j57 Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 před 4 hodinami, Clint napsal: Máme v práci Yeti 1,4TSI s DSG a katastrofa. Nevím, jestli je to podělaný, ale od nového se s tím nedá normálně rozjet. Po seslapnuti plynu je to buď lemra, nebo to vystřelí jako prase. Po přeřazení z R na D v tom někdy neskutečně trhne, cukne to celým autem. Zlatej manuál. Strašný je taky předjíždění, než to vůbec pochopí, že to má podřadit a vyrazit. To už je kolikrát na predjeti pozdě. V většině případů to znamená problém mezi sedadlem a volantem. Stejně jako je třeba zvyknout si na práci se spojkou u manuálu, je potřeba se naučit pracovat s plynem u DSG. Ale určitě je snadnější lechtat si svoje ego tvrzením, že špatně je všechno jen né řidič 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 Je to tak. U dsg je prace s plynem dulezita. Je to prave intenzita a mira dupnuti na plyn, ktera urcuje jestli a jak dsg podradi atd. bohuzel spousta lidi jezdi s dsg tak, ze zatlaci pedal do podlahy, coz dsg vede k tomu, ze podradi o tri stupne, coz czvili trva, a rozjezd je provazen cukaturou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 před 1 hodinou, Clerfayt napsal: DSG má program Fuzzy logic. Což to je? To je to, co zminuji v predchozim prispevku - dsg si !kratkodobe! - v radu sekund “pamatuje” chsrskter jizdy a tomu umi priźusobit razeni. napr po chvili jizdy v kopcich se vnitrne prepne do rezimu podobneho S rezimu - radi pozdeji a nechava jit motor do otacek. par sekund jizdy po rovine ale uvede do normalniho rezimu 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 před 2 hodinami, stafa napsal: No dobre, ale čo ak mám zapnutý tempomat a nohy na podlahe? Jsem ochoten jet kamkoli na slovensko, abych toto chovani videl. protoze dsg toto proste a jednoduse opravdu neumi - zadne prizpusobeni ridivi, zadna data z navigace atd. 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 OT skryto zatím bez odměn, ale příště to dopadne hůř 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 před 11 hodinami, stafa napsal: Pozri... Sú to moje skúsenosti. Ak je to nemožné, potom mám zázračné auto... O tom, že je to prepojené s navi, sa už presvedčil napríklad omicron, ktorému to na istom mieste diaľnice stále vyhadzovalo voľnobežku a zaraďovalo kvalt napriek tomu, že to bolo z kopca. To, že napr. Audi má DSG prepojenú s navi, som sa dozvedel nedávno v rámci iných súvislostí. Tak prečo by to nemohlo fungovať aj v Škodovke… Ešte ma napadá toto: v meste to pri cca 50-52 km/h stále hádzalo 5-ku. Istý čas som to manuálne zhadzoval na 4-ku. Teraz to hodí do 5-ky až pri cca 58 km/h. @stafa, máš pravdu, zrovna v servisu řešíme podivné chování režimu plachtění u DSG, ve kterém mě zcela a bez jakékoliv vnějšího vlivu na mnoho dalších určitých místech převodovka přejde z plachtícího E do D režimu, a to opakovaně vždy při průjezdu tím místem. Že je to nemožné tvrdili i v servisu (byť mě tedy nedávali mínusy), dokud se ale osobně nepřesvědčili o opaku při zkušební jízdě. Dali dotaz do automobilky, zatím to není písemné, ale technik tvrdí nyní, že u některých výbav to údajně umí reagovat např. na průjezd některé křižovatky či zatáčky v E modu přepnutím na D. Tzn. musí tam být vazba na navigaci, mimoch. AUDI toto má již dost dlouho. Také to má asi vazbu na max. rychlost v daném místě, mám odzkoušeno, že při překročení maximální dané rychlosti se tomu do E režimu přejít také nechce, vždy to zařadí, ať to přepnu řadičkou rychle na S a zpět na E (což obvykle zabere), tak to nepomůže. Do plachtění přejde až po přejetí toho místa. Tzn. že by to muselo brát rychlost buď ze čtení značek, nebo opět z navigace... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 (editace) To je strasny, co jsou nekteri lidi schopni vygenerovat za blaboly. Je treba nezapominat, ze dsg ma radu ruznych cidel - napr cidla zrychleni nebo treba cidlo naklonu a “specificke” chovani je proste zpusobene tim, ze v danem miste vyhodnoti data z techto cidel nejakym zpusibem. tvrzeni ci predstava, ze dsg bere data z “cteni znacek” je... fakt srandovni :)))) Editováno: 12. Srpen 2018, autor: Tragedie_v_JZD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 Ty se hlavně nauč psát správně česky, než píšeš o něčích blábolech... Žádný senzor ani příčného ani podélného zrychlení, ani náklonový v těch místech nemá žádnou relevantní výchylku jsou to právě úplné roviny, příp. velmi mírné dlouhé svahy, aby na to DSG měla reagovat, to se v servise testovalo, a bylo to mé první podezření, které jsem psal v původním příspěvku. To k těm blábolům pane chytrý, a moc děkuji za "nejake" vysvětlení, a nezapomeň na ten mínus, třeba ti to taky "kámoši olajkují"... Budeš dále velmi oblíbený Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 (editace) @omicron Práve na teba som si spomenul, pretože si pred časom spomínal práve toto zvláštne chovanie DSG. Ja som niečo podobné zaregistroval práve v súvislosti s podradením pred strmým kopcom. Potom som narazil na túto správu: https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/472091-adac-testoval-inteligentne-tempomaty-maju-svoje-muchy/ A práve pri Audi A4 je to v skratke vysvetlené. Takže: všetko so všetkým súvisí - stačí čítať noviny. Síce tu je to v súvislosti s ACC, ale z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že DSG sa chová prediktívne. Možno je to vážne dané kombináciou výbavy - ja mám Columbus + Traveller assist. A taktiež radenie má inú charakteristiku, než po kúpe - je ostrejšie, podradzuje pri vyšších otáčkach než na začiatku, nepodtáča motor, nechá sa vytáčať o niečo vyššie. A aby som sa držal témy - ja som s DSG spokojný a pokojne by som ju bral znova. Editováno: 12. Srpen 2018, autor: stafa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 13. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2018 @ferda25 nevíš, jak daleko se liší provázanost systémů ACC, DSG, navigace, čtení značek a dalších podsystémů, kterým např. prokazatelně disponuje Arteon (viz ten ADAC test) a např. u podobně vybavené nové O3FL ? Píšou tam mj., že auto automaticky upravuje rychlost v blízkosti či průjezdu nějaké křižovatky, či reaguje na přečtené dopravní značky. Mimo jiné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 13. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2018 Arteon má klíč pro radar: 10009101.fsc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 14. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2018 Můžeš mě to prosím přeložit do češtiny? [emoji16] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Pro aktivaci této funkce je nutný klíč, který je nutné digitálně podepsat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubbes Vloženo 7. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2018 (editace) 6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost. Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila. EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil. Editováno: 8. Říjen 2018, autor: Kubbes Doplnění. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 7. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2018 Ja mam skusenost, ze sice mi to tu 6 zaradi na tak nizke otacky, ale akonahle trochu tuknem do plynu, hned sa zaradi naspat 5. Ta 6 je tam vyslovene vtedy, ked idem stylom, ze sa vleciem po rovine stabilnou rychlostou bez potreby velkeho vykonu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2018 před 17 hodinami, Kubbes napsal: 6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost. Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila. EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil. Přesně proto nechci automat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 8. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2018 Ve městě s tim problém nemám, ale ty okresky Ve městě a po dálnici jedu D, protože tam funguje DSG dobře. Jinak jezdím kolikrát na manuál a řadím si sám pádlama. Furt lepší DSG, jak u manuálu řešit spojku a sundávat ruku z volantu na šaltrpáku. Takto ťuknu jen +/-. Nejhorší je to od cca 50 - 80km/h. To pak převodovka neví, co by kolikrát vymyslela a motor na můj vkus podtáčí. Klidně tam brnkne v 60km/h pětku. A motor s dvouhmotou mám raději jako extra komfort, co automat nabízí a tak si ručně podřadím. Hodně to ale závisí na zatížení motoru. Mimo toho podtáčení, které se dá upravit (v mém případě nemám zájem kvůli záruce) je to fakt dobrá a spolehlivá převodovka (DQ250). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 8. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2018 Před hodinou, Clerfayt napsal: Přesně proto nechci automat. Souhlas. Co si tam dám, to tam mám a můžu si za to sám. A práci se spojkou beru jako základní dovednost při řízení auta. Jsem holt stará škola. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 11. Říjen 2018 Autor Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 Manuál je manuál, DSG je pro dědky, invalidy a manželky [emoji3] 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 Poprvé v životě mám DSGčko a jedno vím jistě, i přes občasné mouchy co DSG má bych se k manuálu v životě nevrátil. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 Moje řeč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swenak Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 Souhlas. Co si tam dám, to tam mám a můžu si za to sám. A práci se spojkou beru jako základní dovednost při řízení auta. Jsem holt stará škola. Což jde i s DSG a bez spojky:) Léta řadím v 99,9% ručně, jenom když potřebuju pravačku k jídlu, nebo jiné bohulibé činnosti, dám si D:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 No ale právě o tu spojku mi jde. Bez ní to není ono. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 před 4 hodinami, Clint napsal: Manuál je manuál, DSG je pro dědky, invalidy a manželky Pokud je to myšleno s nadsázkou, tak to beru. Osobně mám DSG již na třetím autě a neměnil bych, a to nespadám ani do jedné z těch jmenovaných rizikových skupin. Když nic jiného, je automat obrovským skokem k bezpečnosti provozu v mnoha ohledech. A to si jednou za 1-2 roky dám africkou expedici do náročnějšího terénu, a samozřejmě s pořádnou 4x4 kvedlačkou. Naposledy např. Jižní Afrika, Mosambik a Lesotho, cca 5.000 km, celé jsem odjezdil sám, žena kvedlačku už neumí, navíc ne s takovou krávou jako je Hilux někde na Sani Pass . Takže mám s čím srovnávat... Přesto nemohu říci, že by se mě po kvedlačce nějak stýskalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 11. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2018 Už mi psali 2 klubáci, jak to s tou DSG je. Je dobrá, nemám k ní až na občasné podtáčení připomínek. To výše zmiňované ruční řízení používám hlavně, když jedu k našim. Je to převýšení 300m na cca 8km. Tam to DSG táhne vetšinou silou motoru, což nechci a řadím si radši sám. Jinak 80% cest pracuje DSG dobře s tím, že tam dám manuál někdy sám, ať neusnu za volantem (s nadsázkou řečeno). DSG má velký smysl s ACC a dalšími asistenty, kdy si dělá auto samo co chce. A to vyšlapávání spojky mě na S2 co mám rozčiluje. Zlatý DSG v globále a hlavně ty kolony, to je pohoda. Samo se to rozjede a zabrzdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.