Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

auto má akutálne iba 560km

los pakos - není důvod měnit. Když jedu s její Fabií  tu stejnou trasu tak jedu prostě za míň jak stou mojí 81kw.

Hkubes:  Je opravdu rozdíl ve spotřebě 66-81 kW verzí tak dramatický, jak píšeš (0,6 litru)? V čem vidíš rozdíl této spotřeby (je to tak obrovská daň za trošku vyšší porci točivého momentu silnějšího TSíčka)? Jak vypadá trasa, kterou s manželkou jezdíte - resp. využíváš 6. rychlostního stupně při této trase, nebo jezdíte jen na pětku u obou aut?

Upraveno od Pepav

0,6 litrů rozdíl je celkem dost na to, že ty motory jsou stejné, jen upravené SW. Že by to dělaly převody?

 

Já jsem se dostal do stavu, kdy se nad 5,5 nedostanu ikdyž jedu ostře a po dálnici "trošku svižněji", tak domu přijedu se spotřebou 5,2-5,5. Když jedu opatrně tak mám 4,5 bez problémů.

Upraveno od los pakos

Mohlo by to byť aj kolesami 185 vs 215

Celé tohle srovnání je i přes to, že jezdí stejnou trasu, nesmyslné. Dva různí řidiči budou mít rozdílnou spotřebu na stejné trase i pokud budou mít identická auta.

Hodně ovlivní styl, manželka třeba při akceleraci méně točí, jezdí plynuleji, dříve vyřazuje. U HKubese je ještě k tomu jedno auto kombík, druhé auto HB. Rozdíl je 44kg ve prospěch HB. HB má asi lehce jinou jinou výbavu, určitě jiné převody (66kW při 130 3000ot. na 5tku, 81kW při 130 2700ot. na 6tku), předpokládám, že i řidička váží méně. Takže rozdíl mezi auty s řidičem může být klidně i 100kg. Tohle všechno může hrát proti kombíku se silnějším motorem.

Chce to vyměnit auta, pak zprůměrovat a uvidí se, jaká je realita.

Upraveno od mp390

mp390 Moment jestli myslíš mě , tak jsem psal, že stejnou trasu pokud jedu s druhým autem jedu za tolik a tolik a když jedu s mojím tak spotřeba je vyšší. Od začátku má žena menší spotřebu. Dnes jsem se dostal poprvé při stejném stylu níž , takže čekám, že se to nějak upraví. Ale zatím jsem se nedokázal dostat na tu spotřebu co s 66kw.A jezdím s oběma auty tak mohu porovnat. Né, že jenom koukám, jak jezdí žena a jak já. Jinak pneumatiky na obou autech 185/60R15 i když každý jiného výrobce.

Upraveno od Hkubes

Celé tohle srovnání je i přes to, že jezdí stejnou trasu, nesmyslné. Dva různí řidiči budou mít rozdílnou spotřebu na stejné trase i pokud budou mít identická auta.

Hodně ovlivní styl, manželka třeba při akceleraci méně točí, jezdí plynuleji, dříve vyřazuje. U HKubese je ještě k tomu jedno auto kombík, druhé auto HB. Rozdíl je 44kg ve prospěch HB. HB má asi lehce jinou jinou výbavu, určitě jiné převody (66kW při 130 3000ot. na 5tku, 81kW při 130 2700ot. na 6tku), předpokládám, že i řidička váží méně. Takže rozdíl mezi auty s řidičem může být klidně i 100kg. Tohle všechno může hrát proti kombíku se silnějším motorem.

Chce to vyměnit auta, pak zprůměrovat a uvidí se, jaká je realita.

 

Proto jsem psal, ať si vymění auta a pak se uvidí, jinač s těmi převody je to trošku jinač, 66kW verze má výrazně delší převody a to co má 81kW jako 6ku, tak má 66kW jako 5ku. Když jedu po dálnici na 5ku při 130 km/h točím kolem 2800 otáček.

To je zvláštní, já s FIII Combi 66kW točil při 130 přesně 3000 otáček.

Můj HB točí při tachometrových 130 km/h mezi 2700-2800 otáček. Dneska jak pojedu domů, tak se podívám a vyfotím.

Upraveno od los pakos

Takže ke zpřevodování dle mých teoretických výpočtů vychází dulel 66 s 81 kW verzí tak, že u šestirychlostí skříňě točí motor na 1 o 4,2 % více otáček, na 2 o 8,5%, na 3 o 8,5%, na 4 o 8,5%, na 5 o 8,5% více otáček a naopak při 6. rychlosti točí agregát o 12% méně otáček. 

Z toho plyne, že když pojedu při konstantních točkách na pětku u slabšího tsi 53 km/hod, tak u silnější tsi pojedu na šestku při stejných otáčkách 60 km/hod.

 

Jinak dle papírů by 66 kW verze měla točit při 130 km/hod 3000 otáček (na 5. rychlost).

Verze 81 kW by pří 130 km/hod měla točit 2640 otáček (na 6. rychlost).

Upraveno od Pepav

Co se spotřeby týče: slováci testovali shodně vybavené HB s oběma motory TSI a výsledkem byla IDENTICKÁ spotřeba v průměru 6,0 litru / 100 km. Jednalo se o jízdu přes Tatry do Polska a zpět. Tak nevím, kde je pravda?

Upraveno od Pepav

Je možné že se mýlím, zase tak moc takové věci nesleduju, v každém případě ten test jsem nečetl, ale četl jsem jiné a 81kW měla vždycky o 0,1 - 0,3 litrů spotřebu vyšší.

Pepav: ten test nebol robený na rovnako vybavených autách. Jedna mala motor 66kw a výbavu ambiente a druhá 81kw bola style. Navyše ani nemali rovnaké gumy - kolesá (15" vs 16").
Mali rovnakú spotrebu, ale čisto teoreticky to znamená, že rovnako vybavené a obuté by už nemali rovnakú spotrebu. No a nemám to síce pred sebou, ale ak si dobre pamätám, bolo to 5,7 litra. Ak teda hovoríme o teste dvoch fabii HB od Rasťa Chválu (čo predpokladám, že áno, keďže iný test taký u nás robený nebol).

Upraveno od Armyk

Pepav: ten test nebol robený na rovnako vybavených autách. Jedna mala motor 66kw a výbavu ambiente a druhá 81kw bola style. Navyše ani nemali rovnaké gumy - kolesá (15" vs 16").

Mali rovnakú spotrebu, ale čisto teoreticky to znamená, že rovnako vybavené a obuté by už nemali rovnakú spotrebu. No a nemám to síce pred sebou, ale ak si dobre pamätám, bolo to 5,7 litra. Ak teda hovoríme o teste dvoch fabii HB od Rasťa Chválu (čo predpokladám, že áno, keďže iný test taký u nás robený nebol).

Áno, bol to Rasťa... Tak těch výbav jsem si nevšiml, každopádně, pokud ta silnější byla na větších kolech, tak by to znamenalo, že na menších (a tedy užších) by spotřeba byla ještě nižší. Čili pak by platilo: silnější TSI = nižší spotřeba...

Díky za upozornění. Do Polska jeli (přes Tatry) za 5,8 , domů pak za 6,2 (so zemiačkami v kufre) u obou motorizací.

 

Odkaz:    

Upraveno od Pepav

Presne tak si myslím aj ja, že preto u 81kW často vychádza vyššia, alebo rovnaká spotreba, lebo autá sú aj väčšinou vybavenejšie (style = ťažšie) a zároveň majú širšie gumy.
Som zvedavý na svoju combi style + široké gumy + 66kW, to je zas iný prípad. :/

V papírových hodnotách je rozdíl 0,1 litru v neprospěch "81". 

Aryk: ty máš taky objednaného kombíka ve style? Jakou barvu? Já jsem šel do stříbrné metalízy. Proč jsi nešel do šestikvaltové verze? Kdy máš mít auto, kdy si jej máš přebírat? 

Papierovým hodnotám dnes neveria ani samotní autori týchto údajov :) Základný rozdiel u oboch verzií skôr bude ovplyvňovať prevodovka, zaťaženie auta a samotný šofér. (ak berieme do úvahy rovnakú trasu a celkové podmienky).
ostatné v SS

Pepav: tak skutecne, rychlost 130 a otacky 3000 presne, nevim kde jsem minule koukal :D

Jinac spotreby 4.1 se dosahnou da, ale chce to hodne trpelivost a klidnou nohu.

Je to přesně jak píše Pepav, všechny rychlosti kromě šestky má silnější motor kratší než odpovídající stupeň u slabší verze a šestka je zas delší než pětka u 5MT. Jinak ten rozdíl 0,1 litru v NEDC může být taky tím, že slabší verze se testuje na 14" kolech zatímco silnější se testuje na 15" (protože 14" kola mít nemůže). Ten rozdíl o kterém tu píše Hkubes může být z velké části způsoben tím, že silnější verze celkově ochotněji reaguje na plyn a řidič si přitom myslí, že jede úplně stejně...

Všeobecně u přeplňovaných motorů záleží na jízdním stylu řidiče, někdo se se stejným autem nedostane pod sedm a jiný jezdí pod šest :) 

Samozřejmě pak také záleží na délce a profilu trasy kterou nejčastěji jezdí, jestli je v autě jen řidič či více osob atd.

 

Osobně se po více jak 25 000km moc neodchyluji od udávané spotřeby výrobcem která je 5,8 jezdím dlouhodobě za průměrných 5,9 (viz. odkaz v podpisu) a to jezdit do práce na druhou stranu tak se dostanu tak na 5,6

  • 2 týdny později...

WP_000021.jpg

 

Cesta z Ostravy do Karviné normálním stylem jízdy, kdybych se snažil, tak bych se na 4,0 určitě dostal. Jinač je celkem zajímavé, že na nádrži mám najeto 210 km a dojezd mi ukazuje 770 km.

ty si nejaky eko jazdec  :kol-47:

Je pravda, že dneska ten provoz byl plynulý a stál jsem jen na 1 křižovatce, ale jinač věřím, že kdybych se snažil tak těch 4,0 dám. Stačilo by kdybych po dálnici místo 110 km/h jel 80 km/h a hned by byl půllitr dole.

No spotřeba je to pěkná, ale představa jízdy po dálnici 80 km/h mě dost děsí, půllitr nepůllitr, to musí být nebezpečné.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.