Buldog77 Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Zajímá mě, jaké máte zkušenosti - jezdíte se zapnutým systémem nebo před každou jízdou vypínáte? nebo vypínáte jen někdy?. Může to mít při každodenním používánní vliv na žívotnost motoru nebo jak to vidíte. Díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Plánujem vypínať pred každou jazdou. Systém síce nevypne motor, ak je krátko po naštartovaní, ale čo mám skúsenosť. Tak ledva po zahriati a aj to je diskutabilné, už motor vypína. Pre životnosť motora je určite lepšie, ak je stále mazany olejom a nie vypinany hore dole. Čiže jedna stránka je, že sa vypína aj nedokonale prehriaty motor a druhá stránka, že sa vypne rozohriaty motor. Vtedy ma napadá, že sa môžu tvoriť karbonove usadeniny. Veď nie je to tak dávno, čo sme počúvali, že pre predĺženie životnosti motora sa odporúča nevypinat motor okamžite po zastavení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Já bych to dotáhl k dokonalosti a motor nevypínal vůbec, aby se mu náhodou něco nestalo... Nicméně teď vážně - jediné co možná budu řešit je, jak se chová S/S po velmi vysokém zatížení motoru, zatím jsem se to nikde nedočetl. Pokud podle teplotních čidel nechá motor chvilku dochladit, tak OK, pokud ne, tak pouze v těchto konkrétních případech ho budu vypínat. Ještě si dovedu představit vypnutí S/S u specifického mestského provozu (velmi kraťounké přískoky mezi křižovatkami, kde S/S nic neušetří, ale nenapadá mě, kde přesně by takový druh provozu byl). Nikdy mě ale nepřestane udivovat, kolik se kolem S/S vyrojí odborníků, kteří vědí co je pro motor dobré líp, než ti, kteří ho stavěli. To asi nemá smysl komentovat. Můj děda, když si kdysi koupil ojetou Lancii, tak taky tvrdil, že je potřeba ji na polní cestě na volnoběh zajet. Holt starého psa novým kouskům nenaučíš a pokud u stodvacítky byl vyšší počet startů zlo, logicky to přeci platí u FIII... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 já v Hondě CRV vypínám SS vždy po nastartování, v A6 už to máme pořešené tam se to vypíná automaticky, v roomu SS nemám. Nevím jestli SS systém motoru škodí nebo ne, ale mne sere furt jakési zapínání vypínání..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Problém je, že nikdo nepočítal se S/S. Prostě se jen přidal. Chtěl bych věřit, že poslední motory jsou již připravené na použití se S/S. Odborných názorů i fotek poškozených motorů je na netu dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Není problém vypnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 EA211 už určitě počítala se S/S, u EA111 bych se možná trošku bál. 1.2 TSI má tu krásnou vlastnost, že vypnutí a startování motoru je v podstatě nepostřehnutelné, u dieselu to asi bude dost horší. Nedávno jsem na moje.auto.cz četl recenzi člověka, co měl BMW 5 s dieslem a teď si koupil Audi A4 1.4 TSI. Psal, že u BMW ho ten S/S strašně štval (vibrace a podobně), zatímco Audi bylo první auto, u kterého mu S/S vůbec nevadí. Čili fakt bych nepaušalizoval... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Happymaster. Viem, že zásadne kritizuješ skostnatele názory. No v tomto pripade je to úplne iná vec. Snáď neveris, že všetko, čo do auta jeho konštruktér dá, aj sám považuje za dobré. Všetci snáď vieme, prečo ss v autách dnes je. Máš pravdu ..najlepšie by bolo motor nevypinat vôbec. Keďže to sa nedá, tak chceš povedať, že už je jedno, ci sa počas jednej krátkej jazdy vypne xy raz, alebo len raz na jej konci? Snáď nemyslíš vážne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radzimko Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 ja mám skúsenosť že vždy sa S/S nevypína je to možné, že sa napríklad potrebuje motor dochladiť a riadi to nejaká automatika. to je len moja uvaha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 (editace) Nevypína vždy, musia byť splnené podmienky ako minimálna teplota (teda logicky aj max.), hliada si napr. stav nabitia akumulátora, napr. pri dlhšom státí sám naštartuje. Motory so SS majú na časté štartovanie prispôsobené komponenty ako zotrvačník, štartér a palubnú sieť. Tiež som sa obával, ale SS mi neprekáža, u 1.2 TSI si často vodič ani neuvedomuje či motor vlastne beží a po stlačení spojky ticho a bez vibrácií bleskovo naštartuje, čo si tiež často vodič ani neuvedomí. Naopak, šetrí moje nervy, keď mi na križovatke vplyvom "vysokoodborného" nastavenia semaforov spotreba pri státí vyskočila z napr. 5 na 5,3L. Editováno: 29. Březen 2015, autor: lubikSK 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Ono do toho zasahuje daleko více věcí - teplota akumulátoru, klimatizace, zapnuté výhřevy oken, filtr pevných částic, atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Chlapi.. veď vy odpovedáte úplne jasné veci, ktoré hádam každý z nás tu pohybujúcich sa ovláda. Nevypína vždy, záleží na množstve premenných, vypínanie neotravuje, atď. toto všetko je ok, proti tomu nemôže mať nikto nič. Otázka Buldoga je však iná. Nepýta sa na komfort používania, ani či mu odíde vďaka tomu baterka. Pýta sa na vplyv na životnosť motora.Myslím, že jeho otázka je úplne na mieste. Samozrejme, že niekto, kto má auto ako firemné, na operatívny leasing, alebo ho plánuje po záruke vymeniť, toto nerieši a zdá sa mu podobná úvaha NEpoužívania SS ako na hlavu postavená, ale zvyšných užívateľov auta toto určite trápi.Preto ja za mňa odpovedám štýlom: ak aj životnosti vyslovene neškodí (čo neverím), tak jej určite neprospieva. Preto SS neplánujem používať (resp. áno, okrem tlačidla štart, po každom štarte vždy stlačím aj SS ). Hoci sám neviem, ako dlho auto budem používať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 Baterka? Odejde časem stejně jako každá jiná. Vzhledem k tomu, že ve Fabiích to doteď prakticky nikdo neměl, se to těžko doví. O životnosti motoru už to tady někdo psal, původně byl tento systém implantován na motory, které nebyly nijak mechanicky připraveny - upravila se jen elektrická výstroj. Jak tyto motory končí, si každý může najít sám. Naštěstí se to škodovek příliš netýká. Kolik kdo zná majitelů FII FL se SS? Tam by to byl přesně tento případ. FIII dostala motory nové konstrukce, takže je předpoklad, že konstrukce s tímto systémem počítá. Co to vydrží, tady ovšem nikdo v tento okamžik a ještě pár let dopředu nemůže vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Armyk: Je to to stejné co říkám i u jiných věcí, každý by si měl vyzkoušet sám a potom se rozhodnout. Ve výsledku třeba ten dotyčný zjistí, že se mu S/S bude aktivovat jenom minimálně a že to nemá smysl řešit. Na životnost motoru to určitě vliv mít bude, ale jak píše Pawouk, nikdo nedokáže predikovat jak moc. Je ale potřeba si uvědomit, že životnost motoru ovlivňuje spousta jiných věcí (studené starty, prasení nezahřátého motoru nebo naopak neustále trápení v nízkých otáčkách, nekvalitní palivo, přetahování výměny oleje, atd...) a samotný S/S z toho bude nejspíš dělat minimum. Dá se asi říct, že nejvíc budou trpět tlakově mazaná ložiska v motoru, nicméně tomu se asi dá předejít vhodnou konstrukcí olejového systému. Zajímavostí řady EA211 taky je, že narozdíl od předchůdce nemá tlakově mazaná ložiska pístních čepů, což taky o něčem svědčí. Já za sebe říkám, že si počkám jak se S/S bude chovat při ostré jízdě se zastavováním (ostré brždění a ostrý rozjezd). Toto je přesně ten případ, který by asi motoru vážně nedělal dobře a pokud automatika nebude dost inteligentní, aby motor nechala běžet, udělám to tlačítkem za ní. Pokud ale pojedu klidně a klidně se budu rozjíždět, vážně nevidím důvod to řešit. Jo a ještě S/S asi budu vypínat v době záběhu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 (editace) Já osobně nechávám S/S zapnutý, protože nejsem pilot letadla, abych pořád něco před odjezdem zapínal a vypínal, vypínám ho jen zřídka, hlavně pokud jezdím po městě. Jinač když byly teplejší dny tak se mi S/S ani neaktivoval, protože jsem měl zapnutou klimu. S/S využívám hlavně když vím, že budu dlouho stát, například jak je zúžení do jednoho pruhu, které řídí semafory, případně když před barákem čekám na přítelkyni a řekla mi, že mám "chvilku" počkat Editováno: 30. Březen 2015, autor: los pakos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Los pakos.. to si úplne zabil. Tento dôvod ma nenapadol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Ještě mě napadl železniční přejezd, tam taky S/S využívám. V podstatě tam, kde bych normálně vypnul motor mi zapracuje S/S. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Asi tak, taktiež využívam v podstate tam, kde by som inak normálne vypol, ak vidím, že by to bolo iba na chvíľu (skáče zelená), podržím spojku a motor nevypne, inak aj baterka by mala byť inej konštrukcie (AGM) určená pre vyššie cyklické zaťaženie, tak na jej životnosť by SS nemalo mať vplyv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
waleri Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Já to tedy nepoužívám vůbec. Už jsem se naučil, že v momentě jak se mi zamkne auto, vypínám to. To cvaknutí mi to jakoby připomene Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramrod Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 (editace) ja to vypinam po kazdom nastartovani, podla mna najhrosi mozny asistencny system do zakladu, mohli radsej dat asist. rozjazdu do kopca alebo jazdnych pruhov ci front asist.. Skoda, ze sa to neda deaktivovat natrvalo v menu. Editováno: 30. Březen 2015, autor: ramrod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 V menu sice ne, ale prodává se krabička, která to udělá za tebe. Pokud to nechceš deaktivovat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 Start Stop, je to nejhorší co jsem kdy na autě měl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 Hkubes: Pro mě zase EGR ventil, ale to je každého názor, já se to snažím brát z té pozitivní stránky, nutí to člověka pomalu dojíždět na křižovatku aby nestál dlouho na spojce a tím i šetřit palivo a zároveň člověk při delším čekání nemusí ručně zapínat a vypínat motor...kdybych měl brát všechno z té horší stránky tak chodím pěšky. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramrod Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 (editace) samozrejme, je to vec zvyku, ja to uz pomaly dostavam do krvy a automaticky to tlacim. Pri dlhsom cakani to chapem, ale ak mi motor zdochne pri prechode chodca cez cestu to skazi den. Editováno: 31. Březen 2015, autor: ramrod 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bflame Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 Ja som si zvykol ked nechcem aktivovat start stop napr. na krizovatke tak drzim vymacknutu spojku a ked viem ze to bude na dlhsie pustim ju a skape tym start stop aspon trosku ovladam ja a nie ono mna Ale neviem ci je to ohladuplne k autu ci dlhodobejsie vymacknuta spojka nieco nemoze pokazit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.