Květen 6, 201312 r těch názorů je tady na fóru dost. já osobně pojedu na první výměnu po 5-6 tis. a následně přejdu na fixní interval s olejem 502 a i tak budu měnit po 10 tis.
Květen 6, 201312 r Sakra, ty dávat hodně lásky . Měnit já každých 10tis, tak jsem tam co půl roku. Zatím má proměnný interval, ale přejít na pevné 15tis/rok asi není od věci. Také nevěřím rádoby Long-live, ale jak píšeš co člověk to názor.
Květen 6, 201312 r najedu 25-30 ročně a nedělá mi to problém měnit po těch deseti. o lásku nejde, jinak na auto kašlu, ale po těch deseti už prostě může mít napínák trošku problém s tím olejem, tak proč riskovat.
Květen 6, 201312 r Některé roky když jsem jezdil hodně tak jsem měnil každý půlrok po 30 tisících a to se mi ještě zdálo málo. Nicméně i takto Octavia vydržela bez problému do prodeje na 220 tisících po 4 letech. Ale když se jezdí málo tak by asi optimálnější bylo po 15tis. Ale co člověk to názor. Znám lidi co měli prodloužený servisní interval ale nikdy nenajeli víc jak 22tisíc a vždy je to poslalo předčasně do servisu. Já najel 30tis. vždy.
Květen 6, 201312 r S VW Polo s motorem 1.2 40kW jsem během 5let najezdil rovných 100.000km a to z 90% po dálnici Praha-H.Králové, zbytek po E55 Praha-Č.Budějovice. Drtivou většinou jízdy pod časovým tlakem, tedy na plný knedl, prostě co auto dalo. Auto mělo od novoty olej LongLife se servisním intervalem 30t km nebo 2 roky a nikdy jsem od posledního servisu neujel víc jak 23t km. Za celou dobu auto bez jediného problému, dle servisu vše v absolutním pořádku. Takže i takto se dá... nejedná se však o turbo motor, vím. Upraveno Květen 6, 201312 r od fufal
Květen 6, 201312 r Některé roky když jsem jezdil hodně tak jsem měnil každý půlrok po 30 tisících a to se mi ještě zdálo málo. Nicméně i takto Octavia vydržela bez problému do prodeje na 220 tisících po 4 letech. Ale když se jezdí málo tak by asi optimálnější bylo po 15tis. Ale co člověk to názor. Znám lidi co měli prodloužený servisní interval ale nikdy nenajeli víc jak 22tisíc a vždy je to poslalo předčasně do servisu. Já najel 30tis. vždy. Není prodloužený servisní interval, ale proměnlivý (QG1). Taky mně zajímalo po kolika km posílá PP do servisu, udělal jsem na to i vlákno http://forum.skodahome.cz/topic/122511-promenlive-intervally-qg1/, ale nějak se tam nepřispívalo. S naší služební O1, 1,9 Tdi, jsme celou zimu na hulváta jezdili 2 km ráno do práce a odpoledne z práce, 1 x týdně 100 km po dálnici a ujeté vzdálenost od poslední výmeny oleje + údaj o zbývajících km do další výměny podle PP dává součet pořád 30 000 km. Před tím byly všechny výměny taky po 30 000 km, ale to se jezdilo výrazně více 30 000 za půl roku. Tak jsem z toho nějaký zmatený. Slyšel jsem, že někoho poslal PP pro olej po 8 000 km, ale ten údajně popojížděl 1 až 3 km několikrát denně.
Květen 6, 201312 r Kolegové, začínáte se pomalu odchylovat od motoru 1.2 TSI někam k TDI. Je taky docela možné, že u různých druhů motorů, si to vzhledem k jinému zatížení, řj přebírá jinak.
Květen 7, 201312 r Ano je to pravda i moje poslední zkušenost je s motorem TDI. Předchozí Octávia byla 1.6 MPI a bylo to v podstatě to samé. Nájezd za cca 4 roky 210 tisíc a výměny oleje po 30 tisících. Nicméně za 14 dní budu mít doma Rapida 1.2TSI doma a začnu testovat proměnlivé servisní intervaly. Budu jej mít čistě pro soukromé účely tedy zdaleka ne s takovým nájezdem. Počítám tak 15–20 tisíc ročně. Rozhodně se nechystám proměnlivé intervaly zrušit, tak jsem na to zvědav. Upraveno Květen 8, 201312 r od Diver Necituj předchozí příspěvek!
Květen 13, 201312 r zatím mám najeto málo na tomhle motoru, ale za mě teda samý pozitiva, přecházel jsem z HTP. jedna věc mě ale trošku štve a to je startování. když auto dýl stojí tj. přes noc nebo přes den, když jsem v práci, tak musím točit dýl startér. několikrát se mi stalo, že jsem klíček pustil dřív a motor nechytl. pokud je teplej, tak je to ok. na tohle si budu asi dlouho zvykat, všechna auta co jsem měl chytala hned. je mi jasný, že je to konstrukcí. takže startování jediná piha na kráse. Upraveno Květen 14, 201312 r od vormen
Květen 14, 201312 r existuje vubec nekdo kdo ma 1.2 TSI bez problémů třeba 50-100 tis km? To sem se zas nechal do něčeho uvrtat achjo....stačilo si přečíst desítky stránek v sekci fabia
Květen 14, 201312 r Ale zase nepropadej panice. Určitě se někdo najde, myslím, že i tady na foru. Maximálně někdy v budoucnu vyměníš řetěz a napínák. Jinde bys zase pro změnu měnil řemeny a kladky.
Květen 15, 201312 r buď vklidu, kdo je spokojenej neřeší a nehledá. kdo má problémy, jde si ulevit na fórum, příp. načerpat info. takže pokud si to tady pročteš, nabydeš dojmu, že všechny motory jeden vedle druhýho jsou nehorázný šmejdy, ale není tomu tak. taky si vem, kolik se jich prodá a kolik se jich fakt pokazí.
Květen 15, 201312 r to mi je jasný že bezproblémoví většinou nepíšou ale stejně zlatý moje JTDečko... 265tis km a původní turbo,vstřiky, váha vzduchu atd. a to je to common rail , musím ale uznat že poloviční objem 1.2 TSI jezdí srovnatelně a tak nějak lehčeji (do nějaký stovky na rovině) Naštěstí budu mít na rapida 5 let/100.000km záruku .
Květen 15, 201312 r no vidíš, stejně tak na JTDčko najdeš taky pomluvy, čerpadlo, trysky, setrvačník... navíc ta záruka, buď vklidu a užívej si jízdu. já jsem z toho motoru nadšenej, ten zátah...
Květen 15, 201312 r A já si pořád říkám, že v tom bude nějaký háček... to by si každý majitel 63kW jen přehrál soft a smál by se prodejcům i majitelům silnější motorizace Za příplatek má ale třeba i fabia lepší brzdy, především zadní kotoučové, což rozhodně minimálně za příplatek stojí, pokud pomineme výkon. Je škoda, že škodovka vůbec nenabízí možnost si doplatit zadní kotoučové brzdy, považuji to za velkou chybu. Proč by třeba i majitel vozu s 1.2 HTP/MPI neměl mít zájem si koupit auto s lepšími brzdami. I takové auto může uhánět vysokou rychlostí při které se rozhodně hodí mýt lepší brzdný účinek... Každopádně by bylo fajn, kdyby se dal software ze 77 kW verze do 63 kW, stále čekám na prvního z fóra, komu se toto podaří rogerer: Neměj obavy 1.2 TSI ti bude sloužit dobře
Květen 15, 201312 r .. tak pokud si nekdo priplati zaruku 4roky, coz pocitam ze dela kvuli motoru, tak to tam snad da az po zaruce.. takze si jeste pockas..
Květen 15, 201312 r Sytic: Krom kotoučových brzd má Rapid 77kw i šestistupňový manuál oproti 63kw, tedy nejde jen o chipnutý motor.
Květen 15, 201312 r Petrrr: Máš pravdu, zapomněl jsem, že pro Rapid je ještě třeba tento rozdíl. U F2 mají obě motorizace pětistupňovou převodovku
Květen 15, 201312 r slabší verze točí na pětku ve 130 3tis. , koilk točí ten silnější motor na šestku?
Květen 15, 201312 r jestli si správně pamatuji tak 2800 ot/min. Až pojedu domu z worku, můžu překontrolovat.
Květen 15, 201312 r souhlasim taky jsem to vzal jenom kvuli sestce.... ale pokud je pri 130kmh rozdil jen 200ot tak to zas takova parada asi nebude
Květen 21, 201312 r O víkendu jsem zkusil poprvé otáčky až k omezovači. Nejprve na dvojku, poté na trojku. Zátah hodně solidní, na trojku subjektivně možná o kus lepší. Také jsem neodolal a přijal výzvu Roomstera v tédéíčku na semaforech, šlo o docela vyrovnaný souboj, ale Rapid v téesíčku zvítězil. To turbo je prostě mocná věc a i u slabší 1,2 se mi potrvzuje, že kdo jednou okusí, už nechce jinak. Poprvé jsem kouzlo TSI okusil v Superbu 1,8 TSI a byť Rapid je slabší, pořád je to dost zábavné svezení, pokud člověk chce. Pokud nechce, odměnou je zase dobrá spotřeba. Pořád však uvažuji nad čipem, kvůli spotřebě ve městě, kde hodně hodně záleží na počtu červených a počtu kopců.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.