Přejít na obsah

Predné svetlá, žiarovky


kajovod

Doporučené příspěvky

Jiste nakonec to muze byt rozumny kompromis. Jinak souhlasim a potvrzuji ze ONBU jsou pecka. Pokud ovsem nekdo tvrdi ze R se standartnimi projektory s klasik zarovkami sviti, tak s tim nemohu souhlasit. ONBU vs. klasik je jako nebe a dudy. Pokud tam fouknes jeste obrysovky treba w5w philips blue vision ( kvuli sjednoceni barvy svetel) pak je to si myslim dobra volba. Od vymeny ani moc nezapinam dalkove pac ty uz to moc navic nerozsviti zejmena v zatackovitem reliefu. S xenama jsem psal na zacatku jen pokud ti tech 15 tis nebude chybet s ohledem spise na jejich cenu pri dodatecne montazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako nevím já je měl ve výbavě hned takže xenon jsem zkoušel s druhým rapidem bez nich stály vedle sebe auta a musím napsat že rozdíl tam je docela velký a pokuď mi odejde výbojka tak ji budu stejně muset koupit ale nevím jak ty Dagem ale já přes den nerozsvěcuji xenon jezdím na denní svícení xenon zapínám nejdříve za šera nebo při špatné viditelnosti takže si myslím že tak brzy neodejde pokuď jo tak smůla a než je dodělávat dodatečně tak raději je dám s výroby a mám klid ale každý máme jiný pohled na cenu  světel ty raději budeš kupovat žárovky a zkoušet já ne.

Editováno: , autor: Motaaa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xenony má Rapid v nabídce již cca rok. Spíše se zeptej, zda již někdo, kdo je má ve výbyvě, už výbojku měnil.

Kolega si před měsícem převzal Rapida s xenony. Před objednáním řešil co "dagem". Já mám jeden názor po zkušennosti jízdy s oběma systémy osvětlení. Nikdy mi ušetřené peníze nevynahradí případný problém, až se ve tmě potkám s neosvětleným cyklistou, chodcem s vozíkem, atd. (u nás častý jev). Ten cyklista, chodec je opravdu se xenony vidět podstatně dřív. Xenony není módní výstřelek. Xenony opravdu zvyšují bezpečnost. Pro porovnání. Postavte 2 vozy vedle sebe a vyfoťte osvit z klasiky a xenonu (bez blesku!). Tak ty rozdíly ihned uvidíte.

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, bezpecnost je k nezaplaceni. Vsak taky psal ze byt xeny drive asi bych si za ne priplatil i prave z techto duvodu. Ted se mi ovsem za dodelavku cca 25 tis davat nechce zs to uz jsou normalne u O3 plnohodnotne xeny. Ja to tedy vyresil temi vykonejsimi zarovkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrrr právě ta cena za dodělaní je příšerná to je docela ranec proto jedině s výroby je tam dát a souhlasím s Mykim hold někdo řeší cenu výbojky a raději koupí 48ks žárovek jak píše  a neví jak svítí ten xenon že je daleko lepší a ne modní výstřelek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mna by velmi zaujimalo porovnanie ziarovky ONBU s "low" xenonmi v Rapide. Možno by sme boli všetci velmi milo prekvapeni a rozdiel by bol minimalny:)

So 48 ziarkovkami to bola iba taka uvaha a chcel som poukazat na vysoku vstupnu cenu xenonov :kol-31: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysledek srovnani je jasnej dopredu - obe provedeni maji uplne jiny charakter uz jen z duvodu FF vs. DE modul.

Ani sebelepsi (homologovana) zarovka se 25W xenonum nemuze vyrovnat.

 

O vysoke cene xenonu pri objednavce z vyroby nemuze byt rec, 12 500,- pro Ambition a 10 000,- pro Elegance jsou relativne smesne castky.

A to o to vic, kdyz to u asi nejprodavanejsiho stupne Ambition Fresh srovnam napr. s parkovacimi senzory za 9300,- nebo tempomatem za 11 000,- coz jsou jedny z nejprodavanejsich mimoradnych vybav.

 

Za vysokou vstupni cenu povazuju 25 tKč u OIII, byť to jsou adaptivni bi-xenony vcetne dnes trendy LED TFL a jejich ucinnost je oproti standardnim halogenovym svetlometum skutecne vyrazne vyssi.

 

BTW: O zivotnost vybojek bych v dobe samostatnych dennich svetel nemel strach. Tedy pouze v pripade, ze nekdo neznaly nejezdi i ve dne se zapnutymi hlavnimi svetlomety, v tomto pripade xenony. To je potom ale jen blbost majitele/ridice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vzhliadnuti nasledovnevneho videa musim konstatovat, ze rozdiel je brutalne citelny. Ak by to bolo podobne aj u Rapidky, co nepredpokladam, kedze sa tam nenachadzaju bi-xenony. Kazdopadne ak by sa to k tomu priblizovalo, som urcite ochotny investovat 540€ do kvalitnych svetlovetov. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QNjckOUEqWo#t=191

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, tohle je absolutne nesmyslne porovnani - jak muze nekdo porovnavat Lexus GS bi-xenon s Mazdou MX-5??? Jedine naprosty amater, toto video nema absolutne zadnou vypovidaci hodnotu.

Jedine relevantni srovnani je v tomto pripade Rapid halogen vs. Rapid xenon.

 

BTW: kdyz ctu tohle vlakno zpetne, vidim jak je nebezpecna nevedomost - panove, "low xenon" je zkraceni oznaceni "low power xenon". Slovo "low" tedy neoznacuje "levnou" vybojku nebo snad jeji kratsi zivotnost, ale nizsi prikon vybojky namisto u beznych xenonu 35W zde pouze 25W.

Proc? Protoze pak tato vybojka generuje svetelny tok tesne pod hranici 2000lm a tim padem auto s temito svetlomety nemusi dle legislativy byt vybaveno automatickou nivelaci a ostrikovaci svetlometu. A tudiz je to cele levnejsi, viz. cenikove ceny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve vsem mas pravdu Low samozrejme vim ze znamena co pises. Low prenesene na cenu je takova naddazka . Ze za tato svetla jak pises das 12 tis, ale samotne vybojky v nahrade stoji pres 4 tis. Jako ze v dilech stoji komplet jedno vybavene svetlo 11tis. Proc? Chapu ze jsou veci objednane do vyroby vzdy o neco levnejsi, v tomto pripade je to vsak extremni. V pripade tempomatu je ten rozdil v pripade vyroby z fabriky popr. dodelavky cca 2 tis. Klasicky projektorovy svetlo v dilech stoji myslim 3600.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na to je jen jedna odpoved - poscitej si ceny jednotlivych dilu auta dle Etky a budes koukat, na kolik by te vysel Rapid sestaveny z dilu.

 

Je to cenova politika, kterou zna jen SkodaAuto, na druhou stranu je to logicky - z neceho musi zaplatit vsechnu tu logistiku (sklad, lidi co tam pracuji, dopravu - dil dodaji nejpozdeji do druheho dne po cele ČR a SR - tedy pochopitelne pokud ho sami maji a v tom jsou urcite zavisly na dodavatelych + dodavky snad krome severni Ameriky po celem svete - a urcite toho bude mnohem vic, z neceho musi zit i servisni partneri.
Na vyrobni linku (jak jsem videl pri exkurzi) se to dodava v ruznych celcich primo od dodavatelu, coz to cele zlevnuje.

 

A pozor, to nemluvim o tom, ze je treba si uvedomit, ze z vyroby platis jen rozdil mezi halogenovym svetlometem a xenonem, protoze halogen "je v cene". Ten ti nedaji a priplatis za xenon.

V nahradnich dilech platis kompletni cenu, ne jen rozdil - ty jim prece zadny (novy) svetlomet nevracis.

 

Je to jako v kazdem jinem obchode, dej si vymenit rozbity display u mobilu a pokud jsi mimo zaruku, vyplati se ti koupit novy, protoze oprava te vyjde treba na 80% ceny novyho telefonu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to jsi usoudil dobre.

Vykon / svitivost / svetelny tok u low power xenonu, tedy 25W xenonu, je nizsi nez u tech klasickych s prikonem 35W, nicmene stale vyssi nez u svetlometu s jakkoliv dobrou (a opet dodavam homologovanou) zarovkou.

Pridej prirozenejsi barvu svetla a mas docela slusnou predstavu.

 

Vypada to asi takto:

 

Halogen H7.....2700K.....1450lm

xenon 25W......4500K.....1900lm

xenon 35W......4200K.....3200lm

 

Jednotlive hodnoty se mohou mirne lisit dle konkretniho typu zarovky/vybojky.

 

BTW: Z toho je taky videt, ze oznaceni zarovek "+90%" a podobne je jen reklamni blabol.

Ze maji napr. ONBU nejaky efekt je jasne (vyssi svitivost a barvu svetla o neco blize dennimu), ale rozhodne ne jak by oznaceni davalo tusit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viete mi povedat ako je to so zivotnostou xenonov? Moze sa vekom znizit ich ucinost? Myslim aj v pripade, ze vacsinu casu mam na aute zapnute denne svietenie a xenony su vypnute.

Moze sa casom vybojka, povedzme pokazit/poskodit aj ked sa nepouziva? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochopitelne, ze muze. Jeji zivotnost je ale nasobne delsi nez u zarovek.

Ted, kdyz se uz bezne pouzivaji specificka svetla pro denni sviceni, a pokud nejezdis denne nekolik hodin v noci / za tmy, muze byt prumerna zivotnost vybojek velmi hrube odhadnuto nejakych 100tkm, mozna i vyrazne vic.

Reknu to jinak - se svym autem (nez ho vymenim) najedu cca 25tkm a vybojky jsou tak akorat zahorene a na zacatku zivotnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tak, jako by si se ptal, jestli používáním auta se časem sníží jeho životnost. Prosím tě, nešpekuluj. Zatím přemýšlíš v rovině, jak si koupi či nekoupi xenonů odůvodnit a vůbec se nedíváš na podstatu věci. Ta podstata věci je v osvětlení prostoru před vozidlem. Rozdíl zjistíš jednoduše. Vyzkoušením! Podle toho se rozhoduj. Vidět, je 1. článek teorie bezpečného řízení. Být viděn, je 2. článek na roveň postavený prvnímu. Takže rozhoduj pouze dle Tvého skutečného cítění..... Ty musíš vědět jaký máš zrak. Co Ti stačí. A to fakt poznáš jen tím, že si oba systémy vlastnoručně "ošaháš", "očucháš", atd. Opravdu neřeš nepodstatné věci ...

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MiKi* rad by som si to vyskusal a porovnal, ale kde? :kol-32:  V mojom okoli nikto nevlasti Rapid. (Vsetci maju KIA, alebo Hyundai, popripade starsie Skodovky). Prave preto som navstivil toto forum a chcel som si vypocut vase nazory, co sa aj poradilo. Kupujem svoje prve auto, tak chcem mat istotu, ze nikde nespravim chybu. Vsetko chcem starostlivo zvazit. Po par prispevkoch a vyjasneni si informaci som takmer na 100% rozhodnuty, že investujem do xenonov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, pokud si to porovnas a ty penize muzes investovat tak si myslim ze rozhodnuti bude jasne. Ja bych je bral take, bohuzel nyni se mi investovat pres 20 tis dodatecne nechce, proto delas spravne ze si zjistujes informace abys neudelal chybu, ktera by te pak mohla mrzet. Jak pise Mav v porovnani s ostatni vybavou neni tech 12 tis mnoho. Kdyz co da clovek jen za metalizu nebo tempomat popr. park asist..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se nestačím poslední dobou divit co tu čtu. Jak tu prolejzám témata, tak nakonec zjišťuji že skoro veškerá dostupná výbava pro Rapida je důležitá a dokonce bez nějaký s jistou mírou nadsázky jde o život. Kup sedačky, kvalitní posed a je to bezpečný co se týče bočního vedení. Kup parkovací senzory, sejmeš dítě. Kup stěrač, základ je bezpečnost vidět dozadu, kup 77kW - bezpečný předjíždění, kup xenony, bez nich je to sebevražda... Jako dá se říct máte pravdu i když opravdu přeháníte, ale kdybych měl tohle všechno koupit, tak se s Rapidem dostanu na takovou částku, že s prominutím za takový peníze to může koupit opravdu jenom magor... Nikde tu třeba nepadlo slovo o bezpečnostím, balíčku kde jsou stabilizační systémy, což je dle mého názoru lepší volba co se týče bezpečnosti. S těmi světly to opravdu přeháníte. Sorry pokud někoho naštvu, ale nedalo mi to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je trošku demagogie, nemyslíš? dagem se zeptal na xenony a dostalo se mu (někdy více, někdy méně) erudovaných odpovědí. Tak to zase nepřeháněj ty. Nevím jak svítí halogeny u Rapida, ale u některých typů škodovek je to skutečně bída a za tmy je to zásadní bezpečnostní problém, tak to prosím nesrovnávej se zadním stěračem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...