Říjen 25, 20195 r před 17 minutami, koutasek napsal: Pawouku: Díky, takže můžu vzít 225/45 94V, a v palubním počítači nastavím 240 :D Na co takovou šíři? Kup co nejužší, ať to na sněhu neklouže.
Říjen 25, 20195 r Já mám tenhle rozměr už víc jak 10let a rozdíl mezi šířkou je mnohem menší než rozdíl mezi zvolenou pneumatickou.
Říjen 25, 20195 r Autor před 1 hodinou, Stringo napsal: Proč si lidi nekoupí to, co mají určené z výroby, ty ceny už nejsou tak rozdílné, tak proč dávat na auto něco jiného, než na čem to bylo testované a laděné... A proč kupovat pneumatiky s rychlostním indexem 270 km/h na auto, které jede sotva dvě stě? Jenom proto, že nějaké přiblblo to zrovna takto homologovalo? Já zimní pneu s výše uvedeným rozměrem také nemám s tímto rychlostním indexem, je to úplně zbytečné, když maximálka je 219. Paradoxně u rozměru pro mou OIII M+S 205/50 R17 a 205/55 R16 je v TP index H (=210 km/h)...
Říjen 25, 20195 r Koukal jsem na ceny a s tím rychlostním indexem se v podstatě liší v řádu stokorun. Pokud mám maximální rychlost 210km/ proč si budu kupovat pneu pro rychlost do max 140km/h která mě vyjde na gumě o třeba 200kč méně? To těch 800kč už je pro někoho na 3-4 sezony tak velký rozdíl? Ale tak je pravda, že když někdo s autě ze zásady nejede víc jak max povolená rychlost v ČR a za hranice nejede, tak že je to jedno.
Říjen 25, 20195 r tak 140 to snad tu nikdo netvrdil. To je index N a to jsem snad na pneu v našem rozměru ani neviděl. Podle me se kluci baví o indexu T H V W které jsou nejvíce vyskytované
Říjen 25, 20195 r Do 140 se snad už pro osobáky ani nedělají,resp.dělají,ale málo.A navíc,dle zákona můžete rychlost ponížit o index níže.Podmínka je nastavit poal.pc-pokud to umožňuje nebo vylepit jakoukoli nálepku s informací o sníženém indexu. Některé debaty jsou tady opravdu postaveny na hlavu
Říjen 25, 20195 r @cosby kde jsi se dočetl, že je to jen o jeden index nižší než v TP? Nikde jsem nenašel specifikaci o kolik indexů maximalně lze snížit, nicméně se vždy musí dodržet podmínka infa o sníženém indexu a jeho maximalní rychlosti
Říjen 25, 20195 r samozřejmě, že o jeden index není nikde psáno. Jen musíš tu rychlost někde vylepit případně na palubáku.
Říjen 25, 20195 r jasně, o tom žádná, jen jsem to z Cosbyho příspěvku tak pochopil. Jinak teď jsem kupoval nové 17ctky Goodyear UG Performance+ na zimu, tak jsem zvědavý, jaký budou. V testech vycházejí dobře.
Říjen 25, 20195 r GoodYear UG jsem měl v 17" na Karoqu a nemůžu říct jediné špatné slovo. Nyní je mám v 19" připravené na Kodiaqa. Tak uvidíme.
Říjen 25, 20195 r Autor před 1 hodinou, Stringo napsal: Koukal jsem na ceny a s tím rychlostním indexem se v podstatě liší v řádu stokorun. Pokud mám maximální rychlost 210km/ proč si budu kupovat pneu pro rychlost do max 140km/h která mě vyjde na gumě o třeba 200kč méně? To těch 800kč už je pro někoho na 3-4 sezony tak velký rozdíl? Ale tak je pravda, že když někdo s autě ze zásady nejede víc jak max povolená rychlost v ČR a za hranice nejede, tak že je to jedno. Slušná demagogie, o 140 km/h tady nikdo nic nepsal. Například moje Michelin Alpin 6 v tom rozměru ani s indexem W neexistují. Takže plácání o pár stovkách je jaksi mimo mísu.
Říjen 25, 20195 r No comment... Tohle nemá smysl, hlavně že LED nad SPZ se tady kamenují. To s tou nálepkou na palubku je jen ochrana proti případnému řízení u soudu v případě že ta pneu zapříčiní nehodu... Už vidím jak máte všichni na palubáku nastavený max. limit který z žádnou cenu nepřekračujte [emoji3]
Říjen 25, 20195 r ja ani nenasel zimáky s W indexem... Já našel celoroční od Bridgestone, dokonce i Y... A to jsem je ani nehledal...
Říjen 25, 20195 r V dnešní moderní době se nic vylepovat nemusí, na kodiaqu (bude to i jinde) to mám nastavené v infotainmentu (dokonce mi to kontroloval technik na stk při evidenční kontrole), protože mám zimní jen H (V jsem v mém rozměru nesehnal)
Říjen 25, 20195 r před 54 minutami, Stringo napsal: před 2 hodinami, koutasek napsal: Já našel celoroční od Bridgestone, dokonce i Y... A to jsem je ani nehledal... Zde se bavíme o zimních pneu, celoroční sem netahej. Upraveno Říjen 25, 20195 r od stanmar
Říjen 25, 20195 r To byla jen reakce na to, že se tady plete vyšší index rychlosti. Nepředpokládám, že někdo potřebuje Y a W. Bavíme se tu o indexech H, V protože nic jiného v R17 asi většina výrobců ani nevyrábí, proto mě zaráží, že někdo řeší možnost koupě nižšího indexu - proč? Pavouka jsem nepochopil, jaký má problém. Já v tom vidím akorát to, že někdo chce ušetřit pár stovek, nic víc... A asi nemá víc se o tom bavit, ať si každý koupí co chce, jen nechápu že to v době Google někoho napadne napsat na fórum... To je asi jako když někdo řeší, jestli má koupit Vervu, Max motion, nebo V-power...
Říjen 25, 20195 r Autor Jediný, kdo s tím má nějaký problém jsi ty. Upozornění na maximální rychlost jsem vloni při přezutí na zimní kola nastavil v infotainmentu. Od té doby tam je a nadále bude. Já nepotřebuji W, nicméně v tomto rozměru pneu je prostě zapsán v TP. Tečka. Takže na letní nemám jinou šanci, u zimáků alespoň mám tu možnost jít s tím indexem dolů. Evidentně s těmi pár stovkami máš problém ty, protože bys to jinak ani nevytahoval, tak nesuď jiné podle sebe, protože nikdo jiný než ty, to zde neřeší.
Říjen 25, 20195 r U letních můžeš jít dolů taky... Já s cenou problém nemám. Ty máš v TP uvedený index W? To je trochu asi na palici u tvé motorizace, nemyslíš? To neměla ani RSka u OII [emoji3]. Ale stačilo to takhle napsat na začátku, když jsem se ptal, proč to někdo řeší. Ale jinak když si koupím i30N, tak jsou tam 19" a pneu Michelin pilot sport Na (v podstatě taky nemáš jinou možnost, než kupovat tohle jedno pneu) ale tak s tím do toho už musíš jít, že potom tam nemůžeš mít Barumky [emoji2]
Říjen 28, 20195 r Autor Aktuálně platný předpis, kde je uvedena možnost snížení rychlostního indexu u zimních pneumatik, je Vyhláška č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, konkrétně příloha č. 12, článek F, odstavec č. 2: "V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kategorii pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem."
Říjen 28, 20195 r V 25. 10. 2019 na 10:25, Stringo napsal: Proč si lidi nekoupí to, co mají určené z výroby, ty ceny už nejsou tak rozdílné, tak proč dávat na auto něco jiného, než na čem to bylo testované a laděné... Protože ne všichni jsou ovčané a když je určena nelogická věc, tak nad ní přemýšlí a jdou si za svým rozumem. Ne vždy je správné určovat jako důvod peníze. Btw leckdy ani daný index v rozměru který chceš neseženeš. V 25. 10. 2019 na 16:34, Stringo napsal: Už vidím jak máte všichni na palubáku nastavený max. limit který z žádnou cenu nepřekračujte Já to nastavený mám, ale samozřejmě kvůli tomu co popisuješ výš. Význam to samozřejmě má i pro účel na jaký to bylo vytvořeno. Ono když "borec" valí po německé dálnici na limitu rychlosti auta, a nad rychlostním limitem pneu, tak už to je o život.
Říjen 28, 20195 r před 3 hodinami, šulda napsal: když je určena nelogická věc, tak nad ní přemýšlí a jdou si za svým rozumem No, nevím, jestli tohle je ta nejsprávnější cesta......
Říjen 28, 20195 r Tak mi to nějak osvětli, myslím to zcela bez ironie. Proč se mám držet u O II z max. rychlostí 191km/h předepsané gumy s indexem H do 210km/h (na U sem u nás nenarazil) a ne T do 190km/h? Já v tom logiku nevidím, natož v rozdílu rychlosti co je tu psán výš. Podle mě je právě k tomuto určeno ono pravidlo o možnosti použít nižší index, tak proč bych měl slepě dodržet něco, "co je určeno z výroby", a tady se tím ohánět? Má to nějaký hlubší význam který nevidím? btw tím rozumem sem myslel právě tu možnost nižšího indexu
Říjen 28, 20195 r Myslim, ze sa tu zbytocne tocime v kolecku a nikam to nevedie, tak sa pokusim debatu o rychlostnych a hmotnostnych indexoch uzatvorit tymto sumarom: Rychlostny index zimnych pneumatik (iba zimnych, t.j. nizsie uvedene neplati pre letne ani celerocne pneumatiky) moze byt aj nizsi ako je index uvedeny v TP pre dany rozmer pneumatik. Dokonca aj nizsi ako je najvyssia konstrukcna rychlost vozidla, a to za predpokladu, ze si ten limit nastavim na maxidote (alebo nalepim nalepku) Hmotnostny index zimnych aj letnych pneumatik nemoze byt nizsi (no moze byt vyssi) ako je uvedeny v TP pre dany rozmer pneumatik (pricom pouzitie vyssieho mozu citlivejsie povahy vnimat negativne na komforte jazdy)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.