Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A co se divíte.

TDi motor je stavěný na to aby točil kolama a ne aby se používal k ohřevu ;) .

Vždyť přece ve všech návodech k použití se píše , že jej na volnoběh nedostanete na provozní teplotu a proto se má zahřívat provozem a i tady se vyrábí točivý moment a teplo je až nechtěná nutnost. :sleep::palec2:

Heh, no vlastne ja zapomel :doh

Přesně tak - sem tam jezdim služební felicii 1,9 a ta hřeje po "par metrech".

No tak Felcku bych sem moc netahal ;) , jelikoz kdyz vidim Felicii Pickup 1.9..tak je rada, ze je rada a rekl bych, ze uz chreje,kdyz odemknes zamky... :D

U nás v prodejně nabízí teď v akci rozvody na 1.9 TDi za cca 3700,- Kč. Nevím, co je to zač, a tak se ptám. Jak moc je nebezpečný kupovat rozvody v neoriginálním škoda servisu případně dá se nějak poznat, zda jsou ty rozvody kvalitní ne bo ne? Rád bych na tom něco ušetřil, ale nevím, jestli tohle je šetření na správném místě :huh: . Můžete někdo poradit?

  • 5 týdnů později...

Zdravím všechny ropáky právě jsem se stal taky ropákem a koupil fabi combi 1,9 tdi.

Nikdy jsem diesel neměl a musím říct ,že je to super vozítko a motor.

Napište jak s tím zacházíte po ránu kdy řadíte a pod.

Díky

Zdar Ropáci , k tomu turbu bych chtěl říci že když ho dáváte do vozu JE VELMI DŮLEŽITÉ ZALÍT NAZACÍ KANÁLKY VOLEJEM!!!!.NEŽ SE TOTIŽ DO PRAZDNEJCH KANÁLKŮ DOTLAČÍ OLEJ OD OLEJ. ČERPADLA ,TAK (VYSOKOOTÁČKOVÉ )TURBO ZADŘEDETE!!. Při nastartování po montaži. Stačí pár sekund a je s tahu(nebo v pééérdeli páne Hráábě).Nebo se mu sníží životnost.

A k servo kapalině-- bejvávala červená (dle Amerického vzoru),je to totiš v podstatě kapalina do automat.převod.(dextron II nebo dexron II)(nééé III -ta hučí).FAbka asi bude mit jak říkate tu zelenou (nezkoumal jsem to) .Asi bych tam taky dal orig. nebo FEBI(dělá hodně věcí pro WV).Power steering fluid nebo tak nějak.

třeba na www.febi.de(com).prodává APM nebo Autoštangl.

Jinak mám 1,9 sdi čiplý (na město to stačí )spotřeba prum.5-6l ,nemám pal .poč. :(

zdar evry.

ahóój jěště jsem se chtěl zeptat na nějaké úpravy na ropácíh(a vůbec).

jak ten sportovní filtr šasto čistíte.(je to hodně pracný?)

jsme na tom mém snížily otáčky volnoběhu (fabg.903ot/m),ale jen o 20ot/m(víc nás to ve vagu nepustilo)

Taky jsem tam musel zvíšit množství vstřikované dávky .Mi to kolísalo za studena po nastarvování(jako kdyby to běželo na tři). už je to v poho :)

Zkouším tam ted zamontovat tempo. a rád bych i pal poč.(nevím jeslti se povede ).

Jsou tu bezva(bastlící ) rady . čus Evry :p

:o:o

No tak ropáci podělte se o zkušennosti s jízdou s dieselem po ránu :huh:

220km/h a po meste mam spotrebu od 5.5 az 6.5 podle zacpanosti mesta ... tocim maximalne 2000ot./min.

Jeste ale pridej poznamku TACHOMEROVYCH, takze -8% dolu ...realne to bude max. 205kmh...

220km/h a po meste mam spotrebu od 5.5 az 6.5 podle zacpanosti mesta ... tocim maximalne 2000ot./min.

Jeste ale pridej poznamku TACHOMEROVYCH, takze -8% dolu ...realne to bude max. 205kmh...

Ja bych rekl ze tachometry fabii kecaji jeste vic nez 8 %, extra kdyz jsi na opacne strane stupnice.-) Me se uz hodnekrat stalo ze jsem projizdel kolem radaru ktere te maji info o rychlosti v obci...a vetsinou 60 tacho rovna se 50 real .....otazka je jak jsou zkalibrovane ty radary a jak je to mereni validni

220km/h a po meste mam spotrebu od 5.5 az 6.5 podle zacpanosti mesta ... tocim maximalne 2000ot./min.

Jeste ale pridej poznamku TACHOMEROVYCH, takze -8% dolu ...realne to bude max. 205kmh...

Ja bych rekl ze tachometry fabii kecaji jeste vic nez 8 %, extra kdyz jsi na opacne strane stupnice.-) Me se uz hodnekrat stalo ze jsem projizdel kolem radaru ktere te maji info o rychlosti v obci...a vetsinou 60 tacho rovna se 50 real .....otazka je jak jsou zkalibrovane ty radary a jak je to mereni validni

Jasne ze tachometrovejch, ale mel jsem zmereno ze pri 140 tachometrovech je na GPS 138, pro T 55 je GPS 51 ... to vse na kolech 195/50 R15 ET38 jinak na zimakach 185/60 R14 ET42 je to T 55 - GPS 50, T cca80 - GPS 70, T tesne pod 100 - GPS 90 a pto tachometrovejch 140 je to na GPS 133km/h :o)

ZAVER : na letnich je mensi odchylka nez na zimnich (spis je to rozmerem kola :D Tech 220 na tachometru bych prirovnal asi k tem 200 - 210

220km/h a po meste mam spotrebu od 5.5 az 6.5 podle zacpanosti mesta ... tocim maximalne 2000ot./min.

Jeste ale pridej poznamku TACHOMEROVYCH, takze -8% dolu ...realne to bude max. 205kmh...

Ja bych rekl ze tachometry fabii kecaji jeste vic nez 8 %, extra kdyz jsi na opacne strane stupnice.-) Me se uz hodnekrat stalo ze jsem projizdel kolem radaru ktere te maji info o rychlosti v obci...a vetsinou 60 tacho rovna se 50 real .....otazka je jak jsou zkalibrovane ty radary a jak je to mereni validni

Jasne ze tachometrovejch, ale mel jsem zmereno ze pri 140 tachometrovech je na GPS 138, pro T 55 je GPS 51 ... to vse na kolech 195/50 R15 ET38 jinak na zimakach 185/60 R14 ET42 je to T 55 - GPS 50, T cca80 - GPS 70, T tesne pod 100 - GPS 90 a pto tachometrovejch 140 je to na GPS 133km/h :o)

ZAVER : na letnich je mensi odchylka nez na zimnich (spis je to rozmerem kola :D Tech 220 na tachometru bych prirovnal asi k tem 200 - 210

Tak to zkus pri tech 220 by me to zajimalo protoze se tady tydle cifry mnozi jak houby po desti .))a ja si pomalu pripadam ze fabie predjede i mercedes na dalnici :smich::smich::smich:

220km/h a po meste mam spotrebu od 5.5 az 6.5 podle zacpanosti mesta ... tocim maximalne 2000ot./min.

Jeste ale pridej poznamku TACHOMEROVYCH, takze -8% dolu ...realne to bude max. 205kmh...

Ja bych rekl ze tachometry fabii kecaji jeste vic nez 8 %, extra kdyz jsi na opacne strane stupnice.-) Me se uz hodnekrat stalo ze jsem projizdel kolem radaru ktere te maji info o rychlosti v obci...a vetsinou 60 tacho rovna se 50 real .....otazka je jak jsou zkalibrovane ty radary a jak je to mereni validni

Jasne ze tachometrovejch, ale mel jsem zmereno ze pri 140 tachometrovech je na GPS 138, pro T 55 je GPS 51 ... to vse na kolech 195/50 R15 ET38 jinak na zimakach 185/60 R14 ET42 je to T 55 - GPS 50, T cca80 - GPS 70, T tesne pod 100 - GPS 90 a pto tachometrovejch 140 je to na GPS 133km/h :o)

ZAVER : na letnich je mensi odchylka nez na zimnich (spis je to rozmerem kola :D Tech 220 na tachometru bych prirovnal asi k tem 200 - 210

Tak to zkus pri tech 220 by me to zajimalo protoze se tady tydle cifry mnozi jak houby po desti .))a ja si pomalu pripadam ze fabie predjede i mercedes na dalnici :smich::smich::smich:

az budu mit lezni gumy a pujcenou zas GPS tak vyzkousim, mam na to jeden 1km usek :)

Hlavne se kvuli tomu nekde nevymel, ono jezdit 220 ve fabce to je asi stejny adros jako jezdit 150 se stodvacou.)))

Zdar ropáci. Hlásím se do klubu. lol

Tak jsem v sobotu podnikl vyměnu rozvodu. Rozvody + pumpa + práce = 5000kč. Díky Sebovi. Pěkna práce u člověka, který věděl přesně co dělat.

Ráno -2 stupne- sednu nastartuji - vse jde krasne a po 5 kilometrech je v kabine teploucko,ale samozrejme, ze nejvetsi teplo v kabine mam pod zadkem- vyhrevy sedacek- to je vec k nezaplaceni za minutku mam teploucko na zada i pod zadkem... ;)

Ráno -2 stupne- sednu nastartuji - vse jde krasne a po 5 kilometrech je v kabine teploucko,ale samozrejme, ze nejvetsi teplo v kabine mam pod zadkem- vyhrevy sedacek- to je vec k nezaplaceni za minutku mam teploucko na zada i pod zadkem... ;)

Jo tak s těma sedačkama souhlasim.Ani mi neva, že se ropák ohřívá o něco déle je mi totíž teplo od zadku. Je to super. Ohřívám jízdou lehce na plyn a moc netočit. Jinak k té spotřebě koupil jsem to s 30 000 km na tacháku a najel jsem jen 1550 km a že to moc nešetřim spotřeba průměr 5,3l. Je to super jen jsem si nemohl z 1,6 feldy zvyknout na to dunění u TDi. :disgust:

Dunění motoru to neznám. Jestli mi něco duní tak jedině basáky v reprácích. lol

Me se zvuk toho motoru dost libi...jeste kdyz zacne piskat turbo, tak to nema chybu a ta jizda..proste parada...spotreba kolem 6 litru...Jinak mi spis taky duni repro ;)

HYDRAULICKé ZDVIHáTKA - už Vám cvrlikají ??? :(

Jak mám ráno studený motor, tak mi 2-3 vteřiny cvrlikají a pak klid. Jak jste na tom Vy, ropáci. Co jsem nalil nový olej, tak se mi zdá že je to horší, nebo to moc pozoruju ??? Motor ATD , olej REPSOL ELITE 505 01, najeto 100 056 km.

HYDRAULICKé ZDVIHáTKA - už Vám cvrlikají ??? :(

Jak mám ráno studený motor, tak mi 2-3 vteřiny cvrlikají a pak klid. Jak jste na tom Vy, ropáci. Co jsem nalil nový olej, tak se mi zdá že je to horší, nebo to moc pozoruju ??? Motor ATD , olej REPSOL ELITE 505 01, najeto 100 056 km.

neboj, ja to mam taky. Kdyz to natocim, tak je to strasnej zvuk :o ale po par vterinach je to uz OKi

140 000km chip a olej mam ARAL 5W40

Zdar tak u mého je to po nastart. hlučnější a po chvilce se stiší(ale hydroštely(zvihátka) to nejsu) to jsem si jistej .Nevim jak u Vaších.Hydroštely odcházej většinou tak po 150-200 000km.Dá se to řešit přídavným aditivem(třaba od Ligvi moly(u Bartáka) nebo Winns(nevím jak se to přesně píše -sory) Cca 250-300,- tuba o neco větší než pasta na zuby .Vím že si to někteří servisáci chváli.Není to normální aditivum do motoru,ale přímo na hlučné hydrošteli(at vám nedaj něco jiného.) Mám naj 105 000km čip 2001.

čágo Evry :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.