street-dog Vloženo 9. Únor 2015 Vloženo 9. Únor 2015 Takže když bych koupil stejnej barevnej kod, mělo by to být OK ? a nedá se někde zjistit kolik správně cm má být mezi kolem a blatníkem ? Citovat
adbai Vloženo 10. Únor 2015 Vloženo 10. Únor 2015 výšku můžeš zjistit u stejného vozu na parkovišti.je divné,že máš dole celé auto.většinou je dole zadek.tlumiče máš OK?v případě potřeby pružin napiš mám celý set. Citovat
street-dog Vloženo 10. Únor 2015 Vloženo 10. Únor 2015 no právě,že na parkovišti jsou i vyšší, ale i nižší takže se to blbě zkoumá jinak podle těch kódů v servisce mám okruh pérování 04, takže to má být asi nižší...tlumiče na pohled vypadají ok, ale zkusím je ještě nechat zkontrolovat Citovat
petex Vloženo 10. Únor 2015 Vloženo 10. Únor 2015 Nazdar, výška auta zavisí iba od pružín, od tlmičov vôbec nie. Tento typ tlmiča je v podstate iba piest ktorý tlmí kmity, to je všetko. Pružina sa prakticky ani nemôže unaviť. Jediná vec čo sa môže stať, tak keď sa poruší medza pružnosti materiálu. To je niečo podobné, keď natiahnete pružinku z pera. Takéto poškodenie je ale pri jazdení prakticky nemožné, pretože pružina sa pohybuje len vo vymedzenom intervale danom konštrukciou podvozku. Jedine, že pri nejakom servisnom úkone ju niekto poškodil, čo sa mi ale zdá nepravdepodobné. Skôr by ich niekde v servise vymenili, lebo mohli byť prasknuté a dali tam iný typ. Ja som takéto pružiny kúpil, ktoré mali zaručene byť na moje auto a keď som ich namontoval, tak auto bolo nízko. Došlo to až tak ďaleko, že som kúpil pružiny v Škodovke podľa VIN a bolo to OK. Čo môžem doporučiť, tak ísť do škodováckeho servisu, podľa VIN zistiť farebné označenie pružín a presne taký typ niekde zohnať. Citovat
Combi2002 Vloženo 11. Únor 2015 Vloženo 11. Únor 2015 Pokud máš servisku a tam PR-čísla tak to poznáš jaké jsou tam pružiny. V Etce si to podle toho najdeš. Když budeš v autě pořád vozit zátěž třeba jako montážní firma , tak pružiny po letech odepíšeš. Mám to vyzkoušený. Citovat
street-dog Vloženo 11. Únor 2015 Vloženo 11. Únor 2015 No PR-čísla mám a tam je kód: L04 = Okruh pérování 04, ale Etku nemám. Citovat
ASPIRE Vloženo 11. Únor 2015 Vloženo 11. Únor 2015 http://forum.skodahome.cz/topic/127220-zji%C5%A1%C5%A5ov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8D%C3%ADsel-d%C3%ADl%C5%AF-etka/ Citovat
ropman Vloženo 31. Březen 2016 Vloženo 31. Březen 2016 (editace) měnil jsem teď zadní pružiny na Fabii I Combi 1,4 74kW, ještě původní s označením oranžová - žlutá - žlutá - oranžová. Pravá praskla, předtím už byl zřejmě kousek ulomený, ale to jsme nezaregistrovali. Teď se odlomila větší horní část a to už nešlo přehlédnout Btw ta druhá je k dispozici. V Auto Horák na Hradecké v Brně mi tam dali Kayaba KYB RH6086 á 800 Kč + 0,5hod práce za 200Kč. Když jsem viděl, jak tam s tím mladej kluk, možná učeň, zápasí páčidlem, pak se jeden pověsil na nápravu, aby ji stáhl dolů a on zas páčidlem pokračoval a bojoval s tím tak asi 40 minut, tak už jsem byl dost nervózní a ptal jsem se chlapů za pultem, jestli nepoužívají stahovák. Prý vždycky nejde nasadit a pak ten mladej mi řekl, že je to s ním pomalé. Tak nevím. Tu 0,5hod práce asi účtovali, protože si byli vědomi, že se na tom ten kluk učil. I s výměnou oleje (3,5l Mobil Super 2000 X1 10W-40 + filtr) komplet za 2708 Kč. Akorát mě štve pískání po opravě alternátoru co mi tam dělali loni, jde to někde od klínového řemenu, teď tam zkusil ještě někam stříknout nějaké mazání a je to ještě horší. Ale to je na jíné vlákno. Editováno: 31. Březen 2016, autor: ropman Citovat
Mirek 835 Vloženo 31. Březen 2016 Vloženo 31. Březen 2016 K tomu klínáku jen že může pískat právě ten! Sám jsem to tak měl. Citovat
Koltmen Vloženo 19. Květen 2016 Vloženo 19. Květen 2016 (editace) Ahoj, nechci zakládat zbytečně další téma. Rychlej dotaz: čím může být způsobeno, že na pružině u PP kola je poslední závit spíš do tvaru elipsy než kruhu? Nevím, zda-li to je na fotkách níže alespoň trochu vidět: Editováno: 19. Květen 2016, autor: Koltmen Citovat
Martinro Vloženo 4. Prosinec 2018 Vloženo 4. Prosinec 2018 Některá auta to tak mají, ale fabie ne.. Asi to někdo ohnul Citovat
Hans11 Vloženo 26. Červen 2020 Vloženo 26. Červen 2020 (editace) Ruplo mi zadní pero vlevo, přesněji poslední závit na něm. Chystám se pero vyměnit, mám stahovák na pera, ..... No nic no ono občas je leší nedívat se do dílenské příručky a použít hlavu, stahovak není potřeba stačí povolit tluimič a pustit napravu o trochu niž pero pak jde vyndat viz třeba zde Editováno: 28. Červen 2020, autor: Hans11 Citovat
trundalukas Vloženo 21. Duben 2022 Vloženo 21. Duben 2022 Ahoj, mám na fábii 1 combi 1.4 16V 59kW podle VINka tam jsou pružiny 6Q0 511 115 N. Ale nikde je nemůžu najít. Resp jen na skoda-dily je originál za 2tis. Jinak žádná náhrada za nějakou přijatelnější cenu. V ETKA jsou uvedeny další 6Q0 511 115 M nebo 6Q0 511 115 P atd... Našel jsem na https://mlparts.cz/vyhledavani?search=6Q0+511+115+M pouze ty s "M" na konci. "N" ani "P" verze tam nejsou. Ta "M" by byla asi měkčí. Ale o kolik? Má někdo popis rozdílů v zatížení podle těch koncových písmen? Citovat
PaveloSK Vloženo 15. leden 2024 Vloženo 15. leden 2024 Zdravim, presuvam sem otazku, na ktoru som nedopatrenim zalozil novu temu (sorry @Ondra16V) Chcel by som sa spytat - ake su priznaky vadnych zadnych pruzin na F1 Combi (2006, cca 145k km)? Stala sa mi totiz taka vec - auto v Decembri dlhsie stalo a potom, ked som sa nim bol previest, bol zadok neuveritelne tvrdy a kazdy prejazd cez retartder bol ako kopanec do chrbta. Taktiez som si vsimol, ze zadok bol o par cm nizsie, nez zvycajne. Raz som uz nieco taketo zazil na Felicii a vtedy to boli prasknute pruziny. Avsak po par dnoch (oteplilo sa, zeby nejaka spojitost?) zadok vyliezol na svoju povodnu vysku a ani jazda uz nie je taka hrozna, ako predtym; tj. lepsie to peruje a prejazd cez retarded je zrazu "komfortny". Skutocne nerozumiem, ako sa to mohlo takto "samoopravit". Dal som auto na hever, zhodil kolesa ale nevidel som nic, co by indikovalo nejake poskodenie pruzin - vid foto -, takze rozmyslam, ze iba (preventivne) vymenim zadne tlmice (zatial stale povodne) a pruziny necham povodne. Citovat
SROTTY Vloženo 15. leden 2024 Vloženo 15. leden 2024 Příznak vadné pružiny je ten, že auto je nahlé na jednu stranu a může to kovově klepat. V podstatě jediný defekt, co může být na pružině (pokud nepočítám její únavu) je prasknutí. Ale to jsi zkontroloval. Takže pružiny jsou v pořádku. Problém bych spíš hledal v tlumičích. Citovat
Tezslak Vloženo 15. Březen 2024 Vloženo 15. Březen 2024 Ahoj, oživí tohle vlákno - měl bych dotaz. Potřebuji vyměnit zadní pružiny na F1, dle VIN mám mít typ 6Q0 511 115 N (oranžová, 3x žlutá), označení na pružinách již nyní čitelné, takže nemohu potvrdit. Jde o sedan s motorem 2.0 MPI. Mohou tam přijít pružiny 6Q0 511 115 M (oranžová, 2x žlutá, oranžová)? Případně jak velký je mezi nimi rozdíl? Děkuji za každou radu a pomoc! Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.