Listopad 3, 20168 r Tak mě čeká za 14 dní taky servis po roce a já tam budu dávat tenhle olej je to originál škoda. Upraveno Listopad 3, 20168 r od Motaaa
Listopad 3, 20168 r no jasné ale ta cena aspoň nebyla jak originál škoda a přitom ho tam dávají skoro všem kdo přijede do AS jen cena pak je jinde. Upraveno Listopad 3, 20168 r od Motaaa
Prosinec 5, 20168 r Zdravím pánové. Byl jsem dneska na servisní prohlídce u autorizovaného servisu Škoda - Auto Zítka, Martinovice. Byl jsem po dvou letech , najeto 21500. U první prohlídky po roce, jsem byl vyměnit cca po 10000km jen olej a olejový filtr - olej LL 5W 30 Castrol. Teď jsem byl u druhé prohlídky a přijímací technik, mi říkal, že pokud jsem si nastavil pevný servisní interval 1rok/15 000 km, stačí o něco levnější olej 5W 40 AGIP - plně splňuje servisní interval QI4 - VW 502 00. Neudělal jsem nějakou zásadní chybu, že jsem nechal nalit tento olej.......z hrůzou tady čtu, že pokud jezdím kratší vzdálenosti tak je lepší 5W30, který i lépe čistí od úsad atd..... Já jezdím krátké trasy do 5 km minimálně, častěji tak cca do 20 km a nad.... Poraďte prosím pánové, neudělal jsem chybu...........moc díky..............!!!!!!
Prosinec 5, 20168 r Technik ti poradil dobre. Na tvoje jazdenie a tvoj interval výmeny olej (10-12 tisíc km) je ten olej vhodný.
Prosinec 5, 20168 r Trošku nechápu, jak jsi vlastně na prohlídce byl... Z tvého popisu to chápu tak, že teď jsi byl po dvou letech - což je správně. Akorát nechápu, proč jsi byl u první prohlídky hned po roce, když na tu tě žádný interval nežene. Možná jsi tam byl jenom vyměnit olej ( z vlastní vůle ), ale žádná oficiální prohlídka to není. Nicméně, pokud jsem to dobře pochopil, chceš si nechat měnit olej každý rok. Po roce jsi si ho nechal vyměnit opět na LL olej. Nyní jsi byl po 2 letech a nechal jsi si tam dát 5W40, protože chceš měnit každý rok. No na nájezd 20km je 5w40 cajk, rozhodně se neboj, že se ti něco stane s motorem. Akorát na tvém místě bych to řešil jinak, stejně jako to řeší zde plno lidí. Nechat QI6 ( 5w30 LL ) a každé 2 roky, nebo až tě pošle PP, tak na oficiální výměnu oleje a mít vlastní. A v půlce nájezdu si ho "tajně" vyměnit doma nebo u kamaráda... Nebo 5w40, oficiálně QI4 a nosit si vlastní olej... Upraveno Prosinec 5, 20168 r od Rypicong
Prosinec 5, 20168 r Pro Rypicong.... přesně jak píšeš.....byl jsem po roce z vlastní vůle, a nechal si olej vyměnit. Měl jsem auto na operativní leasing - škoda bez starostí a teď jsme si ho před týdnem odkoupili. Přemýšleli jsme o tom už ze začátku, a tak jsem se rozhodl po roce zajet vyměnit olej, kdyby jsme se náhodou rozhodli si auto nechat......zkrátka abych měl čisté svědomí, že jsem si olej vyměnil tak jako bych to udělal u svého auta i když hrozilo, že ho nakonec vrátíme a auto si nenecháme. Nakonec nám byla nabídnuta slušná cena a auto jsme si odkoupili.... ...já měl jen strach jestli to nebude pro motor špatně........... Díky informace pánové......
Prosinec 5, 20168 r cajk, Ještě jedna věc, nechat QI6 a v půlce nechat měnit tajně doma má jednu šílenou výhodu - máš 100% jistotu, že se ti min. 1x za 2 roky doopravdy vyměnil I to se bohužel v AS děje...
Prosinec 8, 20168 r Ještě jen takový poznatek, který jsem se dočetl ohledně oleje.....je to jeden ze zajímavých názorů v technické sekci AUTO.cz... V souvislosti se závadami turbodmychadel bývají často skloňovány právě špatné řidičské návyky, vedoucí ke snížení životnosti této drahé a v zásadě klíčové součásti. Turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny z podstaty věci pracuje při extrémních teplotách. Ty běžně dosahují až 900 stupňů. Že turbodmychadlu škodí, když někdo po jízdě při vyšší zátěži ihned vypne motor, se už tak nějak ví. Při vypnutí motoru se zastaví olejové čerpadlo, tudíž olej přestane proudit. Ten nejen že maže, nýbrž i účinně odvádí teplo, tedy chladí. Vinou toto dochází k nárůstu teploty v ložiskovém uzlu, což má za následek, že olej, který zde zůstal, začíná vlivem vysoké teploty karbonovat. A zakarbonovaný olej působí na kluzná ložiska turbodmychadla jako brusná pasta. Situaci dnes ještě zhoršuje používání super řídkých motorových olejů, takzvaných nízko viskozitních. Jsou to zpravidla ty se specifikací SAE 0W-30, 5W-30 či dokonce 0W-20. Dobře mažou za nízkých teplot, kladou malý odpor pohyblivým částem motoru, avšak vůbec se nehodí pro mazání při vysokých teplotách. Faktem je, že ačkoliv je toto tvrzení správné, žádný z výrobců turbodmychadel se o problémech pramenících z použití těchto řídkých olejů nezmiňuje.
Prosinec 8, 20168 r Já s tvrzením, že nízkoviskozní oleje jsou méně tepelně odolné nesouhlasím. Tepelná odolnost a viskozita je něco jiného. Hodně viskózní oleje byly i před 30 lety (nějaké API SA, SB ....) a určitě byly horší než oleje dnes. Na netu je mnoho "testů" tepelné odolnosti oleje. V nich vycházejí lepší i horší oleje napříč viskozitami. Daleko více to ovlivňuje výkovová specifikace a základový olej. Tepelně nejodolnější je obyčejný minerální základový olej. Jeden test např. tady [odkaz] nebo tady www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oil%20test.pdf. 0W-20 oleje jsou tam tři a všechny dopadly výrazně lépe než většina 5 W-40 Upraveno Prosinec 8, 20168 r od McMatej
Prosinec 8, 20168 r @Marcelius pre preplnovane treba urcite oleje s dobrou tepelnou odolnostou + s vhodnym balikom aditiv
Prosinec 8, 20168 r Tak v tomhle tom jsem laik......koukla jsem na ten odkaz, to znamená že čím víc je začmouzená (znečištěná, špinavá, černá...) ta baňka tím je menší tepelná odolnost? Teď mi tam na servisce vlili Agip 5w40....takže je to špatnej olej? Mám to vypustit a nalit jinej?....
Prosinec 8, 20168 r Ano, to černé je karbon z oleje. Myslím, že to tam někde píšou. Ten test jde dost do extrému. To zajímavé je to, že některé oleje to zvládnou, některé ne. Upraveno Prosinec 8, 20168 r od McMatej
Prosinec 24, 20168 r Ten problém s turbem se ale TSI motoru netýká. Při vypnutí motoru hned po zátěží docházelo u starších motorů k podstatnému zvýšení teploty, která způsobovala karbonování oleje v turbu. U TSI motorů, když jej hned po zátěží vypnete, nedochází ke zvyšování teploty v turbu díky přídavnému vodnímu čerpadlu, které turbo dochlazuje a zabraňuje zvýšení jeho teploty na mez, která by připékala olej. I díky tomuto integrovanému vodnímu dochlazování můžete používat start-stop systém, kdy se vám motor furt vypíná. To samozřejmě neplatí pro případy, kdy pojedete extrémní jízdu a rozpálíte turbo do červena, to vám ani dochlazování nepomůže a už za jízdy vám může olej karbonovat. Upraveno Prosinec 24, 20168 r od Mariacek
Prosinec 25, 20168 r Mysíš že někdo z nás bude jezdit takovéhle extrémy ? Ani tento test Rapidu nijak neublížil, je to staršího data ale semo támo si to přečtu a zkouknu videa. http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-rapid-1-2-tsi-na-nordschleife-prince-od-the-ring/ https://www.youtube.com/watch?v=3ofx8nDXCo0&feature=related
Leden 30, 20178 r Poslal som zo zvedavosti dotaz do ŠKODY ako to je s dodaním vlastného oleja. Tak nejak mi nie je jasné aký je v konečnom dôsledku rozdiel medzi zárukou servisu a výrobcom vozidla. Pokiaľ budem mať poruchu na aute s vlastne dodaným olejom žiadny servis mi záruku neuzná resp. bude platiť obmedzená záruka. Ako mám vlastne obmedzenú záruku chápať? Poruchy/poškodenia spôsobené motor. olejom? Veď to je skoro všetko v motorovom priestore. V prípade použitia vhodného motorového oleja, ktorý si dodal užívateľ vozidla, nie je možné hovoriť o strate záruky (2 ročná na vozidlo, + záruka na lak a neprehrdzavenie karosérie, predĺžená záruka) poskytovanej výrobcom vozidla. Pri servisnej prehliadke je skôr potrebné hovoriť o záruke poskytovanej servisom na vykonanú prácu. V rámci tejto záruky servis ručí klientovi za odbornosť a kvalitu vykonanej práce a za vhodnosť a kvalitu použitých materiálov. V prípade, keď si klient donesie vlastný motorový olej, je možné hovoriť o obmedzení záruky, ktorú poskytuje servis na konkrétnu službu (v tomto prípade na servisnú prehliadku). V praxi to znamená, že za poruchy či poškodenia spôsobené motorovým olejom, ktorý si dodal užívateľ vozidla, nezodpovedá servis. Ak Vám bolo v niektorom autorizovanom servise Škoda uvedené, že použitím Vami dodaného motorového oleja strácate záruku na „vozidlo“, ktorú Vám poskytuje výrobca vozidla, jedná sa o nesprávnu informáciu. Servis zapíše do zákazkového listu informáciu, že nepreberá zodpovednosť za materiál prinesený zákazníkom čo poznačí aj do záznamu servisu a podľa podmienok uvedených v brožúre „Záruky a produkty ŠKODA“ zákazník nemá nárok na potvrdenie doživotnej garancie mobility Premium.
Únor 1, 20178 r V Madarsku... P.S. Netusim, ci to tu uz niekto postol. Ak hej, prosim admina o vymazanie
Únor 1, 20178 r njn a teď jaká je jistota, že servis to nebere z podobného zdroje ? nulová... bere co nejlevněji na sudy...
Únor 2, 20178 r v sobotu jedu na olej, záruka končí v květnu. sdělena cena 4300, do teď jsem dával cca 2300, takže vezu svůj olej. dlouho jsem řešil co a hlavně kde koupit, protože jistotu, že se jedná skutečně o originál nemá nikdo a nikde. nakonec jsem koupil originál longlife III od VW, protože ten se vzhledem k objemům prodeje falšovat nevyplatí a silně uvažuju o tom, že příště koupím Mogul přímo z eshopu paramo.
Únor 2, 20178 r pokud motoru nebudeš dávat čočku, jezdit v extrémních podmínkách, pravidelně měnit olej, tak rozdíl mezi Mogulem, Castrolem a čímkoliv nikdy nepoznáš.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.