Boost498 Vloženo 29. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2013 Čaute, dnes Vám povím, jak jsem úplně poprvé, bez garáže a bez vhodného počasí vizuálně spravoval svého miláčka. Tak se pěkně usaďte, přineste si čajíček a deme na to. Všechno to začalo, když se mi na blatníku objevily první náznaky rzi. Nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost, ale netrvalo dlouho a blatník se začal loupat. Rozhodl jsem se tedy, že s tím musím před zimou něco udělat. (Kdybych to byl býval věděl čím si projdu, zakitoval bych to a počkal bych do jara. Ale znáte to, musím to udělat teď hned! ) Ceny lakoven se mi moc nezamlouvaly a zkušenosti známých, že vám vrátí auto plné prachu mě utvrdily v tom, že si to udělám sám. Vydal jsem se tedy na nákup a hned v sobotu jsem se dal do práce. Šmirglpapírem jsem odbrousil všechnu rez z blatníku a ještě jsem se rozhodl, že si zapravím i lištu (spojler chcete-li) na 5 dveřích. Následně jsem ve 3 vrstvách nanesl antikorozní nátěr Brunoxu a poslední vrstvu nechal přes noc zaschnout. V neděli jsem se k autu dostal asi okolo 11 a ten Brunox furt nebyl zachlej! Kvůli vlhkosti a nízkým teplotám to prostě nezaschlo. Tak jsem i přesto daná místa nějak vybrousil, nechal jen potřebnou vrstvu Brunoxu a zakitoval jsem to. Nevím, zda sem dal málo tužidla, nebo bylo prostě chladno, ale kit nechtěl schnout. Nechal jsem ho přes noc vytuhnout. V pondělí ráno jsem kit obrousil, nanesl plnič a vyčkal do odpoledne. Bylo opravdu hezky, skoro 18 stupňů. Měl jsem v plánu vše dodělat, ale pak se něco podělalo. Nanesl jsem krásně všechny vrstvy metalízy, nechal je zaschnout a čapl sem do ruky lak. První testovací vrstva laku se povedla, ale ta druhá byla katastrofální. Neodhadl jsem propustnost trysky a lak mi při druhým nánosu začal stékat dolů. No prostě noční můra. Rychle jsem popadl hadru a benzínem jsem setřel co se dalo. Vzalo to i jednu vrstvu metalízy. Bylo už docela dost hodin, neměl jsem žádné osvětlení a navíc sem měl nervy v kýblu. Tak js em to nechal na další den. Z pondělí na úterý pršelo, takže auto bylo celé mokré. Čapl jsem do ruky horkovzdušnou pistolu a spravovaná místa jsem nahřál a vysušil. Přes celý den bylo asi 13 stupňů, takže taky žádná sláva. Spravil jsem metalízu, která byla na některých místech rozleptaná benzínem a opět pomocí pistole jsem všechno krásně vysušil. Na to začalo pršet. Tak jsem rychle musel vytvořit provizorní přístřeší z děravé plachty a dal jsem se rychle do lakování. Naštěstí jenom poprchávalo, ale i tak mi na lakované díly občas spadla nějaká ta kapka vody. Měl jsem obavy, abych nenasel toho laku opět moc, tak jsem foukal opravdu malé vrstvy. Doteď si myslím, že jsem tam toho dal málo. Auto jsem dostříkal, důkladně schoval pod stříšku a nechal do večera oschnout. Sundal jsem papíry a čelil jsem realitě. Vzhledem k podmínkám, ve kterých jsem pracoval a mým osobním zkušenostem to dopadlo celkem dobře. Nu, posuďte amatéra podle fotek. Doufám, že vás můj příběh moc neunavil. Jestli ano, hned můžete zapojit mozkové buňky a poradit mi. Něco jsem nefoukl doztracena, ale podle izolepy. Tudíž mi tam vznikly nehezké hrany. Co teď s nimi? Přemýšlel jsem, že bych je foukl lakem a pak brusnou pastou vybrousil. Pomůže to? Trocha té grafiky abyste si nestěžovali, že furt musíte jen číst. Pokud si k autu vyloženě nečupnete, tak to není vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 29. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2013 Na fotkach neni nic videt, protoze kvalita je strasna. Nez se s tim tak drbat, nechal bych to udelat opravdu dobryho lakyru a zaplatil ho. Uvidis jak dlouho ti to vydrzi :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 29. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2013 jako docasna oprava asi dobry,..... ale moc amatersi,... nereknu nalakovat si doma sam zrcatka kliky a nejaky krytky tci kryty ......... ale rovnou karoserii,... jako jsou zadni vrata + lemy a kde co,.... nevim no,... asi bych ty prachy tomu lakyrovi dal a vedel ze to neco vydrzi kazdopadne aspon chvala za odvahu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boost498 Vloženo 29. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 29. Říjen 2013 Za fotky se omlouvám. V plné velikosti mají přes 3 MB, tak jsem je narychlo ořezal. Řeknu to asi takto, do lakovny to mohu dát kdykoli. Teď mě to vyšlo na pár stovek. Pokud to nevydrží, na jaře to mohu nechat udělat profesionálně. Uvidím po zimě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 29. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2013 Tak to já zas naopak chválím. Když už to rezne jednou, nezachrání to ani lakýrnický bůh a do roka a do dne to pokvete zas. Takhle sis aspoň ušetřil nemálo peněz a příště to dovedeš o poznání lépe. Mimo jiné - auto stejně jen ztrácí na ceně a za chvíli to nebude mít cenu žádnou, tak proč do toho strkat zbytečně moc peněz 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 30. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2013 Oprava tohoto, tzn. lokalni oprava, kyt, lak a rozlesteni muze stat cca 1000kc. Kolik te staly pripravky, lak, metla nervy apod? Ja ti nevimn ale jak uz zde bylo receno, palec nahoru za odvahu. Me to stect nebo na to naprset, asi bych se povesil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 30. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2013 Řekl bych celkem dobrý a rozhodně lepší než rezavý, ono opravit místo k nepoznání jde těžko. Místa, kde je vrchní lak nepoškozený, jsi pouze odmastil nebo i nějak přebrousil před stříkáním? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boost498 Vloženo 30. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2013 Ještě chci dodat, že toto není finální „produkt“. Ještě jsem s tím neskončil. Momentálně sečkám, až to dostatečně proschne a budu pokračovat. Lakovaný místa jsou teď zdůrazněný, protože je okolo nich zbytek lepidla z izolepy. Nechci riskovat, že když to teď vyčistím benzínem, tak to naruší lakovanou vrstvu. Následně použiji brusnou pastu, kterou to celé vybrousím do lesku a ještě něco vymyslím co s těmi hranami. Tam kde byl lak neporušený, jsem pod vodou lehce vybrousil, pak očistil a následně odmastil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radiss33 Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Rovnez,chvalim tvou odvahu vim co to je,sam jsem lakoval po nehode zadni naraznik a co se tyce prechodu,tak to normal prebrousis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0007 Vloženo 15. Únor 2014 Sdílet Vloženo 15. Únor 2014 Ahoj, mam na prahu odloupnuty lak (ryha) od kamenu az na pozink. Jak to mam nejlip zarkyt, aby mi to nerezlo? Obyc sprej tam dlouho nevydrzi, necele 2 roky. Bude stacit lak v lahvicce ze skodovky nebo mam zkusit zinek ve spreji a pres to tectane antikorozní ochranna barva? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 15. Únor 2014 Sdílet Vloženo 15. Únor 2014 Dobře odmastit,pak plnič barvy a vrchní lak. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wyziv Vloženo 18. Březen 2014 Sdílet Vloženo 18. Březen 2014 (editace) Ahoj, lidi, tak to já pro změnu čekám na vyřízení reklamace od škodovky. Má Fabka r.v. 2006 combi - 5 cm dlouhý rezavějící slimák na prahu u spolujezdce (kryté dveřmi), dělá se pod barvou pupen na sloupku dveří u řidiče (vylejzá zpoza té gumové lišty), když otevřu kufr, tak na řidičově straně na sváru jsou 2 rezavé fleky a na pátých dveřích se v laserovém spoji (tak říkají tomu podélnému prolisu) dělají pod barvou pupínky. U autorizovaného prodejce mi odmítli ještě vyfotit na reklamaci na pátých dveřích zvedající se pupeny - přejetím prstu i vizuelně jde vidět, že to jde zevnitř, ale asi jak se to zvedá, tak už tam je odlouplej lak a tvrdil mi, že je to od kamínku, že to nenafotí (asi jezdím pozpátku :kol-44: ), Dost mě ten rádoby odborník v servise zvedl žluč - čekám jak dopadne reklamace a popř. pošlu email přímo na škodovku :kol-36: Mám ještě druhou Fabii krátkou, stejný rok výroby a nikde ani tečka . Fabia I 1.2 HTP Clasic 2006 Fabia I combi 1.4 16V 55kW Elegance 2006 Editováno: 18. Březen 2014, autor: wyziv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.