Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

já jsem kontroloval od novoty po ujetí každých 1000km vždy po práci na studeným motoru a na rovině. olej pořád stejně, tak jsem to při nájezdu 5000km přestal řešit. v kufru mám flašku pro případ, že se rožně oranžová olejnička a benzín v oleji u mě nehrozí, protože jezdím denně 2x25km. problémy řeším až nastanou a nestresuju se preventivně. navíc záruka 4 roky a klidnej spánek :-)

V roce 2012 vyšel článek na auto.cz http://www.auto.cz/kauza-tsi-vw-rozsiruje-kulanci-na-znicene-motory-66621 o problémech s TSI, spíše se to týkalo řetězů a záruky, ale zajímavý je poslední odstavec:

Vysvětlení problémů s řetězem se může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu.

Můj soukromý názor, že krátké jízdy nesvědčí nejen řetězu, ale i tomu prolínání paliva do oleje.

Upraveno od Pandora

Krátké jízdy nesvědčily, nesvědčí a nebudou svědčit nikdy žádnýmu autu, to ale neznamená že po 30ti tis km kvůli tomu budu mít vytahanej řetěz nebo mi bude chcát benzín do oleje...., nicméně co je to krátká jízda a kdy se motor zahřeje na provozní teplotu, to jsou věci, který by měly být vyjasněny, kor v dnešní době když tam nejsou teploměry apod. pouze nějaká kontrolka která zhasne po 4 minutách jízdy v -4 stupních :)

Upraveno od rogerer

Takže je problém u výrobce. Nemůže přece dávat motory do Rapidů, Fabii apod. malých aut, které jsou určené pro dlouhé cesty. Kdyby to bylo v Octávce nebo Superbu, tak budiž. Ale Fabie a Rapidy si lidi kupují hlavně do města, takže krátké cesty jsou více než pravděpodobné. Nemluvě o tom, že krátké cesty by neměly ublížit žádnému motoru.

 

rogerer: tak pokud jde o teplotu motoru, tak v létě můžeš přejet ulici a máš v podstatě zahřáto. V zimě by to byly třeba už 3-4 km. Ale i to si myslím, že je na ten motor moc krátká cesta.

Upraveno od mc2uba

Tak jsem včera měřil a čuchal a měřil a čuchal, až jsem skoro i v manželčině guláši cítil benzín  :kol-48: . Tak olej nepřibejvá, ani neubejvá (aktuálně najeto 17tis). Když jsem měřil za studena bylo stejné jako za tepla. když jsem čuchal k měrce za studena vzdáleně mi tam přišlo benzín cítit, ale nejsem si jistý jestli nešlo o klasické provozní spaliny, když člověk nemá porovnání s čistým olejem atd. Čuchal jsem k firemní fábce 1 a smrděla obdobně. Když jsem čuchal po zahřátém autě, smrdělo to zase trochu jinak klasicky po ohřátém oleji. Když to tak ale čtu po sobě, asi jsem trochu za blázna tady řešit něco u nového auta a něco zkoumat a čuchat a div nemít v nose laboratoř. Nic neubývá, nepřibývá tak na to prdím a jak píše Vormen, jezdím taky 2x 26km denně a budu něco zkoumat až něco nastane. Sice úplně v klidu já být jen s dvouletou zárukou nemůžu, je dobré o těchto problémech vědět, ale nestresovat se zbytečně dopředu.

ted kdyz je teplota kolem nuly a auto nehonim, tak i po 25km se teplota nedostane moc na 80, v lete kolem 90.

Ještě my co nemáme maxidot nás tohle trápit nemusí, servisák mi řekl ve Škodě, že jakmile zhasne modrá kontrolka, můžeš tomu dávat plnej kotel. Když jsem se zeptal při kolika stupních zhasne, tak prý mezi 30-40 st. teploty vody. No tak jsem se tak pro sebe pusmál a šel raději pryč. Když jak víme ani při 90st. teplotě vody když čerstvě nastoupá, teplota oleje zdaleka nemusí mít provozní teplotu tedy alespoň 70st.C

Upraveno od Petrrr

no prave, tech 70 ma v zime za hooodne dlouho, cca 15 km

Hmm.. tak ted riskuju ze budu za debila, ale coz.

Diesel by v tomhle mel byt horsi a mel by se ohrat daleko pozdeji nez benzin, nicmene 15km? Ani zdaleka, kdyz jezdim kazdy den do prace po jizni spojce, tak po par Km ma olej kolem 75°C i vice, az sem byl sam prekvapen jak rychl to auto zacne topit/ohreje kapaliny. Ale jasne, pokud clovek jede jen po meste z kolony do kolony usmudlanejch 50km/h, verim tomu ze se to ohreje az po buhvi jaky dobe.

 

Btw: Vsiml jsem si jedne veci, kdyz prijdu do auta a motor je studeny, nez zhasne kontrolka zhaveni, je slyset takove "zasyceni", neni to palivove cerpadlo, to je jiny zvuk, je to jako by se v aute neco "odvzdusnovalo" ci tak neco.

Tusi nekdo co by to mohlo byt?

Majku, až bude tak -15 stupňů, zkus si stoupnout do kolony :D jednou se mi dokonce stalo, že auto, až zahřáté po delší cestě, tak v koloně začala klesat ručička teploty, normálně ten motor se nestačil zahřívat, jaká byla kosa :D

 

Jinak ten zvuk by mohly být brzdy, resp. ABS, které se aktivuje a kontroluje se brzdový oběh :) já tam mám takovej zvuk .. no .. neřekl bych, že syčení, ale je to takový zvuk, který neumím popsat :D

JJ, už jsem viděl  :kol-26:

Ježiši... uplně se mi neudělalo dobře...

Klid, nepropadejte panice, tady na foru je to tuším druhý případ = naprosto mizivý výskyt takovéto katastrofy.

Já takovýhle příspěvky v rámci zachování duševního zdraví radši už nečtu, četl jsem je před koupí auta se zájmem technika, ale pak jsem si řekl dost. A koupil. Záruka 4 roky nebo 60tkm.

"miklisku" klídek. Dva Rapidy 1,2 TSI co pendlují mezi Prahou, Ostravou a Waršavou mají najeto za ten rok cca 60 tis. km a stále jezdí a jezdí a je na nich prováděn pouze předepsaný servis a nic víc.

Jenže tyhle pendlující RAPIDy mají výhodu v tom, že jezdí v, pro tento typ motoru výhodném, ustáleném režimu (a tak nějak nejspíš první TSIčka ŠA zkoušela). Řetězu TSIčka nejvíc vadí studené starty a krátké jízdy, to se ví obecně. Ale motor se dělá od roku 2009, tak snad už má dětské nemoci vyléčené.

ještě k předchozím příspěvkům...nemám maxidot, tudíž nevím teplotu oleju, nicméně, když vezmu v potaz teplotu venku cca -2st. přes noc vychlazený auto, tak modrá kontrolka zhasíná po ca 5-6km víceméně ustálené jízdy 70kmh (občasná akcelerace, za trasu dva, max 3 rozjezdy na začátku), čím víc akcelerací např. předjíždení tím dřív logicky zhasne. Po dalších 6ti km na to šlapu už bez obav (při jízdě do kopečka se musí patřičně vytočit jinak to nejede ...lehce nad 3tis) :) vždycky začne po tomhle topit jak divej ale to už jsem skoro v cíli:) Nicméně teplo v autě je už po těch 6ti km. Jestli nestačí jezdit denně 2x 12km tak fakt už nevím :D S naftovým italským pětiválcem co měl 270tis km,  jsem jezdil i v krutých mrazech 2x 3km denně a vůbec jsem to neřešil (jen jsem klepal kosu, ráno budil půlku ulice ale tam už tomu stejně nebylo pomoci)..

Upraveno od rogerer

no dle udaje maxidotu se ten olej zahreje pomerne dlouho po tom, co uz je voda na 90°. kor ted v zime...

Upraveno od pusher...

Po ujetí 6 km je teplota oleje okolo 60°,teďka při ranních teplotách okolo nuly.

  • 3 měsíce později...

Tak se také hlásím s prvním problémem. Dnes při cestování ve vydatném dešti se mi zničeho nic začalo z levé části palubky pod volantem ozývat cvaknutí vždy před a po konci cyklu stěrače, takže to tipuji na relé. Zítra se stavím do servisu, doufám, že se mi nestane něco jako kolegům tady s cvakajícím brzdovým pedálem nebo silentblokem, že mi bude sděleno, že to vlastně nemá vliv na funkčnost a životnost a jedná se jen o komfortní záležitost, tudíž s tím nic dělat nebudou : )))

Jo tyhle nekomfortní záležitosti se reklamní blbě. Funguje to? - funguje, není co řešit. Je to jen a jen o přístupu servisu, jak je ochoten takovouto záležitost u výrobce obhájit jako záruční opravu. Pravda je, že tyhle pazvuky by auta v roce 2014 už vydávat neměla, technika je přeci jen dál než v časech 120-tek. Přeji pevné nervy v jednání se servisem.

Já mám zase podobné problémy s přerušovačem blinkrů. Děje se to ale zřídka, tak čekám až se to podělá docela, předpokládám, že až po záruce.  :kol-28:

Místo klasického cvak cvak, to najednou začne kmitat strašně rychle s minimálním přerušením a potom třeba 5 vteřin ani sepnutí. Ale jak říkám stane se tak při jedný jízdě v měsíci.

 Dnes při cestování ve vydatném dešti se mi zničeho nic začalo z levé části palubky pod volantem ozývat cvaknutí vždy před a po konci cyklu stěrače, takže to tipuji na relé. Zítra se stavím do servisu

 

Tak pak poreferuj, jak jsi dopadl. S těmi stěrači mě to dělá taky, tak ať vím co mě čeká :-)

Takže cvakání relé stěračů se řešit nebude. Byli jsme se podívat s technikem na předváděčku, dělala to taky na chlup přesně jako moje auto. Že relé dělá při práci zvuky je normální, ale kdyby to aspoň bylo od začátku, bral bych to jako výrobní vlastnost a nedělá to ani má 8 let stará Fabie. Co naplat, zvyknu si. Jak vy ostatní, před a po dojetí stěrače s cvaknutím z levé strany pod volantem?

 

edit: a teď koukám, že v SZ mí píše příspěvek jeden kolega, že mu to dělá od novoty, takže slyším asi jen trávu růst ... jenže včera si tak pěkně jedu v dešti a najednou ťuk - - - - ťuk - - - - ťuk. Ale těch prvních 2500 km jsem si to stírání užil : )))

Upraveno od amissus

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.