Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Malá rada pro ty, kdo maj stejný problém, jako jsem měl já (opakované zanášení turba a následované padání motoru do nouzáku). Tento problém jsem půl roku řešil s automechanikem, o kterym jsem si myslel, že je dobrej, nicméně se mi turbo vždy po 3-4tis km opět zaneslo. V lednu jsem navštívil firmu Turbosport v Jablonci nad Nisou, kde mi turbo ukázali rozdělané s tim, že mi slíbili, že po tom co to oni vyčistěj, ten problém mít už nebudu. Chtěli za to 2500kč. Naposledy jsem se tedy rozhodl ho nechat vyčistit (chtěl jsem už nové). Od té doby najeto 6500km a turbo stále táhne jako nový a ani jeden nouzák. Opravdu jsem s tím spokojenej, takže firmu Turbosport vřele doporučuji… Prostě je na to potřeba know how… :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistil jsem to tady tím http://www.technika-vm.cz/cistic-vstrikovaciho-systemu-sprej-400-ml/

Ale asi to moc nepomáha na turbo pač po aplikaci mi to stejnak spadlo do nouzáku. Asi se to až do turba nedostane.......

Nojo, ale ty nepotřebuješ čistit vstřikovací systém, spíš ten výfukový, abys vypálil sajrajt z turba, asi proto to nepomohlo :) zkus ještě "originál" juke.boxovu metodu a dej vědět, jak to dopadlo...

... v podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Takže to vypadá na čištění.Nevíte o někom z Prahy kdo to dělá?

Zdravím tento problém řeším často dělám to každou chvíli já nechávám líznout i ten kroužek co chodí po něm lopatky pak to chodí opět jako nové

jinak řeším i potkané motory přebrušovaní hlav výměna rozvodů,ale jsem také ze sever Moravy

v případě zájmu se ozvěte.ivan.rizek@centrum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím! Mám stejný problém jak zde ostatní přítomní. Vlastním půl roku Š.O. I 81kw r.v.2003, najeto 213.000km. Stále původní turbo. Předchozí majitel s ní hodně jezdil na dlouhé trasy a já jezdím max do 30km po okreskách. Vyjímečně na delší trasy. Takže počítám, že mám asi zanesený turbo. Začalo to vypínat asi 2 měsíce po koupi. Diagnostika prvně hlásila přepínací ventil sací klapky-sporadicky. Při posledním napíchnutí na diagnostiku mi bratránek hlásil, že je tam navíc závada:špatná regulace tlaku vzduchu, překročena horní mez. Auto nemá chip. Po více jak 3 výpadcích se mi rozsvítí kontrolka systém kontroly výfukových plynů. Po promazání chyb již nesvítilo. Od včerejška zase svítí. Byl jsem rozhodnutý koupit nové turbo, protože kolegovi v práci to pomohlo, má po problému a auto mu jede prej o poznání lépe a už nevypíná. Moje je taky líné. S firemní 66kw bych mou oktávku hravě předjel. Když ale čtu fóra, tak se mi nabízí otázka, jestli vyměnit turbo nebo zajet k nějakému odborníkovi - třeba k Indimu do Bohuňovic aby se mrknul, zda je to nutné. Jsem ze Zlína. Jde mi o to, abych na tom moc neprodělal. Jestli investovat pár tisích do diagnostik a čištění a pak nakonec stejně koupit nové turbo, nebo dát rovnou našetřené peníze na nové turbo a doufat, že to pomůže. Zkuste mi poradit, jestli mám věnovat čas a pár tisíc na hledání závady popř kam si zajet nebo jestli rovnou vyměnit za nové turbo. Díky moc!!

Editováno: , autor: doylik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli četl příspěvky výše, tak by ti mělo trochu docházet, že koupě turba je v podstatě až na posledním místě. Ty chyby co ti to píše jsou nespíš v důsledku zanesenýho turba a tím pádem, ho zkus vyčistit "JUKE.BOX metodou" nebo ho dej někam vyčistit.

Taky se tady uživatel Wojnar zabýval myšlenkou, jestli chyby s překročenou plnící mezí nemůže být způsobeno zaneseným sáním a egrem, a tím pádem tlak z turba nemůže jít volně do motoru, ale protože má před sebou překážku v podobě úzkého průtoku, jednotka to vyhodnotí jako překročenou plnící mez. Takže bych se zrovna kouknul na egr a sání v jakým jsou stavu. Ale aby to v tomhle vláknu nebylo OT odkaz je zde http://forum.skodahome.cz/topic/109303-egr-ventil-po-180-000-km-nebo-po-10-letech/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Po přečtení více vláken tady jsem výměnu turba posunul přesně jak píšeš...na poslední místo. Takže to vemu postupně a bude. Pokud se podaří opravit, tak určitě pak napíšu čím a jak se to opravilo.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím ještě bez větších investic, bo jen za technický benzín, Arvu nebo Servošampón (Ten doporučuji, je to prášek do vody, nařediš si koncentraci a vyjde tak o hóóódně levněji než Arva. A taky Arva nebo ten servošampón má výhodu v tom, že nemáš tak zasrané a zničené ruce jako po benzínu.), "O" kroužek mezi sací parohy a EGR a když tak i těsnění pod sání.

Rozebrat to, vyčistit to.

Jak to asi vypadá před a má vypadat po můžeš vidět v odkazu co podal lucky.jack.

Pokud budeš tak daleko tak odpoj "baňku" (bo s připojenou se to těžko pozná) a zkus jemně "hýbat" lopatkama. Jestli drhnou, to poznáš, máš jasno.

Když budeš odpojovat baňku, tak ji demontuj úplně a zkontroluj vizuálně a "poslechem".

Vizuálně: pokud bude zrezlá ta tyčka co zalézá do baňky, tak baňku vyměň.

Poslechem: Zatřes s ní a pokud ti připomíná dětské chrastítko je mrtvá taky.

Tohle už bude dražší, cca 2.500,- , ale dělal bys to stejně i v případě čištění nebo výměny turba. A pokud i tak k tomu dojde, budeš to už mít.

Krom toho, že ještě furt neplatíš za čištění nebo nové turbo, jsou to furt jednodušší, PODSTATNĚ! jednodušší, úkony, než pak demontáž/montáž turba.

Já jsem sice šel hned do rozebrání a čištění, ale Ty to můžeš zkusit po krocích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Panove, tak ja se taky pridam. Mam octavku necelej rok 81kw a asi pred tremi mesici mi turbo zaclo vydavat divnej zvuk, kdyz na to slapnu tak to nepada do nouzaku, tahne to, rekl bych docela dobre, ale nejak to "bzuci" ani nevim jak to popsat, je to jako by se mi v turbu smazil cvrcek a cim vic na to slapu tim vic to cvrka :D rekl bych, ze to bude nalomena lopatka nebo tak neco. Tak premyslim, ze by si ho nechal vycistit a zkontrolovat kde je problem, ale bohuzel neznam nikoho kdo by se toho ujal. Pokud nekdo vi o nejakym sikovnym mechanikovi z Prahy a okoli tak bych se za nim rad podival.

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle je asi na výměnu turba, ten zvuk co poisuješ bude škrtající vrtulka o obal turba. Ono to pojede třeba ještě nějakou dobu, ale pak to taky může ráz naráz kleknout. Máš 3 možnosti- New turbo, nebo to stávající repasovat, nebo sehnat nějaký slušný za dobrou cenu a s tím bych Ti asi pomohl stejně jako s výměnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

juke-box: To bych byl rad, uz me turbo trapi dlouho a ted konecne mam trochu abych to dal nejak dohromady. Docetl jsem se, ze najit slusny turbo je problem, ptz u toho jen tak nepoznas v jakem je stavu. Pokud se Ti bude chtit, tak mi napis na mejla drake.k@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec chlapi,

potřeboval bych nějakou zkušenou osobu na čištení turba, EGR ventilu a jeho zaslepení a výměnu podtlakových hadiček. Okolí Praha-Boleslav-Jičín-Liberec. Neznáte někoho spolehlivého a dobrého co odvede kvalitní práci?

Díky všem.

Jak jsem to tu pročítal tak Andre z Jablonce by byl dobrej né? Nemáte na něj někdo kontakt?

Editováno: , autor: Sejkyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to vypada na vahu vzduchu.

Taky mi to pred 3 mesici delalo.Motor ti do nouzaku nepadne,jen ma proste mensi akceleraci a casem to nepujde vubec vytacek.Ja jsem to vydrzel 5tis km,pak uz jsem na to nemel nervy :D a koupil jsem v Brne za 2200,- nove cidlo .

Jeste je moznost to cidlo vytahnout a vycictit.Me to pomohlo ale jen na chvilku.

ahoj de je ta vaha vzduchu mozes mi to niekde zistit som uplny laik a asi mam aj tento problem

EDIT:

Ahoj, rozhodne za to nedavej 20tis !! To pripadne cisteni turba je daleko levnejsi. V brne cca 3000,- pripadna vymena ventilu N75 (cca 1100 - 1300) bez prace. Reknu vic az to budu mit take za sebou. Myslim si, ze kupovat nove nebo repasovane Turbo se zatim nevyplati, dokud presne nevis cim to je. Nechat opravovat Turbo ve skodovce je nehorazne predrazena zalezitost. V Praze bohuzel nikoho neznam.

ahoj mohl by si mi niekoho v brne poradit ??? som zo svk a do brna to mam najblizsie dakujem pokial mozes tak do spravy dakujem

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zabiak: tvůj web je exkluzivníkol-47.gif

Jinak já už problémy s turbem řeším přes 1/4 roku kol-26.gif ..nejprve vyčištěno za 4000,- ... po 14 dnech znovu, tak jsem začal měnit hadičky (teď je tak 60% vyměněno - jen ne ta k turbu, na tu jsem se zatím nedostal) a žádný poznatek, stále padá dál, koupen nový N75 a vše stejné, ba naopak to možná padá lehce víc, stačí menší kopeček a hupkol-26.gif ... dneska to má mechoš znova ... tak jsem zvědav co tam (ne)najde...ale začínám z toho být zoufalý...pač do turbinky za 9 táců se mi nechce ... tak doufám, že to bude nějaká prkotina wallbash.gif

EDIT: tak mechoš na nic nepřišel po mech. stránce..ale nenapíchl to...stejnak si myslím, že to bude stále stejné..moc velký tlak, místy mi turbo tlačilo až 2.8 jinak tlačí v průměru 2.4. Navrhl mi, že by to mohl pobrat chip...co si o tom myslíte?

Editováno: , autor: Angel@Devil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

taky mam menší problem mam 1,9 tdi 81 kw mam ho asi mesíc a dneska mi auto za jizdy dvakrat chciplo udělalo to už jednou pres tyden. Tak jsem zastavil a normalně znova nastartoval mam podezdřeni na turbo, ale takove príznaky tady nečtu pak jsem to trošku projel asi 15 km a už to neudělalo jinač auto tahne normalně a při vysokých otačkach taky poklesy vykonu nezaznamenany. Tak nevi tdi jsem zatim němel tak do toho nevidím poradte mohl by byt toto príznak špatného turba mohlo by auto uple chcípnout . Nebo snad přísun paliva.

Editováno: , autor: toma 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po 5 měsících od posledního příspěvku píšu, že můj problém s turbem vyřešila jedna cesta ze Zlína do Prahy a zpátky po dálnici 135 km/h na tempomatu. Turbo se pěkně protáhlo a od té doby ani jeden záškyt nebo vypnutí. Dle předchozího majitele je to originální turbo z výroby, takže slušný výkon na 220.000 km :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak po 5 měsících od posledního příspěvku píšu, že můj problém s turbem vyřešila jedna cesta ze Zlína do Prahy a zpátky po dálnici 135 km/h na tempomatu. Turbo se pěkně protáhlo a od té doby ani jeden záškyt nebo vypnutí. Dle předchozího majitele je to originální turbo z výroby, takže slušný výkon na 220.000 km :-)

No vidis, moje vydrzelo 320.000 km. :) A 135 km/h neni pro to auto zadny protazeni. Zahrat, najit kopec, nalupat tam 2 a 3 pekne pres 4000 otacek, podrzet to tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj mám taky problem s turbem precetl sem tady uplne vsechno co by to mohlo byt ,,,pc mi pise ze vysoky tlak turba ..kolem 3tisic to spadne a mam sdi po restartu vse ok dela to obcas nijak pravidelne jezdim docela svizne zaclo to ted v zime v lete nic ,,,v cem by mohl byt problem kdyz je vysoky tlak dekuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...