Přejít na obsah

Vady a neduhy


Ajfl

Doporučené příspěvky

já jsem kontroloval od novoty po ujetí každých 1000km vždy po práci na studeným motoru a na rovině. olej pořád stejně, tak jsem to při nájezdu 5000km přestal řešit. v kufru mám flašku pro případ, že se rožně oranžová olejnička a benzín v oleji u mě nehrozí, protože jezdím denně 2x25km. problémy řeším až nastanou a nestresuju se preventivně. navíc záruka 4 roky a klidnej spánek :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V roce 2012 vyšel článek na auto.cz http://www.auto.cz/kauza-tsi-vw-rozsiruje-kulanci-na-znicene-motory-66621 o problémech s TSI, spíše se to týkalo řetězů a záruky, ale zajímavý je poslední odstavec:

Vysvětlení problémů s řetězem se může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu.

Můj soukromý názor, že krátké jízdy nesvědčí nejen řetězu, ale i tomu prolínání paliva do oleje.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátké jízdy nesvědčily, nesvědčí a nebudou svědčit nikdy žádnýmu autu, to ale neznamená že po 30ti tis km kvůli tomu budu mít vytahanej řetěz nebo mi bude chcát benzín do oleje...., nicméně co je to krátká jízda a kdy se motor zahřeje na provozní teplotu, to jsou věci, který by měly být vyjasněny, kor v dnešní době když tam nejsou teploměry apod. pouze nějaká kontrolka která zhasne po 4 minutách jízdy v -4 stupních :)

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže je problém u výrobce. Nemůže přece dávat motory do Rapidů, Fabii apod. malých aut, které jsou určené pro dlouhé cesty. Kdyby to bylo v Octávce nebo Superbu, tak budiž. Ale Fabie a Rapidy si lidi kupují hlavně do města, takže krátké cesty jsou více než pravděpodobné. Nemluvě o tom, že krátké cesty by neměly ublížit žádnému motoru.

 

rogerer: tak pokud jde o teplotu motoru, tak v létě můžeš přejet ulici a máš v podstatě zahřáto. V zimě by to byly třeba už 3-4 km. Ale i to si myslím, že je na ten motor moc krátká cesta.

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera měřil a čuchal a měřil a čuchal, až jsem skoro i v manželčině guláši cítil benzín  :kol-48: . Tak olej nepřibejvá, ani neubejvá (aktuálně najeto 17tis). Když jsem měřil za studena bylo stejné jako za tepla. když jsem čuchal k měrce za studena vzdáleně mi tam přišlo benzín cítit, ale nejsem si jistý jestli nešlo o klasické provozní spaliny, když člověk nemá porovnání s čistým olejem atd. Čuchal jsem k firemní fábce 1 a smrděla obdobně. Když jsem čuchal po zahřátém autě, smrdělo to zase trochu jinak klasicky po ohřátém oleji. Když to tak ale čtu po sobě, asi jsem trochu za blázna tady řešit něco u nového auta a něco zkoumat a čuchat a div nemít v nose laboratoř. Nic neubývá, nepřibývá tak na to prdím a jak píše Vormen, jezdím taky 2x 26km denně a budu něco zkoumat až něco nastane. Sice úplně v klidu já být jen s dvouletou zárukou nemůžu, je dobré o těchto problémech vědět, ale nestresovat se zbytečně dopředu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě my co nemáme maxidot nás tohle trápit nemusí, servisák mi řekl ve Škodě, že jakmile zhasne modrá kontrolka, můžeš tomu dávat plnej kotel. Když jsem se zeptal při kolika stupních zhasne, tak prý mezi 30-40 st. teploty vody. No tak jsem se tak pro sebe pusmál a šel raději pryč. Když jak víme ani při 90st. teplotě vody když čerstvě nastoupá, teplota oleje zdaleka nemusí mít provozní teplotu tedy alespoň 70st.C

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm.. tak ted riskuju ze budu za debila, ale coz.

Diesel by v tomhle mel byt horsi a mel by se ohrat daleko pozdeji nez benzin, nicmene 15km? Ani zdaleka, kdyz jezdim kazdy den do prace po jizni spojce, tak po par Km ma olej kolem 75°C i vice, az sem byl sam prekvapen jak rychl to auto zacne topit/ohreje kapaliny. Ale jasne, pokud clovek jede jen po meste z kolony do kolony usmudlanejch 50km/h, verim tomu ze se to ohreje az po buhvi jaky dobe.

 

Btw: Vsiml jsem si jedne veci, kdyz prijdu do auta a motor je studeny, nez zhasne kontrolka zhaveni, je slyset takove "zasyceni", neni to palivove cerpadlo, to je jiny zvuk, je to jako by se v aute neco "odvzdusnovalo" ci tak neco.

Tusi nekdo co by to mohlo byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majku, až bude tak -15 stupňů, zkus si stoupnout do kolony :D jednou se mi dokonce stalo, že auto, až zahřáté po delší cestě, tak v koloně začala klesat ručička teploty, normálně ten motor se nestačil zahřívat, jaká byla kosa :D

 

Jinak ten zvuk by mohly být brzdy, resp. ABS, které se aktivuje a kontroluje se brzdový oběh :) já tam mám takovej zvuk .. no .. neřekl bych, že syčení, ale je to takový zvuk, který neumím popsat :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže tyhle pendlující RAPIDy mají výhodu v tom, že jezdí v, pro tento typ motoru výhodném, ustáleném režimu (a tak nějak nejspíš první TSIčka ŠA zkoušela). Řetězu TSIčka nejvíc vadí studené starty a krátké jízdy, to se ví obecně. Ale motor se dělá od roku 2009, tak snad už má dětské nemoci vyléčené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě k předchozím příspěvkům...nemám maxidot, tudíž nevím teplotu oleju, nicméně, když vezmu v potaz teplotu venku cca -2st. přes noc vychlazený auto, tak modrá kontrolka zhasíná po ca 5-6km víceméně ustálené jízdy 70kmh (občasná akcelerace, za trasu dva, max 3 rozjezdy na začátku), čím víc akcelerací např. předjíždení tím dřív logicky zhasne. Po dalších 6ti km na to šlapu už bez obav (při jízdě do kopečka se musí patřičně vytočit jinak to nejede ...lehce nad 3tis) :) vždycky začne po tomhle topit jak divej ale to už jsem skoro v cíli:) Nicméně teplo v autě je už po těch 6ti km. Jestli nestačí jezdit denně 2x 12km tak fakt už nevím :D S naftovým italským pětiválcem co měl 270tis km,  jsem jezdil i v krutých mrazech 2x 3km denně a vůbec jsem to neřešil (jen jsem klepal kosu, ráno budil půlku ulice ale tam už tomu stejně nebylo pomoci)..

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak se také hlásím s prvním problémem. Dnes při cestování ve vydatném dešti se mi zničeho nic začalo z levé části palubky pod volantem ozývat cvaknutí vždy před a po konci cyklu stěrače, takže to tipuji na relé. Zítra se stavím do servisu, doufám, že se mi nestane něco jako kolegům tady s cvakajícím brzdovým pedálem nebo silentblokem, že mi bude sděleno, že to vlastně nemá vliv na funkčnost a životnost a jedná se jen o komfortní záležitost, tudíž s tím nic dělat nebudou : )))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tyhle nekomfortní záležitosti se reklamní blbě. Funguje to? - funguje, není co řešit. Je to jen a jen o přístupu servisu, jak je ochoten takovouto záležitost u výrobce obhájit jako záruční opravu. Pravda je, že tyhle pazvuky by auta v roce 2014 už vydávat neměla, technika je přeci jen dál než v časech 120-tek. Přeji pevné nervy v jednání se servisem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zase podobné problémy s přerušovačem blinkrů. Děje se to ale zřídka, tak čekám až se to podělá docela, předpokládám, že až po záruce.  :kol-28:

Místo klasického cvak cvak, to najednou začne kmitat strašně rychle s minimálním přerušením a potom třeba 5 vteřin ani sepnutí. Ale jak říkám stane se tak při jedný jízdě v měsíci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Dnes při cestování ve vydatném dešti se mi zničeho nic začalo z levé části palubky pod volantem ozývat cvaknutí vždy před a po konci cyklu stěrače, takže to tipuji na relé. Zítra se stavím do servisu

 

Tak pak poreferuj, jak jsi dopadl. S těmi stěrači mě to dělá taky, tak ať vím co mě čeká :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže cvakání relé stěračů se řešit nebude. Byli jsme se podívat s technikem na předváděčku, dělala to taky na chlup přesně jako moje auto. Že relé dělá při práci zvuky je normální, ale kdyby to aspoň bylo od začátku, bral bych to jako výrobní vlastnost a nedělá to ani má 8 let stará Fabie. Co naplat, zvyknu si. Jak vy ostatní, před a po dojetí stěrače s cvaknutím z levé strany pod volantem?

 

edit: a teď koukám, že v SZ mí píše příspěvek jeden kolega, že mu to dělá od novoty, takže slyším asi jen trávu růst ... jenže včera si tak pěkně jedu v dešti a najednou ťuk - - - - ťuk - - - - ťuk. Ale těch prvních 2500 km jsem si to stírání užil : )))

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...