Přejít na obsah

modul dotahování oken


octadoom

Doporučené příspěvky

Zdravím,

jelikož mám ještě předface oktu tak nemám na dálku zavírání a otevírání oken. Funguje pouze přes klíček v zámku. Dokoupil jsem tento modul http://alarmtuning.cz/alarm-tuning/autoalarmy/autoalarmy-pomocne-moduly/modul-dojezdu-oken-pri-aktivaci-autoalarmu-m-03.htm který mi poradil kamarád z práce. Taky má předface oktu a funguje mu to. Ptám se, jak to zapojit ? Zajímá mě hlavně kde ty kabely najdu, kam uložit tento modul atd... Díky za rady zkušenějších.

 

 

modul-dojezdu-oken-pri-aktivaci-autoalar

Editováno: , autor: octadoom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jemu to právě instaloval známý, nejspíš nějaký mechanik který si bokem přivydělává. Schéma k tomu je, to ano. Jen nevím kde přesně hledat ty kabely který potřebuju. Hnědý, červený to je jasný, a modrý a dva žlutý ???

 

dfs.png

 

třeba ještě někdo poradí.

Editováno: , autor: octadoom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až na to, že pokud se jedná o centrál a el. okna tak už se jedná o komfortní elektriku a tam takové nějaké ovládací vodiče zavírací/otevírací jak můžeme znát ještě tak maximálně z Feldy nejsou. Jednotlivé dveřní (decentrální) jednotky komunikují s komfortkou po datové sběrnici, takže pochybuji, že v Oktávce se někde na takové dráty napíchne.

 

post-57881-0-78303900-1389939539_thumb.j

 

Ale jestli kamarádovi z práce to funguje, tak snad jo, ale já to vidím bledě.

 

Tady máš ještě schéma Komfortu od srpna 96

 

Komfort od 96.pdf

 

Popřípadě k celé DP se můžeš proklikat a stáhnout zde.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v tom máš pravdu,  ale funguje to na tento princíp: keď zamkneš,  komfortka pošle +12V na motorček zámku - my odchytíme týchto 12V (v nákrese ako signál zamknutia)  ktorým nabijeme kondenzátor ktorý je paralelne pripojený na relé.  dalšie kontakty relé pripojíme na motor stahovania okien.  kapacita kondíka odpovedá vybitiu do 10s (aby ostalo zopnuté relé)  celý princíp fungovania.  :-)

 

Teoreticky by sa to dalo ešte jednoduhšie: keď pichneš kluč do dverí a zamkneš,  a kluč podržíš v zamknutej polohe,  tak sa ti všetky okná vytiahnu dokým držíš klúč v zamykacej polohe.  na 100% tam je spínač,  ktorému stačí len predĺžiť impulz kondenzátorom. keby som nemal vytlmené dvere a všade STP tak by som to vyskúšal.  :(

Editováno: , autor: lusl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...  dalšie kontakty relé pripojíme na motor stahovania okien.

Aha, takže je třeba tahat dráty do všech dveří, ke každému motorku zvlášť?

Hm, takové celkem praktické řešení.

 

Druhý způsob je elegantnější, ale pro běžného uživatele zcela nerealizovatelný. Ten spínač ovládaný klíčem je uvnitř zámku, zapájený do plošného spoje. Kde tam chceš aby se prostý uživatel auta, byť zručný kutil, napojoval opravdu nevím.

Něco takového musí být jednoduše realizovatelné, najít dráty, napíchnout se na ně, nic víc, nic míň.

 

 

 

Ty jsi autor tohoto zařízení: "...my odchytíme týchto 12V (v nákrese ako signál zamknutia)  ktorým nabijeme kondenzátor..."

 

 

"...celý princíp fungovania." Vím na jakém principu toto funguje, všechny podobné zařízení budou takto fungovat, jinak to nejde. Jen musí se to napojovat centrálně a jednoduše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niesom jeho autorom, ja by som to riešil ako som popísal v prípade č.2. 

Zo zámku idú káble do RJ vo dverách (alebo rovno do RJ. komfortu? teraz neviem.) každopádne v zámku žiadna iná elektronika nieje, len pár spínačov a motorček(y). to znamená že medzi káblami čo idú zo zámku bude aj tento spínač.  ale skôr by som to dával na "Safe Lock" - ak by to šlo.. pre tých ktorí majú automatické zamykanie po prekročení 20km/h aby sa im zároveň nevytiahli aj okná.. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono ze zamku jdou jeste normalne draty teprv do mozku, takze by stacilo odpojit zamek, zmerit si, na kterym pinu je ten zamykaci signal z mikrospinace a na ten drat se pripojit... jen ty dvere rozebrat... Mozna bych jeste nekde nasel i kterej pin to byl na zamku...

 

P.S. Kdyz tak koukam na ten manual, tak by sla i ta druha varianta teoreticky, z ovladace na okna jdou taky vystupy z tech kolibkovejch tlacitek na okna dal do jednotky a myslim ze v tom ovladani neni zadnej svab, jen by to muselo jit pres diody...

Editováno: , autor: PatrickE3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P.S. Kdyz tak koukam na ten manual, tak by sla i ta druha varianta teoreticky, z ovladace na okna jdou taky vystupy z tech kolibkovejch tlacitek na okna dal do jednotky a myslim ze v tom ovladani neni zadnej svab, jen by to muselo jit pres diody...

Jo?

Tak zkus vypnout zapalování, otevřít/zavřít některé dveře a pak kolíbkou v madle zavřít okno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kucí, díky za rady, za okamžité reakce. Nic méně modul už je zapojen a s tím se má i největší dík panu Leonardusovi, který semnou měl trpělivost a radil mi jak to zapojit. Pro vás který to zajímá mám celý postup který napíšu.

 

Kabely jsem zapojoval na kabely od zámku (konektor). Je tam dobrý přístup, stačí z boku odšroubovat dva tisícihrany a konektor vyjmout.

 

Zapojení kabelů - Modrý + hnědý = hnědý

                            Žlutý = bíložlutý

                            Červený = žlutočerný

                            2. Žlutý = volný

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=3673968663134 pokud máte FB natočil jsem video které by vám mělo jít otevřít. Je veřejné.

 

+ jedna fotka, zkoušel sem víc kabelů, proto je tam takový madlajz :-D finální podobu vyfocenou nemám. Stačilo to postahovat exapáskama a hodit zpátky do dveří tak, aby to nevadilo oknu při stahování.

 

IMAG2225.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

mohol by som sa este spytat, ked ste zapajali DO tak ste to davali na kostru alebo na +? teda mam na mysli samotnu jednotku, ma dva kable na otvorenie zatvorenie a dalsie dva kable ktore by mali ist na..... ?
neska som to skusal, podla toho co som sa docital tak by to malo ist na kostru, a po spojeni kostry a jedneho alebo druheho kablika by sa malo odomknut/zamknut. samoozrejme ze to je teoria ktora nefunguje (aspon umna) 
Octavia r.v. 2000 a dokupovane D.O.
Dakujem za odpoved :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ono to bude fungovat na všech koncernech u kterých se dají zavřít okna přidržením klíčku v zamykací poloze(přes zamykací mikrospínač v zámku). 

Kdo má zamykání auta při těch cca 15km/h , tak hnědý musí (podle mě) kostřit ještě přes SAFE spínač 

Ještě to chce zkusit chybový stav, kdyby náhodou relé v modulu zůstalo trvale seplé, jestli půjde auto odemknout. Nemám to jak zkusit u O1s komfortem, ale u A6 bez komfortu s CAN-BUS se neodemknou řidičovy dveře, ale ostatní ano. Takže modul do dveří montovat nebudu, dám to někam do kabiny, abych se k tomu dostal. Ještě chci zkusit proudovou náročnost při nabíjení kondenzátoru, taky to nebude nejmíň a nerad bych aby mi za pár let odešlo něco v ŘJ, kvůli přetěžování obvodu pro spínání motoru zámku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...