Přejít na obsah

Chvění motoru při 1000-1300 ot/min


Krabon

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,
nevím, jestli je to problém a je-li to třeba řešit, ale pozoruju následující:


Mám:
Octavia 1.9 TDI PD, rv. 2008, BXE, 116tis km, vše původní.


Na volnoběh jde motor normálně, pokud ale začnu zvolna šlapat na plyn, tak v rozmezí cca 1000-1300 ot/min se z motoru ozývá celkem značné dunění a auto se dost klepe (na neutral i s kvaltem a spojkou na podlaze). Od těch 1300 to přestane a zvuk je normální. Při jízdě nepozoruji žádné snížení výkonu, jen možná ty rozjezdy jsou horší.

Věděl by někdo, jestli je to normální nebo to mám nějak řešit? V těch nízkých otáčkách se to klepe a duní celkem dost (i bez zátěže), ale na volnoběh OK.


Apropo, ještě je tu druhá věc: Když mám neutrál a stojím třeba na semaforu, tak jde slyšet, že auto nemá uplně pravidelný chod... Otáčky nepadají, ale občas se to celkem zachvěje.. Je to normální?


Díky všem smile.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normální to není....Podle toho chvění na neutrál kdy jsou otačky +- stejné na volnoběh a motor sem tam zaškube soudím že je to dvouhmota..Je toho tu už napsáno o tom dost.Stačí hledat.... Pokud budeš měnit tak vyměn uplně komplet i s ložiskem.....

Nikdo ti přesně neřekne protože příčin může byt mnoho....Vlastní skušenost....

 

Mě něco taky vibruje mezi 100 - 120 km/h. Vyměnil jsem komplet přední tlumiče,pružiny,silenbloky,tyčky řízení,držák spodního motoru...Děla to pořád. spojka je prý naprosto v pořádku jen lehce zavzdušněná.... Ve finále jsem se dozvěděl že to mohou být pneumatiky,že jak byli špatný tlumiče tak se nerovnoměrně sjižděli....na zimákách to nedělalo a ted na letních jo,takže kupuji nové pneu a pak uvidím co dál....

 

Oni totiž  autorizovaný servisi vědí uplně hovno a jen vyměnuji systemem " pokus - omyl " a my platíme a platíme...

PS : kdo by to řekl že možná pneumatiky když na těchto mám najeto cca 35 tkm,ale zkusím a uvidíme :-)

Editováno: , autor: Klon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem tady dost pročítal příznaky odcházejícího setrvačníku a většinou se tu píše, že to nějak chrastí nebo vydává "kovový zvuk" ... to ale můj případ není...

 

Prostě to jen při 1000-1300 duní a auto se klepe. A na neutral při volnoběhu se občas otřese, ačkoliv se nezdá, že by se hýbaly otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

koupil sem O II 1.9 tdi 77kw. 230 000 najeto.. odešla dvouhmota.. vyměněno komplet.. i s ložiskama.. vše co k tomu patří.. chod motoru se znatelně uklidnil ale poslední dobou auto začíná vydávat divný zvuky.. a občas se zaklepe když stojim na místě. na noví spojce najeto 20 000 mam ji tam rok a pul  myslíte že to dělá zase ten setrvák? mechanik říkal že je v pohodě.. měřil to a vůle prí je o 4 zuby vpřed a 3 dozadu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

najeto 185k km. Při rozjezdu a nebo pomalé jizdě do 1500ot/min jednicka i dvojka uvnitř auta silene rezonuje co se dá, z venku je také slyset rachot. Na volnoběh motor klidný, zvuk pravidelný. Rozvody nové ve 180k km, problém s rezonováním i před. motor BJB bez chipu, tovarní stav. Jde taky o dvojhmotný setrvačník?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...