Přejít na obsah

Jaký motor pro Yetiho?


jury_em

Doporučené příspěvky

Od 28.9.2014 je jiný napínák řetězu - v čem je jiný nevím, to se z katalogu nepozná, taktéž jestli je lepší, než původní. Další díly týkající se rozvodů, jako je řetěz, vodící lišty a přestavovač vačkového hřídele jsou stále stejné. Jsou možné i další drobné změny, ale nový motor z toho není. TA nová EA211 je trochu něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak se nám objevily nové motory,asi řady EA211- a to: 1.4TSI o výkonech nově 92kW a úplně nový 110kW.Taky v objemu 1.2TSI 81kW4-ventil.U O-RS 2.0TSI 169kW.Tato změna motorizace mne přivedla k volbě koupě Yetiho Monte Carlo s benzínem 1.4TSI s výkonem 110kW,nevím ale,zda již má někdo s tímto motorem zkušenosti,všechny disponují už 4-ventilovou technikou a předělanými problematickými rozvody a jejich pohony,vodou chlazenými výfuk.svody,jinou vačkou atd.

Měl bych prosbu o radu někoho již se zkušeností s tímto agregátem,ev.zda se vyplatí fin.rozdíl mezi tímto 110kW a 1.4TSI 92kW,čili který je "lepší",či ještě počkat s koupí na praktické zkušenosti s tímto silným motorem.

Pak už je v nabídce jen o 40000Kč dražší 2.0TDI 110kW,leč tam už nutno dolévat močovinu(adBlue).

Jezdím převážně kratší trasy mimo jednoroční dovolené s nájezdem cca 12000km/rok.

Pawouk má značný rozhled,snad poradí,je to fakt dost peněz,ale nekupuji si to na rok či dva,tak aby mi autíčko sloužilo a pořádně jezdilo...  :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TSI 110 kW je ve škodovkách novinka, taktéž verze 92 kW - nevím, čím přesně (kromě emisní normy EURO6) se liší od varianty 103 kW, použité již v OIII a rozdíly mezi sebou jsou mi zatím také utajeny. Tudíž zkušenosti jsou nulové. Osobně bych šel do 110 kW s točivým momentem 250 Nm, což je myslím, velmi slušná hodnota. Verze s 92 kW bude mít nejspíš jen 200 Nm. Ale píšeš, že jezdíš kratší trasy, tak to by ten slabší mohl dostačovat. Ideální je se s tím svézt a pak se rozhodnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ahojte, aj ja sem teda prispejem a požiadam vás o radu,

 

som momentálne šťastným majiteľom Škody Yeti 1.8 TSI, rok výroby 2012, nabehaných už 140.000 kilometrov, motoricky fajn, ALE rátam, že do zimy bude nabehaných nejakých 180.000 - 200.000 kilometrov a to je už proste veľa (som novinár, veľa s autom cestujem hore dole po Európe) a preto som sa rozhodol, že niekedy na jar/leto budúceho roku vymením starého Yetiho za nového Yetiho. Bol som teda v predajni a tam mi oznámili smutný fakt a to že motory 1.8 TSI tento rok ukončili svoju výrobu (link na článok), a ako náhradu za ne mi ponúkli motor o výkone 1.4 TSI 110 KW 4x4, alebo potom dieselové motory 2.0 TDI / 81 KW alebo 110 KW. Ostal som teda v miernom šoku, pretože mojím osvedčeným motorom aj na prácu aj na vzdialenosti aj vzhľadom na umiestnenie v rámci Európy sa stal benzínový motor 1.8 TSI a teraz sa naskytuje otázka - bábo raď. Podľa vyjadrení v predajni sa motor triedy 1.8 TSI nebude vyrábať už ani na budúci rok a predajca sa ma snažil silou mocou ukecať, aby som zobral motor 1.4 TSI s čím som ja nesúhlasil, nakoľko na moju prácu potrebujem rýchle a silné auto a v niektorých momentoch mi proste nepostačuje výkonnostne ani motor 1.8 TSI a na druhej strane mi teda už len s frflaním ponúkol spomínané dieselové motory.

 

Prečo tak váham ísť do dieslu? Jedna vec je, že v Tatrách v zime sú naozaj vysoké mínusové teploty a neviem ako by si s tým dieselové motory podarili, druhou vecou je cena dieslu - napr. v Poľsku sa mi často stáva, že pri čerpaní benzínu si všimnem, že cena za 1l benzínu a 1l dieslu sú úplne totožné, a tretím faktorom je, že som proste milovník benzínu, moje prvé auto bol Renault Megané 1.4 benzín, teraz mám Yetiho a jednoducho nechcem od Škodovky odísť.

 

Zaujímalo by ma teda, čo na situáciu hovoríte vy? Ako sa rozhodnúť, prípadne ako vyriešiť problém s nedostatočnou ponukou motorov?

 

Ešte poznámka - Škodu Yeti mám od leta roku 2012 - neviem či je to len moje auto, ale od roku 2012 mi už na tretíkrát museli prestriekavať farbu na dverách, pretože vždy sa buď pod lakom objavila hrdza, resp. sa škaredým spôsobom začal lúpať lak z auta. Neviem či som mal len smolu na vadnú karosériu, ale dúfam, že na nových modeloch je už tento problém vychytaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to bylo na zadních dveřích před zadními koly + lem blatníku zadních kol, tak tam je to momentálně vyřešenou průhlednou krycí folií, konstrukčně špatně vyřešené obtékání vzduchu kolem karoserie, od předních kol šla voda a tedy i hrubé nečistoty přesně do těchto míst a ničily lak

 

Pokud nechceš diesel, čemuž celkem i rozumím,byť si myslím, že s kvalitní naftou případně nějakým tím aditivem ani v extrémních mrazech nebývá problém, nicméně pokud se chceš držet benzínu, pak bych se 1.4 nebál, ve 103 kw verzi v OIII mě tento motor velmi mile překvapil svým chováním a spotřebou ( no problemo do šesti litrů běžnou jízdou, nikterak ecorally), zde je o fous silnější a tipuju, že dynamicky ani spotřebou proti starší 1.8 TSI nepocítíš propastný rozdíl, bude v podstatě totožné, navíc 1.4 je již z nové generace řemenových TSI, tudíž by měl odpadnout i takový ten pocit v hlavě vzadu ohledně dřívějších rozvodových problémů kolem řetězových TSI, kterým je i tvoje 1.8

Jediné, k 1.4 TSI je potřeba se jako k downsizingovanému motoru chovat trochu více ohleduplně, zejména vytáčení za studena, nicméně s tím se dá myslím žít a pokud jezdíš normálně, neměl by to být problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím vás! Od mája som šťastným majiteľom Yetinky vo verzii Monte Carlo 1,4TSI. Veľa som uvažoval o tejto motorizácii (či ísť do diesela) no neviem si ju vynachváliť!

Auto bola predvádzačka, naj.5000Km, a teraz mám cca 9400Km. Keďže bývame na juhu Sk, čakal som s písaním na toto fórum až keď absolvujem kopce. V lete dovolenka Šaľa - Lipt.Mikuláš predpisovo, spotreba 6,3. Keď sme sa motali po Liptove, zmestil som sa pod 6L. Cca 5,7-5,8L.

Vlastním ešte Octavku (1vy majitel) 1,8 20V 92kW r.v. 97 a najazd. 170.000Km. Robim len kratke trasy, a pri motani sa v meste ma dlhodobu spotrebu okolo 9L. Yetinka to iste robi za 6,4L

Auto bolo registrovane importerom novemb.2014, a chcel by som sa opytat kde sa dá zistiť o aký konrétny motor ide (to čo tu píšete EA...), prípadne čo sú tie zmeny, ktoré spravily z 90kW 92kW.

Ďakujem, s pozdravom Juraj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam motor 1.4 TSI 90 kW EA111 s kódem CAXA. Lidově řečeno původní variantu 1.4 TSI s řetězovým rozvodem. Kód a výkon motoru bys měl mít uveden ve velkém technickém průkazu - alespoň v ČR tak tomu je. Dále tento kód najdeš na štítku s výbavou, který bývá nalepený v kufru pod kobercem vlevo vedle prostoru pro rezervu, anebo v servisní knížce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 5 měsíců později...

Dobrý den všem! Obracíme se na vás s dotazem a prosbou o radu. Chystáme se se ženou koupit ojetou Yetinu (kolem r.2010/11, do 200t Kč) a váháme jakou motorizaci zvolit. Co jsme četli tak benzínový motor 1,8TSI je silně poruchový, i známý mechanik z aut.servisu Škoda nám ho rozmlouval. Dle recenzí nám vyšel jako nejlepší volba nafťák 2,0 TDI 103kw, ALE s autem jezdíme převážně kratičké trasy (pár km na nákupy) a jen jednou týdně 2x100km. Myslíte, že to bude v pohodě, když těch pár kilometrů po městě pojedeme v klidu a zvolna a před rozjezdem necháme motor chvilku běžet. Co jsme četli, tak hlavní problém je s filtrem pevných částic, že při krátkých cestách se nestačí vypálit - ale když jednou týdně najedeme 200km (100 ráno cesta tam, večer 100km zpátky), tak by se to snad mohlo vypálit - nebo ne?? Roční nájezd je cca 6-7t km. Předem moc děkujeme za Vaše názory a tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otázkou je jestli je vůbec smysluplné s Yetim hrkat po městě, ale budiž. Toho dieselu bych se zas tak moc nebát, protože CR zvládá vypalovat filtr i zařazení kratších tras - tohle byl téměř nepřekonatelný problém u PD. Nicméně ideální kombinace to samozřejmě není, jenže hlavní alternativou je 1,2 TSI a to taky nemusí každému sedět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Yetiho od letošního března, přešel jsem na něj z Octavie II 1,9PD. Dle mého názoru je to bezva auto, sice je menší kufr (to je asi jeho jediná nevýhoda), ale je to o zvyku. Dobře se z něj nastupuje a vystupuje, dobrej výhled a přehled pro řidiče, ve městě se s ním dobře parkuje. Mám motorizaci 2l 125kW CR 4x4, od pondělí do pátku hrkám po městě, v pátek jezdíme na chatu na "hory" a už se těším na sníh, jak se na něm bude chovat. Výkon motoru na rozdávání - do kopce jede jako ďas i s naloženým vozíkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, BarBar-Design napsal:

Chystáme se se ženou koupit ojetou Yetinu (kolem r.2010/11, do 200t Kč) a váháme jakou motorizaci zvolit. Co jsme četli tak benzínový motor 1,8TSI je silně poruchový, i známý mechanik z aut.servisu Škoda nám ho rozmlouval. Dle recenzí nám vyšel jako nejlepší volba nafťák 2,0 TDI 103kw, ...

Jenže za 200 tis. koupíte 2,0 TDI tak s 200 tis. a více kilometrů na tachometru.

A to už je každá cesta cestou za dobrodružstvím a o nějaké spolehlivosti je škoda mluvit.

1,8 TSI měl zpočátku 3 problémy - spotřeba oleje, daná nevhodnými stíracími kroužky,

                                                     - problematický Vanos na sací vačce

                                                     - nevhodný napínák a vodící lišty

Všechny 3 problémy se podařilo časem (cca 2013) odstranit.

Ale pokud netrváš na 4x4 (nevím proč do města), jsou i jiné benzínové motory.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomněls uvést cenu (a kauci za vrácení starého) toho DPF filtru.

Výměnu EGRu mu udělají s materiálem tak za 16 tisíc.

Vstřiky Bosch sice lépe odolávají biosložkám nafty, ale taky nejsou věčné - repasovaný kus vyjde tak na 8 tisíc.

No nic, tazatel se rozhodl pro diesel, bude ho mít.

Jen by bylo dobré ho upozornit - mimo úvahy o motoru, že nemá kupovat auto s panoramatickou střechou.

Tím jak se karoserie kroutí, se kroutí i její kolejnice a jejich rozhýbání není nic levného ani snadného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@Tonda-B: Dovolím si nesouhlasit. Také jsem kupoval Yetiho; původně jsem chtěl benzín (z podobných důvodů jako tazatel), ale protože jsem chtěl 4x4, tak jsem nakonec koupil 2.0TDi 125kW 4x4 - Auto mělo v době koupě skoro 200 000km; ale díky pravidelnému servisu až na ťukanec na předním okně vypadalo jako nové. Teď mám skoro 230 000km, od té doby jsem do auta zainvestoval jenom to ťuknuté okno a nové rozvody v 210k km a naftu. A auto jezdí krásně a spolehlivě. Už bylo i na dovolené ve Francii a dojelo tam i zpět s prstem v nose ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...