Jump to content

výmena visko a elektrickej vrtule


špekulant
 Share

Recommended Posts

čaute prosim poradíte mi nejaký trik ako by som vymenil viskospojku a aj el. vrtulu bez rozoberania celého predku? lebo pozeral som nato ale na vela som toho nedošiel. nedajú sa nejako vytiahnut iba chladiče do vrchu alebo do spodu? inak motor je 85kw. visko je nefunkčná uplne ked je naštartovane ju bez problemov zastavím a aj roztočím do druhého smeru a elektrická na klimu je tiež po smrti lebo aj ked ju napojím na priamo nemá ani naznak... diki moc za každú radu ;-)

Link to comment
Share on other sites

Elektickou na klimu se mi povedlo vyměnit bez odklonění chladičovky, ruce alá Saxána, ale šlo to (hlavně kabel, který vede spodem). Ale visko asi jen tak nevyndáš. Ale rozhodně rychlejší je sundat nárazník, povolit chladičovku a posunout si to dopředu. Však je to práce na půl hoďky. Připadá mi to jednodužší, než vyndávat chladiče a hlavně vypouštět chladící kapalinu. To odklonění chladičovky je jednoduché a nic se vypouštět nemusí. Za hodinku až dvě máš hotovo...

Edited by SUP1
Link to comment
Share on other sites

A mimochodem, teď mi došla jedna věc. Vrtuli normálně zastavíš na každém motoru. Však to je v pořádku. Ztuhne až v případě, že je motor extrémně zahřátý, tak se viskospojka roztáhne a pak jde vrtule napřímo. Jak jsi došel k závěru, že je špatná?

Link to comment
Share on other sites

tak som došiel k tomu zaveru že ani ked je zohriaty a aj ked je prehriaty sa jej chod vobec nezmení... na volnobehu možem mat naštartovane aj 4 hodiny a šetko v poriadku aj ked sa normálne vozím všetko v poriadku ale akonáhle začnem jakzdit ostrejšie alebo nad 120km/h tak sa začne auto prehrievat... tak si myslím že zato može tá vrtula... a ano potom som sa poradil a zistil som že najjednoduchšie bude zmontovat nárazník a odsunúť saharu... ;-) dík za rady a to s tou vyskospojkou som si neni taký istý čo ty hovoríš... alebo škoda to ma teda inak. na baworaku sa točí stále a ked sa prehreje sa prepne a potom až začínaju bomby a do druhej strany ju nepotočíš ani keby si zjedol naranajky tri ramborožky :D

ale určite si nehám poradit ;-)

Edited by špekulant
Link to comment
Share on other sites

Na BMW je to úplně to samé. Mám s nimi větší zkušenosti. Princip naprosto stejný. Vrtule má právě chladit, když stojíš, při jízdě je zapotřebí náporové chlazení, sahara nemá účinnost, čili předpokládám, že máš spíše v háji termostat. Viskospojky moc neodcházejí, začal bych jinde. Především pořádně vapkou prostříkat chladiče, mezi klimou a chladičem okruhu se umí udělat docela brajgl.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

takže hovoríš že tú viskospojku ešte teda nemám menit a prve mam skúsit termostat? lebo je to naozaj zaujímavé v nízkych otáčkach bez problémov a ako ho trochu ponahánam ide hned teplota hore... vlastne to može byt aj zaseknutá termostat alebo pripchatá nejaká hadica či? pozrem kde je ten termostat skúsim ho vybrat a pojazdit tak. či?

Link to comment
Share on other sites

no. takto som to vyrepoval. vybral som termostat bol sa previest a ide to jak nové. tak som hned kúpil ten termostat a vrátil visko. diki moc že si mi toto poradil aspon som nemusel rozoberat pol auta a zbytočne... ale ešte stále zostava v hre problem z tým elektrickým ventilatorom to budem musiet skontrolovat káble lebo na konektore je odpor nula...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ať nezakládám nové téma. Je to normální když zapnu klimu na LO stojím na volnoběhu, sepne el. větrák na 2. stupeň. Tím nstáva že visko spojka se uplně zastaví teda ventilátor stojí na místě a nehne se. Když je studenej motor tak se aspoň točí ale prokluzuje tady se zastaví. Jak vypnu klimu tak se pomalu rozběhne chladiče vařicí jak blázen a visko se dá zastavit prstem. Jde mi o to zda se při klimě úplně zastaví. Klima mi málo chladí a prý je to tím že to ten el. ventilátor sám neuchladí když visko stojí a ani se nehne. Jinak když jedu bez klimi tak nemám problem s přehřátím ani jízdou po městě.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Tak at nemusím zakládat nové téma, dám to sem. 

Včera jsem si nechal vyčistit a naplnit klimu. No jenže problém je ten že se netočí sahara. Klima 20s chladí a 20s zase nic :/ 

Zajímalo by mě jestli někdo neví jak vyzkoušet jestli je sahara v háji ? Třeba když z ní odpojím konektor tak na který piny má jí jaké napětí ? Vag nic nepíše. 

Link to comment
Share on other sites

O to jsem se nikdy nezajímal, cena dílu není tak vysoká, aby se vyplatilo cokoli spravovat a hlavně je to celé nové a ne jen část. Ale jinak bych to viděl většinou na ložisko, vzápětí uhlíky a následně vinutí. Odejde jedna věc a stejně to odserou další komponenty

Prostě to vykopej z auta a dej novou. Při troše šikovnosti nemusíš odklánět chladičovku.

Před demontáží nebo před montáží nové sahary doporučuji zajet na vapku a pořádně pročistit předek. Nedělat až po výměně, bordel by Ti nalítal do nové sahary a to je škoda. Chladič klimatizace (nebo cheš-li kondenzátor) je přidělaný na chladiči motoru a v mezeře mezi oběma chladiči dokáže být hodně bordelu. Takové to správné blátíčko, které enormě snižuje účinnost chlazení. Tahle operace hodně pomáhá, nejen účinnosti klimy, ale i chlazení motoru

Link to comment
Share on other sites

Zdárek, taky se mi netočí sahara na klimě. Zatím jsem se na to díval zběžně a připadá mi, že tam není žádnej prostor na demontáž. Supe, co vše se musí oddělat při té minimalistické verzi? Samotná sahara drží na nějakejch šroubech, kolik, kde? Koukal jsem do manuálu a o tomto díle (sahara) jsem nenašel ani zmínku (kapitoly klimatizace, el. zařízení, nikde nic). Dále, chladičovkou myslíš samotnej chladič chladící kapaliny?? Díky Petr J.

Link to comment
Share on other sites

Včera jsem to dělal :) 

Samotná sahara drží na jednom šroubku hned nahoře.

Ten vyšroubuj a saharou pootoč v protisměru hodinových ručiček.

Když to nepůjde, tak na té pacce uplně dole je takový "vajgl" který prstem přihneš a ono se to uvolní. (taková pojistka)

Poté už ti pujde vyndat. 

Konektor je pod krytem hned vedle nádobky na olej pro servo. Tam to odpojíš. 

Jelikož kabel vede spodem pod visko, a je ve sponkách a na tom by sis zlomil ruku hned u ramene a na dvakrát zápěstí,

tak uštípni koncovku a normálně ho vytáhni. 

Novou vrtuli namontuj a kabel mužeš vést vrchem nad viskou, přebytek motej pod krytem vedle nádobky pro servo a všechno přichyť páskami.

No a máš vyhráno :)

Takhle jsem to dělal aspon já :)

Jediný co jsem sundal ještě navíc, abych se tam lépe dostal, je přívod vzduchu k filtru, ale to jsou 3 šroubky :)   

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...