Přejít na obsah

Rosení a mlžení oken


rogerer

Doporučené příspěvky

nevím kam to zařadit, píšu sem...nemlží se vám extrémně čelní sklo? Jako oproti jiným autům mi to přijde fakt extrém...když prší (i slabě) tak víceméně nejde jet bez zapnutýho tlačítka "odmlžení předního skla max" ... samotnej fukar na čelní sklo na to nestačí...dneska ráno bylo asi 11stupňů, nepršelo, sklo jsem měl zamlžený zevnitř (ne extrémně ale trochu jo)..jakmile jsem nasedl do auta tak se zamlžilo extrémně...dám tlačítko čelní sklo max a za chvilku je po zamlžení...po 10 min to vypnu (pže to fičí naplno) a hned je to zas zamlžený... jako mít po ránu zamlžený sklo zevnitř je totiž dobrej krok do hrobu v zimě až bude mrznout :D.... vím že včera pršelo tak zůstalo asi mokro na koberečkách ale stejně mi to mlžení přijde extrémní...jsem ještě nezažil:) pomáhá tomu jen klima s max ofukem na čelní sklo...

 

Stejná zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je tim, ze si to samo zapina a vypina kompresor. pokud klima jede, tak vysousi, ale pokud se vypne, tak do kabiny vleti "mrak' vlhkosti. zaparkujes a ta vlhkost vlitne dovnitr. ja mam manualni klimu a v aute sucho. vypinam ji nekolik minut pred odstavenim auta a vlhkost vyvetram z okna. u climatronicu ale clovek nikdy nevi jestli jede a co zrovna udela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je obecny jev u klimatizace ze vysusuje vzduch a po vypnuti nejakou dobu posila do kabiny vzduch hodne vlhky. Rapid je hodne hermeticky utesneny, takze si myslim ze kazda voda / vlhkost, ktera se jednou dostane dovnitr se tezko dostava ven i kdyz treba topite nebo zapnete klimu. Takze doporucuju vice otacek ventilatoru nebo obcas vetrat i okny... po nekolika zamlzenich oken se na nich taky tvori jakysi povlak, a pak je okno casteji a vice zamlzene - musi se rucne utrit. rekl bych ze cele je to dan za hodne utesnenou kabinu.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes to dospelo do brutalniho stadia..odpoledne neprselo nic...sednu do auta a okamzite mlzeni (lehké)...odmlzeni celniho skla na max tomu pomuze docasne, tyden jezdim jen s auto klimou aby se to vysouselo, koberecky suchy, neprselo...rano po prichodu auta jemne zamlzeno, kdyby mrzlo je to v haji.......odpoledne normalne stacilo prudce vydechnout a bylo videt jak se mlží sklo.....to sklo jsem od koupi vubec nemyl ale kdyz se to zamlzi je videt ze to nekdo stiral hadrikem.....kazdopadne jsem na to nastrikal nejaky cistic skel od berneru a poradne vylestil tak uvidim....jinak fakt nevim co s tim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Práve jsem se schváně zaměřil na mlžení skla, vzpomnel jsem si na tvůj příspěvek. Včera pršelo, nastpuoval jsem do auta s mokrými botami a bundou, po chvíli jsem zaznamenal lehké zamžení, spíš viditelný proti tmavýmu pozadí, ale jinak nic. Čekal jsem po tvých zkušenostech hrůzu a už jsem měl prst na tlacitku odmlzeni:). Klimu jsem měl vyplou, přeci už jen je docela zima. Takže já to u sebe zatím nepozoruju, ale je jasný že je to na prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si všimnul, že skla jsou dost náchylná k zamlžení. Nedávno jsem se schoval do auta před deštěm a během chvilky se všechny skla zamlžely, ale nebylo to asi způsobeno tím, že prší ale tím, že člověk vydechuje vlhký teplý vzduch a při dešti se skla ochlazují a vlhkost ze vzduchu se tam sráží. 

Při zamlžení jsem taky na skle viděl obrazce, protože byly kruhové, předpokládám, že to bude od těch přísavek, kterýma se skla přenáší? Několikrát jsem sklo myl z obou stran a jsou tam při zamlžení pořád.

Vím, že se prodávají utěrky a spreje proti zamlžování, ale nevím, jestli to funguje? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj při jízdě jsem taky pozoroval jemné mlžení přímo proti mě... asi jsem moc dejchal  :kol-32:. Ráno má být dost chladno, tak to bude test mlžení  kol2

Třeba se s námi podělí o zkušenost s mlžením někdo, kdo už minulou zimu s Rapidem prožil....

Editováno: , autor: Lukas79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začátkem března jsem měl půjčenou předváděčku. Ráno jsem přišel k autu a v interiéru byla na skle dokonce i jinovatka. Nastartoval jsem, zmáčkl tlačítko č. 13 - Rozmražování/odmlžování předního skla a než jsem oškrabal skla zvenku, tak zevnitř už bylo sklo suché. Zmáčkl jsem tlačítko č. 12 - Automatický režim, vyjel a pohoda. Pak jsem jel do nížiny, kde bylo sychravo, déšť se sněhem a pořád pohoda. Nic se nikde nemlžilo.

Při jízdě mám vždy zapnutý režim AUTO a stále zapnuto A/C. Jen si nastavuji vnitřní teplotu dle potřeby.

Za dnešního deště se mi při nasednutí okna zamlžily, ale po nastartování během chvilky odmlžily. Dle mne je základ nechat zapnuto A/C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mamtaky vetsinou auto ale ted kdyz je chladno tak obcas vypinam A/C prijde mi to zbytecny....

 

Tak to ti přijde BLBĚ. Je to úplně zbytečný dělat. Climatronic nechladí, pokud to není potřeba! A když nechladí, tak jede na nucenou cirkulaci chladiva s 2% výkonem. Se kterým jede i při "vypnutém A/C". Ale je to marný, je to marný, je to marný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při jízdě mám vždy zapnutý režim AUTO a stále zapnuto A/C.

 

Automatická regulace je zapnutá pořád, ať svítí co chce. Uživatel má možnost korigovat hladinu množství vháněného vzduchu (i tak ale otáčky nejsou nastavené konstantě a mění se podle podmínek - nastavením člověk jen přechází na vyšší nebo nižší úroveň), nebo přidání vzduchu některým směrem. Klimatizace si sama reguluje výkon kompresoru podle potřeby, 2% je minimum. Pokud uživatel zapne ECON/AC/... režim, tak se přestane chladit ať se děje co se děje. V režimu AUTO se chladí za podmínek, kdy je potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pomohlo vyčištění skla zevnitř...byl na tom nějaký divný povlak, možná už z výroby....naschvál jsem nevyčistil kousek u zrcátka a tam se to mlží dál :D

 

bojler: to je sice všechno fajn...ale když je venku 10 stupňů a já mám zapnutý climatronic na auto s A/C na 20st. tak spotřeba na volnoběh je 1,1 litru/h, když vypnu A/C tak to klesne o půlitru....tak nevím jeslti to je jen 2% výkon...každopádně nezpochybňuju mód auto A/C...už na to peču a jezdím s tím taky :) Nevím přesně jak to funguje
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám najeto cca 300km v podstatě stále v dešti nebo vlku a mlžení nulové, asi to byl fakt nějaký povlak. Jinak já s Climatronicem vždy jezdil na Auto bez A/C, to zapínám, až když chci skutečně chladit, ale to je v podstatě jen ve vedru a zároveň spíš v koloně nebo čekání. Za normální jízdy mám raději stažený okýnka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...