Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

V 25. 4. 2019 na 7:55, guam napsal:
V 24. 4. 2019 na 20:51, Argon napsal:
Měl bych prosbu. Mám 1,4 TSI G-TEC, Octavia combi, auto je něco málo přes 4 roky staré, nájezd celkem 60tis. Z ničeho nic se auto při startování po vychladnutí motoru začalo jakoby zadrhávat: Otočím klíčkem, auto nastartuje, ale z motorového prostoru jsou slyšet jakoby čvachtavé zvuky, auto se mírně klepe a svítí všemožné kontrolky včetně červeného volantu. Po pěti sekundách to přestane, kontrolky pozhasínají a auto jede v pohodě jako dřív. Netušil by tu někdo, co to je a co s tím? Díky moc.

naskočí to na CNG nebo na benzín? To by ti mohlo aspoň napovědět kde bude problém. Ale každopádně to chce servis nebo aspoň diagnostiku, nějaká běžná závada to nebude.

 

Nakočilo to hned na CNG. Potom, co se mi to stalo asi 7x, jsem ale dojel plyn a na benzin to je bez problémů a zvuků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, sláva napsal:

Ahoj, řešil jste někdo v poslední době technickou? Mám jít příští měsíc na první technickou po uvedení do provozu (6/2015). Při kontrolním telefonátu na STK (Mělník)  mi oznámili, že CNG umí, ale musím si sám odmontovat kryt nádrží, aby mohli zkontrolovat výrobní čísla.

Netuším co to obnáší, jak snadno to jde. Máte někdo zkušenost?

 

Mně ve stejné situaci řekli, že podle nového nařízení je povinné nádrže zkontrolovat. Sám si to těžko odmontuješ, čili doporučuji najít STK s vlastním servisem, kde to udělají obojí. (Bez krytů samozřejmě nesmíš na silnici -- takže bys to na tu STK musel nechat odtáhnout, pokud tedy trvají na tom, že se to musí odmontovat.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nakočilo to hned na CNG. Potom, co se mi to stalo asi 7x, jsem ale dojel plyn a na benzin to je bez problémů a zvuků.

Tak mně se taky sem tam stane, že se to na CNG zakucká výrazněji, až to skoro chcípne a pořádně se to zatřese, stane se to po startu. Jednou to i chcíplo a smrděl plyn. Totéž se dělo i u Leona. Je to IMHO vlastnost. Ale nikdy se to nedělo často, třeba jednou za jeden, dva, tisíce kilometrů a nesvítily při tom žádné kontrolky. Neřešil jsem to, běžná diagnostika byla v pořádku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé to je, ale neměl jsem moc chuť se s nimi pouštět do debaty. máme na Mělníku  dvě STK a obě to chtějí vidět. Kolega měl stejné auto na technické  minulý týden a také čísla kontrolovali. Jen u jednoho STK si kryt odmontují sami (hrozné fronty, arogance , předbíhání VIP klientů), na druhé pohoda při objednání online, ale neumějí si kryt odmontovat. :huh::huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W30 se dělají IMHO jen v normě 504.00 pro prodloužené intervaly. CNG má fixní interval 15tkm/rok. Takže 502.00

Ovšem pokud se ptá kvůli nějakým rozporům PP/manuál/servis... Tak můj Seat Leon byl z výroby nastavený na prodloužený interval. Každopádně v motorovém prostoru by měl být štítek s olejovou normou, někde vedle zámku kapoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 5. 2019 na 9:57, guam napsal:

Jestli je to narážka na nádrže ten kufr, tak nádrže se kontrolují zespoda auta. Kryt drží na a nějakých šesti plastových šroubech. Člověk si ani nemusí všimnout, že to kontrolují.

Jojo . Bez narazky. Tak jeste jednou. Pri stk nesundavali spodni kryt nadrzi a nevsiml jsem si ze by nekdo lez pod auto krome nasazeni hadice na vyfuk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak nečekám, že by ti poradil někdo něco světoborného. Pokud máš známého ve škodovce, tak zajet na kontrolu před koupí - optická kontrola, diagnostika, prověření historie. Osobně bych už v dnešní době nekoupil auto, které nejezdilo do originálního servisu. Tedy pokud se nebavíme o autě za 100tis., což v tomhle případě není.

Já jsem ji kupoval na začátku roku, absolvovali jsme s ní i Chorvatsko a zatím bezproblémové auto se super spotřebou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsem to našel dobře, tak jde o auto ještě před faceliftem ... takže dle mého soudu hezčí než po, ale na techniku to nemá vliv. Vzhledem k tomu, že to není od prvního majitele, radši bych si prověřil historii a kdo s tím jezdil (vzhledem k né uplně typické výbavě to vypadá buď na předváděčku koupenou firmou nebo a to spíše na konkréní objednávku na míru ... málo prodejců objedná na sklad auto s keyless a vyhříváním vzadu). Také bych určitě řešil možnost dokoupení záruky Škoda Plus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 9. 4. 2019 na 7:37, P1azer napsal:

Tak spíš to celý ježdění na CNG v osobní dopravě zabije EU a ČR politika. Chtějí nižší emise, čistší ovzduší, ale místo toho, aby alternativní čistá paliva podporovala, tak na CNG hodí spotřební daň, aby cenu vyrovnali naftě a benzínu. Takže jak už psal někdo výše, v takovém případě nebude mít koupě nového auta na CNG vůbec smysl.

Přesně jak píšeš. Celé je to šaškárna, zakazujem si brčka a plastové příbory, máme Grétu a emisní normy. Ale když mají udělat něco pro lidi, aby je to motivovalo odcházet od nafty třeba k motorům s CNG. Tak co? Milá EU udělá nějakou vyhlášku na srovnání spotřební daně, takže Andrej to pak napálí a teď se má od nového roku preh zdražit o 3.9 na kilo, což je fakt extrém. Těší mě ale premisa, že dřív nebo později si to schytaj i lidi co mají elektromibily. Vždy to tak bylo počínaje Klausem a jeho topením na elektriku, přes solár až po dotace na dešťovku - kdy ty lidi teď platí daň za to, že chytaj dešťovku nebo maj větší stočné. Stát teď zvýhodňuje elektromobili, ale jakmile se projeví výpadek ve spotřební dan, tak nezaváhá a napálí spotřební daň i lidem co jezdí na baterky a začne u firem. Bude na to spešl sazba a klidně se o to vsadím, že do 10 let to tady máme. P.S.: Kde si psát offtopic, ať neprovokujem admina?

Editováno: , autor: Citi_goGOgo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ještě s tím olejem. Co koupit, aby to sedělo do citiga a zároveň i do 1.4 tsi g-tec?

 

Jezdil jsem teď skoro 3 roky citigo, výměny všeho jsem si dělal sám (olej svíce) protože na tom nic není a s filtrem to vyjde na dobré peníze - dle toho co se koupí za olej. Tedy nejlevnější byl stáčený MOL 5w40 za asi 110 za litr, tedy 450 za olej a 150 za filtr. Olej tedy vyšel od 600 po cca 1200, když jsem zkusil deluxe PAO Yacco. Rozdíl jsem však nepozoroval, tak to teď střídám mezi MOL a Mobil1. A časově to je také hned, vlastně tu hodinu co člověk jede do servisu, tak se vše stihně udělat. Já to teda nechávám většinou vykapat přes noc, ale tak prostě se to myslím u těch aut mimo záruku vcelku vyplatí. No nic to je asi na delší debatu...

 

Dle OIII. tech. listu to pak je takto:

▶1.4 tsi benzinové motory: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM).

Kdy ta API SN je norma pro plyn, protože se to víc hřeje a musí se to nějak víc aditivovat. Naopak se nedoporučují ty VW normy 508, protože jsou to řidké olej (mrkněte na youtube) a když to točíte, tak panuje mezi olejáři obava, že to neudrží mít stabilní olejový film, protože je to prostě moc řidké a v ohřátem motoru to nebude plnit funkci. Jsou to totiž oleje navržené na snížení emisí a né, aby to plnilo dobrou ochranu motoru.

 

Mám předvybrané tyhle oleje, kdy je to sezařené tak nějak podle kvality. Chci tam mít celoročně stejný olej. Ono by šlo na léto dávat hustší 10W40 a pak na zimu tu 5w40 či 50, no ale to mi přijde už zbytečné. Jinak někdo tu zmiňoval jaký olej tam dávat. Tak v servisu ve škodovce na Jarově mi řekli 5w40 a normu 502 či 504. Jde mi o to, jakou máte zkušenost vy. Koukal jsem, že ty teploty lezou na dálnici přes 100 stupňů. A nemám obavu, že v DE při 160-180 na 6. to bude po delší době klidně 110. Takže dotaz je, jestli se s tím nědo nějak hlouběji zabýval a dokázal by říct, jestli je ten MOL v pohodě i pro TSI a tyhle větší teploty. A nebo raději šáhnout po něčem lepším.

https://www.oleje.cz/p/mol-essence-5w-40-1-l-nalevany--17452 (s barelem 20l 2230,-)

https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html 

https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l

 

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

 

A jak s dalším servisem? Co rozvody, turbo, olej v převodovce, táhla k řízení, ložiska, tlumiče? Já vím, že existuje to video o té nesmrtelné taxi Octě, ale tak přeci jen se radši ještě zeptám, abych měl představu co mě bude během pár let třeba čekat...

2019-11-28 12_51_31-Window.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...