Přejít na obsah

Zadní stropní čtečky jako palubní svítilna ?


Petrrr

Doporučené příspěvky

mam dotaz...vymenil som ziarovky v stropnych svetlach v predu aj vzadu za ledky, ale aj po zamknuti auta mi stale jemne svietia (jedna sa o nahrady sa sulfitky). Cim to je? su zle ziarovky? Tie povodne vlaknove fungovali bez problemov.

Moze to mat aj suvislost s tym, ze ma obcas dost silne kopne staticka elektrina pri nastupovani alebo vystupovani z auta ked sa dotkem karoserie? dik za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to robi tiez a podla mojich vedomosti je to OK

kvoli comu to konkretne je neviem, ale tipujem canbus ze tam pusta nejaky smiesny prud; nejaky elektrikar to urcite vysvetli

 

staticka elektrina kope kvoli inym veciam, ja mam teraz take obdobie ze v praci furt dostanem pecku od dveri a potom este od auta (aj firemneho) :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, dik, aj som si myslel ze to bude tym prudom len som si nebol isty...aj tak som musel kvoli tomu z predneho stropneho svetla tu ziarovku dat prec lebo ma to pocas jazdy dost znervoznovalo...

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně problikávání diod je potřeba přidat k prostřední LED "sufitce" odpor 5W (třeba toto http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-5-w/p176963:177403/active:176963,177063), a to paralelně. Já tohle problikávání řešil před lety u strarého AEEčka i teď u nového TSIčka. Lampičku vymontovat ven a odpor napájet na plíšky vedoucí k sufitce. Odpor "zhasne" i krajní čtecí lampičky. Odpoledne sem dám fotku.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pershingu: nebuď línej a přečti si celé toto vlákno, je to tam popsané, hned několik způsobů. 4 listy tě snad nezabijí.

edit: Jo promiň, nečetl jsem pozorně, ty chceš něco navíc, co ti pode mnou zodpověděl Miklis.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že by se musel dotáhnout ještě jeden kabel přímo od toho přepínače na přední stropní lampičce. Já tahal jen kabel od komfortky kvůli spínání lampičky po otevření dveří, protože to u MR 2013 nebylo zapojené. Mě osobně to nevadí, je to lepší pro osazenstvo vzadu, když si v noci potřebuju rozsvítit vepředu, že jim to tam nešajnuje. Ještě trochu vadí, že je vzadu jen prostý spínač a že to nejde úplně vypnout. Když v noci vystupuju třeba na pumpě, tak se jim to po otevření dveří vzadu rozsvítí. Na AEEčku jsem měl světlo z Felicie, který krytku světla řešený jako přepínač a světlo tak šlo vypnout, a nerušilo tak spící děcka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nerad spamujem, moja povodna otazka zapadla, neviete nahodou niekto ako to spravit tak, aby to fungovalo ako na novych rapidoch ? Tj lampicka funguje aj spolocne s prednym prepinacom (ci uz zasvietenie alebo zhasnutie) + ako cteci lampicka

Toto som sa pokúšal vyriešiť už minulé leto, ale nedošiel som na to. Skúšali sme všetko možné (otec je vyštudovaný elektrikár ale už to 20 rokov nerobí, je strojár) ale akurát mi poistky odchádzali. Pritom schéma je úplne jednoduchá. Proste niečo to drží, alebo tam zostala možnosť ktorú sme nevyskúšali. Aj som sa bol na to pýtať v škode a tam mi povedali akurát že to môžem doniesť k nim a oni sa na to pozrú. Aj som dostal jeden tip od autoelektrikára že to musí byť natiahnuté priamo s kontaktu žiarovky, ale to mi nešlo. Trochu podozrievam, že či nie je niečo v stropnej lampe u novších MR ináč premostené. Možno niekoho prehovorím na zraze kol117 . Potreboval by som schému MR 2014/2015 ako to tam je zapojené (od škody som ju oficiálnou cestou nedostal). Ale určite som s tým ešte neskončil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten problém je v tom, že světýlka už dneska spíná elektronika = polovodičový spínače, ne mechanický kontakty kov na kov. Polovodiče i když jsou stejnýho typu, tak mají vždycky nějakej rozptyl a svodovej proud - a z toho plyne že i když jsou takzvaně rozpojený, vždycky přes ně nějakej zbytkovej proud teče - na rozdíl od kovovejch mechanickejch kontaktů, který když se oddělí od sebe, tak prostě 12V je moc malý napětí, aby mezi nima přeskočilo. Proto se nežádoucí parazitní "dosvicování" LEDek ve vypnutým stavu řeší třeba tak, že se k nim paralelně připojí odpor s hodnotou řádově 100-1000 ohmů, ten dokáže svést ten zbytkovej proud mimo přechod LEDky a ta se tak (skoro) dokonale zhasne. Přesnou hodnotu odporu je potřeba vyzkoušet, je jiná typ od typu jak LEDky, tak spínací = řídicí jednotky. Takže třeba v rapidu se stejnou výbavou a stejnýho ročníku budou ty odpory skoro určitě ve 2 autech stejný, ale už když bude každý jinej ročník, tak se ta hodnota může lišit. Ten odpor zároveň nesmí v zapnutým stavu odvádět "bokem" nadměrnou část proudu, aby se nesnižoval jas LEDky.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by v podstatě mělo stačit zapojit do série s LEDkou další diodu(diody) tak, aby ve vypnutým stavu byl jejich součet propustnýho napětí vyšší, než zbytkový napětí mezi přívodama ke světlu - a po sepnutí aby LEDky normálně svítily.

 

Jenže to je vždycky spousta laborování a zkoušení, kde je kdy jaký napětí, kterej kontakt se ve který situaci stává kladným nebo naopak spojeným s kostrou (záporným pólem) - kde není dostupný schéma z fabriky, aby se od toho dalo odpíchnout a zfleku říct "sem se musí přidat tohle nebo tamto", tam se musí zkoušet s tím nebezpečímt, že si v autě něco vyčudíš... A to se nikomu moc nechce riskovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

My jsme propojovali z konektoru T4c/4 u zadní lapmpičky kabel k přední lampičce ke br/ge (hnědožlutému) vodiči na pozici T3a/1. Nově je v přední lampičce ta odbočka (v tasumově schématu je to úplně pravý obrázek zapojení přední lampičky), konektor už na kabelech není 3 pinový ale 4pinový a k zadní lampičce na pin T4c/4 vede br/vi (hnědofialový) vodič z pinu T4ag/4 přední lampičky. Fór je v tom, že my jsme napojovali nový kabel dozadu ještě před tím trojcestným vypínačem na přední lapičce, takže není možnost ji vypnout, vždycky má přívod proudu a proto se zadní lampička rozsvěcí i když je přední vypnutá. Teď po novu, když je to napojený až za tím vypínačem, jde dozadu proud buď přes komfortku (při otevření dveří nebo odemknutí), pak je poloha oboje vypnuto (ale samostatně zadní lampička jde zapnout díky tomu druhému přívodu T4c/1 s hnědými vodiči) a poslední poloha je zapnuto společně s přední lampičkou. Nová přední lampička bude mít 4pinový konektor a jinak udělaný vodivý dráhy. U naší původní 3 pinový se bude muset kdyžtak připojit kabel někde přímo na ty vodivý dráhy. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...