Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A teď si vem, že by ho vzal kolmo do boku....

Po pročtení diskuze na novinkách se musím pousmát, kolik odborníků na materiály, konstrukci a bezpečnost se tam našlo. Vždyť ten Sup se do Fabky doslova zahryznul z takového úhlu, že to jinak dopadnout nemohlo. Veškeré plechy musí být prostě tenké a měkké, ať už z důvodu bezpečnosti (deformace), úspor materiálu, potažmo hmotnosti vozu a paliva, a tak dále. Pod plechy jsou teprve bezpečnostní ocelové vzpěry, které mají za úkol zabránit větším zraněním posádky. Takže auto se má ideálně celé rozflákat, ale prostor kde jsou pasažéři by se měl zdeformovat do co možná největší míry tak, aby co možná nejméně ublížil posádce. Prostě vše kolem musí pohltit energii nárazu aby se přeneslo co nejméně energie na tělo posádky. To, že vůz takové kategorie a za takové peníze má x airbagů, to už nikdo nekomentuje. Kdežto ještě před pár lety chránily posádku sotva dva pytle, posádka na zadních sedadlech (v drtivé většině případů nepřipoutaná) schytávala pěkné nárazy a ochránily je ledatak přední sedadla...

  • Autor

V kolika to asi bylo, je tam povolená padesátka.

Po pročtení diskuze na novinkách se musím pousmát, kolik odborníků na materiály, konstrukci a bezpečnost se tam našlo. Vždyť ten Sup se do Fabky doslova zahryznul z takového úhlu, že to jinak dopadnout nemohlo. Veškeré plechy musí být prostě tenké a měkké, ať už z důvodu bezpečnosti (deformace), úspor materiálu, potažmo hmotnosti vozu a paliva, a tak dále. Pod plechy jsou teprve bezpečnostní ocelové vzpěry, které mají za úkol zabránit větším zraněním posádky. Takže auto se má ideálně celé rozflákat, ale prostor kde jsou pasažéři by se měl zdeformovat do co možná největší míry tak, aby co možná nejméně ublížil posádce. Prostě vše kolem musí pohltit energii nárazu aby se přeneslo co nejméně energie na tělo posádky. To, že vůz takové kategorie a za takové peníze má x airbagů, to už nikdo nekomentuje. Kdežto ještě před pár lety chránily posádku sotva dva pytle, posádka na zadních sedadlech (v drtivé většině případů nepřipoutaná) schytávala pěkné nárazy a ochránily je ledatak přední sedadla...

 

 

Přesně tak. Dovolím si tvrdit, že takhle by dopadl i ten Superb, kdyby ho do stejného místa pod stejným úhlem trefila třeba Q7ma...

Asi jo, kdo vi. Taky by me zajimalo jestli to fakt bylo v 50ce. Ona se tam moc nrdodrzuje, navic kdyz se specha za odletajicim letadlem...

Hm, tak ta oktavka dnes na R7 nedopadla o moc lip. To by ty auta musely byt pancerovany...

Tak pán z té fábky nedostal přednost, udělal vyhýbací manévr a dostal smyk, při kterém trefil toho supa.

tzn. že musel jet asi víc jak 70 km/h ... co? jinak by snad smyk nedostal, hm?

 

jinak ta Okta dneska masakr... 

Zdar chlapi, nerozumím materiálům, ale můj kolega minulou zimu v 50km/h doslova ohnul Ford Focus kombi I o betonový sloup, auto se ohlo do tvaru banánu, ale prahy a vrch se neurval.. 

Nemám nic proti řidičovi Fabie, ale když se zamyslíme nad tím, že jel 50 km/h a udělal vyhýbací manévr stylem "losí test", tak v tu chvílí musely zasáhnout systémy, které tam přesně pro tyhle případy jsou aby se auto nepřevrátilo nebo nedostalo smyk.

Zdar chlapi, tak jen abyste viděli, jak to škoda myslí upřímně s českým řidiči: hodil jsem slušný dotaz ohledně dané bouračky Fabi III Combi, jestli by se k tomu nevyjádřil někdo od Škody a výdledek? Můj dotaz byl vymazán a schledán jako nevhodný :-) Chlapi ptal jsem se zcela slušně....

oni to mohli poléčit i hasiči potom... chybí tam dveře... je to urvané? nebo nastříhané?

Někde jsem četl vyjádření řidiče. S autem se nic nedělalo. Hladal svědky DN a zvláště toho auta co mu nedalo přednost.

:)

post-51417-0-00464900-1447319092_thumb.p

Srna vyskočila z příkopu rovnou před auto, v 90 km/h se odrazila od nárazníku, masky, světla a čela kapoty. Na tu rychlost to dopadlo ještě dobře, zítra budu řešit servis a pojišťovnu. Máte někdo zkušenosti? Co byste poradili, případně doporučili jak dále jednat? Máte zkušenosti jak dlouho trvá servis, co chce pojišťovna, atd? Někde jsem viděl, že pojišťovna u střetu se zvěří nechce ani spoluúčast. Mám u Generali havarijko All risk, u ŠA záruku mobility plus. Díky za každu radu!

post-92664-0-75039300-1447579066_thumb.j

Základem je zavolat policajty, pokud si tak neudělal, tak se připrav minimálně na problémy s pojišťovnou.

Věděl jsem o volání policie pouze při škodě nad 100 000 nebo při škodě na majetku třetí osoby. Srna odběhla, takže jsem usoudil že není co řešit, jinak by policie musela přijet a řešit dále s myslivci. A hlavně, volal jsem na pojišťovnu co mám dělat a o policii nic neříkali, pouze nafotit, a volat na linku v pondělí ráno, kdy budou operátoři na lince.

 

EDIT: všude jsem dohledal pouze volání policie v případě, že zvěř uhyne přímo při nehodě. Pokud odběhne a škoda byla způsobena pouze na vozidle, není třeba volat policii.

Upraveno od Cubais

Ahoj, srnka mě taky utekla.A na autě nebylo skoro vůbec nic.Kapota narázník blatníky vůbec nic poškozenýho až na dvě světla a chladičovou stěnu a jeden plast co pomáhá k proudění vzduchu k chladiči.Opravoval jsem si to sám.Policií jsem volal hned po nehodě.Na pojišťovně po mě chtěli potvrzení od policie.Mám to u český pojišťovny.Škoda byla skoro 14000 kč.A přitom to původně vypadalo,že auto vyvázlo bez ujmy.U jedny lampy prasklí sklo a u druhý lampy držák na lampu a na chladičový stěně která je skoro celá z plastu taky držák na lampu.Jinak nárazník vůbec netknutý ani lak poškozený.

post-57870-0-08716300-1447585992_thumb.j

Upraveno od Mišule

určitě volat policii... ale v podstatě v případě, že máš zákonnou pojistku s připojištěním střetu se zvěří, tak nebudeš mít spoluúčast a potřebuješ tu policii... jestli to budeš opravovat z havarijního pojištění, tak budeš platit takovou spoluúčast, kterou máš sjednanou a policii nepotřebuješ...havarijní pojištění je all-risk... takže je jedno, jak to auto poškodíš...;)

Zákonka mi to bohužel neřeší, v havarijní to mám, takže nakonec je v pořádku, že jsem nevolal. Jen je škoda, že mi na dotaz co mám udělat kromě fotodokumentace přímo na lince pojišťovny neřekli volat policii, aniž by znali všechny okolnosti. Teď jen doufám, že budu mít alespoň nárok na náhradní auto.

jestli to máš připojištěné... tak snad ano... 

Tak srna je v servise... teda Fabka je v servise. Ráno jsem volal na Generali, tam se zeptali na místo, datum, svědky, zda bylo řešeno s PČR. Pak mi řekli že v pořádku, PČR v tomto případě nemusela být, číslo události a hotovo. Auto jsem zavezl do servisu, tam mi ho přebrali, řekli že za týden si pro něj budu moct přijít a abych poslal sken velkého TP. Nárok na náhradní vůz nemám, jelikož u pojišťovny to v havarijku nemám. I přesto že v rámci pojistky mám vše (allrisk plus, top assistance, základní asistence,...), tak NV se musí dopojistit a nemá to většina řidičů, protože to údajně stojí strašné peníze. Je to pouze obsahem škofinu, ale tak je rozdíl platit 6 i s povinným nebo 11 škofinu plus splácet auto.

Ono i tak trochu záleží na servisu jestli ti půjčí náhradní či nikoliv. Alespoň já mám dobrou zkušenost.

Mozna taky nejaky paket Mobilita/Mobilita Plus hraje roli. Ja ji mam a co ted jedu prezouvat na zimni plus nejake serepeticky, tak se me ptali jestli na ten den chci nahradni auto. Autorizak, ale ne tam, kde jsem to kupoval...

Mám mobilitu plus, ale ta se nevztahuje na nehody, pouze na záruční opravy, případně servisní práce, kdy servis dle smlouvy MŮŽE poskytnout náhradní vůz až na 3 dny. Když mají někde flotilu náhradních vozů k dispozici a jedná se o lukrativního zákazníka, určitě mu náhradní vůz nabídnou. Ale pokud disponují jedním či dvěma vozy a jedná se o zákazníka, tkerý platil v hotovosti a nedal servisu moc možností vydělat (nemá škofin), pokud nemusí, určitě vůz nenabídnou. Nemusí to být takto, jde pouze o můj názor :kol-32:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.