Přejít na obsah

Klepání (ťukání) v levé přední části vozu - vadný silentblok uložení převodovky


pusher...

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, koupil jsem také asi dva týdny zpět rapida 2013, 1,2 tsi 77 kw. Také se mi ozývá nějaké klepání při jízdě. Nepravidelné. Stejně jako vrzání od přední nápravy při jízdě přes nerovnost apod. Podle toho co jsem tu četl tak to pasuje na silentblok převodovky a uložení stabilizátoru. Takže to nechám vyměnit.

Kolik těch silentbloků na převodovce je? Nikde to nemůžu najít. Dík

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem o tomhle mluvil s technikem v autorizáku a říkal, že je tam špatnej celej ten stabilizátor a je potřeba ho vyměnit. Že se napřed měnily jen gumy, ale to pomohlo na chvilku a pak se začal dávat v rámci záruky novej stabilizátor a je ticho. Já jsem jezdil bohužel do špatnýho servisu, takže vržu dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, takže se taky přidávám do klubu. Po komplet kontrole podvozku a výměně ložiska s mikro vůli se stále objevuje klepání. Na kolik je náročná výměna ? Do škodovky už dávno nejezdím a můj mechanik je zaneprazněný. Byl jsem na kontrole podvozku na stk. Vše v naprostým pořádku a hledali jsme co by to mohlo být,ale na nic jsme nepřišli. 

 

Proběhla výměna silentbloku, ale zvuk se pořád ozýval. Všiml jsem si, že při jízdě po dlažebních kostkách bylo klepání hodně intenzivní, ale stačilo lehce sešlápnout brzdu a zvuk byl pryč. Nakonec problém byl v destičkách. Stačilo vyhnout plíšky, očistit a namazat třmeny a vše je ok.

Editováno: , autor: obok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

I na mě došlo. Mám Rapida 4 roky najeto 30tkm před 2 měsíci mi skončila záruka a tento týden jsem zjistil že od přední nápravy se při přejetí drobné nerovnosti ozývají takové duté hluboké zvuky. A to jsem byl před konci záruky v servisu aby nápravu zkontrolovali. Neudělali s nic a tak budu muset zítra do servisu znovu a uvidím co s tím budou dělat. Hlavně že si můj požadavek zapsali do PC. Bylo by to na reklamaci ale teď už budu muset všechno platit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak me to potkalo asi tez, Rapid 2012 najeto 77000km. V prubehu dne, kdyz je pod 10°C a studeny motor to pri prejezdu nerovnosti na neutral vydava priserny zvuky. Kdyz se clovek zaposloucha, tak za studena staci cvrntkout do plynu a tukne to.

 

Poradi mi nekdo, jaky silentblok pro motor CBZA? Jak narocna je vymena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem ten puvodni nedokazal sundat. Nezvladl jsem povolit sroub jenz drzi silentblok k ramu auta. Neni tam prostor pro nastrcny orech, pouze stranovy klic.

 

Takze sroub napul strzeny a hodina v čoudu. Jsem zvedav, co s tim pripadne udelaji v servisu... Navari matku? Pripadne sundaji drzak z prevodovky a pak pouziji nastrcny klic?

20200305_235821.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tož, to už  bych za tu  cenu a pro naprostou jistotu si dal vyměnit i nový silentblok ze servisu, ať mám 100% jistotu, že ten použitý silentblok nemusíš zase po čase měnit. Je jasné, že původně si chtěl ušetřit, ale když už to tak dopadlo, tak já osobně bych to chtěl mít OK všechno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Právě jsem řešil stejné klepání na 1.0 TSI (81 kW, 2018). Je to smutné... Dělala mi to Fabia 1 i Fabia 2 a teď i Rapid. Klepání začalo teď při nižších teplotách. Najeto mám 70000 km. Celkově už byly reakce motoru při rozjezdech, ubírání a přidávání plynu gumové. Dle zvuku to spíš vypadalo, jako by to dělal podvozek, ale dle mých zkušeností z Fabií a díky zdejšímu tématu jsem šel najisto. Původní silentblok byl 6Q0199555AS. Dal jsem zde notoricky známé Háčko (6RF199555H) s mírnou obavou, že se zvýší vibrace motoru. Přeci jen je tento silentblok určený pro čtyřválce. Nicméně jsem v Etce našel, že indický Rapid ho používá i u 1.0. Vibrace na jedničku a dvojku trochu cítit jsou, ale myslím, že až se uložení trochu "unaví", tak to bude OK. Hlavně to ticho!

 

Edit: Ještě přikládám foto původního uložení s vyznačením místa, které je pravděpodobně zdrojem toho klepání. Guma se prodřela až na plast a ten pak klepal o kovovou kostru. To u nového uložení už nehrozí, protože je celé pouzdro z gumy.

ulozeni.jpg

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jen malý update k předchozímu příspěvku po cca 7000 km. Vibrace na jedničku a dvojku při větším přidání plynu jsou stále trochu cítit, takže to u 1.0 TSI nebude pro každého, ale žádná katastrofa.

 

Dobrá zpráva je, že stále nic neklepe. A ještě lepší zpráva je, že auto je daleko stabilnější v přímém směru. Tzn. na dálnici a při ostrém větru. Zkrátka s tím původním uložením převodovky (v mém případě ještě hodně unaveným) celá přední náprava přes poloosy dost hýbala celým motorem a to se projevovalo na jízdním projevu. Nyní je auto jisté víc, než když vyjelo z autosalonu. To vše ještě umocnilo přezutí ze zimních 15" na letní 16". Takže velká spokojenost.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...
V 18. 10. 2013 na 20:58, Rtep63 napsal:

Bude to asi nemoc rapidů. Od 2000km mám stejný problém a ani ve dvou autor.servisech nic neporadili. Při řazení ne dvojku a na trojku a při malé rychlosti duté klepání na levé straně.Dost mě to vytáčí,ale asi to budu muset nechat víc projevit jak mě radili. Jak někdo zjistíte co to dělá  dejte vědět. Dík Petr

Zdravím podařilo se Vám zjistit co to bylo? Mám podobný problém je to slyšet z 1-2 a z 2-3 a to ještě jenom když je auto “studené” po ujetí cca 2 km to přestane. mam 1.2 TSI r.v.2016 najeto 84.000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím, koupil jsem nedávno rapid (do provozu přihlášeno leden 2018, po prvním majiteli, najeto 31000, motor 1.0 TSI, manuál). Byly tam letní pneu, nechal jsem přezout na zimní. A na druhý den vždy po přeřazení na vyšší stupeň a přidání plynu slyším ťuknutí. Při podřazování to není, při pomalém pouštění spojky taky né, na narevnostech je ticho. Nejezdím prudce, prostě při běžné jízdě po přeřazení a plynu, je zvuk ťuknutí.

Může jít o zmiňovaný silentblok převodovky? Už mě strašili přužinama na spojkové lamele a že půjde o výměnu celé spojky. Do servisu se zatím chystám. Asi vyberu ten v Karviné.

Editováno: , autor: Jurkax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...