Přejít na obsah

Nezávislé topení


homy

Doporučené příspěvky

V 17. 3. 2023 na 11:32, cosmicboy napsal:

Pro mé finální objasnění (a už Tě přestanu štvát dalšími dotazy na toto téma 😄 ) - když to máš v menu vypnuté a nastartuješ při teplotě např. 0 ⁰C a méně, tak se opravdu bufík nepustí?

však jsem to výše co  píše @JSvobodajasně napsal a probíralo se to už několikrát, prostě tomu věř a stále nepochybuj 

Editováno: , autor: Petr Svetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 hours ago, Deliberator said:

@e1. neblazni, ze by si booster vybijal a nabijal kazde tri mesiace.

Je to li-ion.

Stoji 50 euro.

Ked za 5 rokov umrie, kupis novy. 
Vykonavat 20x nejaku aktivitu s vybijanim a nabijanim za 50 euro mi pride nehodne mojho casu a hlavne uplne zbytocne. 

 

Tak sa hadam mozeme vratit naspat k webastu. Pri aute za 60k je asi 200 eurova baterka raz ta par rokov nezmysel riesit. Webasto webastuje, ked bude baterka odchadzat, kupi sa nova. 

 

Jedna vec je cena. Môj Booster stál nejakých 90 €, ale iba kvôli zlej cene na Alze, inak je to model ktorý stojí inak cca. 2 stovky (v podobnej cene je aj "originál" od Škodovky). Za 50 € máš iba úplný základ ktorý už možno bude mať problém natočiť aj naftový dvojliter. Ale aj keby "iba" 50 €: ja, a asi ani väčšina z nás tu peniaze neserieme, a keď už kupujeme auto za vlastné, tak málokedy máme Superba za 60 tisíc (FYI: existujú aj nižšie motorizácie a výbavy ako 147/206 kW 4x4 a L&K/Sportline/Scout), a napr. občasné nabitie telefónu z boostra a jeho následné nabitie nie je vec ktorá by ma/nás zamestnala na celý deň. A hlavne, práve preto, že sa o svoje veci trochu starám(e) a neberiem(e) ich automaticky ako spotrebák mám(e) možnosť vlastniť Superba. Ale sme radi, že pre teba 2 stovky za baterku a 50 € za booster nie sú vhodné tvojho času. Akurát nechápem, že prečo potom písaním na toto fórum strácaš svoj drahocenný čas. 🙄

 

Druhá vec je to, že nabíjanie aj vybíjanie nie je iba kvôli predĺženiu životnosti boostra, ale aj kvôli tomu, aby ten booster mal vždy +/- plnú kapacitu batérie, aby následne vedel natočiť aj väčšie motory/mal viac pokusov. Ak sa o to nebudeš aspoň minimálne starať, tak čas, a pravidelné zmeny teploty v aute sa postarajú o to, že ten booster ti bude v prípade zlyhania baterky tak na dve veci, takže ho ani nemusíš kupovať a sme tam kde sme boli.

 

Tretia vec je, že nie každý sa na veci pozerá (iba) z pohľadu peňazí, ale možno ti niečo ti hovorí aj slovo ekológia. 🍃 Ak dokážem predĺžiť životnosť baterky, alebo samotného boostra tým, že si uvedomujem limity jeho prevádzky a trochu sa tomu prispôsobím, tak mi taká vec (a hocičo iné) môže slúžiť aj násobne dlhšiu dobu, čo je pre naše spoločné bydliskom s názvom Zem 🌍 vždy lepšie, ako keby sa tá vec musela vyrobiť a zahodiť viackrát, a to aj keď je to popri celkovej prevádzke osobného auta stále drobnosť. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr Svetr ja ho mam defaultne nastavene na bezeni hodinu, takze ho u kratkych jizd co konci v garazi vypinam manualne pri odchodu z auta...

 

@e1. no, nevidim dovod booster kupovat v alze. Moj dosiel z Aliexpresu, a na to, ze ho mozno pouzijem 10x za jeho zivotnost mi to pride primerane. 
Natocil spokojne niekolkokrat 3.8 a 4.0 porsche co cez zimu spia, a 3.0tdi. Na V8 som ho neskusal, tie su nonstop na nabkach.

Veci z Ciny su uz roky na kvalitativnom standarde zapadu. 
V zasade plati jednoducha poucka, ze ak to z Ciny stoji 1/3 ceny znackoveho produktu, kvalita je rovnaka. Pod 1/3 je to uz ina galaxia a treba utekat.

 

No a ja napriklad mam Superba v cennikovej cene 59tis. A dal som do neho este dalsich odhadom 10. (R20 leto, R19 zima, komplet odhlucnenie, znizeny podvozok, polep strechy a zrkadiel, polep strechy. Antiradar, rusicka laser. Spaci paketS Este ma asi za 2.000 cakaju brzdy). A stale to bude daleko od A6. Takze ano, 50 euro raz za 5 rokov a 200 euro raz za 6-7 rokov (na O3 som mal webasto, a baterka tolko vydrzala aj pri mojom pouzivani celu zimu 2-4x denne. Pri tejto vydrzi si nemyslim, ze tvoje "opatrne" pouzivanie 6-7 rokov nejako prekona) .... no, toto asi dam. 
A myslim si, ze 200 euro za tu dobu daju aj majitelia 1.4tsi. S prstom v nose.

 

Takze ty si teda kupis 4x drahsi booster, aby si mi teda vytkol, ze peniaze neries(te). Znie to prudko logicky.
Tej tvojej ironii o case nerozumiem. Pises ako jeden grafoman tu z fora. Mal nick Aleš_BX. Ten dokonca citoval na pockanie navod k obsluhe, a spamoval Skodovku v Boleslavi. Propominas ho aj tym, ze okrem siahodlhych textov z neho nic pozoruhodne nevypadlo.

Kydy co mam a nemam so svojim casom si laskavo nechaj niekam do Malaciek.

 

Moj booster za 50eur nastartoval 4 auta za sebou, a stale hlasi kapacitu 100%. Uprimne si nemyslim, ze by som toto este potreboval niekedy prekonat. A to po roku hodenia v kufri. Takze tolko k tvojej teorii a mojej praxi.

 

Hm, ekologia... ako som ti napisal vyssie, moje dobitie boostra raz za rok, verzus riadene vybijanie nabijanim telefonov a nasledne nabijanie boostra bude asi tak ucinne, ako ze ti tvoja autobateria s nepouzivanym webastom vydrzi dvojnasobok, teda 12-14 rokov.
A ked to napises takto, tak si tu nam (naschval mnozne cislo, ako ty pri tlaceni penazi na smiech.

 

Totiz kupit si vec, ktoru nasledne nepouzivas alebo si ju setris aby si usetril menej ako jej hodnotu za zivotnost auta (5x vymena baterie) je totalna Malacka komedia.

Editováno: , autor: Deliberator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že si kupuješ veci z Číny, je tvoja vec (má to svoje výhody aj nevýhody), pointa ale nebola v tom, že kde si to objednal (koniec koncov to všetko pochádza z jednej fabriky), ale v tom, že nechápeš, že ak niečo mám, čo funguje, to neznamená, že to nemôžem popri používaní aj šetriť. A ak vieš čítať, tak vidíš aj to, že som jasne napísal, že bufíka používam a to takmer vždy, prakticky ho nezapínam iba keď na to zabudnem/nestihnem, alebo keď idem z garáže.

Lenže tu bola požiadavka od niekoho, kto evidentne nebude dávať za auto 60 tisíc (takmer 1,5 mega) ak sa rozhoduje primárne medzi 110 kW motorizáciami, a tiež ho nekupuje na dva roky, ale na desať, a jasne dal najavo, že chce spraviť všetko preto aby mu auto/motor čo najdlhšie bezproblémovo slúžili (aj preto chce toho bufíka, aby neštartoval studený motor) a jasne napísal, že jeho režim prevádzky je taký aký je a ku všetkému parkuje vonku, takže pre baterku aj bez bufíka nie práve ideálna prevádzka.

Ani ty, ani ja a asi nikto v tejto sekcií fóra nemáme problém dať za novú baterku 130-200 € ak sme si vedeli kúpiť Superba za vlastné. Pointa je v tom, že ak sa dá, snažíme sa zariadiť tak, aby sme tie peniaze vôbec nemuseli dávať a preto som ja napr. poradil namiesto kúpy bufíka za 1600 € a pravdepodobne skoršej výmeny baterky, radšej doinštalovanie Pandory (alebo niečoho podobného) za zlomok ceny, pričom ani baterka nedostane tak zabrať a pravdepodobne vydrží viac. O koľko viac, nikto nevie. Možno iba o pár mesiacov dlhšie, ale možno vydrží aj tých 10 rokov kým bude auto vo vlastníctve prvého majiteľa (v kamošovej OIII napr. vydržala 9 rokov a po rekondičnom nabití sa zase tvárila byť v poriadku, ale vymenila sa aj tak), nemusíme sa baviť hneď o násobkoch.
Ja osobne som už menil v druhom aute baterku 2x za menej ako 10 rokov. Neskrachoval som kvôli tomu, ale aj tak sú to zbytočne vyhodené peniaze, kopa nervov keď som nevedel naštartovať a odísť a ku všetkému pri jednej baterke som si za toho mohol sám, kvôli zle nastavenej autokamere (moc nízko nastavené cut-off napätie) a ešte môžem byť rád, že parkujem v garáži a druhý krát som mal náhradnú baterku okamžite k dispozícií. 
Inak tu na fóre diskutujeme preto, lebo hľadáme (najlepšie) riešenia. Neriešiť to, počkať kým sa ti pokazí baterka a potom kúpiš novú je jedno z riešení (to je bez debaty), len dúfam, že sa ti baterka nepokazí a booster nezlyhá práve keď potrebuješ ísť súrne na pohotovosť (zažil som s DSG, fakt ti to neprajem).
Len potom vlastne načo si tu píšeme, že? Veď stačí jazdiť a vymeniť, nie je čo riešiť.

Ďalšia pointa je v tom, že stále nechápeš, že napriek tomu, že aj keď tu sú jedinci ktorí tu kupujú Škodovku za 60k+ a ešte do toho vrazia ďalší balík, ste stále minorita. Majorita tu má Superba ako služobné auto, alebo ak súkromné, tak ten rozpočet je u málokoho neobmedzený, tak sa tu prosím nehrajme, že si vytierame zadok eurobankovkami!

K boostru: Jasne som napísal, že stál 90 € (dnes by to bol piaty najlacnejší zo širokej ponuky zeleného zmrda), tak prečo tvrdíš, že som kúpil 4x drahší? Problém s chápaním textu, alebo si slabý z matematiky? Čo sa týka tvojej praxe, tá zatiaľ nemá žiadnu výpovednú hodnotu. Používať niečo pár rokov, zahodiť to a kúpiť nové nie je výsledok z praxe, ale obyčajný konzumný životný štýl. Takže ak chceš porovnávať výsledky, vráťme sa k tomuto, keď tvoj booster bude mať 10+ rokov. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Poprosím zkušenější o radu. Mám Superba 3 a nezávislé topeni. Zničeno nic ,se mě NT  přestalo samo zapínat  po nastartování motoru . Trvá dlouho než se motor zahřeje. Řešením je manuálně NT zapnout a pak je vše ok. NT jde zapnout manuálně i pomocí DO , ale automaticky po nastartování se nezapne. Dříve fungovalo. Nevíte kde hledat chybu?

V menu samozřejmě nastaveno vše na zapnuto.

Editováno: , autor: petre70
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze je to naka chyba v sw v jednotce radia  co ovlada casovani topeni. Parkrat se mi i kamosum stalo na aute ze neco jentak prestalo fungovat... Treba pamet sedacek...  pomohlo prehrati sw.  Tohle muze byt stejny...  Chybu v kodovani bych v tom mohl videt taky jelikoz je to prave ten sw :) A pokud si s tim nekdo hral tak se to mohlo tez dodrbat. Nejprve skus tovarni nastaveni radia a uvidis zda pomuze... treba jo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, JSvoboda napsal:

Myslim ze je to naka chyba v sw v jednotce radia  co ovlada casovani topeni. Parkrat se mi i kamosum stalo na aute ze neco jentak prestalo fungovat... Treba pamet sedacek...  pomohlo prehrati sw.  Tohle muze byt stejny...  Chybu v kodovani bych v tom mohl videt taky jelikoz je to prave ten sw :) A pokud si s tim nekdo hral tak se to mohlo tez dodrbat. Nejprve skus tovarni nastaveni radia a uvidis zda pomuze... treba jo. 

 

JSvoboda 👍

Díky moc, po prvním nastartování po resetu to vypadá, že se NT opět spustilo. 😀

Spoiler

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, neví někdo jak zapnout webasto pomocí relé? Jednoduše řečeno, chtěl bych dát do auta nějakou krabičku která by pomocí sim karty a příchozí SMS spojila dva drátky. Předpokládám že to jednotka webasta umí. Nebo je potřeba se napojit přímo na tlačítko climatronicu? Tam si nejsem jistý jestli bude fungovat když je auto zamčené a všechny jednotky "spí".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...