Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, Clint napsal:

Máme v práci Yeti 1,4TSI s DSG a katastrofa. Nevím, jestli je to podělaný, ale od nového se s tím nedá normálně rozjet. Po seslapnuti plynu je to buď lemra, nebo to vystřelí jako prase. Po přeřazení z R na D v tom někdy neskutečně trhne, cukne to celým autem. Zlatej manuál. Strašný je taky předjíždění, než to vůbec pochopí, že to má podřadit a vyrazit. To už je kolikrát na predjeti pozdě.

 

V většině případů to znamená problém mezi sedadlem a volantem. Stejně jako je třeba zvyknout si na práci se spojkou u manuálu, je potřeba se naučit pracovat s plynem u DSG. Ale určitě je snadnější lechtat si svoje ego tvrzením, že špatně je všechno jen né řidič :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Clerfayt napsal:

DSG má program Fuzzy logic. Což to je? 

 

To je to, co zminuji v predchozim prispevku - dsg si !kratkodobe! - v radu sekund “pamatuje” chsrskter jizdy a tomu umi priźusobit razeni.

 

napr po chvili jizdy v kopcich se vnitrne prepne do rezimu podobneho S rezimu - radi pozdeji a nechava jit motor do otacek.

 

par sekund jizdy po rovine ale uvede do normalniho rezimu

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, stafa napsal:

Pozri... Sú to moje skúsenosti. Ak je to nemožné, potom mám zázračné auto...

 

O tom, že je to prepojené s navi, sa už presvedčil napríklad omicron, ktorému to na istom mieste diaľnice stále vyhadzovalo voľnobežku a zaraďovalo kvalt napriek tomu, že to bolo z kopca.

To, že napr. Audi má DSG prepojenú s navi, som sa dozvedel nedávno v rámci iných súvislostí. Tak prečo by to nemohlo fungovať aj v Škodovke…

Ešte ma napadá toto: v meste to pri cca 50-52 km/h stále hádzalo 5-ku. Istý čas som to manuálne zhadzoval na 4-ku. Teraz to hodí do 5-ky až pri cca 58 km/h.

 

@stafa, máš pravdu, zrovna v servisu řešíme podivné chování režimu plachtění u DSG, ve kterém mě zcela a bez jakékoliv vnějšího vlivu na mnoho dalších určitých místech převodovka přejde z plachtícího E do D režimu, a to opakovaně vždy při průjezdu tím místem. Že je to nemožné tvrdili i v servisu (byť mě tedy nedávali mínusy), dokud se ale osobně nepřesvědčili  o opaku při zkušební jízdě. Dali dotaz do automobilky, zatím to není písemné, ale technik tvrdí nyní, že u některých výbav to údajně umí reagovat např. na průjezd některé křižovatky či zatáčky v E modu přepnutím na D. Tzn. musí tam být vazba na navigaci, mimoch. AUDI toto má již dost dlouho. Také to má asi vazbu na max. rychlost v daném místě, mám odzkoušeno, že při překročení maximální dané rychlosti se tomu do E režimu přejít také nechce, vždy to zařadí, ať to přepnu řadičkou rychle na S a zpět na E (což obvykle zabere), tak to nepomůže. Do plachtění přejde až po přejetí toho místa. Tzn. že by to muselo brát rychlost buď ze čtení značek, nebo opět z navigace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je strasny, co jsou nekteri lidi schopni vygenerovat za blaboly. 

 

Je treba nezapominat, ze dsg ma radu ruznych cidel - napr cidla zrychleni nebo treba cidlo naklonu a “specificke” chovani je proste zpusobene tim, ze v danem miste vyhodnoti data z techto cidel nejakym zpusibem.

 

tvrzeni ci predstava, ze dsg bere data z “cteni znacek” je... fakt srandovni :))))

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty se hlavně nauč psát správně česky, než píšeš o něčích blábolech... Žádný senzor ani příčného ani podélného zrychlení, ani náklonový v těch místech nemá žádnou relevantní výchylku jsou to právě úplné roviny, příp. velmi mírné dlouhé svahy, aby na to DSG měla reagovat, to se v servise testovalo, a bylo to mé první podezření, které jsem psal v původním příspěvku. To k těm blábolům pane chytrý, a moc děkuji za "nejake" vysvětlení, a nezapomeň na ten mínus, třeba ti to taky "kámoši olajkují"... Budeš dále velmi oblíbený ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@omicron   Práve na teba som si spomenul, pretože si pred časom spomínal práve toto zvláštne chovanie DSG. Ja som niečo podobné zaregistroval práve v súvislosti s podradením pred strmým kopcom. Potom som narazil na túto správu:

https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/472091-adac-testoval-inteligentne-tempomaty-maju-svoje-muchy/

 

A práve pri Audi A4 je to v skratke vysvetlené.

Takže: všetko so všetkým súvisí - stačí čítať noviny.

Síce tu je to v súvislosti s ACC, ale z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že DSG sa chová prediktívne.

Možno je to vážne dané kombináciou výbavy - ja mám Columbus + Traveller assist.

 

A taktiež radenie má inú charakteristiku, než po kúpe - je ostrejšie, podradzuje pri vyšších otáčkach než na začiatku, nepodtáča motor, nechá sa vytáčať o niečo vyššie.

 

A aby som sa držal témy - ja som s DSG spokojný a pokojne by som ju bral znova.

Editováno: , autor: stafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ferda25 nevíš, jak daleko se liší provázanost systémů ACC, DSG, navigace, čtení značek a dalších podsystémů, kterým např. prokazatelně disponuje Arteon (viz ten ADAC test) a např. u podobně vybavené nové O3FL ?
Píšou tam mj., že auto automaticky upravuje rychlost v blízkosti či průjezdu nějaké křižovatky, či reaguje na přečtené dopravní značky. Mimo jiné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. 

To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost.  Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila.

EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil.

Editováno: , autor: Kubbes
Doplnění.
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Kubbes napsal:

6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. 

To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost.  Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila.

EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil.

Přesně proto nechci automat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve městě s tim problém nemám, ale ty okresky :doh

Ve městě a po dálnici jedu D, protože tam funguje DSG dobře. Jinak jezdím kolikrát na manuál a řadím si sám pádlama. Furt lepší DSG, jak u manuálu řešit spojku a sundávat ruku z volantu na šaltrpáku. Takto ťuknu jen +/-.

Nejhorší je to od cca 50 - 80km/h. To pak převodovka neví, co by kolikrát vymyslela a motor na můj vkus podtáčí. Klidně tam brnkne v 60km/h pětku. A motor s dvouhmotou mám raději jako extra komfort, co automat nabízí a tak si ručně podřadím. Hodně to ale závisí na zatížení motoru.

Mimo toho podtáčení, které se dá upravit (v mém případě nemám zájem kvůli záruce) je to fakt dobrá a spolehlivá převodovka (DQ250). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Co si tam dám, to tam mám a můžu si za to sám. A práci se spojkou beru jako základní dovednost při řízení auta. Jsem holt stará škola. 



Což jde i s DSG a bez spojky:) Léta řadím v 99,9% ručně, jenom když potřebuju pravačku k jídlu, nebo jiné bohulibé činnosti, dám si D:)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Clint napsal:

Manuál je manuál, DSG je pro dědky, invalidy a manželky emoji3.png

 

Pokud je to myšleno s nadsázkou, tak to beru. Osobně mám DSG již na třetím autě a neměnil bych, a to nespadám ani do jedné z těch jmenovaných rizikových skupin:D. Když nic jiného, je automat obrovským skokem k bezpečnosti provozu v mnoha ohledech.

 

A to si jednou za 1-2 roky dám africkou expedici do náročnějšího terénu, a samozřejmě s pořádnou 4x4 kvedlačkou. Naposledy např. Jižní Afrika, Mosambik a Lesotho, cca 5.000 km, celé jsem odjezdil sám, žena kvedlačku už neumí, navíc ne s takovou krávou jako je Hilux někde na Sani Pass :wacko:. Takže mám s čím srovnávat...

 

Přesto nemohu říci, že by se mě po kvedlačce nějak stýskalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mi psali 2 klubáci, jak to s tou DSG je.

 

Je dobrá, nemám k ní až na občasné podtáčení připomínek. To výše zmiňované ruční řízení používám hlavně, když jedu k našim. Je to převýšení 300m na cca 8km. Tam to DSG táhne vetšinou silou motoru, což nechci a řadím si radši sám. Jinak 80% cest pracuje DSG dobře s tím, že tam dám manuál někdy sám, ať neusnu za volantem (s nadsázkou řečeno). DSG má velký smysl s ACC a dalšími asistenty, kdy si dělá auto samo co chce.

A to vyšlapávání spojky mě na S2 co mám rozčiluje. Zlatý DSG v globále a hlavně ty kolony, to je pohoda. Samo se to rozjede a zabrzdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...