Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 4 hodinami, hardb napsal:

neúhledně na to že nějaký olej zůstane v olejovém filtru  tak to snad nebude až tak dramatické ...

cože ? ty neměníš olejový filtr při výměně oleje ? :)

Samozdrejme menim :) myslel jsem to tak ze popisoval nejake mnozstvi oleje ktere se vypusti/odsaje a predpokladal jsem ze do toho nezahrnul olej ktery zustal ve filtru, ktery se musi vymenit také

Samotny tvar vane neumoznuje uplne 100% vypustenie oleja.

Koukněte na tu tabulku:

Schránka 01.jpg

Tu už poslal Zavoznik v původním příspěvku, předpokládám, že to vedlo k jeho prvotní úvaze ;-)

Zavoznik poslal trochu jinou tabulku. Chybi tam treba informace, ze pro 1.2TSI 63kW a 77kW do 5/2011 zustava v motoru pri vymene 0.7l, od 6/2011 0.4l.

Poslal motory z dílenské příručky pro Rapid, což by odpovídalo této sekci. Tam už se naštěstí ty dřívější verze nedávaly.

Tabulka je jen ilustrační, a je zde pěkně vidět různé typy motorů a rozdíly a taky stejné motory a rozdíly během modelových roků.

Jinak stejně řešíte blbosti.

  • 2 týdny později...

k tomu tvaru vany... zaslechl jsem ze tvar vany u rapidu patri k tem horsim, a dost oleje v ni udajne zustava, a to vcetne usazenin, ktere se nejvice usazuji prave v tom miste odkud se olej pri bezne vymene nikdy nedostane. Coz je z dlouhodobeho hlediska asi dost neprakticke.
co na to mistni odbornici ? nejake zkusenosti nebo jine info ?

Upraveno od runner

Par prispevkov vyssie som to pisal.

  • 1 měsíc později...

Zdravím všechny,

tak jsem přelouskal celou tuhle debatu od jejího vzniku a nestačím se divit, kam za tu dobu vyskočily ceny olejů, za které je nabízejí tyto autorizáky. To je naprostá zlodějina si účtovat za litr cca 800,-, když za tu cenu mohu mít balení 4-5 litrů. Nejsem žádná socka, ale tuhle zlodějinu podporovat nehodlám a klidně si donesu svůj olej tam, kde mi ho vezmou a červenat se rozhodně u toho nebudu :-)

 

Zanedlouho mě čeká první servisní kontrola, nejsem zatím takový profík, tak bych se chtěl zeptat, který z těchto dvou olejů bych si měl koupit ? Vím, že je podstatná ta norma VW 504.00 pro můj proměnlivý interval. Ten Total mě láká tím, že je nejen levnější, ale navíc o litr větší, takže bych měl i pro případné dolití, navíc bez poštovného, protože to mám doma :-) Co radíte ? je to jedno ? předem všem děkuji..

 

http://www.autodily-cardo.cz/-3/total-quartz-ineo-504-507-5w-30-5l-novy-nazev-ineo-long-life-stitek/

 

http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol-edge-titanium-fst-5w-30-ll-4l-stitek/

 

Upraveno od ski1961

děláš dobře, jde o princip, 800kč za litr je zlodějna a i Mazda nebo Ford má kolem 300Kč.

 

Co se týče oleje to je jedno. Nepoznáš to a pokud budeš měnit 1x ročně, je to jedno. Já furt dávám Castrol...

Rypicong

 

díky za reakci a za podporu, ta cena litru oleje je opravdu mimo mé chápání, ale u nás je možné všechno :-)

 

asi koupím taky ten Castrol, sice jsou to jen 4 litry,ale na výměnu to stačí.  Vidím, že jsi tady mistr fora, mohl bych poprosit o radu ? sice jsem toho pročel tady dost, ale názory jsou různé a nevím, pro co se rozhodnout.

Jedná so o ten interval, jestli nechat tento proměnlivý nebo dát pevný. Já totiž toho moc nenajezdím..většinou jen couračky po měste nebo krátké trasy, nájezd cca 5-7 tkm ročně. Co bys poradil na tohle ježdění ? Když nechám LL, tak za ty dva roky najedu cca max. 15 tkm, když to nechám změnit na pevný na rok, tak za ten rok najedu jak jsem psal 5-7 tkm., ale zase bych musel každej rok, navíc s levnějším olejem 5W-40 normy VW 502.00...nějak si to neumím dát přesně dohromady, co by pro mě bylo lepší a levnější, matematika nebyla nikdy můj koníček :-) Tam bych dal tento olej :

http://www.autodily-cardo.cz/-3/shell-helix-ultra-5w-40-4l-stitek/

 

kde je cena za ty 4 litry levnější o 300,- Kč oproti tomu Castrolu. Poradíš ? :-)

 

Nechal bych promenlivy. Pocitac te posle treba po roce a pul (nebo roce a 3/4), kdyz budes mit najeto treba 12 tisic. Nebudes muset presne kazdy rok. Tot vyhoda. Nevyhoda, ze tu budes mit rozhozene s kazdorocni prohlidkou, takze tam nekdy pujdes 2x za rok. 

 

Milion lidi ti napise milion nazoru, stejne se budes muset rozhodnout sam. Myslim, ze ani jedno rozhodnuti neni spatne.

Ja to mam podobne, vetsina cest jsou cesty do a z prace 13+13km, rocne dam neco okolo 6000km.

Osobne jsem presel na pevny interval a dal tvuj zmineny Shell Helix 5w40.

Nezapomeňme, že oba intervaly nemají jen kilometry ale i časové omezení, co nastane dřív. Pokud budeš chodit poctivě na roční prohlídky a máš tak malý nájezd, dej pevný a měň olej jednou za rok vždy při prohlídce. Na couračky, zvlášť v zimě je lepší olej 0W-30 (třeba Mobil 1 New Life), kdy se olej rychleji dostane tam kam má. A tahle specifikace jako long-life myslím k dostání není. Proto ten pevný, ať pak nemáš problém se zárukou.

Asi si myslel 0W-40

jak už tu padlo, ani v jednom případě neuděláš špatně.

 

Záleží jak dlouhé trasy denně máš. Pokud to je např 2x5 km, udelěj co píše Miklísek.

Pokud už to je přes 10km a 1x týdně nějaká delší trasa, je jedno jestli 5w30 na proměnlivý interval a v půlce nájezdu doma tajně měnit olej, nebo dát 5w40 a měnit každý rok ofiko.

S pevným intervalem ti myslím zmizí teplota oleje - teď si nejsem jistý, jestli jde lehce dokódovat.

Mě přijde nejlepší střední cesta a to LL 5w30 a v půlce tajně měnit doma ( já najedu za rok 20tis ). I když já jdu teď v létě naposled - končí mi záruka a už mě tam nikdy nikdo neuvidí :) Rozdíl 300Kč oproti 5w40 není zas taková darda :)

 

Asi pro tebe bude nejlepší varianta co psal Miklísek - pokud jezdíš couračky...

 

PS: ono i kdyby jsi dodržoval proměnlivý interval, tak hodně lidí tu straší, ale já nevím o autě, na kterém by se tenhle styl výměny oleje nějak podepsal...

Upraveno od Rypicong

v mem pripade i po prechodu na pevny interval zustava zobrazeni teploty oleje

Upraveno od Bikes

Rypicong

 

já právě nemám žádné denní trasy..do práce s autem nejezdím, takže někdy auto nejede celý týden, spíš až o víkendu nějaké couračky, nákupy, výlety apod. ale pravidelná denní jízda tam není.

i po prechodu na pevny interval zustava zobrazeni teploty oleje

Nie kazdemu. Ale da sa to doma napravit dvoma sposobmi.

bral jsem to v mem pripade (F3), upravim tedy koment

Dnes při kontrole oleje se mi hladinka přiblížila minimum (najeto 4 tis., ale z výroby to taky nebylo ani do půlky myslím). Co tam ŠA dává z výroby? Rád bych to trošku dolil, v autorizáku by si i za tuto blbost nechali zaplatit asi...

Dávajú tam to čo práve nakúpia, to vôbec nerieš. Ak máš po ruke olej VW 504.00 alebo VW 502.00, tak použi na doliatie ten, ak nemáš, tak hocktorý olej výkonnostnej triedy ACEA C3 alebo A3.

No právě mám na dveřích vylepený štítek Castrol Edge longlife III 5w-30, ale věř tomu, že? Stejně po roce půjdu na výměnu a přeprogramování na pevný interval (krátké městské trasy), takže trošku doleju jiným olejem a nebudu řešit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.