Přejít na obsah

Chiptuning


Doporučené příspěvky

Osobně jsem měl chip na své Octavii. A za km co jsem najel, jsem nepozoroval, že bych ničil auto. Naopak, auto se lépe vytáčelo do otáček a lépe jelo. Neměl jsem to na závodění, ale na to, že jsem potřeboval bezpečně předjet. Na silnici je dost rychlých aut a hlavně blbů co ti chtějí předjíždění zkomplikovat. A můžu s klidným svědomím  napsat, že mi to občas pomohlo. Je jasné, že pokud někdo bude takovému autu šlapat na plyn a blbnou, tak mu brzy něco odejde. Ať to jsou brzdy, spojka, převodovka  apod. Ale kdo stím jezdí rozumně a má chip od někoho kdo doopravdy umí, tak se nemusí bát že zkurví auto. Od nalejváku apod. bych si auto načipovat nenechal. Jenže tady jde o něco jiného. Koupíš si auto a zaplatíš třeba za verzi Citigo 44kw.Pokud  ale chceš verzi 55kw už to máš o 10tis. dražší za to že máš výkonější  motor. Přitom motory jsou totožné. Tím fabrika přichází o peníze a o to tu jde. Proto chtějí tento zákon. Buď budeš mít auto s chipem a pokud na to přijdou nesmíš na silnici a nebo si to zlegalizuješ a přihlásíš za 10tis.Takže jde opět jen a jen jak z tebe dostat prachy. A jestli tu někdo píše že zvýšením výkonu to někdo hodí do škarpy, tak ať jde do autoškoly.Je jedno jaký máš výkon ale musíš umět předvídat a jezdit. Někdo se vymlátí v Superbu a někdo ve Felicii. Vždy je to o tom kdo na té sedačce sedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám tiež chipnuté a pritom tým najviac zaťažujúcim spôsobom 234Nm! A teraz mám necelých 32 tis. km a všetko v poriadku a čo som tu čítal tak niektorý už menili aj druhý krát reťaz a to nemali nič zvyšované! Takže dosť záleží aj od vodiča! Ale hlavným protiargumentom je len to, či to nezvyšuje exhaláty. Z logického hladiska si myslím, že chip sa snaží získať čo najväčší výkon a tvrdia, že okrem množstva paliva, aj lepším spaľovaním(údajná nižšia spotreba) a tým by sa vlastne malo produkovať menej škodlivín. Ale povedzme si úprimne tu sa ide prenasledovať ľudí a 4 mikrogramy exhalátov a niekde vybuchujú rakety a bomby a s nimi tisíce ton ropy v rafinériách, to je koľko mikrogramov exhalátov?? A američania keď hádzali uránové hlavice v Srbsku a tie tisíce ton paliva premeneného na exhaláty čo vyprodukovali tie bombardéry!!! A tu ťa nejaký dement ide naháňať za nejaký chiptuning, mal byť frajer a isť nakopať Američanov do riti za to bombardovanie!!! Dostal by na mieste guľu do hlavy a hneď by bolo po probléme s emisiami! Preto odporúčam takýmto pseudo aktivistom, nech riešia tisíce ton a nie mikrogramy!!!

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ja mám tiež chipnuté a pritom tým najviac zaťažujúcim spôsobom 234Nm! A teraz mám necelých 32 tis. km a všetko v poriadku a čo som tu čítal tak niektorý už menili aj druhý krát reťaz a to nemali nič zvyšované! Takže dosť záleží aj od vodiča! Ale hlavným protiargumentom je len to, či to nezvyšuje exhaláty. Z logického hladiska si myslím, že chip sa snaží získať čo najväčší výkon a tvrdia, že okrem množstva paliva, aj lepším spaľovaním(údajná nižšia spotreba) a tým by sa vlastne malo produkovať menej škodlivín. Ale povedzme si úprimne tu sa ide prenasledovať ľudí a 4 mikrogramy exhalátov a niekde vybuchujú rakety a bomby a s nimi tisíce ton ropy v rafinériách, to je koľko mikrogramov exhalátov?? A američania keď hádzali uránové hlavice v Srbsku a tie tisíce ton paliva premeneného na exhaláty čo vyprodukovali tie bombardéry!!! A tu ťa nejaký dement ide naháňať za nejaký chiptuning, mal byť frajer a isť nakopať Američanov do riti za to bombardovanie!!! Dostal by na mieste guľu do hlavy a hneď by bolo po probléme s emisiami! Preto odporúčam takýmto pseudo aktivistom, nech riešia tisíce ton a nie mikrogramy!!!

Boha jeho, co to meleš za sračky? :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Boha jeho, co to meleš za sračky? :kol-44:

Reagoval som na kritiku tuningu, ze produkuje nadmerne exhalaty a obhajoval som to, ze teoreticky nezvysuje a ak by aj zvysoval, tak je to absolutne zanedbatelna hodnota v porovnani so skutocnymi tvorcami exhalatov! Ale ak to nevies pochopit, tak asi ti to aj tak nevysvetlím! :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

srandujes ? MTM ok ale 900eu za upravenie RJ to je smiech :D ...ved urcite chiptunerske firmi ktore poznam a sa nachadzaju na svk aj cz by som zveril auto do ruk ...bezne maju akcie a podobne len treba vychytat a vobec to nieje drahe MTM pyta 900eu a vykon 140k a 230nm na som nasiel firmu ktora pyta 159eu ! v akcii a je to riadna firma ktora hlavne sidli v prahe a vykon pri RACE je 144k a 240nm ! a uz mame viac ako to co pyta MTM ;) ...pri normalnom je to adekvatne ako pri kazdom 136k 220nm takze MTM je len znacka za ktoru si aj pytaju a tu cenu nech si aj nechaju pre niekoho ineho saska ktory ma na vyhadzovanie do vrecka za menej muziky :D  pri race alebo zvysenom vykone by som uz odporucal N98 a auto z niskou vahou bude ako mala raketka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha ....a kto vravel ze niejaky vesnicky tuner ? ...ab tuning alebo profituning su od kedy vesnicky tuneri ? ..ved tam mu chodia take auta ze MTM len moze sa cudovat ze nieje sam taky kde mu chodia auta s 500k a viac ktore upravuju motoricky nie len softwarovo atd ;) ....ab chiptuning je hlavne sidlo v prahe a tak isto je aj na slovensku takze pochybujem ze su to len taky co maju z netu stiahnute :D ...tak isto aj oni samotny davaju zaruku keby sa nieco pokazilo ale iba na samotnu RJ ako kazdy chiptuning ;) ...takze tych 900eu je len machrina ..urcite nikto si nebude davat chip za 900eu ved tolko stoji do luxusnych drahych aut :D ...za tie peniaze radsej by som si kupil sportovy intercooler vyfuk sanie sviecky a mam vyssi vykon ;) ...MTM je super ale pre nemecne znacky aut a drahe sportove luxusne a nie fabiu za 1/10 ceny auta chip MTM :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj klubáci, chci jít do chipu do fóbie 1.2 TSI 81kw. Jsem od Brna tak jsem se díval na profichip v Brně, ale názory lidi tady na fóru mě spíš od nich odradily. Nemají ani brzdu jen vezmou noťas a za pul hodiny naschle. Zajímají mě vaše názory a doporučení na někoho kdo ví co dělá a dělá práci dobře, klidně si udělám i výlet do prahy když to za to bude stát. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Los, od 15t a teraz mám 50,9t km a ešte ide. Keď nedávaš šprinty a prudko nepúšťaš spojku, tak to snáď vydrží... ;)  Voľakedy som mal šéfa, čo mal veľmi "ťažkú nohu", plus ťahal občas karavan a spojka odchádzala každé 2 roky. Dosť je to o štýle, ale aj o šťastí na dobrý kus!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau lidi, nevím jestli to tu už někdo neřešil (nebo jinde) ale šel by třeba jen nahrát software řídící jednotky z 81 kw verze do 66 kw verze ? Myslím to tak, že ten kdo má 66 kw by tak dosáhl vyššího výkonu a průběhu točivého momentu a nemusel by se bát snížení životnosti motoru a převodovky (nebo převodovka je u slabší verze taky konstruovaná na méně nm ?) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pre prevodovku je dolezity krutiaci moment, nie vykon (aj ked su to umerne veliciny). Nemyslim si, ze by 15Nm navyse robilo prevodovke problemy, mala by mat urcitu rezervu.

 

Skor by som sa bal o turbo, pokial sa zvysi tlak, zaroven aj jeho otacky, tak to nemusi mat moc dobry vplyv na jeho zivotnost. Ale to su spekulacie, Skoda ti to samozrejme nedoporuci, tak jedine pohladat, ci to uz niekto chipoval a ci sa mu motor nerozpadol po 100tis. km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanicky to nebude problem. 

Je potreba si ale uvedomit rozdil mezi 5st a 6st prevodovkou ve smyslu zprevodovani jednotlivych prevodovych stupnu. Jinymi slovy, datova mapa 81kW verze je sladena s pouzitim 6st prevodovky, jak se auto bude chovat pri pouziti s 5st prevodovkou je pro me otazka, resp. si myslim, ze to nebude fungovat optimalne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...