Přejít na obsah

1.4 TSI 110kW ACT


Martin Bednář

Doporučené příspěvky

Řazení mě neděsí, to tak nějak k autu patří. I když teda solidně si zajezdit a zařadit nebo i zařádit :-) se dá jen na okreskách a to ještě jen na některých. A ve městě je to teda čímdál větší porod. Měl jsem R25 v automatu a to je na město i-de-ál. ;-) 
A v Brně teda takový alpský zvedáky sice nemáme ale pár solidních kopců je i skoro v centru. A když se vyjede na Vysočinu nebo na sever od BM, tak už se kopce objevují čím dál častěji. ;-) 
Ale o půjčovnách nějak nevím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak si rikal tak velke auto a vaha. Kdyz si vezmes takovou jednickovou fabii 1.9tdi 74kw ta ta je jen o 160kg lehci nez superb 1,4tsi 110kw v manualu s nahonem na predek. Dalsi vec kdyz rikas ze jich je vsude mraky tak prece neni problem projevit zajem o vuz a tim padem se potrebujes i svezt a v tu chvili mas po problemu ze ses s autem svezl. Samozrejme ze to neni buh vi jakej zavodak ale stim ani nemuzes pocitat. Jestli chces vykon tak tady potom jsou dve stranky zbytecne diskuze a jdi rovnou do 2.0tsi a pocitek z vetsi spotrebou a o dost drazsim servisem v podobe vymen oleju v dsg, haldexu atd. Pak mozna odpoved proc to lidi prodavaj s tam malym najezdem ? Treba jako muj otec ma auto 4 roky a jde pro novy tak treba pro to kdo vi. Jinak co sem kouknul jen tak zbezne tak renault safrane 2,5 20v ma papirove akorat vetsi vykon o 10kw jinak i tak 1,4 v supu ma vetsi kroutal ve velkym spektru otacek, lepsi zrychleni a srovmatelnou max rychlost

Editováno: , autor: ČudlR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Achernar napsal:

To co píšeš má teda svou logiku, to beru. Kdo si koupí 2,0 jezdí s tím pravděpodobně víc a dál. Takovejch jako su já je málo.
Dobře, lidi si tu 1,4 kupujou pro sebe. Ale proč to prodávají třeba po 30 - 40 000 km ?
Já su teda už od dětství zatíženej na větší až velký auta a tím pádem to sebou vždycky neslo větší motor. :-) Poslední malý auto pro mě byla Š 105 v autoškole. ;-) 
No a já kromě města a výletů po ČR jezdím i za přítelkyní na SK (v současné situaci je to teda dost na pytel) a příkladně si nedokážu představit ty kopce přes Makov, jak ta 1,4 zvládá. U Safrána jedu dost dlouho furt na 5. až do skoro vracečky, tam musím logicky jít na 4. U té Supové 1,4 mám představu, že bude padat dolů jedna rychlost za druhou, možná až na 2. a budu tam drtit 4000 ot. :-) Tak mě to někdo vyvraťte. :-) 
Teď jsem si vzpomněl, že na jednom videu borec říká, že je dobrý s tou 1,4 jezdit po městě na 3. ! To beru jako totální úlet... a nebo proč proboha ??  

Podle mého je většina Supu 1,4 s nájezdem do 40tis nebo i lehce víc jen z operáků co si pronajaly firmy. Proto se tak hodně prodávají v tohmhle nájezdu, ale to by tě měl snad každej prodejce říct, kde ho vzal. Prostě si ho na 2 roky pronajmou a pak ho vrátí a berou další. Hodně bejvají z aukcí právě po operákách. Sám jedno ho mam, hledal jsem jen na Škoda plus kvuli nějakej záruce kvalitního vozu a jestli jsem volal na 5-6 Superbů, tak mě bylo u všech řečeno, že je to auto z operáku od Škofinu, že se jim vrací auta a autorizáky si to pak rozebírají a prodávají. Co se týče po městě na trojku tak to je úplně normální pokud ten motor nechceš ve 100tis km vyhodit ven z auta. Na trojku to točí při 50km 2000ot což je pro tenhle motor naprosto optimální. Cokoliv pod 2000 je pro ten motor vražda. Někdo by ti tu určitě i řekl, že je optimál kolem 2500 otácěk nebo i víc. Proto po meště na 3ku respektive v jakejkoliv situaci se snažit, aby to nešlo pod 2000ot. Tohle prostě neni 6V, aby se s tim jezdilo u volnoběhu, pravda ale je, že opravdu kolem 1500ot motor zabírá to jo, ale provozní otáčky jsou ještě něco jinýho :-) Myslim, že se tu řesil i automat kde drží otáčky a pod 1900 nejde..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Trosku to tu ozivim. Jedna sa sice o Passata, ale s rovnakym motorom (1.4 TSI ACT 110kW) a s prevodovkou DSG (rocnik 2018, momentalne cca 50t km).

a) Otazka hlavne na uz "starsich" majitelov - kolko mate nalietane s DSGckom a s 1.4TSI? Robili ste nejaky servis na suchom DSGcku? Menili ste preventivne olej? A menili ste len jeden olej (v prevodovom ustrojenstve), alebo aj olej v mechatronike? Planujem dat vymenit olej v DSGcku pri cca 60t km, povodne som planoval dat vymenit oba oleje, ale po prestudovani dalsich webov som trosku nalomeny nechat olej v mechatronike tak a radsej sa v tom nerypat (najma pokial clovek nema ziaden problem s DSGcko, a prevodovka slape tak ako ma...)

b) trha niekomu DSGcko? A ked ano, tak zhruba od kolkych km?

Co som si tak vsimol, tak auto ide velmi fajn, na Dcku sice rado "podtaca" motor ale rozbehy su velmi prijemne a plynule. Pri rozjade z nuly radsej jazdim s D-ckom ako S-kom, pretoze pri S-ku dlhsie nechava preklzovat spojku (na 1. prevodovy stupen) a trva, kym tam zaradi dvojku (kludne aj 2-3 sekundy, najma pokial sa clovek rozbieha plynule a s citom). Pocitovo mi pride, ze D-ckove rozjazdy menej davaju zabrat spojkam.

A druha vec - nie som pretekar, v dnesnej "radarovej" dobe jazdim predpisovo. S vypinanim valcov nemam problem dole, ale skor hore. Vysvetlim, ked idem a mam zaradene S-ko (aby mi za studena prevodovka nepodtacala motor), tak mi prevodovka bez problemov ide az do cca 2500-2600 RPM, a v ten moment ked clovek ide povedzme 50-55 (tusim je zaradena 3ka), tak auto uz pri jemnom ohriati ide na dva valce. A v ten moment je citelne, ze prave tie vyssie otacky tomu dvojvalcovemu rezimu (a este stale asi za studena) moc nevyhovuju. Do cca 2300 otacok je klud a pokoj, ale prave okolo tych 2500-2600 su tie kmity seriozne citelne a aj jemne pocutelne. Mate aj vy takuto skusenost? Inak v principe mi ten dvojvalcovy rezime nevadi, vyzera ze setri palivo a pokial clovek jazdi dlhsie trasy, tak by som sa az tak karbonovania nebal. Co ma prekvapilo je, ze pri jazde z kopca na dialnici kludne elektronika prepne na 2 valce aj pri rychlostiach cez 140 km/h (VW tvrdil, ze oficialne to funguje len do 130km/h).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby sme sa rozumeli - pomaly a plynule sa clovek rozbieha (so studenym motorom), postupne dosiahnem cca 40-45 km/hod, mam zapnuty rezim S. Od cca 40 km/hod uz v meste velmi nezrychlujem, je to len pozvolne pridavanie plynu, takze auto ide na dva valce. Akonahle otacky prekrocia cca 2400 otacok tak citit zvysene trasenie motorom. Primarne to vnimam cez pedaly a cez volant. Pod 2400 otacok je auto v klude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, BigFoot007 napsal:

Trosku to tu ozivim. Jedna sa sice o Passata, ale s rovnakym motorom (1.4 TSI ACT 110kW) a s prevodovkou DSG (rocnik 2018, momentalne cca 50t km).

a) Otazka hlavne na uz "starsich" majitelov - kolko mate nalietane s DSGckom a s 1.4TSI? Robili ste nejaky servis na suchom DSGcku? Menili ste preventivne olej? A menili ste len jeden olej (v prevodovom ustrojenstve), alebo aj olej v mechatronike? Planujem dat vymenit olej v DSGcku pri cca 60t km, povodne som planoval dat vymenit oba oleje, ale po prestudovani dalsich webov som trosku nalomeny nechat olej v mechatronike tak a radsej sa v tom nerypat (najma pokial clovek nema ziaden problem s DSGcko, a prevodovka slape tak ako ma...)

b) trha niekomu DSGcko? A ked ano, tak zhruba od kolkych km?

Co som si tak vsimol, tak auto ide velmi fajn, na Dcku sice rado "podtaca" motor ale rozbehy su velmi prijemne a plynule. Pri rozjade z nuly radsej jazdim s D-ckom ako S-kom, pretoze pri S-ku dlhsie nechava preklzovat spojku (na 1. prevodovy stupen) a trva, kym tam zaradi dvojku (kludne aj 2-3 sekundy, najma pokial sa clovek rozbieha plynule a s citom). Pocitovo mi pride, ze D-ckove rozjazdy menej davaju zabrat spojkam.

A druha vec - nie som pretekar, v dnesnej "radarovej" dobe jazdim predpisovo. S vypinanim valcov nemam problem dole, ale skor hore. Vysvetlim, ked idem a mam zaradene S-ko (aby mi za studena prevodovka nepodtacala motor), tak mi prevodovka bez problemov ide az do cca 2500-2600 RPM, a v ten moment ked clovek ide povedzme 50-55 (tusim je zaradena 3ka), tak auto uz pri jemnom ohriati ide na dva valce. A v ten moment je citelne, ze prave tie vyssie otacky tomu dvojvalcovemu rezimu (a este stale asi za studena) moc nevyhovuju. Do cca 2300 otacok je klud a pokoj, ale prave okolo tych 2500-2600 su tie kmity seriozne citelne a aj jemne pocutelne. Mate aj vy takuto skusenost? Inak v principe mi ten dvojvalcovy rezime nevadi, vyzera ze setri palivo a pokial clovek jazdi dlhsie trasy, tak by som sa az tak karbonovania nebal. Co ma prekvapilo je, ze pri jazde z kopca na dialnici kludne elektronika prepne na 2 valce aj pri rychlostiach cez 140 km/h (VW tvrdil, ze oficialne to funguje len do 130km/h).

ja mam pri rozjezdu na S-ko problem, ze auto stoji skoro do 2100 otacek na miste a potom se to az rozjede neboli vystreli. 3x jsem to ve Skode reklamoval a vzdy mne rekli, ze tam neni zadna chyba a je to normalni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vůbec bych to neriskoval, motor ten rapidní nárůst výkonu po dopingu sto oktanovým benzinem,

nemůže vydržet !

 

P.S. jednáš na vlastní nebezpečí.

P.S.2 možná by stálo za to si dát trochu práce a prohledat fórum, je tu toho kolem benzinu dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne radsej tankujem rakusku 95ku (e5, nie e10) a k tomu davam vzdy standardne davkovanie VIFka (1ml / 1l) s tym ze vacsinou dam o 5-10% VIFka viac (nikdy neviem odhadnut kolko paliva asi dotankujem, vzhladom na to ze ta nadrz na Passatovi/Superbe je fakt bezodna (66l, ale podla mna casto clovek natankuje aj 68).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A už to začíná, nikdo se neptá, co kde tankuješ. Témata o benzínech a aditivech na foru jsou, tak se vybavujte v nich.

 

@Joxxo Nic se nestane. Klidně ho tankuj. Na víčku nádrže máš uvedeno minimální oktanové číslo, ne maximální. A tímto tady debaty o benzínu končím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Poradili byste mi prosim ohledne oleje do motoru?

 

Mam tento motor nove, ale nedari se mi dohledat spousta veci:

- kde najdu, jaky mam kod motoru? Viz https://postimg.cc/VdX6s1F3
- kolik oleje se do toho motoru lije?
- jak mam zjistit, jestli mam pevny nebo promenny servisni interval?

 

V manualu nic (akorat “sverte vymenu odbornemu servisu”), v papirech od auta taky nic (tam jsou jen kody varianta AACZEAX01, verze NFD7FD7CW002STN617).

Editováno: , autor: HonzaAT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...