Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To ste ešte naozaj nikto nevyjazdili dve nádrže?

Spotřeba z palubního počítače asi nebude na 100% přesná, to je třeba uznat ale přesto:

nedávná jízda dvěma fábkama se silnějším tsi a slbším tsi mě trochu šokovala.

Jednalo se o jízdu po absolutně stejné trase, stejným tempem, s vyplou klimatizací. Auta byla vybavena pneu stejných rozměrů. Měla přibližně stejně najeto. Jeto převážně město (70%) a pak okresky (30%), studený start. A výsledky?

Slabší hatchback udělal trasu za 5,6 litru.

Silnější kombík mě pak po dojetí šokoval cifrou 6,7 litru. (A to jsem řadil i šestku)

Co může stát za tak propastným rozdílem, to mi hlava nebere...

Mohla za to ťažká noha vodiča kombíka. Stačí ak vodič pri akcelerácií viac točí motor do otáčok, dlhšie drží nohu na plyne a neskôr brzdí (hlavne keď prvé auto ide veľa na voľnobeh, alebo brzdí motorom a ten vzadu to neregistruje) a hneď máš rozdiel v spotrebe.

Pepav, ty si jasný príklad, že tak ako nemajú rovnaké motory rovnaký výkon a točivý moment, sú dosť veľké rozdiely aj v spotrebe! Pozri Los Pakos, ten ma šťastie na úsporný motor, iný ho má zase výkonnejší. Ja som napríklad nebadal také zlepšenie spotreby po zábehu, max. tak 0,3L. A ani po čipe mi to nejako očividne nekleslo. Keď chodíš úsporne, tak už viac sa usporiť nedá! Ale teraz mi to občas ide s lepšou spotrebou, to keď pri tach. 77km/h na 5st. mi to berie pod 4L/100km, ale to nie vždy, to je tiež záhada. Vtedy mi na voľnobeh pri státí na križovatke preskakuje spotreba nakrátko na 0,5L/h, aj vtedy viem že má tú lepšiu spotrebu. Toto sa mi ukázalo v deň prečipovania, to bolo skoro stále 0,5L a teraz po ubehnutí asi 19 500km. Čo sa týka presnosti PP tie sú štndartne dosť presné, testované na služobných autách ŠKODA, Citroen. Veľmi klamú Japonci, drahej Toy. Yaris ukazuje o 0,6-0,8L/100 menej. Len som nechápal jeden starší test Rapidu 1,2TSI, kde na nejakej trati mal spotrebu riadne pod 3L/100km, čo sa mi zdá absolútne nereálne!! To musel byť vadný PP.

Najlepšie keď testujú dvaja, je vymeniť sa na ceste späť, aby sa eliminoval štýl jazdenia, ikeď skreslí to opačný profil trasy, ak ide z kopca a aspoň na SK dlhšia rovina neexistuje.

mimoxx: vodič bol rovnaký  :rolleyes:

Se slabšími hatchbacky mi počítač ukazoval 5,9...6,1...6,2

Se silnějšími fabiemi (převážně kombíky) pak 5,7... 6,4... 6,7

Zdá se, že 81 kW motorizace bude choulostivější na jízdní styl řidiče a pak se mi taky zdá, že kombík asi bude mít větší odpor vzduchu a to skrze absenci zaplastování podvozku...

Pepav: Vzhledem k tomu, že má Combi vyšší maximálku bych očekával právě naopak nepatrně nižší aerodynamický odpor. Z tvých "dojmů" bych nedělal žádný závěr, prostě to tak jednou vyšlo, nic víc...

Upraveno od happymaster23

Ještě mě napadlo, proč můžu mít nižší spotřebu: od začátku tankuju pouze na značkových benzínkách (Shell, Benzina...) a pravidelně aditivuji benzín to taky nějaké deci ubere.

 

Jsem zvědavý na další tankování, které bude zítra nebo pozítří. Na nádrži mám najeto něco málo přes 700 km a dojezd mám 230 km, tak uvidíme co se z toho vylíhne a dokonce uvažuju, že jednu nádrž zkusím jezdit skutečně jen defenzivní jízdou a jednu agresivně. Momentálně jezdím tak 60% opatrně a 40% s těžkou nohou.

Upraveno od los pakos

happymaster23: Jo, skutečně, kombi má o něco vyšší maximálku, nikdy jsem si toho nevšiml. Takže ty plasty u HB plní pouze funkci mechanické ochrany? Byly na HB, když se F3 představovala. U kombíka chtěla škodovka ušetřit náklady a tak je tam nedala.

Pepav: Řekl bych, že je to jenom ochrana, FIII nemá nijak zvlášť zaplastovaný podvozek a dokonce někdo tady na fóru dával vyjádření Škody, že FIIIC ty plasty nemá právě kvůli lepší aerodynamice (ale to je asi třeba brát s velkou rezervou).

Ja si myslím, že na okresky je lepší 5 kvalt. Situácia: Idem po okreske cca od (70 do 100)km/h plynule so zaradenou 5 kou. Zatiaľ čo pri 81 kW budem vkuse preraďovať medzi 5 kou a 6 kou. A to môže mať za následok vyššiu spotrebu.

Rozdíl mezi 6° a 5° převodovým stupněm je při 130 km/h 200 ot. (3000 vs. 2800). Takže zatímco 66kW bude mít při 70 km/h 1600 ot.,na 5°, 81kW bude mít při stejné rychlosti na 6° 1500 ot. Při 100 km/h bude mít 66kW 2300 ot, 81kW 2150 ot.

 

Dovolím si tedy tvrdit, že nemáš pravdu. Při 70 km/h budeš muset podřazovat u obou verzí, 90-100 km/h nebude dělat problém ani jedné verzi.

Rozdiel je ešte väčší. Presne je to 2750 vs 3050 čiže 300 ot.

Stejně to nic neřeší. 70 znamená podtáčet oba motory, 90 i 100 oba zvládnou na nejvyšší stupeň i do kopce.

 

6MT      5MT

130    2750     3050

100    2115     2346

90      1903     2111

70      1480     1642

Upraveno od mp390

Dle mých velmi letmých chvilek za volantem 81 kW verze se dá na pětku jet od 65 km/h, na šestku od hranice přes 80 km/hod.

S 5 kv. Pri 70 km ešte slušne zrýchľujem, no pri 6 kv. ma to nuti podradit do 5 ky.

Při rovné (výškově) cestě a pohodovém tempu DSG při 65km/h zařadí sedmičku, vesměs se při pohodovém tempu a přiměřeném plynulém zrychlování se DSG nad 2000 ot. nedostane...

No však toto, mňa tu idú ukameňovať že trápim motor 1900ot. do kopca a DSG si veselo chodí od 1200 do 2000ot. Teoreticky by to nemalo vydržať ani 40tis. km bez menenia už tej novej reťaze!

Posílám další příspěvek, poprvé překonaných 900 km na jednu nádrž  :kol-31:

 

WP_20150402_15_06_28_Pro.jpg

:kol-44:  :kol-44: ja mam dlhodobu po 900km 7,7  :kol-32:

Jestli ujedeš 900 km se spotřebou 7,7 litrů tak to tankuješ i do kufru ne? :D Když spočítám 45 litrů nádrž a 900 km tak to vychází 5 litrů spotřeba.

Nesmysl, skutečná dlouhodobá spotřeba není od jednoho natankování do dalšího. Nevím, jaké možnosti máš v PP, ale před zavedením možnosti "Od načerpání" jiná verze dlouhodobé ani v PP nebyla. Takže nejspíš počítáš špatně.

Přesně, tohle je nesmysl. Skutečnou dlouhodobobou spotřebu můžu předvést já ze statistiky u F2.

 

Najeto 27 102 km, natankováno 1913,66 l, průměrná spotřeba 7,061 l/100 km...

Ja to asi spatne pochopil omlouvam se myslel jsem ze na nadrz ujede 900 km se spotrebou 7.7 litru :)

ale samozrejme dost sa motam momentalne po meste a krake trasy

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.