Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zkus kontrolu v servisu ,kde to napíchnou...

Já jsem s DSG spokojený,jelikož pracuje hodně dobře a když chci jezdit svižně tak dám S

a když nechci z kopce brzdit motorem tak se dá ve vteřině vyřadit a pak třeba před vesnicí zase zařadit...

Je to jen o zvyku...

Takto to presne ma fungovat. Nic spatne na tom neni. Jde to i daleko nad tebou zminenych 3500ot. Pokud nechces brzdit z kopce motorem, staci pustit brzdu a jemne zavadit o plyn. Okamzite to tam hodi D7.

Upraveno od mike_k

  • 3 měsíce později...

Zdravím,

mám dotaz, přítelkyně má octavii II 2.0 TDI PD DSG, najeto cca 270 000 tisíc, teď jí auto začalo z ničeho nic zdechat, I když tam dá zpátečku, nebo D tak jí to občas zdechne. Dříve to udělalo jednou za dva měsíce, tento týden to bylo už po druhé, tak nevím, jestli je chyba v motoru nebo se mám bát, že nás čeká repase převodovky. Dělá to jen při rozjedu, dál už řazení probíhá v pohodě.

Díky za každou radu

Nechá se ta volnoběžka aktivovat i u DSGčka spřaženého s benzínovým motorem?

Odesláno z mého Nexus 7 pomocí Tapatalk

  • 1 měsíc později...

dobrý den 

prosím o radu . Chtěl bych zakoupit vůz  Škoda Octavia Combi 2,0 Elegance TDI 103 kW PD DPF DSG Kombi rok 2006 s najetými 280000 kilometry . S pousta lidí mne od toho odrazuje s ohledem na výši ujetých kilometrů . Můžu být v klidu nebo se obávat nějakých nákladných investic ? Jak je to ze životností převodovky ? Děkuji 

Upraveno od janj
C

To je jako kdyby jsi napsal: Je mi 75 let, nevíte jestli za rok umřu, nebo se dožiju 90 let? V každém případě by se dalo předpokládat, že v těch 75 už to bez doktora moc nepůjde, takže i u auta s 280 tis. km ty investice budou velmi pravděpodobně potřeba.

:D

 

Jenom upozorňuji, že zde se probírá jen převodovka DSG - aby tady někoho nenapadlo probírat jiné věci.

vím že jsem si tou otázkou trochu naběhl :)

Nicméně můj dotaz ať je mi 46 let platí . Za každý postřeh budu vděčen . Puberťáci mohou plkat v jiném topicu ....

Pri DSG je dolezite dodrzanie intervalov vymeny prevodovej kvapaliny. Ak nepoznas historiu udrzby, hrozia problemy.

Zdravím,
DSG je určitě větší riziko a dražší opravy než klasická převodovka (a také problematické - v ČR vím jen o dvou servisácích, jeden mi měnil ložiska), ovšem "mokrá" 6° určitě není tak problematická jako moje 7° "suchá" - i když v ní je také olej, ale nejsou v něm spojky. Pokud není známe historie, určitě je dobré nechat olej vyměnit ihned preventivně a pak po 60 tisících km...

Pokud te trapi pocit, ze bys musel vrazet vetsi mnozstvi penez do oprav, tak si auto s 280tis km urcite nekupuj a je zcela lhostejne zda s DSG nebo ne. V pripade DSG bude ta oprava proste jen drazsi. Do takoveho auta se logicky jde s tim, ze se bude prubezne sypat ledacos a to i v pripade, ze s tim predtim opravdu jezdil jen duchodce 1x mesicne 5000km vkuse po dalnici 130kou jak s oblibou tvdi kazdy autobazarnik

Auto chci kupovat v Rakousku od ženy , kdy ona je druhý majitel ..... první majitel byl její bratr auto od něho dostala . Serviska je vedená do 220000 km . Rozvody jsou dělané naposledy při 145 000 km což v intervalu 120000 - 150000 km mne budou za rok čekat . Nikdy jsem automat neřídil , proto vůbec nevím na co si dát pozor při zkušební jízdě . Vím jen ,  že mám vypozorovat případné škubání při řazení .  Autem nás vezla majitelka cca 5 km , kdy se mi zdálo vše OK . Pokud se rozhodnu , tak přesedám z jedničkové Octavie 1,9TDI 66kW do úplného neznáma a jiného levlu  ...... už teď mám z toho osypky :huh:

Nevíš, na co si dát pozor, a kupuješ deset let staré auto s 280 tisíci km, tedy za hranicí (automobilkou) předpokládané životnosti? Jen tak pro zajímavost, jaká je cena?

120000,-

před 56 minutami, Wittmann napsal:

Nevíš, na co si dát pozor, a kupuješ deset let staré auto s 280 tisíci km, tedy za hranicí (automobilkou) předpokládané životnosti? Jen tak pro zajímavost, jaká je cena?

 kde se dá dočíst jaká je životnost převodovek DSG ?

to se nikde nedoctes.... prasořidič ji odpraví do 100 tisíc, normální řidič s ní imho v klidu bude jezdit třikrát tolik...

tak tak, životnost převodovky se oficiálně neudává. "Předpokládaná životnost vozu" je nikde nedefinovaný termín, který jen nepřímo vyplývá z postojů automobilek například k závadám či k definici tzv. "doživotních náplní". Tu převodovku zas tak přehnaně neřeš. Ano je to slabý článek, ale v tomto konkrétním autě určitě není ten nejslabší (ale o tom nám tady Pawouk zakázal psát :-).

já věřím že to bude v pořádku a s převodovkou DSG ještě nějaké kilometry najedu . Preventivně a pro jistotu raději vyměním olej jak v motoru tak i v převodovce .

Jaký doporučujete do převodovky ?

Upraveno od janj

hlavně závady DSG nebývají až navýjimky fatální a většinou se dají pořešit za 15-30 tisíc, což je na automat relativně málo.

K oleji se v DP doslova píše: "Smí se použít takový převodový olej, který je uveden jako náhradní díl pro „automatickou převodovku DSG - 02E“. Jiné oleje vedou k poruchám funkce případně k výpadku převodovky." Takže máš použít ten od VW.

V každém případě výměna oleje v DSG je poměrně komplikovaný úkon, takže bych výběr oleje (a také filtrů) nechal na tom, kdo to bude měnit - nejlépe autorizovaný servis. Když jsem s tímto autem jezdíval, tak za to chtěli cca 5/6 tisíc (mění se každých 60 tis. km).

děkuji mnohokrát za cenné informace 

zivotnost zalezi od servisu,zachazeni a treba nahode,jeden taxikar tu ma dsg a ma na nem pres 400tis km a vse puvodni a funguje,u dsg je nejhorsi to podtaceni a tim samo trpi dvouhmota,pokud mozno tak nechta zmenit charakteristiku razeni na vyysi otacky

Je to naozaj veľmi diskutabilné. Sám som mal 7°DSG a pri 75k mi menili spojky a pri 140k mechatroniku. Servisák mi však hovoril, že aj keď sú sedemkvalty poruchové, nie všetky dopadli ako tá moja. Treba to brať ako to príde. Auto je stroj a niekedy sa prosto pokazí. Potom sa opraví a jazdí ďalej. :) 

před 10 minutami, foxdivemaster napsal:

zivotnost zalezi od servisu,zachazeni a treba nahode,jeden taxikar tu ma dsg a ma na nem pres 400tis km a vse puvodni a funguje,u dsg je nejhorsi to podtaceni a tim samo trpi dvouhmota,pokud mozno tak nechta zmenit charakteristiku razeni na vyysi otacky

to mne zajímá

vím že u turba manuálu  by se měl motor točit přes 3000  .... aby turbo "nezatuhlo" . U automatu je to také tak ? 

před 9 hodinami, janj napsal:

Jaký doporučujete do převodovky ?

jedine,ale jedine fakt len origo ..čiže G 052 182 A2 (kúpiť 6l) + filter+tesnenie filtra + podložka pod výpustný šrób

 

V 4. 10. 2016 at 20:27, milos_s napsal:

Pokud není známe historie, určitě je dobré nechat olej vyměnit ihned preventivně a pak po 60 tisících km...

no a práve tá neznáma história výmien oleja + následná preventívna výmena môže viesť k problémom ....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.