Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Slabý servis, treba zmeniť, možno je prerazený niekde aj vysokonapäťový kábel, alebo modul, treba to otestovať.

Co tím myslíš přesně? (kde hledat závadu)

Nuž na fabii mame tie vysokonapäťové moduly ide to priamo na sviečku, môže sa stať že je vadný, a máš hneď problém.

 

Takúto závadu mal Renault Meganne , prerazilo to o kostru a už boli kolísavé otačky prípadne na 3 válce.

 

Ale to by už mohlo aj chybu hodiť.

Upraveno od Eric_

Ale to by dělalo i v tahu ne?

Ano blblo by to stale, ale nie tak výrazne.

Mne to dělá jen na volnoběh a jen někdy, když byla zima a auto jezdilo se zvýšeným volnoběhěm (cca 950ot.) tak se nic neprojevovalo. Jinak otáčky nijak neskáčou, jen prostě v sedačce jde sem tam cítit škubnutí.

  • 3 týdny později...

A narazil jsem na:

 

Je toto normální,že sebou motor takto škube při startování, nepozorujete to u svých aut? Bude se muset podívat u sebe, ale doufám že nebude zase nějaký problém v koncernu :( 

Jako to hned po nastartování? Tak to cítíš i “do zadku” že ten motor škubne. Občas to udělá i na volnoběh, že to prostě cítíš.

Aha, budu muset vysledovat, je fakt že jsem se na to ještě nějak extra nezaměřoval, ale s různými modely s 1.2 TSI (OIII 81kW, FIII 66kW, FIII 81kW) mám najeto přes 70tis a ničeho jsem si nevšiml (krom "drsnějšího" zvuku po nastartování, ale to je u těchto TSI normální), jen ta moje sem tam škube při stání na křižovatce.
Podle popisu videa se jedná o první studený start po delším stání, že by to mělo něco společného s ohříváním katalizátoru?

Na tom videu se mi zda ze nic neskube. Jenom klasika ohrev kat.

 

  • 2 týdny později...

Reklamoval jsem u 1.2 TSI 66kW CJZC škubání na volnoběh za studena (po týdenním stání to hází celým autem) i tepla a u VW je na škubání motoru TPI, technik říkal že se zanášejí sací kanály. Způsobeno jízdou v nízkých otáčkách, na krátkých trasách a se špatným palivem.

Mám zkusit tankovat aditivovaný benzín, pojezdit 2-3 měsíce a pokud to nezmizí, tak že mi sání a sací kanály vyčistí.

Ve výpisu z paměti závad jsou sporadické vynechání zapalování na všech válcích.

 

Ještě doplním, že kloubouka rozhodně nejezdím, jezdím hodně dálnice spíše nad 130, takže 3000 ot. plus.

Zkusím to lepší palivo a uvidíme, ale moc bych na to nevsázel.

Problém je, že nevím jak s tím kdo jezdil prvních 14 tis. km kdy to bylo na operáku, ale podle toho jak jsem to za 20 tis. co ho mám rozvičil, tak si myslím, že spíš kloubouka.

Upraveno od Lancelot

Tak jsem si také všiml škubání po delším stání (např. přes noc) ráno nastartuji a auto po startu chvíli škube, pak se to srovná a je to ok. Takhle každý den. Další starty během dne už naprosto ok. Asi to vypadá, že je to celkem normální. Snad to nebude nějaká závada

taky mi škube po prvním ranním startu. Auto mám už šestý rok , a je to pořád. Dělá i po výměně svíček. Na diagnostice žádná zavada

Jezdím tedy s Rapidem MR2016, ale i tak bych se rád podělil o názor a slyšel něco od vás.

Škubání bezprostředně po startu je normální - všimněte si, že motor třeba půl minuty (záleží na teplotě, jak dlouho auto stálo a tak) točí vyšší otáčky na volnoběh a postupně se ztišuje. Když se budete rozjíždět ještě s vyššími otáčkami, bude to cukat. Stačí vždy po startu chvilku nechat běžet na prázdno a až potom vyjet.

Mně spíš vadí takové divné bzučení/cvakání při ustálené jízdě, slyšitelné prakticky na jakýkoliv RS (dokud to nepřehluší gumy a tak, cca do 80 km/h). Je to slyšet v jakýchkoliv otáčkách a nejvíc tak mezi 2500 - 3000 a na dvojku. V tu chvíli, při jen mírném zatížení motoru je slyšet opravdu výrazné cvakání, které se mi zvukem vůbec nelíbí - jako by cvakaly ventily. Je to slyšet pouze když jde do motoru benzín (seslápnutý plyn). A poslední věc, v servisu jsem to zmiňoval dvakrát, jednou se mnou dokonce jel i technik, ale tvrdil mi, že je ten zvuk normální, protože jsou tam vyšší tlaky.

Těžko se ten zvuk nahrává, mobil ho moc nezachytí.

Slyšíte někdo podobný zvuk?
 

Myslím, že mě trápilo to samé, i jsem o tom tady na fóru někde psal, ale po nějaké době se to buď trochu utišilo, nebo jsem otupěl a přivyknul si, případně se mi zhoršil sluch.:)

Každopádně nemá asi smysl to nějak hrotit.

To cvakání budou vstřiky, protože podobný zvuk dělá i TDI, akorát tam to více zanikne v celkovém lomozu TDI.

Jak jsem psal, tak na škubání na volnoběhu je TPI a dělají to dle VW zakarbonované sací ventily.

Upraveno od Lancelot

Na ty jsem to taky svadel, ale technik tvrdil, ze nic divnyho neslysi, ze to je normální zvuk. Souhlasis s nim?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Musel bych to slyšet, ale asi bych souhlasil. TSI vydává různé zvuky, které zatím nemají na fci vliv.

Mi přijde, že motory poslední doby jsou kvůli složitostem souvisejících s emise čím dál tím hlučnější, co do různých vydávaných zvuků.

Stejné je to 2.0 TDI 103kW 2012 vs. Tiguan  2.0 TDI 110 kW 2017, ten Tiguan vydává prostě více "divných" zvuků.

Damy a pani, 
Zajtra idem do servisu s tymto: konecne po 2 rokoch sa to dostalo na taku uroven ze to je preukazatelne. Neviem co to je ale nerobilo to. 
Nemyslim si ze to je vlastnost. Robi to vzhladom na vibracie. Ci to ide od loziska alebo od interieru, neviem. Po zoslapnuti spojky alebo po uvolneni plynu na 1 2 3 4 rychlosti. 
Mate nietko skusenost ???
 

zvuk.mp3

edit: FABIA III , 1.2, 81kw 45000+ km  2016/06  , Ambition + 

 

 

edit2: mam predlzenu zaruku, som zvedavy :D

Upraveno od naschd
info added

Velmi podobny zvuj mi auto dela naopaknpri mirne seslapnutem plynu. Kdyz plyn pustim (palivo neproudi do motoru), zvuk prestane...


Sent from my iPhone using Tapatalk

No, a mna to irituje , lebo ked nahodu idem , a pustim plyn , alebo radim, a mam vypnute radio ze sa chcem rozpravat - niekto somnou cestuje. Tak to vypada jak keby sa to malo kazdu chvilu rosypat. A ked bolo to auto nove, alebo po 13000 to nerobilo ... od vtedy postupne pridavalo.



edit: Aktualziacia: Ten zvuk ktory som poslal je vraj vyfukove potrubie a jeho rezonancia, podobny problem mala vraj aj F II .
Nejak to opravili hned v ten den . Pockal som cca dve hodky . Cestou domov som ten zvuk nezaznamenal a zaznamenal som menej drncivych zvukov z mot. priestoru. 
Avsak bola to len kratka cesta z jedneho mesta do druheho Servis->domov , uvidime ako sa to bude spravat pri normalnej zatazi za dlhsiu dobu. Vraj keby to znovu robilo mam sa ozvat. Na to ako to riesili som sa nepytal. 

Upraveno od naschd
aktualizacia

  • 3 měsíce později...

Zdravím borci,

 

moje zkušenost s Fobií 3 r.v. 2015 1,2 66kw. 

 

Najeto 48 000+km, před 500km olejový a inspekční servis vše Ok podle autorizaku. 

 

Po celou dobu tankováno jen na Shell, přidávání aditiva a olej měněn po 15 000km/1rok.

 

Aktuálně svítí kontrolky EPC, motor, auto jede na nouzak. 

 

Načteno svoji diagnostikou - kod P0011

 

označuje součásti VVT (variabilní časování ventilů) nebo VCT (variabilní časování vačkového hřídele. 

 

Nesprávné načasování vačkového hřídele Problémy se zapojení (kabeláž / kabeláž) v elektromagnetickém systému řídicího ventilu časování řídicích ventilů sání Průběh průtoku oleje do komory pístu VCT Chybný ovládací ventil časovacího ventilu (otevřený)

 

i objednání auta do servisu v zaruce, nemají teď čas, nejdříve za tři týdny. Přezouvají zimní pneu. =D 

 

Uplatnění mobility + , servisní technik se tvářil jak kdyby nikdy nic takového neslyšel.

Strašně se divil, že je na autě najeto 48000+, jak kdyby to auto mělo být po smrti snad.

=D 

 

Po vyšumneni do mobilů, technik změnil názor a jednání. Okamžitě auto přivezte. 

 

Bohužel naivně jsem si myslel, že koncern za něco stojí, ale je to opravdu tragédie, když tady čtu ty příspěvky. Tohle opravdu není motor. 

 

Známý mi rozmlouval ať do tobo nejdu a já marně věřil, že nové auto něco vydrží, když se o něj člověk stará. 

 

Dnes mi měl volat servisní technik, nezavolal. 

 

Takže jsem zvědavý s čím ti chytráci z Porsche Smíchov přijdou. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Upraveno od rody.t

Já bych to s těmi motory neviděl tak špatně. Vzhledem k počtu výrobků si myslím, že jsou celkem spolehlivé.

 

Co se týká servisu: je takový problém jej v Prazd změnit a zároveň poslat stížnost ŠA?

@rody.tTrochu předčasné hovořit o nespolehlivosti motoru. Ještě ti neřekli čím to bylo. Třeba tam při garančce něco špatně zapojili a po 500km se to vyvyklalo/odpojilo.. Nebo tě navštívilo nějaký zvířátko a pochutnalo si na kabelech. Jejich sliby že zavolají zná asi každý tady, když mají frmol tak si nevzpomenou a je lepší se ozvat sám. To se taky můžeš v pondělí dozvědět že na to ještě nikdo nesáhl když si sám nezavoláš. Ale to není jen u škodovky, je to všude stejné. 

 

 

mám kamoša, čo má na prvej F3 u nás v meste okolo 130 000 km a okrem servisu a nového predku (bager to neubrzdil) nerieši nič...len jazdí. celoročne ma kryt masky i spodnej mriežky, auto vytáča až kde to ide, teplota oleja často atakuje 120-130°...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.