Publikováno Září 24, 20159 r Zdravim. Dnes som spozoroval na s3 mierne zvysenie otacok na volnobehu cca2000. Zrejme slo o vypalovanie DPF. Ako dlho to prebieha? Vypali sa aj na volnobehu?
Září 25, 20159 r Zdravim, uz se nejaky ten mesic vozim v cerne krasce co ma pod kapotou 2.0TDI 140kW a stale me neprestava prekvapovat, jak dlouho se v nekterych pripadech chladi motoru po dojezdu do cile. Behem tropickeho leta jsem to chapal, ale treba dnes jsem dojel z prace domu (15 minut po okruhu, venkovni teplota 16°C) a chlazeni hucelo jeste dobre 3 minuty po vypnuti motoru. Cekal bych max pul minuty. Navic byla citit spojka, asi to nesmim tolik prehanet s akceleraci, kdyz cekam na semaforech prvni v rade a vedle me se postavi BMW nebo Audi... ale kdyz tech 200 koni pod kapotou neni uplne nejmin, tak se chce clovek predvest
Září 25, 20159 r Dekuji za odpoved, to me vubec nenapadlo, abych se priznal A ten "smrad" byl predpokladam take spojeny s regeneraci a spalenim sazi na sitku?
Září 25, 20159 r Na Wikipedii jsem se docetl o pasivni regeneraci behem vyssi zateze motoru napriklad na dalnici a pak aktivni regeneraci, kdy se umele navysi teplota vyfukovych plynu - aktivni regenerace se pouziva pri castejsich cestach po meste, kdy se nestihaji usazeniny spalovat behem pasivni regenerace, coz bude muj pripad, protoze se s nim ven zase tak casto nedostanu.
Září 25, 20159 r Při regeneraci DPF se zvyšuje teplota výfukového systému a DPF samotného. To je to, co je pak potřeba dochladit. S tím souvisí i zápach, regenerace probíhá při vysokých teplotách přes 500°C, tak se není čemu divit.
Září 29, 20159 r No vedle DPF neřešíš venkovní teplotu, jako nával tepla v hlavě motoru, turbu a jeho otáčkách. Takže dochlazování má smysl hlavně když motor je rozfajrovanej z dálnice, nebo když se přiženeš z nějakého kopce, aby olej to teplo odvedl z těchto komponent a turbo se ti dotočilo a neseškvařilo olej v ložisku, pak se ti akorát vybrousí, když to vypneš na hulváta a budeš řešit nové, vedle toho, že buedš doufat, že ti nepopraská hlava....
Září 29, 20159 r Autor Dnes som to odfotil. Je to ta regeneracia? Otacky 2000 a spotreba 1,1L. Presiel som par km a neprestalo to. Moze sa pocas toho vypnut motor?
Září 30, 20159 r Podle mě jsou to jen zvýšené otáčky po nastartování studenéhe motoru, dělá to většina aut. Po chvilce (1-2 min, záleží na okolní teplotě) se otáčky vrátí do normálu. Zkus pak nastartovat už zahřátý motor, otáčky i aktuální spotřeba by už měli být nižší.
Říjen 1, 20159 r Autor Motor nebol uplne stubeny a presiel som cca 6km a stale to robilo az kym som ho nevypol a znovu nezapol
Říjen 31, 20159 r Možná jen elektrický výhřev topení. V chladných dnech se spouští automaticky a z důvodu zvýšeného odběru proudu jsou vyšší otáčky volnoběhu. Pokud jsou zvýšené otáčky u zahřátého motoru, jedná se o regeneraci DPF. Regenerace DPF není signalizována žádnou kontrolkou. Upraveno Říjen 31, 20159 r od prassat
Listopad 26, 20159 r Můžete se podívat do přiloženého souboru co se děje při "aktivní" regeneraci DPF při ustálené rychlosti cca 85 km/hod. Zvýší se dávka paliva, podstatně se zvýší teplota výfukových plynů (750°C), postupně klesá hmotnost sazí v DPF. Regenerace je ukončena po cca 8 minutách. Většinou ale regenerace probíhají "pasivně", podmínkou je vyšší rychlost než asi 120 km.h-1 a otáčky 2000-2500 min-1. regen1.pdf
Listopad 28, 20159 r To byl jen příklad co se děje při spuštění aktivní regenerace. Normálně to nikdo během jízdy nepozná, já jsem si to nalogoval přes VCDS. Podle mně míra zaplnění DPF dosáhla nějaké kritické hranice, řídící jednotka dala pokyn pro akt. regeneraci (protože na pasivní jsem neměl dostatečnou rychlost a otáčky) no a výsledek je z grafu viditelný. Ta regenerace by zřejmě začala i když bych nejel tou konstantní rychlostí, ale takhle je to lépe zřetelné na tom grafu. K tvému dotazu: jel jsem na pátý přev. stupeň, otáčky byly někde kolem 1600, čili jsem to měl trochu "přidušené", a proto taky nemohla proběhnout pasívní regenerace. Pokud jsem něco napsal ne zcela přesně opravte mně.
Listopad 28, 20159 r Jezdim prevazne po meste, takze podminek pro pasivni regeneraci dosahnu malokdy a nejcasteji se mi proto spousti aktivni regenerace prave pri dosazeni urcite limitni hranice. A nemusi to byt vubec pri konstantni rychlosti, ktere se ve meste dosahuje velmi tezko. Casto mi aktivni regenerace dobiha i po dojeti do cile a vypnuti motoru (huceni motoru klidne i pet 5 minut po dojeti, ktere jsem ze zacatku mylne povazoval za chlazeni motoru). Jinak diky za ten graf, je zajimave, co vsechno se da vytahnout pri diagnostice za data a ta aktivni regenerace je na nem opravdu pekne videt i co se pri ni deje.
Leden 18, 20169 r Dneska se mi to taky dělo. Ujel jsem 20km. Při dojezdu do cíle mi to na volnoběh ukazovalo 1100/min, po vypnutí motoru a zamčení vozu mi stále ještě běžela ventilace. Bavil jsem se přímo z technikem ze Škody a je to tak správně. Je to jedna z možností jak se čistí filtr pevných částic. Upraveno Leden 18, 20169 r od janstavela
Leden 18, 20169 r Akorat mi prijde, ze mi aktivni regenerace bezi az moc casto. Napriklad minuly tyden se mi spustila trikrat za sebou vzdy po kratsi trase prejizdeni po meste. Myslel jsem si, ze se to spusti jednou a nevypne se, dokud se nedostane na urcitou minimalni hodnotu a pak zase treba mesic nic... ale takhle to vypadalo, ze bezi vzdy pevne danou dobu a pak se aktivni regenerace prerusi, i kdyby se hmotnost sazi nedostala na minimum a spusti se znovu pri pristi jizde, pokud je jich tam porad dost. Nejsem si jisty...
Leden 18, 20169 r Řídicí jednotka spouští regeneraci na základě údajů nejen stavu vlastního filtru (např. diferenční tlak), ale i počtu kilometrů od poslední regenerace. Čím je stupeň zaplnění filtru popílkem vyšší, tím častěji se spouští. Může to být např i co 600 km, ale taky mnohem méně. Mám vypozorované (a z provedených měření dokumentované), že mi regenerace probíhá cca co 400 až 500 km. Záleží hodně i na způsobu jízdy (kratší, delší trasy) apod. Kupodivu počet přerušených regenerací není příliš vysoký, při nájezdu cca 130 tis. km jich mám 16 (pokud se tedy dá věřit údajům v řídicí jednotce).
Únor 5, 20178 r Mám jen všeobecný dotaz - sup III 140kw DSG 4x4 - nevím jak Vám,ale ujedu 4 km a to po každé vypnu a pořád běží ventilátor prý to je asi PDF,ale je to vcelku nepříjemné,kdykoliv zastavím pořád to běží,nevím čím to může být,jsem řidič pomalý a krátké vzdálenosti do 10 km zda je to tím a proto se ptám na názor. Jinak vše je OK, hydrolůžka provedena výměna /DCC/ ale i když to jeauto dobré,je dosti hlučné kolem 2000 ot. to by u tak drahého vozu být nemělo. Předtím SUP II byl klidnější než tento. Jinak dík a jízda bez nehod.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.