Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
ja aditiva pouzivam furt, zimni i letni, po tom co jsem byl poprve na technicky a prisel technik celej cernej, tak uz jen aditiva :D (a hned poznal, ze jsem vyletnik, divny)

me bylo receno ze jsou to s****y at to tam neleju, kdybych si tak vzpomel kdo mi to rikal, asi bych mu ted podekoval, vcera po hodne dlouhy dobe sila v aute jak ani nepamatuju... :smich:

pro jistotu jsem si koupil jeste jedno aditivum do zasoby :o)

ted uz jen asi to turbo, ty jsis ho nechal cistit ? uz treti clovek me od cisteni odrazuje, pry to neni sranda... nejsem zadnej technik a s autama moc zkusenosti nemam... ale chut by byla, motorky si opravuju sam... tak vaham.

Vloženo
http://www.turbosport.cz/oprava.html

Oprava zatuhlých lopatek VNT turbín

Důsledkem nefunkční regulace je nejčastěji spadávání chodu motoru do nouzového režimu, tj. stav, kdy motor pracuje jen asi na 50% svého maximálního výkonu. Nejčastěji se tak stane při akcelereci na vyšší rychlostní stupně. Po opětovném nastartování má motor do kritického momentu svůj původní výkon.

Takto poškozené turbo není většinou nutné měnit za nové, nabízíme opravu turba v našem servisu včetně demontáže z vašeho vozu za zlomkovou cenu nového. Například na Škodu Octavia TDI za 2.500 Kč včetně demontáže a montáže na motor a nových těsnění! Ostatní dle dohody.

Přesně tak jsou to lopatky v turbu,vyčistit a je po problemu

Vloženo
Zdar. Potřebuji taky radu ohledně turba a to ,že mi to občas spadne do nouzáku . Zkoušel jsem jestli to není naklápění turba a když jsem zkusil pohnout tou tyčkou co slouží k naklápění lopatek tak se pohne jen cca.o jeden a půl centáku,ale vcelku zlehka . Je to dobře .??? Když jsem nastartoval,tak tyčka zajela kousek do banky a při přidání plynu vyjela jen kousek. Měl jsem to na diagnostice a tam to psalo,překročen plnící tlak. Při prudké akceleraci to zabere a od 2500 ot to má díru do 2800 ot a pak to zase zabere .Odpojil jsem tu hadičku co jde z banky a při nastartovaném motoru je v ní podtlak . Dík za radu

Jsem tady novej,tak jestli jsem to napsal kam jsem neměl ,tak se omlouvám .

Zdar . Tak mám ostrněnou závadu !!! Měl jsem špatnej nějakej zpětnej ventil ,který se nachází u regulačního ventilu turba nebo jak se to jmenuje. Je to malej plastovej váleček a ten má propouštět podtlak jen na jednu stranu a já ho měl špatnej. Do nouzáku to nepadá a zmizela mi i díra v turbu. Asi je nejlepší začít od těch maličkostí než hned vyndavat turbo.

Vloženo
Zdar, jednou mi jeden garážista poradil, jak mám poznat, že jsou lopatky turba zatuhlé. A udělá se to tak, že se odpojí baňka ovládání od tyčky co leze z turba. S tou tyčkou co leze z turba se zkusí zahýbat. Musí to jít hýbat velmi lechce, nesmí být cítit žádný odpor. Pokud je cítit odpor pak jsou lopatky s největší pravděpodobností zatuhlé. Pokud to jde zcela volně je chyba někde jinde. Nejlepší přístup je k turbu od spodu.

Po nastartování motoru se tyčka regulace stáhne do baňky při přidávání otáček pomalu ta tyčka vyjíždí. Čili k zemi je tahána podtlakem a zpět silou pružiny co je v baňce. U mě šlo s regulací turba směrem dolů hýbat celkem dobře, ale zpět to šlo blbě.

kolik to vycisteni a demontaz zabere casu ?neni potreba nejaky novy tesneni?

Vloženo
kolik to vycisteni a demontaz zabere casu ?neni potreba nejaky novy tesneni?

No teď jsem čistil turbo a kdybych neukroutil olejovou trubičku k turbu, tak bych to zvládnul za 10hodin v amatérských podmínkách. Dával jsem nové sací a výfukové těsnění a také sběrné výfukové potrubí. Celkem mě vyčištění turba přišlo na 475Kč.

Vloženo

Zdravim panové.. mam uplně ten sami problem s autem jenže mam 1.6 74kw AKL tudiš bez turba.. a dela mi to to sami jako panovi v popisu nahoře.. vubec si s tim taky nevim rady co by to mohlo byt..??

Vloženo

ahojte lidi prosim vas mam 19,tdi 66kw 2002 rok a potreboval bych poradit kde najdu ten magneticky ventil n75 pod steracema mam akoprat dva uplne stejne 1J0 906627 ale to jsou nejake n185 menice tlaku zpetneho vedeni zplodin tak nevim,jde mi totiz moooc tlaku do turba ale kdy sundam prave kolo,kouknu na turbo a pridavam plyn tak takove to tahlo na nem jezdi normalne nahoru a dolu.mohli by jste prosim poradi pripadne dat foto kam koukat?dekuji

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

O 1 r 99 1,9 tdi 81 kw.. Začal jsem tenhle problém řešit asi před rokem. Při větši zátěži do kopce spadlo do nouzáku po resetování klíčkem zase jelo normál.

Ale nedalo mě to tak to kolega napíchl a nic , 3 měsíce nic a pak se to začínalo to padat častěji třeba 3krát za 100 km většinou do kopce.

A poslední dobou za 50 km 10 krát.Volal jsem do servisu a říkaly že nemají místo a že až za 14 dní tak se ptám aspoň o radu co to asi je

oni že 1. váha vzduchu - to jsem zkoušel jinou a nic lolkol100

2. hadičky k ventilům a turbu -- hledal jsem a vyměnil jsem asi 4 hadičky ale padalo to dál lol:angry:

3. turbo a naklápění lopatek - po přemlouvání sebe jsem ho vrchem vydoloval :(:(http://skodaoctavia.cz/clanek/rozeberani-turba-vrchem

Dal jsem ho do servisu na turba rozebraly vyčistily daly nový podtalakovy regulátor (co pohybuje lopatkami ) a odzkoušely na stolici. cena :: 4200

Nacpal jsem to vše zpět a jel jsem to projed a je to OK lol:t:t:D

Editováno: , autor: Pavelka
Vloženo

Tak vidím, že mám asi docela podobný problém. Jedu a najednou auto přestane jet a rozsvítí se mi kontrolka ASR a druhá kontrolka, co je definována jako závada na motoru. Počítač hlásí EMISE DO DÍLNY. Ve škodovce zjistili jen sporadické chyby. Není to prý ani váhou vzduchu, protože by ji to prý napsalo jako vadu. Čtu tady, co to vše může být. Pokud to nebude nic z vámi napsaného, tak už snad jen nové turbo, nebo byla by ještě nějaká rada? Díky moc. Ještě doplním, ýe mám OI, 1,9TDi, 66kW, rok 03.

Vloženo

Čaute potrebujem poradiť. Mám octavku 1.9 81kw ASV a začala padať do núdzového režimu. Kamarát mi robil log, prikladám na pozretie.

http://leteckaposta.cz/104734693

Skúšal som pohýbať tou páčkou na turbe a ide dosť ťažko. Neviem či ju netreba odpojiť od turba a tak skúsiť, či ju nedrží ten podtlakový ventil.

Vďaka za rady.

Vloženo

Zdar páni, tak už aj ja patrím do klubu "Turbo padá do núdzaku". Dnes som vybehol na dialnicu a tiež asi pri 3000 ot. a 4st. to padlo do núdzaku. Zastavil som na prvom parkovisku chvalabohu notebooka som mal v aute pripol som ho a skúšal na 3st. pri 3000 ot. píšu že má mať 1500 - 1750 mb a mal okolo 1200 mb. Vypálil som mu plné kotle na cca 200 km/h a držal asi 2min a potom znova núdzak. Teraz neviem kde mám začať, podtlaková banka, n75, hadičky, páni poraďte prosím. Pred zhruba 2 mesiacmi keď som menil olej som skúšal reguláciu a išla hýbať cca 1 - 1,5 cm to sa mi zdá v pohode, mimochodom cca 1 krát za týždeň mu prefukujem sadze na dialnici ale zdá sa, že to nestačí.

Vloženo

Ještě jsem zapomněl něco přidat k tomu nouzáku

Jestli jsou v pohodě ventily a hadice a turbo není hodně zasrané :ble , tak většinou je v háji podtlakový regulátor na turbu. To že se hýbe neznamená, že je OK ;)

Vloženo

Tak zase nová skúsenosť. Pri rozbehu okolo 3 tis/ot. padol výkon ale zachvílu sa znovu chytil a všetko ok. Tlačil som ho až do 4tis/ot. a všetko vporiadku. Spravilo mi to asi 2-3 krát, keď som kontroloval chyby vo vag žiadnu nenašlo. Neviem či najskôr neodchádza ventil N75, alebo chytá niekde falošný luft.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zdravím,

já nejsu vůbec žádnej odborník, tak bych se chtěl na pár věcí zeptat:

- slyšel jsem, že někdo přidává do palivové nádrže aditivum - co to je a proč se to tam lije a v jakém množství, prosím někoho o objasnění, DÍKY

- mapo78: prosímtě, chtěl bych se zeptat, co tím myslíš, že profukuješ saze? já su fakt velkej laik, zatím studuju, takže toho moc nevím. Zkus mi to popsat nějak, abych tomu rozuměl, DÍKY

Vloženo

to TomiPaci:

Jo jo aditiva se do nadrze lejou. Zlepsi vlastnosti nafty, jako cetanove cislo, penivost atd. Mnozstvi je vetsinou napsane na obalu.

A mapo78 to myslel urcite tak ze obcas to poradne prorostuje aby se nezasekly lopatky v turbu.

Vloženo

Takže těch aditiv je víc druhů? A kolik aspoň tak zhruba se lije na plnou nádrž 55 litrů a kolik to cca stojí? A jak to je s promícháním nafty a tím aditivem, to musím hned po vyjetí z benzínky párkrát prudce akcelerovat a brzdit abych to tak nějak promíchal? Jo a ještě jeden takovej dotaz: který Octávky mají turbo VTG, mají to i 66 kW ?

DÍK za odpověď

Vloženo

Presne ako hovori luckies treba tomu dať občas plný kotol najlepšie až do 4000 ot.. A k tomu aditivu. Väčšinou majú risku na flaške a tam je označené aké množstvo na daný počet litrov a nemusíš sa báť s premiešavaním, keď to naleješ a potom natankuješ tak sa ti to pri tankovaní pekne premieša.

Vloženo

Zdravim chlapi,

tak uz taky asi patrim do party. Mam taky problemy s turbem na moji Octavecce (1,9TDi 81Kw 2003 najeto 160000km) dela mi nasledovny brejkule: nekdy se stane ze chci akcelerovat a najednou auto proste netahne jindy to jde jak po masle ale posledni dobou stejne zjistuju jakoby vykon klesal. Nedavno jsem byl na servisce a v logu jsem mel chybu 17695 regulace plniciho tlaku prekrocena mez. Tak jsem tady pocet ze to nejspis dela zatuhla regulace turba. Tak jsem se byl poptat v servise kde mi to i potvrdili ale tu cenu kterou mi rekli (za vyndani a naslednou montaz turba 3500kc a cisteni ze jim dela nejaka specializovana firma tak za cca 5000kc) coz kdyz jsem tady cetl ze treba Indy to dela do 3000kc tak jsem si rikal jestli si ze me delaj pr.el..

Ted nastava nejvetsi problem. Jsme z jiznich cech a na ostravsko to mam trochu z ruky. Nevite prosim o nekom tady z jihu nebo proste nekde pobliz???Vsem moc dik za rady.

Vloženo

Turba repasujou ve Strakonicích asi v ČZ Strakonice (ale to nevim jistě) co s jistotou vim, že ještě když sem pracoval v ČB a vedoucímu ze servisu na Leonu turbo zatuhlo vezlo se to do Strakonic

Vloženo

Jj ve Strakonicich jsou asi tri firmy ktery turba repasujou ale ja ho potrebuju i vyndat a pak samozrejme dat zpatky. Asi mi nezbyde nic jinyho nez servis (ale tam za to chtej fakt dost). proto jsem zkousel jestli nahodou nikdo nevite o nekom tady z jihu kdo by to delal treba jako Indy s TDIFunem na ostravsku. Ale tady asi nikdo co?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...