honzik Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? (nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt) Editováno: 4. Duben 2019, autor: honzik preklepy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Bohužel nezkoušel. Nemám na baterii napojené žádný měřící systém viz. CTEK a VCDS nevlastním. Hodnoty se ale vcelku shodují s kolegou nademnou, tak si říkám, že by to +/- 0,1V mělo sedět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem.. U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 měření na 12V zásuvce při připojeném konektoru monitoru aku.Vypadá to, že dobíjení pak funguje stylem ON(14.8V)/OFF(12.1V) Stačí mít vyšší než volnoběžné otáčky motoru a polohu pedálu akcelerátoru na volnoběh. Pak napětí vždy vylítne na 14.8V Je úplně jedno, jestli brzdím motorem, pouštím pedál akcelerátoru při řazení nebo na místě vytočím motor a pustím akcelerátor. Naopak , při každé jiné poloze akcelerátoru než je volnoběh, rychle padá napětí na 12.1V, kde se prakticky neustále drží. Zajímavý, že takto napětí litá v zásuvce 12V, takže se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 JiVi: jeste pridej teplotu pri ktere jsi to meril.Chova se to jinak pri nizkych a vyssich teplotach Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 před 3 hodinami, JiVi napsal: ....se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti. Ano, píšeš to správně. Jen bych to nenazval předpokladem, ale zcela směle fyzikálním zákonem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 11. Duben 2019 Sdílet Vloženo 11. Duben 2019 (editace) no počkej, běžela tu myšlenka, že takto napětí kolísá jen na pólech akumulátoru a síťové napětí je stabilizováno. tímto jsem si ověřil, že žádný extra stabilizátor na palubní napětí není. jinak dnešní ranní provoz teplota +2.5 stupně stav napětí před startem - 12.1V po startu stabilně 15V při teplotě motoru cca 70 stupňů - kolísání napětí mezi 14.8V-15V po ohřátí motoru stabilně +14.8V až do vypnutí motoru stále 14.8V po vypnutí motoru napětí po chvilce spadlo na 12.9V a drželo se. Aku dostal, co proto :-) Editováno: 11. Duben 2019, autor: JiVi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 11. Duben 2019 Sdílet Vloženo 11. Duben 2019 Některým lidem běhá myšlenek.... Lepší je nemyslet a držet se skutečnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 11. Duben 2019 Sdílet Vloženo 11. Duben 2019 update měření s připojeným monitorem aku: před startem napětí 12.1V a venkovní teplota 12 stupňů (čidlo vyhřáté sluncem) po startu klasika: 12.1V při zátěži. a při deceleraci 14.8V jakmile se ochladilo čidlo venkovní teploty na 8 stupňů stouplo napětí při zátěži na 13.0V, při deceleraci klasicky 14.8V. vyjel jsem trošku výš, kde teplota spadla na 7.5 stupňů a napětí stouplo při zátěži na 13.1V. Při deceleraci klasicky 14.8V při vypnutí motoru se napětí dlouho drželo na 13.0V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 11. Duben 2019 Sdílet Vloženo 11. Duben 2019 JiVi: OK, diky. Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne). Muj zaznam napeti za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam) klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta. cerven2018-listopad2018 =12,2V prosinec2018-brezen2019 = 12,6V duben2019 = klesa ,aktualne 12,4V 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Vyzerá to tak, že najbližšie 2 mesiace nebudem môcť soferovat kvôli zlomenej ruke a preto by som sa chcel opýtať čo urobiť s autobateriou. Auto je zaparkovane v garáži a mám poruke aj nabijacku ak by bolo treba. Seat Leon 1.2TSI r. v. 2016 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Pokud má nabíječka udržovací režim, tak asi zapojit ten. Jinak nabít teď a potom asi před tím než vyjedeš (pro jistotu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Záleží, v jaké kondici je baterka. Kamarád byl v nemocnici 2 měsíce přes zimu. A přestože jsem mu prorokoval, že bude mít baterku vybitou, tak nastartoval. Alespoň mi to tvrdil :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Baterii bych vyndal a dobil a za 2M ji vrátil. Anebo nechat v autě a po měsíci a před jízdou raději dobít, pokud nemáš velký klidový odběr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 2 měsíce stála nehomologovaná auta na louce a nikdo to neřešil. Tak co? Max. může u auta nakódovat transportní (a skladovací) mód. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Vyndavat baterii z auta a nabijet ji mimo auto, je blbost. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 26. Duben 2019 Sdílet Vloženo 26. Duben 2019 Keďže mám funkčnú len jednu ruku vybratie baterky z auta neprichádza do úvahy. Po mesiaci ju dobijem, do vtedy k žiadnemu problému snáď nedôjde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 27. Duben 2019 Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 Jak je to s odpojenym monitorovacim konektorem od baterie v souvislosti s nezavyslym topenim - jde pak bez toho monitoringu spustit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 28. Duben 2019 Sdílet Vloženo 28. Duben 2019 Na přídavné topení by to nemělo mít žádný vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casio_o Vloženo 8. Květen 2019 Sdílet Vloženo 8. Květen 2019 V 22. 3. 2019 na 16:35, LukášCBR napsal: To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((. Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme. Tak už mám po 1,5 roku taky vyměněnou baterii EFB+ výrobce MOLL (made in Germany). Byl jsem 2x v servisu, že baterie je trvale podbitá (11,9-12V) ráno po předchozích celodenních ježděních. Pořád tvrdili, že je vše OK. Dokonce i Škodovka poslala odpověď, že když servis říká, že je jše v pořádku, tak to tak bude. Nedávno, po čištění klimatizace = hodinu zapnuté zapalování a ventilátor topení na 1/3 otáček, jsem už nenastartoval. Najednou servis tvrdí, že se jedná o vadnou sérii mezi 2016-2018 od MOLL, kdy odcházejí články. Vyměněná na záruku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 8. Květen 2019 Sdílet Vloženo 8. Květen 2019 Clanky odchazi, ale diky SSS a rekuperaci. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 8. Květen 2019 Sdílet Vloženo 8. Květen 2019 Mě dali Varta AGM, nadtavil jsem hodnotu pro mezni napětí start-stopu z 7,6V na 12,1 a tim jsem vypnul start-stop. Nabijení zůstalo s rekuperací, sleduji napětí baterie a uvidím co dál, jestli to bude potřeba řešit. Původně jsem chtěl odpojit ten tenký kablík z mínus pólu, ale mám nezávislé topení a v dokumentaci k té měřící sondě baterie je napsáno, že zajišťuje jak start-stop, tak právě i nezávislé topení (je to holt větší spotřebič). Nastavení vyšší hodnoty mezního napětí pro SS mě přijde jako čistá metoda zablokování SS. Ohledně rekuperace se ještě rozhodnu, zatím se mi zdá, že napětí za provozu (běží motor) není nikdy jen z baterie, ale vždy i z alternátoru, byť třeba jen 12,8 V bez nabíjení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurikan88 Vloženo 9. Květen 2019 Sdílet Vloženo 9. Květen 2019 Přidávám se, Golf 7 necelé 3roky a baterie v ranním mrazíku už špatně chytala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 9. Květen 2019 Sdílet Vloženo 9. Květen 2019 Tak to je opravdu gól. Může tě ale hřát na srdci pocit, že jsi udělal něco pro ekologii :-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Dnes jsem byl na servisní prohlídce v AS a dělal se i test baterie. Podotýkám, že mám mínus.pól vytažený již nějaký měsíc a nikdo to dnes ani nekomentoval. Stav baterie po cca 20tis.km, kde s odpojeným konektorem najeto cca 7-8tis.km. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.