Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Pravda je to, že mít ten chudák motor ruce, ten "mechanik" už by asi nežil ... "Pětka" se dává právě proto, že snáz za studena zateče tam, kam "desítka" vleze až po měřitelně delší době. Tohle teda soudruh mechoš moc neukočíroval ... Nejhorší je, že takovejch jako on je víc a jsou to skoro výhradně "starý páky", dělající v osvědčenejch starejch podnicích, takže jim to "kvůli zjevný zkušenosti" spousta lidí věří.

Jo, kdysi dávno, když se ještě jezdilo se škodifkama nebo žigulama na M5A Mogul nebo na M6A Mogul, tak nalití "polosyntetiky" nebo dokonce "plný syntetiky" (běžně při výrobě aditivovaný detergentama = AD v označení) při výměně MOHLO způsobit, že se uvolnily starý karbonový usazeniny (který ten předchozí olej neuvolnil) a ucpaly mazací kanálky = motor se zadřel, jenže takový oleje, který to předchozí zakarbonování nevyčistily, tak ty už se přes 20 let běžně nepoužívají - oleje se lejou už při montáži motoru s aditivací, kterým následná náhrada "polosyntetikou" nebo "plnou syntetikou" (sice chybný označení, ale rozšířený a pochopitelný - jinak na těch olejích není o nic víc něčeho syntetickýho, než v těch "vobyčejnejch") nevadí ...

Takže nech si súdruh mechoš plká čo chce, ale olejem to nebude...

 

Bohužel ale měl pravdu v tom, že jak jednou motor začne klepat, tak bez dost radikální opravy klepat nepřestane.

nahral som zvuk toho klepania, asi sa s toho nebude dat nic zistit ale aspon nieco... zacnem zhanat druhy motor do tohto sa asi neoplati investovat................

Ty ho máš snad skočenej vo zub na rozvodu, nebo máš něco s ventilovejma vůlema - takhle dýzlově nechrochtá ani můj Drobek po ledovým startu s naplno puštěnou klimou ...

marfan - cena piestov je v pohode , len nesmieš objaviť zodratý blok

Ono ten zvuk nieje az taky silny... telefon to nahral dost drsne... ale je tam pocut to dolezite ... no a tie piesty cca 200e + práca. pozeral som motory a okolo 500e sa da zohnat ...len otazka je v akom stave... napisat ze  ma 120 000km  je odskusany ale neda sa vyskusat kedze je uz vonku to je tiez buď alebo ... 

Mam BXW ešte v aute da sa vyskušať popočuvať potom vymontovať.

hubo: len on má motor BBZ. 

Ale to je to iste len kod je iny nie.

Hubo - a ono na Slovači ide zameniť jeden kód motora za druhý? V Dojčsku to ide, lenže tam majú úrady takú reputáciu, že tam si na Bundes Prüf-Amt žiaden výrobca nedovolí vyskakovať a zakazovať legalizáciu prestavby kchárov z jedného motora na celkom iný, aj jednotkovú fáfiju z 1,4MPi na 1,8turbo prebúchať povolili a na číslá postavili a mladobolkovská škodifka musela aj tak držať pysk - ale že by sa dalo toto jednoducho spraviť alebo v Kocúrkovskej, alebo v Cocotofikovskej republike...? Štikni ma - ja asi snívam ...

No malo by sa to dodržať aby sedel kod ale nezaujima to nikoho.  Na STK to nekontroluju a ani policajti na obhliadke to nekontroluju.  V roomstru mam teraz AZQ a v FII BME.

Len mám pocit, že tieto staršie 1,4ky 74kw a 55kw mali inak riešené zapalovanie, BXW motory už majú zapalovacie cievky nasunuté na sviečkach a tie staršie majú káble z rozdelovača či sa mýlim ??

Spodok motora si myslím, že dá použiť vrtanie majú rovnaké 76,5mm. 

 

Mne na STK kontrolovali štítok čo je na rozvodoch či je tam kód BXW.

 

 

Ekkar: na nete som našiel prestavanú Fabiu 2 po FL z motorom z VW Golf R (270k), za ľudovú cenu tuším 12t€

Este dotaz ak by boli piesty v čudu zrala by mi predsa olej, či sa mýlim?? ale mne olej nežere vobec respektíve nežere vo velkom mnozstve.. ak by som dal dole olej. vanu a dostal sa ku kluke dalo by sa zistit ci su ložiska OK??? Daju sa vôbec vymenit ?? a cievky mam takéto: http://www.skoda-dily.cz/data/items/96/5329cea5d6061.jpg

  • 6 měsíců později...

Takže dal som si zmerať tlak vo valcoch, kazdy valec 12bar. môžu byt v čudu piesty?? Ja si myslim že su to hydroštely. kazdy mechanik povie nieco ine. Vadna kluka, vadne piesty, zly olej, hydrostely. Počuval som motor servisným fonendoskopom a jednoznacne si myslim ze su to hydrostely pripadne nieco v hlave odtial vychadza ten zvuk. skuste mi este poradit co ine by to mohlo byt 

Ahoj,podle stejného tlaku v každém válci jak píšeš,bych se přikláněl k hydroštelům. Bohužel tento typ motoru po pár najetých tisících km snad každému klepe. Hlavně za studena. Já už jej pár let vlastním a zvykl jsem si na to. A taky mi nežere olej. A to mám ještě AUB.

a zabudol som dodat ze motor ma slaby vykon.. cakal som ze 74kw  bude zivsi ale toto je leňoch, mozem to porovnat s 1,3 mpi 50kw feliciou vykon takmer rovnaky ... možu s tym suvisiet hydroštely ?

Felda táhne pěkně od spodu, kdežto 74kW verze se musí točit, aby jsi ten výkon z něj dostal

Ano u motoru 1,4 16v jakékoliv specifikace se výkon hledá velmi špatně. Jak píšeš zlatá Felicia 50kw.

Kdo hledá tak najde.

Vím o čem mluvím - měl jsem obě výkonové verze.

Jinak ta 74 kW jela pěkně i plně naložená - to už felda tak vesele nejede.

Nehledě na to, že nerad jezdím v benzínovém dieselu :D

Tak pokud se někomu nelíbí 1.4-16V-74Kw  tak jediná rada je prodat! Je třeba si uvědomit,že každá motorizace nech benzínová,nebo naftová má své problémy a ne malé!

  • 1 měsíc později...

Tkze dnes som menil hydrostely a klepe to 3x viac ako predtym ... a este mam dotaz ked hydrostel stlacim ma byt pružný ??niektore ked stlacim tak krasne pruzi ale niektore nepruzia vobec su tvrde... tak neviem, poradte pls

 

  • 3 týdny později...

Hydrostel keď stlačíš ma byť tvrdý a nie pružný ak je pružný tak je zlý. Ja som objednal original zo skodadiely.sk a 6ks z 16ks boli zlé, tak som ich poslal na reklamačku a vrátili peniaze, následne mi mechanik objednal INA a tie sú všetky OK.

 

 

No najnovšie mi mechanik vravel ze to klepe piestny čap ...tak ja uz neviem 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.