Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Muzes rict alespon jeden duvod, proc by to za jizdy melo ukazovat spotrebu na hodinu? Ten prepocet smysl dava. Kdyz vyradis, hned vidis, jestli to bylo vzhledem ke spotrebe spravne nebo ne. Kdyby to neustale ukazovalo jen 0,6 l/h, to bys ten PP taky nemusel mit. To prece vis, kolik to sezere na volnobeh za hodinu. :kol-32: A nevidel jsem OI, ktera by to ukazovala jinak. Kamos ma starou OI 1.6 MPI tusim z roku 1997 a ukazuje mu to stejne. Tak tupe to mozna ukazovaly Felicie. :kol-32:

Odpovim ti otazkou, proc by PP mel prezentovat aktualni spotrebu motoru (vozidla) na volnobeh za jizdy a pri stani ruzne? Vzdyt motor zere porad stejne a o to jde. To ze se to da prepocitat jak rikas, ma logiku, ale neni to aktualni spotreba motoru, ta je +-"konstantni" a ovlivnuje to zahrati motoru a odber proudu (mozna neco dalsiho), cili ma smysl tu hodnotu uvadet, ale na tvuj prepocet ma smysl uvest treti hodnotu. Zkracene, VV group mota 2 ruzne hodnoty do jedne a je to nesmysl. A vzhledem k tomu ze si toho vsimne malokdo (nebo nad tim malokdo zacne premyslet), tak se to neresi.

Otazka zni a nemam to nyni jak ověřit, jedes a aktualni spotreba ukazuje l/100 km, vyradis a co ukaze ukazatel? Jestli l/h a bude ukazovat neco jineho nez je normal (+-0.5) tak to ukazuje chybne, pokud ponecha l/100 km, tak se nad tim daji primourit oci a da se rict ok. Ale stejne by bylo lepsi prezentovat to jako 2 hodnoty, pak ja muzu klidne tvrdit, ze pri stani ma ukazovat aktualni spotreba nekonecno a prepinac l/100km (kdyz to ukazuje i za jizdy ((coz ted nevim)) proc by to nemelo ukazovat i pri stani, at lidi vidi, ze jsou ekoteroristi kdyz chrochtaj na prazdno na parkovisti). Protoze nikam nedojedes a driv nebo pozdejs vyplacas palivo. Je to stejne absurdni jako onen prepocet v aktualni spotrebe za jizdy bez kvaltu.

Jestli se nepletu, tak 03 uz nejaky takovy naznak ma. Ma tam spotrebu komfortnich systemu, ci jak je to tam popsane... vzdalene se to k tomu blizi. Ale je to takove neprehledne, myslim ze tam je jen hruby progres bar. A da se z toho vycist, ze jakmile zafunguje automaticky stop, tak se vypne klima a progres bar je prazdny, nahodis a zas se do nejake hodnoty vybarvi. Taky se to tam neprebarvuje podle rychlosti, ac by mohlo ten prepocet by mel smysl. Kdo ma o3, muze zkusit zapnout klimu a zastavit bez startstop co se stane, vyskoci spotreba komfortnich systemu nebo ne. Prakticky ne, ale kdyz se to chybne odprezentuje (viz prepocet), tak by to melo vyskocit az k nekonecnu.

Ja mel ale 01 TDi, ta to myslim nedelala, setkal jsem se s tim poprve az u benzinu u 02 a od ty doby to maj snad vsichni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku:

tempomat muze byt dobra vec, to netvrdim, ale ja si rad vvse delam sam. Ale dokazu si ho predstavit na volnejai dalnici pri klidne jizde krajinou. Ale nechapu, jak si to nekdo miue zapnou na Milade Horakove v 16h odpoledne v pracovni spicce.

Matlani s packou je zname(ten horni prepinac), rada odchází, takze na to evidentne neni stavena.

Takze tempomat muze byt, neprekazel by mi, ale rozhodne bych podle nej auto nevybiral a rozhodne bych za nej nepriplacel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku:

tempomat muze byt dobra vec, to netvrdim, ale ja si rad vvse delam sam. Ale dokazu si ho predstavit na volnejai dalnici pri klidne jizde krajinou. Ale nechapu, jak si to nekdo miue zapnou na Milade Horakove v 16h odpoledne v pracovni spicce.

Matlani s packou je zname(ten horni prepinac), rada odchází, takze na to evidentne neni stavena.

Takze tempomat muze byt, neprekazel by mi, ale rozhodne bych podle nej auto nevybiral a rozhodne bych za nej nepriplacel.

 

Jo, to je přesně ono - přemýšlet, kdy je vhodné ho použít. Někde, kde třeba pořád měníš rychlost to nemá smysl. Ad páčka - a co je na autě stavěno na časté používání? Každá taková součástka může a dost často také časem odejde. Toto forum jest toho důkazem. Ony ty páčky totiž odchází i bez tempomatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a muzou tam dvoulitry? ja ymslim, ze letos tam 2.0 TSI nemohli :( jinak bych nad tim premyslel, ale napred bych musel na skoleni k Honzovi, abych se naucil jezdit jeste na spotrebu :)

Můžou, omezení platilo pro 4x4. Ale RSo tam asi nikdy nikdo neviděl. :kol-28:  Propozice pro leteošní rok ještě nejsou. Má se snad umožnit soutěžení i pro 4x4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jeste jedna pozitivni vec na tempomatu. Proc pri zapnuti auto akceleruje na dalnici meritelne mnohem rychleji, nez bez nej a s plnym plynem? Na to by mohl znat odpoved Honza. Zkouseno s o2 1.4 TSi a D1.

 

Tak tohle jsem nikdy v praxi nevypozoroval...

 

Jediné vysvětlení, co mě napadá je, že Radius je taky tak trochu jak ustřelené kecky a nedošlápne nohou s plynovým pedálem až nadoraz :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene, toto jsem slyšel a četl od více lidí. Ale nikdy mi nepřišlo, že to tak u mého auta funguje. Tak jsem se to pokoušel změřit na dálnici, ale nepovedlo se mi to. Buď to nedovolil provoz, nebo profil trasy. Musel bych se vracet na stále stejný úsek a opakovaně to změřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na tempomat to akceleruje rychleji u slabsich motoru citelne a dokonce treba u fabie 1.6 TDI je maximalni rychlost, kterou dosahne vyssi na tempomat nez nohou.

U RSka jsem to nepozoroval u Zlate taky ne, takze bych to fakt prikladal mozna tomu vykonu...

 

Pawouku, ja vim, ze tam bylo omezeni snad kvuli nadrzi, ze tam vlastne neni tak rovna u 4x4, ale tedko jak se to meri odporem tak je to asi jinak.

No ja bych jel, jestli nejedou RSka tak mam aspon vetsi sanci, budem soutezit jen s Panchem spolu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat akceleruje rychleji na zvolenou rychlost z důvodu co nejrychlejšího získání původní rychlosti. Hlavně je to znát u automatu, který neváhá podřadit. Proto raději akceleruji pedálem a kousek před zvolenou rychlostí dám auto. A principem to je správně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpovim ti otazkou, proc by PP mel prezentovat aktualni spotrebu motoru (vozidla) na volnobeh za jizdy a pri stani ruzne?

Na to jsem snad uz odpovedel. Pokud jedu, zajima me, jakou spotrebu mam na ujetou vzdalenost. Je mi uplne jedno, kolik motor spotrebovava za hodinu. Pri stani to samozrejme nemuze ukazovat nekonecno l/100km, to by bylo k nicemu. Takze to ukazuje v l/hod.

 

Otazka zni a nemam to nyni jak ověřit, jedes a aktualni spotreba ukazuje l/100 km, vyradis a co ukaze ukazatel? Jestli l/h a bude ukazovat neco jineho nez je normal (+-0.5) tak to ukazuje chybne, pokud ponecha l/100 km, tak se nad tim daji primourit oci a da se rict ok.

Necha to na l/100km. Na l/hod se to prepne az pri temer uplnem zastaveni.

 

...pak ja muzu klidne tvrdit, ze pri stani ma ukazovat aktualni spotreba nekonecno a prepinac l/100km (kdyz to ukazuje i za jizdy ((coz ted nevim)) proc by to nemelo ukazovat i pri stani...

To by bylo vskutku skvele vyuziti PP. Proste ukazovat lezatou osmicku. Mozna by tam ten PP ani nemuseli davat, ne?

 

 

Jak je to u OIII nevim a s tema OI se taky hadat nebudu. Vim jen to co jsem uz napsal.

 

Dokud je auto v pohybu, ukazuje PP spotrebu na 100 km. Pokud auto stoji, ukazuje spotrebu za hodinu. Prijde mi to jako nejlepsi mozne reseni.

 

Mimochodem, aby to fungovalo jak pises (na neutral vzdy ukazovat spotrebu za hodinu), muselo by mit kazde auto nejaky snimac zarazeneho prevodoveho stupne. Coz u OII rozhodne standard neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk,

Sedeli jsme v aute 3 a bezpecne poznali kdy probihala akcelerace na tempomat a kdy na pedal. Je znat i rozdil zarazeni do sedacky, plynovy pedal je vlaznejsi. Kolega neveril, presednul jsem a sam.tomu neveril. Na saltrpaku se nesahalo. Test probihal tak, ze se zpomalilo na 110 a roztahlo se to na 140 na rovince. Samozrejme laboratorni mereni to nebylo a nebylo potreba, rozdil tam je znat a ne jen 0.001%, ale znatelny cili nebylo potreba se vracet na stejny usek a merit to na stopkach.

LucasCZE,

me zas prave zajima aktualni spotreba motoru nezajima me nejaka teorie. Napadaji mne ruzne diagnosticke ucely jestli je motor v poradku apod, kdyz ti treba cuka pri rozjezdu, tak pri prepoctu se dozvis prt. Nezjistis vitr, zvysenou spotrebu za deste apod. Jedina spravna varianta je, udavat 3 hodnoty, evidentne kazdy chce jinou. S nekonecnem to byla pouze parodie/nadsazka, stejna jaka probiha ted s prepoctem, je to k nicemu a nema smysl se hadat, ja bych to preferoval tak a jinej tak. Ne nadarmo se ririka, kdyz to neumis, tak to nedelej, VV setri, tak to mota dohromady a vysledek je patlanina. Mozna by bylo lepsi to tam nemit. Jak to mela o2 pred Fl nastesti nevim, ty se mi vyhly, Fl to maji nejspis vsechny vsechny. A i F2 Fl (pred fl nvm, ty asi ne). Jestli se nepletu, tak se za to udeluji body, aby bloncka vedela, jak ma radit - nicit motor. Body se udeluji i za upozorneni na nezapnute pasy v celem voze - kraviny, ale body za to auta sbiraj a pak se chlubi 4*, ale nejsou vubec bezpecna. U jineho auta nez u 01 jsem to vypozorovat nemohl, drive jsem jine nemel.

Clint,

Hele fakt bych se divil, kdybys ty neco krome drnceni v interieru a vibrujiciho volantu poznal/objevil/zaregistroval. Koupit auto s nefunkcni klikou je umeni :D, jezdit s naftou jako s benzinem take. Kazdy mame hold jina specifika.

Proto kdyby nekdo mel podlozene informace, proc tempomat akceleruje rychleji, rad bych to vedel. U Fabie 2 Fl 1.6 TDi 66kw jsem to nepozoroval, ale take jsem nejel ve vice lidech a nezkousel jsem to v takove rychlosti, byl vzdy provoz a bezpecnost predevsim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele az budu chtit trikolku, tak si koupim novy PASSAT BiTDi :D

Jsi mi pekne nahral.

post-12637-1427372657,0906_thumb.jpg

A pak si koupim tohle na bolest hlavy

post-12637-1427372723,1132_thumb.jpg

A Skodovky na zapnuty pas taky upozornuji, ale zatim asi jen u ridice, ono to chce taky nejaky vyvoj a vime jak dopadaji uspechana reseni, napriklad slavne rozvody, ktere se serou od roku 2006 napric celou grupou a doufejme ze v roce 2015 je to vyresene, este aby ne, kdyz uz retezy nemaji (Felicie ten problem nemaji, mame 16ti letou najeto 150tis a retez puvodni a nerachta). Sorry, ale tohle neni problem dodavatelu, ale vyrobce vozidla a sam toto vis, ale musis hajit vyssi zajmy... takze ja se nehadam jen si tise myslim a smeju se.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stacil jeden dotaz do googlu a hned jsem mel clanek, kde se o pasech pise... a zde je krasne srovnani

http://auto.idnes.cz/crashtest-skoda-fabia-0to-/automoto.aspx?c=A141105_160029_automoto_fdv...

Proste pocet hvezdicek dnes neudava bezpecnost vozu. Stejne jako papirova spotreba neudava realnou spotrebu nebo je snad nejaky rozpor?

Stringo,

Ale o tom pisu, vsichni se ti smejou, ze mas jen 4* a kamarad 5* (priklad), ale realne je rozdil jen v pripominani pasu. Proste zadna tragedie, ale bezpecne to je. Nicmene misto toho ty mas v zakladu radio a kamos priplaci 10tis Kc. Stejne je to s ukazatelem razeni... totalni kravina, navic mi z ruznych zkousek vyslo, ze kdyz motor klepe nad umirackem, tak ne vzdy zere min, obcas (spise vzdy) vic, protoze potrebuje palivo na udrzeni umirani. Ale ne vzdy na 100%, nepodarilo se mi na to najit vzorec, pokazdy se to chova jinak.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Radiusových teoriích o průměrných, či okamžitých spotřebách se už nějak neorientuji. Jak bys chtěl vydedukovat z okamžité (nebo jaké) spotřeby cukání motoru při rozjezdu? Nikdy se nerozjedeš úplně stejně, takže ani ta spotřeba nebude nidky úplně stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk,

To se treba nerozjedes, ale kdyz ti bude zrat nejak ustrelene moc nebo malo, tak je asi nekde problem. Nebavime se o laboratornich zkouskach. Ja se rozjizdim +- stejne a rekl bych ze obecne vsichni se rozjizdi porad stejne. Jsou vyjimecne situace, jako treba krizovatka, kde je potreba odstuch apod, ale zde asi nebudu provadet "mereni". Ja se treba bezne koukam na otacky po nastartovani, na spotrebu motoru, pak clovek vi, jak na tom auto je a hned jsou videt problemy. Pokud jsou vyssi otacky na volnobeh pri zahratem motoru a pred rokem byly niz, tak je jasne nekde problem. Nerikam ze tolerance nejsou, ale jako zakladni diagnostika ti tyhle drobnosti dost napovi. A jsou free.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...