Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A i ten rest další výměny můžeš udělat přes budíky a nemusíš na VAG.

  • 2 týdny později...

Máte někdo zkušenost, kolik stojí pouze výměna olejové náplně + olej. filtru v autorizáku? Materiál + práce. Mám najeto na oleji 20tis a chtěl bych pouze nechat vyměnit náplň. Díky moc za reakce. 

Cena za mojí výměnu v autorizáku, olej vlastní:

obrazek.thumb.png.e15b0c44b9e95879e7458c3f5e6b7e87.png

Tak jsem absolvoval výměnu oleje v Auto Jarov. Výměna olejové náplně 4,7l LL - VW 507 00, filtr, šroub + 0,6 hod. práce - cena celkem 3700,-Kč s DPH. Poradíte mi někdo spolehlivý servis do 60km od Prahy nebo Plzně, kde mi nalijou vlastní olej a zároveň je to autorizovaný servis Škoda. Díky.

sroub do vany za 110,- tj s pozlacenim, ne?

  • 3 týdny později...

To cos poslal jako odkaz je zatka do víka od krytu filtru oleje. Šroub do vany za 110 je pěknej přestřel od origo servisu ale tak to je se vším.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-skoda-30645.html

@Ivan Iwanovič To co poslal @DušanV je zátka (šroub) olejové plastové vany která je u O3 u víceobjemových motorizací standard.

Upraveno od LiveBomb

Podla mna je ta zatka akurat tak blbost, za ktoru si mozu pri kazdej vymene pytat peniaze. X-nasobne viac ako za tesnenie na skrutku, ktora tam je od vyroby. 

  • 1 rok později...

Zdravím, chcel by som sa opýtať, prišiel interval na výmenu oleja ale bohužiaľ ten ktorý tam doteraz dávali už nieje. Preto by som chcel niečo podobne. Samozrejme podliehajú norme VW507.00 / VW504.00. Jedna sa o oleje Volkswagen VAG GS55545M4 LongLife III FE 0W-30 čo by mal byt originálny olej od výrobcu (ohľadom tohto by som bol zvedavý na dáke podrobnosti :) ) alebo potom ako náhradu Castrol Edge Titanium 0w30Total Quartz INEO Long Life 0w30. Som nováčik ohľadom tohto autá, preto aj možno blbšie otázky, tak sa ospravedlňujem. :) 

 

 

image.thumb.jpeg.1bb7eed7d98e659dd351ebef80fb9230.jpeg

image.thumb.png.3ff57a00a97512bb865246ed70e4b6a0.png

image.thumb.jpeg.ccd8c339cd64c10877775f1d04a508e0.jpeg

Upraveno od homelessdrop

Myslím, že obě náhrady jsou v pohodě. Originál VW je jistota. 

Originál 0W30 je Shell 0W30. Vybrat si můžeš který chceš, Castrol dřív dodával koncernu, Total je francouzská značka. 

  • 6 měsíců později...

Zdravím, prosím o radu popřípadě vyvrácení/ujištění, že jsem se jen překoukl:) Koukám do starých faktur za servis a snažím se rozluštit, zda jsem tam neměl po druhé výměně olej mimo specifikaci  VW507.00 / VW504.00, kterou bych tam měl mít:

15 000 km - G052195M9

30 000 km - G052505M6

45 000 km - Castrol 5W30ll

60 000 km - GS55545M9

Jestli koukám správně, tak první a poslední je 0W30ll. A jestli googlím správně, tak ta druhá výměna je 5W40 mimo normy, které tam patří. Teď už s tím asi nic neudělám, ale bylo by možná dobrý vědět, jak velký je to problém a jestli se mi díky tomu nemůžou časem objevovat různé problémy. Pak se mi podařilo tam dat automaticky 5W30ll  a nenapadlo mě si ověřit novotu 0W30ll, snad tohle vadí nejměně.

Díky za případné rady nebo ideálně upřesnění, co je G052505M6 za olej.

Ahoj, G052505M6 je olej 5W/40. Taky jsem měl na faktuře jednou olej 5W/40 a jednou 0W/30, vše originál servis Škoda v Německu. Nějak to taky nechápu, ale další výměna bude 0W/30.

Údajně se dává 5W/40 když budeš měnit olej do roka a 0W/30 do nájezdu 30 tis. km, po telefonátu do autorizáku. 

Každý si dělá co chce.... :-) 

Upraveno od dzenda7

Aha, to koukám nevypadá na ojedinělou věc. Je ale pravda, že při 30k tam ta výměna byla nastavená na rok/15k...

Každopádně ta 5W40 by měla být VW502.00 / VW505.00, což tam vubec nepatří a to mě trochu děsí.

Koukám do příručky a do motoru CRMB už mají pouze VW507.00

Upraveno od Kolbik

Katastrofa bibilických rozměrů se nestane. Ale jestli chceš být paranoidní, tak třeba neměnili olej vůbec. Jak poznáš, že je vyměněný nebo že je vyměněná celá náplň?? Musíš jen věřit.

Proto si měním sám olej a vím co jsem udělal a nebo neudělal.

V týchto motoroch ani olej 5w-40 motoru neublíži, niekoľko náplni cez leto som dal Liqui Moly a následne Yacco a bolo to dokonca lepšie ako originál VW olej 5w-30, olej sa toľko nehrial na dialnici.

 

Ak by to bolo PDečko tak by sa mohla opotrebovať rýchlejšie vačka. 

Pokud vím tak žádná 5w40 neplní VW50700.

A do PD s DPF už taky patřila 50700

Díky za postřehy, snad to tedy bude ok. Pro srandu přemýšlím poslat zjištění do servisu, jak na to zareagují:) Dříve jsem také řešil, zda výměnu opravdu provedli, občas jsem i raději byl u auta, což už teď vůbec nejde. Po odjetí pár metrů od servisu alespoň kouknu na rysku, kde je vidět nezačerněný olej. Z čehož soudím, že byl měněný, aspoň z části (kdo ví jak fitr:-D) Ale s tím člověk nic nenadělá a akorát si dělá nerva.

 

Od teď už si také budu měnit olej sám, ale kvůli záruce jsem to hold absolvoval.

Upraveno od Kolbik

před 13 hodinami, Vápno napsal:

Pokud vím tak žádná 5w40 neplní VW50700.

A do PD s DPF už taky patřila 50700

 

VW norma nieje jediná, ktorá označuje použiteľnosť oleja. Samozrejme je lepšie dodržať. Dôležitejšie sú API normy a ACEA. VW len svojou normou zúžil presné parametre, ktoré daný olej musí spĺňať.

 

Poznal som jedného pánka čo na Seat Leon do motora CUNA lial 5w-50 a motor funguje bez problémov ďalej. (splnil API a ACEA normu pre tento motor).

 

 

 

 

Ja keď som kúpil druhú Octaviu tak som pri výmene oleja zistil, že olejový filter tam musel byť tak 30-50tkm on už nefiltroval nič, pretože bol roztrhnutý.

 

Pre predstavu takto vyzerá filter po 15tkm. image.thumb.png.0451d1ee41b663513e6c59c22476c32a.png

 

 

A takto po tých podľa mňa viac ako 30tkm image.thumb.png.55e4b6bd04abcd03a090801c1f5d4db8.png

 

Je možné, že bol krivo nasadený aj keď neviem ako sa tím umelcom to podarilo. 

 

 

Obecně oleje 5/0W30 se specifikací 507.00 jsou v této kategorii hlavně proto že se všeobecně většinou jedná o low saps , což u 5W40 bývá problém. Je to hlavně kvůli DPF filtru a EGRům kterým oleje xW40 můžou vadit. Nicméně jak bylo zmíněno jsou tu API a ACEA normy používané jinými automobilkami s mid sap obsahem a lijí se taky do motorů s DPF u jiných automobilek.

 

Obecně tedy 5W40 olejem motoru neuškodíš, ale můžeš snížít životnost DPF filtru. Otázka je o kolik a jestli vůbec...

 

@marfan

Stav obou nafocených filtrů odpovídá jakémukoli filtru po cca. 8K+ km kdy už je u dieslů olej černý jak bota. Osobně bych si u druhého filtru tipnul spíš na zpackanou montáž (dle deformace, která tam byla evidentně od montáže) než přetáhnutí výměny. Každopádně prasárna co dodat.

Upraveno od 15degren

Olej v týchto diesloch je špinavý po 1minúte behu a vypustení. 

 

 

Přijde na to

U CR pokud je olej měněný dlouhodobě  do 15K km tak první výrazně znečištění nastává až po nějakých 3K km, ale vyloženě černý by neměl být před 5K km. Samozřejmě saze které už mění odstín oleje se tam dostávají velmi brzo. Nicméně aby byl tak to filtr černý jak je na foto musíš podle mě ujet aspoň těch 10K km, ale vlastně nedokážu ani říct. Filtr jsem preventivně před 10K nikdy neměnil a po 15K už tak to vypadá vždy...

Upraveno od 15degren

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.