Přejít na obsah

vodní pumpa-výměna


libor11

Doporučené příspěvky

Zdravím, a dávám návod na výměnu vodní pumpy na motoru BFQ 1.6 75kW svépomocí. O víkendu mi začala náhle téct vodní pumpa, najeto 127 t. km, žádné příznaky problémů/ kapání, úbytek kapaliny..), prostě náhlá smrt. Voda tekla proudem, až jsem myslel, že je to spíš prasklá hadice. Zbývajících 25 km jsem dojel na 5 zastavení a dolití vždy po 3 litrech vody- červená kontrolka kapaliny se vždy rozsvítila, ale motor ještě nevařil.. Na zahradě jsem si vytvořil nouzový nájezd z fošen , abych se alespoň trochu dostal pod vůz a sousedi mi půjčili něco vercajku( gola a torx 25). V Autokelly naštěstí měli novou pumpu, kolo na cestu do obchodu mi zapůjčila tchyně...Stáhl jsem si alespoň dílenskou přírůčku , nikdy jsem se takto v motoru a rozvodech nehrabal, ale prázdniny, víkend , svátek a dovolené jsou kombinace, že jsem se do toho musel pustit sám...Po odstranění plastových krytů pod motorem jsem demontoval napínák řemene( 3 šrouby) a poté jsem odpáčil horní část krytu rozvodů, u čehož mi jeden z plastových čupliků prasknul- je to dost blbě dělaný,no. Po otočení fixačního šroubu o 90 st. jsem kryt vyndal. Poté se musí demontovat prostřední kryt rozvodů, ten je na třech šroubech, přístup zespodu. Poté jsem  silnějším násilím stáhnul rozvodový řemen z vačkového kola a z ozubeného kola pumpy. Pumpa drží na třech šroubech, spodní jsem měl dost povolený, až jsem si říkal, zda to není ta závada, nicméně pumpu jsem vyměnil, řemen s téměř nadlidským úsilím se mi povedlo opět nasunout na vačkové ozubené kolo, kde jsem si při demontáži udělal rysku, v jaké je poloze, takže jsem si byl jistý, že jak jsem sundal, tak jsem nandal a tudíž rozvody nemusím přece seřizovat( byt přírůčka praví opak..) Vše jsem namontoval zpět, napnul řemen atd a šel nastartovat- a nic.  Dumal jsem, proč auto nestartuje, že bych třeba předešlý den oddělal nějaký senzor, nebo snímač, který mi teď blokuje nahození motoru?Nakonec jsem šel klasicky tam, kde se pracovalo, něco měnilo, na cosi se šahalo... Vždyť přírůčka varovala, že seřízení řemene se MUSÍ udělat i při pouhém sundání a opětovném nandání řemenu.. Znovu jsem vše na zahradě( v cca 35 st. celsia) vše rozebral  a hle, kliková a vačková hřídel byli proti sobě tak i 15-20 stupnů rozhozené!! Doteď nevím, jak k tomu mohlo dojít, vačková hřídel se určitě nehnula, takže musela asi sjet z úvratě ta spodní, kliková, aniž bych si toho všimnul?!.  Naštěstí to motor nezničilo, vše jsem dle postupu seřídil, řemen opět " na prasáka" nasunul na ozubená kola, vše zakryl, druhý řemen jsem po úporném boji také nakonec napnul  a start na první cvrnknutí :kol-24: .  Takže pozor na postup, dodržovat, člověk si občas  ušetří dost  práce a nervů. Pokud mé story a návod někomu pomůže, budu rád, já nic podobného nenašel, proto to sem teď dávám pro další. Libor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...