Přejít na obsah

Nechci na autě rez, aneb moje první stříkání a lakování


Boost498

Doporučené příspěvky

Čaute,

 

dnes Vám povím, jak jsem úplně poprvé, bez garáže a bez vhodného počasí vizuálně spravoval svého miláčka. Tak se pěkně usaďte, přineste si čajíček a deme na to.  :kol-28:

 

Všechno to začalo, když se mi na blatníku objevily první náznaky rzi. Nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost, ale netrvalo dlouho a blatník se začal loupat. Rozhodl jsem se tedy, že s tím musím před zimou něco udělat. (Kdybych to byl býval věděl čím si projdu, zakitoval bych to a počkal bych do jara. Ale znáte to, musím to udělat teď hned!  :kol-29:)

 

Ceny lakoven se mi moc nezamlouvaly a zkušenosti známých, že vám vrátí auto plné prachu mě utvrdily v tom, že si to udělám sám. Vydal jsem se tedy na nákup a hned v sobotu jsem se dal do práce.

 

Šmirglpapírem jsem odbrousil všechnu rez z blatníku a ještě jsem se rozhodl, že si zapravím i lištu (spojler chcete-li) na 5 dveřích. Následně jsem ve 3 vrstvách nanesl antikorozní nátěr Brunoxu a poslední vrstvu nechal přes noc zaschnout. 

 

V neděli jsem se k autu dostal asi okolo 11 a ten Brunox furt nebyl zachlej! Kvůli vlhkosti a nízkým teplotám to prostě nezaschlo.  :kol-26:

Tak jsem i přesto daná místa nějak vybrousil, nechal jen potřebnou vrstvu Brunoxu a zakitoval jsem to. Nevím, zda sem dal málo tužidla, nebo bylo prostě chladno, ale kit nechtěl schnout. Nechal jsem ho přes noc vytuhnout.

 

V pondělí ráno jsem kit obrousil, nanesl plnič a vyčkal do odpoledne. Bylo opravdu hezky, skoro 18 stupňů. Měl jsem v plánu vše dodělat, ale pak se něco podělalo. Nanesl jsem krásně všechny vrstvy metalízy, nechal je zaschnout a čapl sem do ruky lak. První testovací vrstva laku se povedla, ale ta druhá byla katastrofální. Neodhadl jsem propustnost trysky a lak mi při druhým nánosu začal stékat dolů.  :kol-26: No prostě noční můra. Rychle jsem popadl hadru a benzínem jsem setřel co se dalo. Vzalo to i jednu vrstvu metalízy. Bylo už docela dost hodin, neměl jsem žádné osvětlení a navíc sem měl nervy v kýblu. Tak js em to nechal na další den.

 

Z pondělí na úterý pršelo, takže auto bylo celé mokré. Čapl jsem do ruky horkovzdušnou pistolu a spravovaná místa jsem nahřál a vysušil. Přes celý den bylo asi 13 stupňů, takže taky žádná sláva. Spravil jsem metalízu, která byla na některých místech rozleptaná benzínem a opět pomocí pistole jsem všechno krásně vysušil. Na to začalo pršet. Tak jsem rychle musel vytvořit provizorní přístřeší z děravé plachty a  dal jsem se rychle do lakování. Naštěstí jenom poprchávalo, ale i tak mi na lakované díly občas spadla nějaká ta kapka vody. Měl jsem obavy, abych nenasel toho laku opět moc, tak jsem foukal opravdu malé vrstvy. Doteď si myslím, že jsem tam toho dal málo. Auto jsem dostříkal, důkladně schoval pod stříšku a nechal do večera oschnout. Sundal jsem papíry a čelil jsem realitě. Vzhledem k podmínkám, ve kterých jsem pracoval a mým osobním zkušenostem to dopadlo celkem dobře. Nu, posuďte amatéra podle fotek.  :kol-47:

 

Doufám, že vás můj příběh moc neunavil. Jestli ano, hned můžete zapojit mozkové buňky a poradit mi.  :kol-28:

 

Něco jsem nefoukl doztracena, ale podle izolepy. Tudíž mi tam vznikly nehezké hrany. Co teď s nimi? Přemýšlel jsem, že bych je foukl lakem a pak brusnou pastou vybrousil. Pomůže to?

 

Trocha té grafiky abyste si nestěžovali, že furt musíte jen číst.  :kol-31:

post-85461-0-04390200-1383076762_thumb.jpost-85461-0-17236700-1383076767_thumb.jpost-85461-0-51730300-1383076772_thumb.jpost-85461-0-85077800-1383076775_thumb.jpost-85461-0-89469100-1383076779_thumb.j

 

Pokud si k autu vyloženě nečupnete, tak to není vidět.

post-85461-0-89629800-1383077203_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako docasna oprava asi dobry,..... ale moc amatersi,... nereknu nalakovat si doma sam zrcatka kliky a nejaky krytky tci kryty ......... ale rovnou karoserii,... jako jsou zadni vrata + lemy a kde co,....

 

nevim no,... asi bych ty prachy tomu lakyrovi dal a vedel ze to neco vydrzi

 

kazdopadne aspon chvala za odvahu ;):D  :kol-47:  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to já zas naopak chválím. Když už to rezne jednou, nezachrání to ani lakýrnický bůh a do roka a do dne to pokvete zas. Takhle sis aspoň ušetřil nemálo peněz a příště to dovedeš o poznání lépe.

Mimo jiné - auto stejně jen ztrácí na ceně a za chvíli to nebude mít cenu žádnou, tak proč do toho strkat zbytečně moc peněz :kol-47::kol-142:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě chci dodat, že toto není finální „produkt“. Ještě jsem s tím neskončil. Momentálně sečkám, až to dostatečně proschne a budu pokračovat. Lakovaný místa jsou teď zdůrazněný, protože je okolo nich zbytek lepidla z izolepy. Nechci riskovat, že když to teď vyčistím benzínem, tak to naruší lakovanou vrstvu. Následně použiji brusnou pastu, kterou to celé vybrousím do lesku a ještě něco vymyslím co s těmi hranami.

 

Tam kde byl lak neporušený, jsem pod vodou lehce vybrousil, pak očistil a následně odmastil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mam na prahu odloupnuty lak (ryha) od kamenu az na pozink. Jak to mam nejlip zarkyt, aby mi to nerezlo?

Obyc sprej tam dlouho nevydrzi, necele 2 roky.

 

Bude stacit lak v lahvicce ze skodovky nebo mam zkusit zinek ve spreji a pres to tectane antikorozní ochranna barva?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, lidi, tak to  já pro změnu čekám na vyřízení reklamace od škodovky. Má Fabka r.v. 2006 combi - 5 cm dlouhý rezavějící slimák na prahu u spolujezdce (kryté dveřmi), dělá se pod barvou pupen na sloupku dveří u řidiče (vylejzá zpoza té gumové lišty), když otevřu kufr, tak na řidičově straně na sváru jsou 2 rezavé fleky a na pátých dveřích se v laserovém spoji (tak říkají tomu podélnému prolisu) dělají pod barvou pupínky. U autorizovaného prodejce mi odmítli ještě vyfotit na reklamaci na pátých dveřích zvedající se pupeny - přejetím prstu i vizuelně jde vidět, že to jde zevnitř, ale asi jak se to zvedá, tak už tam je odlouplej lak a tvrdil mi, že  je to od kamínku, že to nenafotí (asi jezdím pozpátku :kol-44: :kol-44: ),  Dost mě ten rádoby odborník v servise zvedl žluč - čekám jak dopadne reklamace a popř. pošlu email přímo na škodovku :kol-36: :kol-36:  Mám ještě druhou Fabii krátkou, stejný rok výroby a nikde ani tečka :kol-36: .

 

 

 

 

Fabia I 1.2 HTP Clasic 2006

Fabia I  combi 1.4 16V 55kW Elegance 2006

Editováno: , autor: wyziv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...