Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

no zrovna tam ne. Když pojede radio a klima, tak nastartuje auto samo. Tady dokonce sama škoda doporučuje vypnout motor tlačítkem.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/skoda-zverejnila-10-tipu-jak-jezdit-s-nizsi-spotrebou-nekdy-jsou-mimo-realitu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A mohu být trochu urýpany? Tady se pořád řeší vyřazení S/S s provozu. A proč bych to měl řešit? Ať mi někdo odborně vysvětlí proč mu tento systém vadí.  Mám pocit, že tento systém vypínáni motoru vůbec nevnímám. Motor si prostě dělá co chce. Když vypne, tak vypne. Když má málo šťávy, tak zapne. Skoro to není ani poznat. To je to samé, jak když mám automatickou klímu, tak jí taky nevypínám s provozu a nechám jí žít svým životem. Proto jsem jí chtěl. Hold český člověk je vždycky takový, že chce všechno odrbat a co je nové a proti starým myšlením tak tvrdí je je k ho...nu. 

A teď se pusťte do mě :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že to tobě nevadí, ještě neznamená, že to nevadí jiným - a je jedno, jaký pro to mají důvod. Mně to tedy rozhodně vadilo - nevidím jeden jediný důvod, proč mám třeba v zimě v autě mrznout, když si motor (respektive řj) vzpomene, že nechce běžet a tím pádem se jaksi neohřívá. A to je jen jeden z mnoha dalších důvodů. Mimochodem - i tu klimatizaci spousta lidí vypíná a nemá to nic společného s český člověkem. Že bys soudil dle sebe? Asi ano.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technicky vzato SS systém hodně zatěžuje motor. Někdo by namítnul, že je k tomu účelu motor posílen, včetně altíku a astartéru. Nicméně stejně je tam vyšší zatížení těmy starty a technicky založenému člověku to vadí, protože má auto rád a přínos na spotřebě je téměř nulový. Celé to automobilky vymyslely kvůli testu emisí na zkušebně.

1) při startu motoru není ještě tlak oleje, tekže se motor více či méně první vteřinu po startu nemaže

2) ona absence mazání bezprostředně po startu vadí víc než motoru - turbodmychadlu

2) kdo má SS systém a řetězový rozvod, tento start řetězu nesvědčí, stejně tak napínáku a vodícím lištám. Kdo má řemen místo řetězu je na tom lépe.

3) vysoká zátěž baterie

4) častějsí poklesy napětí nemají rády řídící jednostky a elektronika vůbec

5) Při startu se nejvíce namáhají i ložiska na klice, ojnici ....

6) SS systém klidně vypne i horký motor po vyšším výkonu. Daleko lepší z hlediska tepelného nmáhání turba, hlavy.... je lepší nechat motor tu chvíli běžet a nevytvářet teplotní přechodové děje navíc

7) Několikrát se mi stalo, že jsem pustil na vteřinu spojku a SSák motor vypnul. V mžiku ho zase nastartoval. To je prostě zvěrstvo.

 

Někdo může namítat, že je mu to jedno, že má auto na 150000km. Taky názor a správný. Sám p. Rušaj píše, že to neřeší a nechává motor systémem vypínat. My to zase neřešíme a necháváme ho v chodu.... :-)

 

Osobně auto i 5x denně startuji protože musím. To je přes 800 startů za rok. Někdo jena tom nještě hůř... Tak proč motor ještě navíc zbxytečně zatěžovat nějakým SSsákem??

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bezny laik co sa trosku rozumie autam to vypina uz len kovli baterke a starteru... aj ked baterka by mala byt priamo stavana na S/S, ale myslim si ze to je pre nu aj tak sok... a okrem ineho ako sa pisalo nadomnou.... ono ked ides po meste a na dvoch semaforoch ti to vypne este kaslat na to... ale v zapche ked ti to vypne a zapne 20x je proste dovidenia...

Zaujimave by bolo urobit dlhodoby test... na dvoch rovnakych autach a cca rovnakych podmienkach (premavka, klima, rovnake trasy) a kedy odide baterka, starter a pod. :rolleyes:

@Martin Rušaj inak automobilky nevyrabaju auta aby ti vydrzalo 500 tisic km nebodaj 750 ci milion... tie doby su uz davno za nami... potrebuju splnit normy ci uz emisne alebo ine... a hlavne potrebuju predavat (alebo opravovat) takze nie vsetko co je v aute je k uzitku nepriamo to vedia zaobalit...

Editováno: , autor: ronskispeed
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heini, jo tak to se stane hned. Přijedu na semafor a skočí červená. Dobře, nechám SS vypnout motor a čekám. koukám na semafor, sleduju okolí. Skočí oranž, šlapu na spojku a..nic! Kouknu na palubovku a tam nápis - startujte manuálně. No děkuju, SS se nějak rozhodl že dál už ne a v tichosti se vypnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není náhodou akumulátor pro vozy se S/S poněkud dražší? A co jeho výměna, dá se obejít bez zásahu diagnostickým nástrojem? Další mínusy pro S/S, nebo ne?

 

Jak říkám, komu to nevadí, nech se tím nezabývá. Komu to vadí, tak pro něj je určeno toto téma, které se má prioritně zabývat, jakým způsobem se S/S zbavit, případně řešit jeho poruchy. Všechno ostatní sem víceméně nepatří - jsme v technické sekci, a toto je spíše hospodské téma, které tady bude jen zbytečně zabírat místo technickým řešením vypnutí S/S a řešení poruch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano SS si v autě platíme, viz. drahá baterka a jiné. 

 

S SS vzdáleně souvisí i rekuperace brzné energie v podobě jak ji škodovka technicky řeší. Taky bych se rád tohoto systému zbavil a nechal baterii normálně jízdou nabíjet doplna. Ale nevím jak. nemáte někdo nápad? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypada to na klasické časové relé, škoda že k tomu nedává i konektory prosnadnější připojení aby se nemuselo zasahovat do stávající el.instalace,( udělat malou propojku samec- samice s odvodem na tento modul)

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vypnutí SS stačí kódování/Carista, ale ten modul umí to, že otočí funkci, tedy SS lze tlačítkem opět aktivovat. To že to někteří nevidí jako výhodu, někteří vidí, to už je věc názoru, ale od toho je nabídka na trhu a možnost výběru co komu vyhovuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Čečulák napsal:

Tak mam hotovo, chtel jsem puvodne nechat namontovat u autoelektrikaru, ale kdyz jsem videl ten zajem, tak jsem se hecnul...konektor jsem si vytahl bokem palubky a zapojil dle navodu (konektor napojit na zeleny + hnedy). Funguje to skvele. Fotky jsem nedelal, uz tady jsou...

Kolik vteřin po startu modul "čeká" než se SS přepne do polohy off?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...