Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

A co? Kdyz to budu chtit jen preparkovat, taky nastartuju a po ujeti par desitek metru to chcipnu... Znicim si tim motor? Kdyz si to rozmyslim a pojedu jeste na nakup, tak nastartuju a vyrazim... ve meste z toho asi zadne zavratne vykony zdimat nebudu. Nejak mi neni jasne co se vlastne tim zhasnutim na par vterin prihodi motoru tak strasneho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sranda je, ze kdyz to chcipne motor tak brzo po startu nekde na krizovatce, tak to nevydrzi (minimalne pri zapnute klime) ani celou cervenou a jeste v prubehu stani startuje, protoze uz nema dost stavy :D Proste S/S sel ven a kdyz stojim nekde v kolone nebo cekam, az projede vlak, tak si to chcipnu manualne a mam klid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 9. 2016 na 23:40, epo napsal:

A co? Kdyz to budu chtit jen preparkovat, taky nastartuju a po ujeti par desitek metru to chcipnu... Znicim si tim motor? Kdyz si to rozmyslim a pojedu jeste na nakup, tak nastartuju a vyrazim... ve meste z toho asi zadne zavratne vykony zdimat nebudu. Nejak mi neni jasne co se vlastne tim zhasnutim na par vterin prihodi motoru tak strasneho?

 

Jenže toto obvykle běžný řidič nedělá denně a to ještě opakovaně. V Astře to bylo dotaženo až do absurdna - tam ten diesel chcípal studený i v zimě, že je posádce zima jaksi nikoho nezajímá. U té FIII jsem si všimnul, že ráno, jak je trochu chladněji, to zhasne po trochu delší době, ale jak se oteplí, tak nemilosrdně u studeného motoru pokaždé. No jak píše sTebliczek, občas se motor sám nastartuje aby, po ujetí pár metrů na další křižovatku opět zhasnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

výhody start stop systému

 

ušetření pár deci paliva - ovšem to je diskutabilní

 

nevýhody

-výrazně zvýšené opotřebení motoru vlivem neustálého startování

-výrazně vyšší opotřebení AKU a startéru přes to, že mají být údajně dimenzované na vyšší zátěž - to že to výrobce tvrdí ještě neznamená že, to taky vydrží(známe svoje lidi)

-AKU i startér je při výměně výrazně dražší než standardní (AKU stojí cca 2x tolik než standardní AKU)  

-okamžité vypnutí po jízdě ničí turbodmychadlo(výměna cca 30.000 Kč samozřejmě dle typu, když máte Bi Turbo upřimnou soustrast)

-postupem času vyšší spotřeba oleje(souvisí s celkovým opotřebením motoru, turba atd..)

-taky by bylo zajímavé jaký vliv bude mít neustálé startování motoru na životnost filtru pevných částic(DPF)  Jeho výměna není rozhodně levná

 

Tak ať si to každý přebere jestli mu to za to stojí. Za mě je START-STOP naprostá kravina, na které vydělá akorát servis a majitel auta spláče nad výdělkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 30 minutami, Maverick napsal:

Spatne to chapes - kdyz budes sledovat logiku tech hlaseni, ta posledni hlaska rika, ze S/S nevypne motor, protoze beh motoru je nutny (at uz z jakehokoliv duvodu).

Běžně Start/Stop vypínám, ale dnes ráno jsem to nevypnul a sledoval na infotainmentu hlášení. Během  6 km cesty do práce postupně zmizelo Nízká provozní teplota a Klimatizace vyžaduje běh motoru. Ale hlášení Nutný běh motoru  bylo zobrazeno i po zastavení po dobu asi 2 minut běhu na volnoběh. Čekal jsem co se bude dít, ale nakonec jsem to vypnul sám. Zajímal by mě ten jakýkoliv důvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

56 °C, ale to je snad sledováno společně s chladící kapalinou jako Nízká provozní teplota? Když to může dát hlášku, že se může zamlžit čelní sklo, proč tedy nehlásí nízká teplota oleje? Takže x jiných důvodů je tedy prostě hlášeno Nutný běh motoru..

Editováno: , autor: corve
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, ako berie tie teploty... písal som to už aj v inej téme..

 

Teraz v zime, vonkajšia teplota bola na 0°C.. po asi dvoch hodinách státia v podzemnej garáži s teplotou 15°C mi S/S zaplo už po pár kilometroch, keď teplota oleja bola len na 56°C. Na druhý deň som parkoval vonku a S/S mi nechcelo zapnúť ani pri teplote oleja 62°C, systém hlásil nízku prevádzkovú teplotu. Ktovie, čo myslia pod pojmom prevádzková teplota.

Dnes mi nechcelo zapnúť S/S dokonca ani pri oleji 76°C z dôvodu nízkej prevádzkovej teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, corve napsal:

Běžně Start/Stop vypínám, ale dnes ráno jsem to nevypnul a sledoval na infotainmentu hlášení. Během  6 km cesty do práce postupně zmizelo Nízká provozní teplota a Klimatizace vyžaduje běh motoru. Ale hlášení Nutný běh motoru  bylo zobrazeno i po zastavení po dobu asi 2 minut běhu na volnoběh. Čekal jsem co se bude dít, ale nakonec jsem to vypnul sám. Zajímal by mě ten jakýkoliv důvod.

Pokus jsem zopakoval cestou z práce,  před startem jsem navíc vypnul Climatronic(zhasnul displej). Ani ne po 0,5 km infotainment hlásí Start/stop připraven...  Pouze rosvítím displej na climatronicu a hlášení se změní na Nutný běh motoru. 

Na videu od vejbucha  je taky vypnutý climatronic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem vkuchal do auta automatické vypínání start-stop. Úplně zablokovat tuto funkci jsem nechtěl, občas jí využívám při stání třeba u závor. Doteď jsem musel vždy vypínat ručně a občas jsem si zanadával když mě to na třetí křižovatce chcíplo motor (zapomněl jsem to vypnout). Použil jsem k tomu jednoduchý obvod s PICem naprogramovaným jako dvojitý časovač. Po zapnutí zapalování to vygeneruje za 8 sekund impulz který simuluje zmáčknutí tlačítka. Znovu zapnout případně vypnout funkci lze jako obvykle tlačítkem. Nejsem zrovna zastáncem této funkce jelikož počítám s dlouhodobým užívání Fábie.
Naprostá spokojenost. Nemusím na to myslet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regulak

 

Pekné od teba ako si to zvládol, mohol by si hodiť návod a súčiastky aké si použil, prípadne fotky, ja som to riešil cez diagnostiku ale ako návod pre tých čo nemajú VCDS by sa to tu hodilo a určite dakomu aj pomohlo. Zaujímavé je to na tom že vlastne aj využiješ potencial toho SS keď ti príde vhod ho použiť.

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stačí Arduino Nano predpokladám (alebo len napáliť cez Arduino Uno ATMega mikroprocesor), jeden vstup (signál od kľúča/spínacej skrinky), jeden výstup, ktorý riadi signál zopnutia tlačidla...a pár súčiastok k tomu + naprogramovať to. nápad nie zlý, budem musieť medzi sviatkami vytiahnúť nejaký modul :p 

už len zistiť, ako sa k tomu nabúrať, aby v prípade problémov nezrušili záruku

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...