Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Byl bych s tím tvrzením opatrný. Výhřev sedačky už u SIII rekuperačnìmu nedobìjení nezabrání. Vytažení konektoru u baterky je skvělá finta. Ale ne u aut s webastem. Webasto totiž po vytažení konektoru nefunguje. 

 

Řešení je, rekuperaci nechat softwarově potlačit. 

 

Jinak webasto je nejúžasnější výbava na světě. Vůbec bych neuvažoval o jeho neobjednání z výroby. 

Editováno: , autor: Clerfayt
Vloženo

Nene  nam osobne vyzkouseno. Po vytazeni konektoru vse normalne funguje a i webasto!  Prijed ukazu ;)  A zapnuti vyhrevu RIDICOVO sedacky potlaci inteligentni dobijeni na 100% a nabiji stale 14.4V plus minus desetinka ... Prijed ukazu ;)    mam auto 8/2018

Vloženo
V 14. 3. 2023 na 11:05, JSvoboda napsal:

Tak zde je to nastaveni v klimatizaci.Rychle se ohreje motor a da se rict ze to hned topi. Pro mne velmi prinosna funkce.

 

mM3D3S.jpeg

Není tohle přídavné elektrické topení na teplá vzduch do interieru? Hlavně u nafťáků bývá, ale i u některých benzínů...

 

Jinak já NT používám celou zimu i na krátké trasy, ať se neředí benzín olejem tolik a startuje se alespoň s zahřátým blokem/vodou (a když je teplý blok, ohřeje se rychleji i olej), takže podle mě to motoru jen prospěje, když nestartuj promrzlý... Navíc baterka je prostě spotřebák a když už to NT v autě mám, tak nepoužívat ho, aby mi baterka vydržela dele je podle mě kravina... Ten komfort, přijít k rozmerzlému autu, mít vodu na 45-50°, v interieru teplo a moct hned jet je nepřekonatelný. Semtam jezdí každý delší trasy, takže se baterka dobije a aspoň nemusím vypínat SS protože se baterka dobijí stále. S NT z výroby je automaticky větší baterie, takže by měla něco vydržet. Počáteční investice není malá (ale určitě menší než dodělání později) a za mě je to super věc, bez které bych auto už nechtěl.

Vloženo

Problémom Superba je práve to, že aj keď máš auto v plnej výbave vrátane NK (NT), stále tam máš "mrňavú" 68 Ah AGM baterku a nemáš inú možnosť. Oproti tomu u Passata sú baterky dve, a Audi, BMW, Mercedes dávajú do áut s vyššou výbavou a NK (NT) tiež minimálne o dosť väčšiu baterku (90-100 Ah), alebo tiež rovno dve, a nerobia to len tak zo srandy.

A áno, na jednej strane, tiež by som sa kvôli tomu neobmedzoval, ale v momente keď ti auto z jedného dňa na druhý nenaštartuje, tak rýchlo zmeníš pohľad na vec.

Vloženo
Před hodinou, JSvoboda napsal:

Nene  nam osobne vyzkouseno. Po vytazeni konektoru vse normalne funguje a i webasto!  Prijed ukazu ;)  A zapnuti vyhrevu RIDICOVO sedacky potlaci inteligentni dobijeni na 100% a nabiji stale 14.4V plus minus desetinka ... Prijed ukazu ;)    mam auto 8/2018

Též mám vyzkoušeno obojí. Auto 10/2021. 

 

Já se s váma nepřu. Dříve to fungovalo jak píšete. Nevím od jakého roku to funguje jak píšu já. Bohužel. Zapnul jsem výhřev sedaček, když jsem měl auto nové, a auto stále nedobíjelo. Byl jsem z toho rozčarován, to ano. 

Vloženo
před 3 hodinami, Adam Rýpar napsal:

btw: jak to je s NT, když parkujete v garáži v budově, která je v rámci budovy na úrovni země, má otevřené větrání ven + ventilaci? V zimě není auto namrzlé, ale pořád je zima:))

nevím jak to přesně myslíš, ale pokud máš zapnutou funkci Automatické přídavné topení - tedy zapnutí/vypnutí rychlého zahřátí interiéru, tak je to podle venkovní teploty, takže jak se rozjedeš, a když to máš zapnuto, tak nezávislé topení prostě topí

 

jinak vozy s nezávislým topením prý tu elektrickou spirálu nemají, to mají jen auta bez něj, potom zapnutí funkce Automatické přídavné topení - spouští tu el. spirálu

Vloženo
před 22 minutami, Dizzzy napsal:

 

 

O auto se budu starat, ale nechci, aby se ze me stal otrok auta a každou chvíli se bal, ze neodjedu…

Bez obav. Ta AGM to dá bez problémů. Mám to vyzkoušeno. U OIII jsem jen potlačil to inteligentní dobíjení a po 5 a půl letech baterije jako nová. A to bylo a ke webasto stále v permanenci. 

Vloženo
před 3 hodinami, Clerfayt napsal:

Též mám vyzkoušeno obojí. Auto 10/2021. 

 

Já se s váma nepřu. Dříve to fungovalo jak píšete. Nevím od jakého roku to funguje jak píšu já. Bohužel. Zapnul jsem výhřev sedaček, když jsem měl auto nové, a auto stále nedobíjelo. Byl jsem z toho rozčarován, to ano. 

 

Když je Gateway s indexem AA a novější nelze potlačit inteligentní nabíjení vyhrevem sedadel.

Vloženo

U VW maj auta s NT dve baterky coz je vyhoda, muze NT bezet klidne i 3-4 plne cykly ( cykl = 1h podle urovne vetraku )  Ale ze zkusenosti jiz vime ze v poradnych mrazech staci 1h a v aute je prijemne a namraza pryc. Horsi by to u Skody bylo v pripade druheho ci tretiho cyklu. Pocitam ze v pulce druheho cyklu uz se vypne aby si nastartoval protoze V klesnou pod 11.3V. Uplne jsem to jeste nevyzkousel, nebyly uplne mrazy. Ale vetsi baterka ci dve je podstatna vyhoda ale taky se tam musi obe baterky dobijet a to jde urcite hur nez nas prcek 68/70Ah :)

Vloženo
před 5 hodinami, e1. napsal:

A áno, na jednej strane, tiež by som sa kvôli tomu neobmedzoval, ale v momente keď ti auto z jedného dňa na druhý nenaštartuje, tak rýchlo zmeníš pohľad na vec.

To se ti ale stane tak jak tak podle mě... Jen třeba o 2r později.. 

Vloženo (editace)

Buď, alebo ešte naštartujem z posledného, zaregistrujem horší štart a vymením baterku bez toho aby som zostal niekde trčať. A hlavne mi vydrží baterka dlhšie, čo u niekoho môže znamenať, že ju vôbec nebude musieť meniť (lebo predá auto skôr).
Ale hovorím, tiež sa neobmedzujem čo sa týka bufíka, ale keby som parkoval vonku a jazdil s ním do robotoy a späť iba pár kilometrov aj to iba za pár minút, asi by som nenechal bežať bufíka denne 2x 20-30 minút.

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

@e1. ked mas taketo obavy, preco si nekupis li-ion booster, ktory vydrzi nabity rok(y), a nehodis ho do kufra?

Stoji 50 euro.


Kto raz vyskusal webasto, auto bez neho uz nechce. Zapinam ho aj niekolkokrat denne. Rekuperaciu mam potlacenu pri zapnutych svetlach.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Neboj, mám (ale aj o ten sa treba starať: raz za 3 mesiace vybiť a nabiť), ale to nemení nič na tom, že Škodovka má batérie dimenzované na hrane. Utiahne to, funguje to, ale mala by tam byť väčšia baterka ako v bežnej Octavií. Veď si zober, že moja 11 ročná Fabia II ešte bez rekuperácie mala z fabriky 60 Ah baterku. Teraz v nej mám 65 Ah, a do Superba dajú 68 Ah, a viac ako 70 Ah AGM tam jednoducho nedostaneš?

P.s.: Sám mám bufíka a ak v zime parkujem vonku, zapínam ho takmer vždy, v lete zase používam vetranie interiéru, ale aj tak platí vyššie napísané.

Vloženo

@e1. neblazni, ze by si booster vybijal a nabijal kazde tri mesiace.

Je to li-ion.

Stoji 50 euro.

Ked za 5 rokov umrie, kupis novy. 
Vykonavat 20x nejaku aktivitu s vybijanim a nabijanim za 50 euro mi pride nehodne mojho casu a hlavne uplne zbytocne. 

 

Ze by v skodovke mala byt vacsia baterka je bez diskusie. Ale je to ojebane. Tak ako odhlucnenie, napravnica, plasty interieru a vlastne vsetko.
Vedel si to ked si to kupoval, a aj tak si si nekupil A6 avant. 


Tak sa hadam mozeme vratit naspat k webastu. Pri aute za 60k je asi 200 eurova baterka raz ta par rokov nezmysel riesit. Webasto webastuje, ked bude baterka odchadzat, kupi sa nova. 

Vloženo
před 15 hodinami, e1. napsal:

Ale hovorím, tiež sa neobmedzujem čo sa týka bufíka, ale keby som parkoval vonku a jazdil s ním do robotoy a späť iba pár kilometrov aj to iba za pár minút, asi by som nenechal bežať bufíka denne 2x 20-30 minút.

Proč? Přesně takhle to používám. Bufík od podzimu do jara 2x denně.

Vloženo

Ještě doplnění - psal jsem do Boleslavi mail, jak pochopit tu položku "Automatické vypnutí/zapnutí nezávislého topení" v menu, jestli to opravdu natvrdo Webasto vyřadí z provozu nebo se i tak od nějaké teploty automaticky pustí. Bohužel odpověď nijaká - to my nevíme, s tímto dotazem musíte navštívit autorizovaný servis.

Vloženo (editace)

@cosmicboy zrovna tato polozka mi prijde na pomery skodovky extremne srozumitelna. Az si ani nedovedu predstavit jine vysvetleni, nez:


Neni zaskrtnuto = zapina se pouze manualne.

 

Je zaskrtnuto = zije si svuj zivot.

 

ad. "Dulezite je kolik pak najedes kilometru...." tak toto jak je psano v tomto i jinych tematech je sumafuk od doby inteligentniho dibijeni/rekuperace.

Stalo se mi osobne, ze jsem po 800km dorazil s vybitejsi baterii, nez byla, kdyz jsem vyjel. 
Dikybohu za potlaceni rekuperace.

Editováno: , autor: Deliberator
Vloženo

Já jsem to zvojtil, omluva - v tom menu se ta položka nejmenuje nezávislé topení, ale přídavné topení. Je otázkou jestli se "přídavné" rovná nezávislému, což je k diskuzi...

 

K těm km - určitě s Tebou souhlasím, já spíš myslel extrém, který původně zmínil autor, tj. 2x týdně 4 km. To mě přijde na baterku zátěž.

Vloženo (editace)

Uz to tu nekdo psal. Auta s NT pouzivaji jako pridavne topeni nezavisle topeni. Auta co nemaji NT pouzivaji pridavne elektricke...   Tak by to melo byt a je to i logicke. A je to tak jelikoz kdyz nastartuju a mam NT a zaskrtnute to nastaveni pridavneho topeni tak zacne hucet bufik ale kontrolka NT nesviti! A auta co nemaji bufik tak maji pridavne elektricke zahrivadlo.

Editováno: , autor: JSvoboda
Vloženo

Pro mé finální objasnění (a už Tě přestanu štvát dalšími dotazy na toto téma :-D ) - když to máš v menu vypnuté a nastartuješ při teplotě např. 0 ⁰C a méně, tak se opravdu bufík nepustí?

Vloženo

důvodem můžou být právě ty krátké jízdy, např, když budeš doma parkovat v garáži a pojedeš 3 km do obchodu a pak zpět, tak když dáš auto do garáže, Webasto ještě nějakou chvíli dobíhá a smrdí pak celá garáž 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...