Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Řazení mě neděsí, to tak nějak k autu patří. I když teda solidně si zajezdit a zařadit nebo i zařádit :-) se dá jen na okreskách a to ještě jen na některých. A ve městě je to teda čímdál větší porod. Měl jsem R25 v automatu a to je na město i-de-ál. ;-) A v Brně teda takový alpský zvedáky sice nemáme ale pár solidních kopců je i skoro v centru. A když se vyjede na Vysočinu nebo na sever od BM, tak už se kopce objevují čím dál častěji. ;-) Ale o půjčovnách nějak nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 (editace) Jak si rikal tak velke auto a vaha. Kdyz si vezmes takovou jednickovou fabii 1.9tdi 74kw ta ta je jen o 160kg lehci nez superb 1,4tsi 110kw v manualu s nahonem na predek. Dalsi vec kdyz rikas ze jich je vsude mraky tak prece neni problem projevit zajem o vuz a tim padem se potrebujes i svezt a v tu chvili mas po problemu ze ses s autem svezl. Samozrejme ze to neni buh vi jakej zavodak ale stim ani nemuzes pocitat. Jestli chces vykon tak tady potom jsou dve stranky zbytecne diskuze a jdi rovnou do 2.0tsi a pocitek z vetsi spotrebou a o dost drazsim servisem v podobe vymen oleju v dsg, haldexu atd. Pak mozna odpoved proc to lidi prodavaj s tam malym najezdem ? Treba jako muj otec ma auto 4 roky a jde pro novy tak treba pro to kdo vi. Jinak co sem kouknul jen tak zbezne tak renault safrane 2,5 20v ma papirove akorat vetsi vykon o 10kw jinak i tak 1,4 v supu ma vetsi kroutal ve velkym spektru otacek, lepsi zrychleni a srovmatelnou max rychlost Editováno: 3. Duben 2021, autor: ČudlR 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipSv Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 před 10 hodinami, Achernar napsal: To co píšeš má teda svou logiku, to beru. Kdo si koupí 2,0 jezdí s tím pravděpodobně víc a dál. Takovejch jako su já je málo. Dobře, lidi si tu 1,4 kupujou pro sebe. Ale proč to prodávají třeba po 30 - 40 000 km ? Já su teda už od dětství zatíženej na větší až velký auta a tím pádem to sebou vždycky neslo větší motor. :-) Poslední malý auto pro mě byla Š 105 v autoškole. ;-) No a já kromě města a výletů po ČR jezdím i za přítelkyní na SK (v současné situaci je to teda dost na pytel) a příkladně si nedokážu představit ty kopce přes Makov, jak ta 1,4 zvládá. U Safrána jedu dost dlouho furt na 5. až do skoro vracečky, tam musím logicky jít na 4. U té Supové 1,4 mám představu, že bude padat dolů jedna rychlost za druhou, možná až na 2. a budu tam drtit 4000 ot. :-) Tak mě to někdo vyvraťte. :-) Teď jsem si vzpomněl, že na jednom videu borec říká, že je dobrý s tou 1,4 jezdit po městě na 3. ! To beru jako totální úlet... a nebo proč proboha ?? Podle mého je většina Supu 1,4 s nájezdem do 40tis nebo i lehce víc jen z operáků co si pronajaly firmy. Proto se tak hodně prodávají v tohmhle nájezdu, ale to by tě měl snad každej prodejce říct, kde ho vzal. Prostě si ho na 2 roky pronajmou a pak ho vrátí a berou další. Hodně bejvají z aukcí právě po operákách. Sám jedno ho mam, hledal jsem jen na Škoda plus kvuli nějakej záruce kvalitního vozu a jestli jsem volal na 5-6 Superbů, tak mě bylo u všech řečeno, že je to auto z operáku od Škofinu, že se jim vrací auta a autorizáky si to pak rozebírají a prodávají. Co se týče po městě na trojku tak to je úplně normální pokud ten motor nechceš ve 100tis km vyhodit ven z auta. Na trojku to točí při 50km 2000ot což je pro tenhle motor naprosto optimální. Cokoliv pod 2000 je pro ten motor vražda. Někdo by ti tu určitě i řekl, že je optimál kolem 2500 otácěk nebo i víc. Proto po meště na 3ku respektive v jakejkoliv situaci se snažit, aby to nešlo pod 2000ot. Tohle prostě neni 6V, aby se s tim jezdilo u volnoběhu, pravda ale je, že opravdu kolem 1500ot motor zabírá to jo, ale provozní otáčky jsou ještě něco jinýho :-) Myslim, že se tu řesil i automat kde drží otáčky a pod 1900 nejde.. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Trosku to tu ozivim. Jedna sa sice o Passata, ale s rovnakym motorom (1.4 TSI ACT 110kW) a s prevodovkou DSG (rocnik 2018, momentalne cca 50t km). a) Otazka hlavne na uz "starsich" majitelov - kolko mate nalietane s DSGckom a s 1.4TSI? Robili ste nejaky servis na suchom DSGcku? Menili ste preventivne olej? A menili ste len jeden olej (v prevodovom ustrojenstve), alebo aj olej v mechatronike? Planujem dat vymenit olej v DSGcku pri cca 60t km, povodne som planoval dat vymenit oba oleje, ale po prestudovani dalsich webov som trosku nalomeny nechat olej v mechatronike tak a radsej sa v tom nerypat (najma pokial clovek nema ziaden problem s DSGcko, a prevodovka slape tak ako ma...) b) trha niekomu DSGcko? A ked ano, tak zhruba od kolkych km? Co som si tak vsimol, tak auto ide velmi fajn, na Dcku sice rado "podtaca" motor ale rozbehy su velmi prijemne a plynule. Pri rozjade z nuly radsej jazdim s D-ckom ako S-kom, pretoze pri S-ku dlhsie nechava preklzovat spojku (na 1. prevodovy stupen) a trva, kym tam zaradi dvojku (kludne aj 2-3 sekundy, najma pokial sa clovek rozbieha plynule a s citom). Pocitovo mi pride, ze D-ckove rozjazdy menej davaju zabrat spojkam. A druha vec - nie som pretekar, v dnesnej "radarovej" dobe jazdim predpisovo. S vypinanim valcov nemam problem dole, ale skor hore. Vysvetlim, ked idem a mam zaradene S-ko (aby mi za studena prevodovka nepodtacala motor), tak mi prevodovka bez problemov ide az do cca 2500-2600 RPM, a v ten moment ked clovek ide povedzme 50-55 (tusim je zaradena 3ka), tak auto uz pri jemnom ohriati ide na dva valce. A v ten moment je citelne, ze prave tie vyssie otacky tomu dvojvalcovemu rezimu (a este stale asi za studena) moc nevyhovuju. Do cca 2300 otacok je klud a pokoj, ale prave okolo tych 2500-2600 su tie kmity seriozne citelne a aj jemne pocutelne. Mate aj vy takuto skusenost? Inak v principe mi ten dvojvalcovy rezime nevadi, vyzera ze setri palivo a pokial clovek jazdi dlhsie trasy, tak by som sa az tak karbonovania nebal. Co ma prekvapilo je, ze pri jazde z kopca na dialnici kludne elektronika prepne na 2 valce aj pri rychlostiach cez 140 km/h (VW tvrdil, ze oficialne to funguje len do 130km/h). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Ten limit dvouválcového režimu asi nějak upravovali časem, na 1.5 TSI v Karoqu už funguje až cca do 155km/h (https://forum.skodahome.cz/topic/150856-karoq-15-tsi-dsg-style/page/5/#comment-2484998) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Nemam sice dsg, a najezd 107t km ale nepozoruju jak vybracema, nebo zvukem ze by se zrovna dva valce vypnuli. A taky se mi stalo ze i pres 130 se vyplo 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Aby sme sa rozumeli - pomaly a plynule sa clovek rozbieha (so studenym motorom), postupne dosiahnem cca 40-45 km/hod, mam zapnuty rezim S. Od cca 40 km/hod uz v meste velmi nezrychlujem, je to len pozvolne pridavanie plynu, takze auto ide na dva valce. Akonahle otacky prekrocia cca 2400 otacok tak citit zvysene trasenie motorom. Primarne to vnimam cez pedaly a cez volant. Pod 2400 otacok je auto v klude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Převodovky DSG mají svá témata ve společné části motorové sekce, tak to respektuj. Zde jen motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eiben Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 před 6 hodinami, BigFoot007 napsal: Trosku to tu ozivim. Jedna sa sice o Passata, ale s rovnakym motorom (1.4 TSI ACT 110kW) a s prevodovkou DSG (rocnik 2018, momentalne cca 50t km). a) Otazka hlavne na uz "starsich" majitelov - kolko mate nalietane s DSGckom a s 1.4TSI? Robili ste nejaky servis na suchom DSGcku? Menili ste preventivne olej? A menili ste len jeden olej (v prevodovom ustrojenstve), alebo aj olej v mechatronike? Planujem dat vymenit olej v DSGcku pri cca 60t km, povodne som planoval dat vymenit oba oleje, ale po prestudovani dalsich webov som trosku nalomeny nechat olej v mechatronike tak a radsej sa v tom nerypat (najma pokial clovek nema ziaden problem s DSGcko, a prevodovka slape tak ako ma...) b) trha niekomu DSGcko? A ked ano, tak zhruba od kolkych km? Co som si tak vsimol, tak auto ide velmi fajn, na Dcku sice rado "podtaca" motor ale rozbehy su velmi prijemne a plynule. Pri rozjade z nuly radsej jazdim s D-ckom ako S-kom, pretoze pri S-ku dlhsie nechava preklzovat spojku (na 1. prevodovy stupen) a trva, kym tam zaradi dvojku (kludne aj 2-3 sekundy, najma pokial sa clovek rozbieha plynule a s citom). Pocitovo mi pride, ze D-ckove rozjazdy menej davaju zabrat spojkam. A druha vec - nie som pretekar, v dnesnej "radarovej" dobe jazdim predpisovo. S vypinanim valcov nemam problem dole, ale skor hore. Vysvetlim, ked idem a mam zaradene S-ko (aby mi za studena prevodovka nepodtacala motor), tak mi prevodovka bez problemov ide az do cca 2500-2600 RPM, a v ten moment ked clovek ide povedzme 50-55 (tusim je zaradena 3ka), tak auto uz pri jemnom ohriati ide na dva valce. A v ten moment je citelne, ze prave tie vyssie otacky tomu dvojvalcovemu rezimu (a este stale asi za studena) moc nevyhovuju. Do cca 2300 otacok je klud a pokoj, ale prave okolo tych 2500-2600 su tie kmity seriozne citelne a aj jemne pocutelne. Mate aj vy takuto skusenost? Inak v principe mi ten dvojvalcovy rezime nevadi, vyzera ze setri palivo a pokial clovek jazdi dlhsie trasy, tak by som sa az tak karbonovania nebal. Co ma prekvapilo je, ze pri jazde z kopca na dialnici kludne elektronika prepne na 2 valce aj pri rychlostiach cez 140 km/h (VW tvrdil, ze oficialne to funguje len do 130km/h). ja mam pri rozjezdu na S-ko problem, ze auto stoji skoro do 2100 otacek na miste a potom se to az rozjede neboli vystreli. 3x jsem to ve Skode reklamoval a vzdy mne rekli, ze tam neni zadna chyba a je to normalni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eiben Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Pawouku sory nevsiml jsem si, ze to tady chces zavrit atema je jen o motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joxxo Vloženo 6. leden 2022 Sdílet Vloženo 6. leden 2022 Ahojte, otazocka tankovanie 100 oktan moze nejako tomuto motoru uskodit ? Niekto vravi , ze nie , niekto zasa ,ze nan nieje stavany kedze ma na viecku nadrze klasiku, dakujm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 6. leden 2022 Sdílet Vloženo 6. leden 2022 Vůbec bych to neriskoval, motor ten rapidní nárůst výkonu po dopingu sto oktanovým benzinem, nemůže vydržet ! P.S. jednáš na vlastní nebezpečí. P.S.2 možná by stálo za to si dát trochu práce a prohledat fórum, je tu toho kolem benzinu dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 6. leden 2022 Sdílet Vloženo 6. leden 2022 Ja osobne radsej tankujem rakusku 95ku (e5, nie e10) a k tomu davam vzdy standardne davkovanie VIFka (1ml / 1l) s tym ze vacsinou dam o 5-10% VIFka viac (nikdy neviem odhadnut kolko paliva asi dotankujem, vzhladom na to ze ta nadrz na Passatovi/Superbe je fakt bezodna (66l, ale podla mna casto clovek natankuje aj 68). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. leden 2022 Sdílet Vloženo 6. leden 2022 A už to začíná, nikdo se neptá, co kde tankuješ. Témata o benzínech a aditivech na foru jsou, tak se vybavujte v nich. @Joxxo Nic se nestane. Klidně ho tankuj. Na víčku nádrže máš uvedeno minimální oktanové číslo, ne maximální. A tímto tady debaty o benzínu končím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaAT Vloženo 18. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2022 (editace) Poradili byste mi prosim ohledne oleje do motoru? Mam tento motor nove, ale nedari se mi dohledat spousta veci: - kde najdu, jaky mam kod motoru? Viz https://postimg.cc/VdX6s1F3 - kolik oleje se do toho motoru lije? - jak mam zjistit, jestli mam pevny nebo promenny servisni interval? V manualu nic (akorat “sverte vymenu odbornemu servisu”), v papirech od auta taky nic (tam jsou jen kody varianta AACZEAX01, verze NFD7FD7CW002STN617). Editováno: 18. Červenec 2022, autor: HonzaAT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 18. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2022 Jakej mas interval se dozvis v radiu kdyz se proklikas do infa o aute a podle toho kolik ti to ukazuje km a dni do vymeny oleje. V superbu byl jen jeden typ 1,4tsi 110kw tak to na netu nekde bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 23. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2022 @HonzaATKod motora je CZEA. Do motora sa zmesti 4l oleja, idealne kupit rovno olej so specifikaciou 504/507 (5w30). Interval na vymenu je na 90% nastaveny ako variabilny, v servise to vedia prehodit na pevny (15t km rocne). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 23. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2022 Malá oprava/doplnenie, pri olejoch so schválením VW 504.00/507.00 sa už nejaký čas upúšťa od viskozity 5W-30 a pomaly ale isto ich nahradzujú oleje s viskozitou 0W-30, čo je z tejto dvojice podobných viskozít aj tá lepšia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2022 Od 2017 je to (0W30) i prvonáplň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 24. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2022 (editace) Liqui Moly najdalej robi 5w30ku (504/507), Castrol tiez. Z vacsich hracov tusim len Shell presiel na 0W30 pre 504/507. https://www.eoil.sk/eshop#!Specification[25]=1&Specification[27]=1 Editováno: 2. Srpen 2022, autor: BigFoot007 Preklepy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 2. Srpen 2022 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2022 Osobně dávám do motoru Shell Helix Ultra 5W-40 (norma VW 502.00) a to na doporučení známého technika z Boleslavi. Plus měním olej jednou za rok - nebo 15tkm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 2. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2022 a to je správné 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 2. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2022 Kľudne by som menil po 7-10tis ma benzíne, je to 20e položka ten olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 3. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2022 Ja dal naposled Petro Canada 5w40. A menim po roce. Coz je u me cca kolem 12000km vic nenajedu 😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 4. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2022 Super interval. Idealne ešte dat lepší olej, nejaký Ravenol na základe PAO Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.