohužel odešel, teď s novým člověkem jsou trochu problémy viz. problém s řízením.
Mám krásné bzučivé video i s VINkem a SPZkou, kdyby se náhodou závada neprojevila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl bych rád, kdyby mi v tom udělal někdo jasno. To co tady Miklísek zmiňuje na téhle stránce ohledně kompresoru Sanden, to chápu. Ale jde mi o ten druhej problém, to bzučení.

Na obrázcích z Miklískova příspěvku na minulé stránce se zmiňuje drážka na seegerovku a potom opotřebená hřídel pod ložiskem. Drážka se seegerovkou podle mě nemůžou vyluzovat bzučivej zvuk a ta hřídel, co je oleštěná, jako by se protáčela v ložisku, tak to by muselo to ložisko bejt zadřeny a to by byl úplně jinej zvuk, než bzučení. Aspoň si teda myslím. Pak je tam zmíněná nějaká tolerance. Pokud bych to pochopil tak, že ta hřídel má např. malý průměr a pak se v ložísku protáčí, i když není přidřeny. To by pak možná mohlo bzučet, ale to by snad mohlo jít vyřešit. Existují lepidla na kov na ,,vymezení vůle/lepení válcových ploch", nebo nějak tak se to jmenuje.(někde jsem viděl, že to používají, když se např. v převodovce protáčí ložisko v hliníkovém obalu) Rozhodně by to stálo za pokus, než dávat 18 000,- za kompresor. Nicméně, pokud je tu někdo, kdo chápe, co vydává to bzučení, byl bych rád za objasnění.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dnes jsem se na to zameril a bzuci mi to taky tak. Mam ale pocit ze mi to tak bzucelo od jakziva. Mel jsem to za standartni projev. Zevnitr to ale slyset neni. Zaroven mi tam piskalo neco chvili po startu. Asi vodni pumpa. Ale ja uz tyhle zvuky neresim. Budu resit az neco upadne nebo prestane fungovat. Zadnej stres to bych u Skody u meho auta nedelal nic jineho. A zrovna TSI ma vselijakych provoznich pazvuku haldu. Dokud mi to neleze do kabiny je mi to jedno.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je přesně postoj běžného uživatele, na to výrobce spoléhá, že halda vlastníků Škodovek tohle asi nevnímá a neřeší, nebo nemá čas řešit (taky už jsem tak trochu vyměkl a rezignoval, např. neřeším prosezelý sedák a krabatící se potah, klepání víka kufru jsem vyřešil za vlastní peníze.... ).

Já to taky do auta neslyším. Ale nemíním platit 18tkc za kompresor po záruce, až se zadře pitomé ložisko za 20 Kč. A evidentně nejde kompresor jen tak snadno rozebrat, to by už na to byl opravárenský postup lepení ložiska na hřídel.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklis u me to bude tim, ze uz jsem se smiril s tim co mam doma. Je to boj s vetrnymi mlyny. Jednu vec vyresis, objevi se druha. Auto uz mam po zaruce davno, tedy by se na me stejne vyfakovali.. Ten Rapid uz mi za zadny nervy nestoji. Ale zajima me pokud to nekdo resit zacne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych si neposlechnul Miklískovo video a pak si nešel poslechnout svoje, tak o tom taky nevím. Chlazení zapínám až po rozjezdu a vypínám před dojetím a v autě nic slyšet není. Takže nevím, jestli to dělá od nova, nebo to začalo až časem. Pokud je to od nova a nebude se to zhoršovat, tak mě to nevadí. Pokud to začalo až později, tak je to samozřejmě problém. To co popisoval slapnahrabe, to už asi bylo dost hlasitější. Vzhledem k tomu, kolik lidí to má, nejenom rapiďáci, ale i v sekci F3, tak bych to možná považoval za vlastnost, než závadu, ale těžko říct. Rozhodně bzučení není zvuk něčeho, co se přidírá, ale co tam bzučí? Třeba je to zvuk toho regulačního ventilu. Jsem zvědavej, co na to řeknou Miklískovi na té prohlídce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompresor nemá elmg. spojku, takže jede furt, jen se odpojuje tok chladiva. Někde jsem ale četl, že i vypnutá jede na 2% výkonu kvůli mazání.
A to bzučení mi dělá právě v těchto teplotách. Jak je přes 20°C ztichne to. Uvidíme co ŠA vymyslí. Ale většinou výměna kompresoru za nejnovější typ pomůže - zkušenosti zde na fóru jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...