Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? 

(nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt)

Editováno: , autor: honzik
preklepy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem..

 

U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měření na 12V zásuvce při připojeném konektoru monitoru aku.Vypadá to, že dobíjení pak funguje stylem ON(14.8V)/OFF(12.1V)

 

Stačí mít vyšší než volnoběžné otáčky motoru a polohu pedálu akcelerátoru na volnoběh. Pak napětí vždy vylítne na 14.8V Je úplně jedno, jestli brzdím motorem,  pouštím pedál akcelerátoru při řazení nebo na místě vytočím motor a pustím akcelerátor.

 

Naopak , při každé jiné poloze akcelerátoru než je volnoběh, rychle padá napětí na 12.1V, kde se prakticky neustále drží.

 

Zajímavý, že takto napětí litá v zásuvce 12V, takže se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no počkej, běžela tu myšlenka, že takto napětí kolísá jen na pólech akumulátoru a síťové napětí je stabilizováno. tímto jsem si ověřil, že žádný extra stabilizátor na palubní napětí není.

 

jinak dnešní ranní provoz teplota +2.5 stupně

stav napětí před startem - 12.1V

po startu stabilně 15V

při teplotě motoru cca 70 stupňů -  kolísání napětí mezi 14.8V-15V

po ohřátí motoru stabilně +14.8V

 až do vypnutí motoru stále 14.8V

po vypnutí motoru napětí  po chvilce spadlo na 12.9V a drželo se.

 

Aku dostal, co proto :-)

 

Editováno: , autor: JiVi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

update měření s připojeným monitorem aku:

před startem napětí 12.1V a venkovní teplota 12 stupňů (čidlo vyhřáté sluncem)

 

po startu klasika:  12.1V při zátěži. a při deceleraci 14.8V

jakmile se ochladilo čidlo venkovní teploty na 8 stupňů stouplo napětí při zátěži na 13.0V, při deceleraci klasicky 14.8V.

vyjel jsem trošku výš, kde teplota spadla na 7.5 stupňů a napětí stouplo při zátěži na 13.1V. Při deceleraci klasicky 14.8V

 

při vypnutí motoru se napětí dlouho drželo na 13.0V

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JiVi:  OK, diky.  Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne).

Muj zaznam napeti  za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam)

klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta.

cerven2018-listopad2018  =12,2V

prosinec2018-brezen2019 = 12,6V

duben2019  = klesa ,aktualne 12,4V

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 22. 3. 2019 na 16:35, LukášCBR napsal:

To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((.

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

Tak už mám po 1,5 roku taky vyměněnou baterii EFB+ výrobce MOLL (made in Germany). Byl jsem 2x v servisu, že baterie je trvale podbitá (11,9-12V) ráno po předchozích celodenních ježděních. Pořád tvrdili, že je vše OK. Dokonce i Škodovka poslala odpověď, že když servis říká, že je jše v pořádku, tak to tak bude. Nedávno, po čištění klimatizace = hodinu zapnuté zapalování a ventilátor topení na 1/3 otáček, jsem už nenastartoval. Najednou servis tvrdí, že se jedná o vadnou sérii mezi 2016-2018 od MOLL, kdy odcházejí články. Vyměněná na záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě dali Varta AGM, nadtavil jsem hodnotu pro mezni napětí start-stopu z 7,6V na 12,1 a tim jsem vypnul start-stop. Nabijení zůstalo s rekuperací, sleduji napětí baterie a uvidím co dál, jestli to bude potřeba řešit. Původně jsem chtěl odpojit ten tenký kablík z mínus pólu, ale mám nezávislé topení a v dokumentaci k té měřící sondě baterie je napsáno, že zajišťuje jak start-stop, tak právě i nezávislé topení (je to holt větší spotřebič). Nastavení vyšší hodnoty mezního napětí pro SS mě přijde jako čistá metoda zablokování SS. Ohledně rekuperace se ještě rozhodnu, zatím se mi zdá, že napětí za provozu (běží motor) není nikdy jen z baterie, ale vždy i z alternátoru, byť třeba jen 12,8 V bez nabíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...