Přejít na obsah

Strata výkonu pri pridávaní plynu až skapínanie


cabko

Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

pred sviatkami som mal problémy s mojou Octaviou a vyzerá to tak že sa mi to podarilo po 3 týždňoch bádania vyriešiť. Bolo to dosť ťažké prísť na príčinu veci, snáď tento môj príspevok pomôže niekomu z Vás pri riešení podobného problému. Auto má 109tisíc km.

 

Problémy začali vznikať tak, že som išiel napr. 90 km/h a zrazu som musel znížiť rýchlosť na 70 km/h a tak som ubral plyn, rýchlosť som nechal zaradenú. Keď som dosiahol tých 70 km/h, šliapol som na plyn aby som udržal túto rýchlosť a v tom momente mi auto raz cuklo. Potom som normálne pokračoval v jazde. Prišiel som domov, zabočil som do našej ulice, zaradil dvojku a keď som chcel pridať, začali kolísať otáčky a auto nechcelo ťahať. Na ďalší deň na ceste do práce po jazde z kopca sa mi rozblikala žltá kontrolka žhavenia a Maxidot ma posielal do servisu. Po zhasnutí motora a znovunaštartovaní už kontrolka neblikala. Celý čas už ale auto pri pridávaní plynu cukalo. Sranda bola že nad 1500 otáčok auto išlo ako med, malo výkon a ťahalo ako predtým. Diagnostika mi ukázala že je problém so snímačom váhy vzduchu, signál príliš veľký. Už som skoro objednal nový ale na rôznych fórumoch som sa dočítal že môže byť že je iba špinavý a preto dáva zlé hodnoty. Tak som rozobral celé sanie, snímač bol čistý ale napriek tomu som vymenil aj vzduchový filter, ten bol dosť špinavý. Na druhý deň to isté, takže to nepomohlo. Vymenil som aj naftový filter. Nepomohlo. Potom som niekde čítal, že býva zanesený sací systém sadzami od EGR ventilu. Tak som rozobral klapku vzduchu aj s potrubím ktoré privádza spaliny späť do sania. Toto potrubie bolo zanesené skoro v celom svojom priereze a aj klapka bola veľmi špinavá tak som to všetko vyčistil a poskladal a auto bežalo ďalej bez problémov - ale len dva dni :( Potom znova to isté. Dokonca sa mi to niekedy chovalo tak, že po naštartovaní motor nevedel držať otáčky na voľnobehu, zakolísali a motor skapal. Viackrát sa mi stalo že naštartovať sa mi podarilo až na 10krát.

 

Ďalej som si všimol, že keď mi auto cuká a nemá výkon a idem ho vypnúť, motor sa vypína veľmi drsne, ako keby išiel do protitlaku. Na nete som našiel, že toto má na starosti elektromagnetický ventil ktorý je viditeľný po odstránení plastového krytu motora, nad olejovým filtrom. Je to ventil na riadenie EGR ventilu, čiže dávalo mi to zmysel - keď tento ventil nefunguje dobre tak mi púšťa výfukové plyny späť do sania aj vtedy kedy by nemal a tiež nefunguje dobre pri vypínaní motora lebo to vypína veľmi drsne. Tak som ho vybral a keď som sťahoval z neho hadičky tak po stiahnutí hadičky ktorá ide do EGR, som počul syčanie tzn. EGR ventil bol aj pri vypnutom motore otvorený - preto som nemohol niekedy naštartovať. Vybral som ho teda z auta a skúšal som ho s 12V zdrojom. Výsledok bol taký, že fungoval ale občas sa zasekol v otvorenej polohe, občas v zatvorenej dokonca niekedy aj v medzipolohe. Tak som ho vymenil a odvtedy je pokoj, kontrolka žhavenia už nebliká. Stálo ma to 20€ (skoro nový diel) ale celkovo asi 3 dni práce v garáži a každý večer hľadanie info na nete. Som si istý že v autorizovanom servise by bez váhania vymenili celý EGR ventil aj s týmto maličkým elektromagnetickým ventilom a bol by pokoj ale za mierne vyššiu cenu :)

 

Takže zhrnutie príznakov:

- cukanie pri pridávaní plynu

- rozblikanie kontrolky žhavenia s chybovým kódom "chybná váha vzduchu"

- po dlhšom státí na križovatke, pri rozbiehaní motor bez výkonu (cca. do 1500 otáčok/min)

 

Ide o tento ventil (1K0906283A):

 

http://www.ecstuning.com/Search/valve/ES1866656/

 

Celý vákuový systém motora:

 

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/power_unit/1.6/55;_66;_77_kw_tdi_cr_engine/exhaust_turbocharger_g-charger/charge-air_system_exhaust_gas_turbocharger/connection_diagram_for_vacuum_hoses/

 

Na obrázku je to pozícia 3.

 

Snáď som niekomu pomohol :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Predstavte si po necelom mesiaci sa mi to znovu vrátilo, vyčistil som sanie aj s vírivými klapkami a chvíľu to bolo zase v poriadku. Po týždni sa to objavilo zas a nakoľko som už bol unavený z hľadania chýb, dohodol som termín v Škodovke. Prišiel som tam, po pol hodine bolo auto vonku s tým, že som tam mal starý softvér a teda nahrali mi nový a povedali že niekedy pomôže aj to. Prišiel som domov, napojil som notebook a urobil test EGR systému s výsledkom "systém je v pořádku" a už sa mi neobjavuje chyba EGR. Predtým zakaždým bol výsledok testu "systém není v pořádku". Čas ukáže či to pomohlo ale myslím si že áno. V servise som platil 15,88€ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, myslíte, že je možné, aby mi EGR ,odešel už při 48tis??? Mimo toho, že mi auto napadá do nouzáku mám úplně totožné problémy. Při přeřazovaní nebo brzdění, kdy se otáčky dostanou pod 1500ot/min auto nechce jet, cuká, div že nezdechne, nad 1500 jede bez potíží. Kotrolka žhavení nebliká... Díky za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj všem, tak diagostika v autorizovaném servise odhalila, že je prý vadný vstřik na 1 válci. Když je auto studené, ukazuje nějaké špatné hodnoty. Když se prý motor ohřeje, vše je v normě. Co si o tom myslíte? Mě se to moc nezdá, protože k cukání až zdechnutí docházelo nepravidelně i při teplém motoru... Ale prý nic jiného neodhalili. Takže prosím sem s názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...