Přejít na obsah

Nezávislé topení


homy

Doporučené příspěvky

Byl bych s tím tvrzením opatrný. Výhřev sedačky už u SIII rekuperačnìmu nedobìjení nezabrání. Vytažení konektoru u baterky je skvělá finta. Ale ne u aut s webastem. Webasto totiž po vytažení konektoru nefunguje. 

 

Řešení je, rekuperaci nechat softwarově potlačit. 

 

Jinak webasto je nejúžasnější výbava na světě. Vůbec bych neuvažoval o jeho neobjednání z výroby. 

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 3. 2023 na 11:05, JSvoboda napsal:

Tak zde je to nastaveni v klimatizaci.Rychle se ohreje motor a da se rict ze to hned topi. Pro mne velmi prinosna funkce.

 

mM3D3S.jpeg

Není tohle přídavné elektrické topení na teplá vzduch do interieru? Hlavně u nafťáků bývá, ale i u některých benzínů...

 

Jinak já NT používám celou zimu i na krátké trasy, ať se neředí benzín olejem tolik a startuje se alespoň s zahřátým blokem/vodou (a když je teplý blok, ohřeje se rychleji i olej), takže podle mě to motoru jen prospěje, když nestartuj promrzlý... Navíc baterka je prostě spotřebák a když už to NT v autě mám, tak nepoužívat ho, aby mi baterka vydržela dele je podle mě kravina... Ten komfort, přijít k rozmerzlému autu, mít vodu na 45-50°, v interieru teplo a moct hned jet je nepřekonatelný. Semtam jezdí každý delší trasy, takže se baterka dobije a aspoň nemusím vypínat SS protože se baterka dobijí stále. S NT z výroby je automaticky větší baterie, takže by měla něco vydržet. Počáteční investice není malá (ale určitě menší než dodělání později) a za mě je to super věc, bez které bych auto už nechtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problémom Superba je práve to, že aj keď máš auto v plnej výbave vrátane NK (NT), stále tam máš "mrňavú" 68 Ah AGM baterku a nemáš inú možnosť. Oproti tomu u Passata sú baterky dve, a Audi, BMW, Mercedes dávajú do áut s vyššou výbavou a NK (NT) tiež minimálne o dosť väčšiu baterku (90-100 Ah), alebo tiež rovno dve, a nerobia to len tak zo srandy.

A áno, na jednej strane, tiež by som sa kvôli tomu neobmedzoval, ale v momente keď ti auto z jedného dňa na druhý nenaštartuje, tak rýchlo zmeníš pohľad na vec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JSvoboda napsal:

Nene  nam osobne vyzkouseno. Po vytazeni konektoru vse normalne funguje a i webasto!  Prijed ukazu ;)  A zapnuti vyhrevu RIDICOVO sedacky potlaci inteligentni dobijeni na 100% a nabiji stale 14.4V plus minus desetinka ... Prijed ukazu ;)    mam auto 8/2018

Též mám vyzkoušeno obojí. Auto 10/2021. 

 

Já se s váma nepřu. Dříve to fungovalo jak píšete. Nevím od jakého roku to funguje jak píšu já. Bohužel. Zapnul jsem výhřev sedaček, když jsem měl auto nové, a auto stále nedobíjelo. Byl jsem z toho rozčarován, to ano. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Adam Rýpar napsal:

btw: jak to je s NT, když parkujete v garáži v budově, která je v rámci budovy na úrovni země, má otevřené větrání ven + ventilaci? V zimě není auto namrzlé, ale pořád je zima:))

nevím jak to přesně myslíš, ale pokud máš zapnutou funkci Automatické přídavné topení - tedy zapnutí/vypnutí rychlého zahřátí interiéru, tak je to podle venkovní teploty, takže jak se rozjedeš, a když to máš zapnuto, tak nezávislé topení prostě topí

 

jinak vozy s nezávislým topením prý tu elektrickou spirálu nemají, to mají jen auta bez něj, potom zapnutí funkce Automatické přídavné topení - spouští tu el. spirálu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Dizzzy napsal:

 

 

O auto se budu starat, ale nechci, aby se ze me stal otrok auta a každou chvíli se bal, ze neodjedu…

Bez obav. Ta AGM to dá bez problémů. Mám to vyzkoušeno. U OIII jsem jen potlačil to inteligentní dobíjení a po 5 a půl letech baterije jako nová. A to bylo a ke webasto stále v permanenci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Clerfayt napsal:

Též mám vyzkoušeno obojí. Auto 10/2021. 

 

Já se s váma nepřu. Dříve to fungovalo jak píšete. Nevím od jakého roku to funguje jak píšu já. Bohužel. Zapnul jsem výhřev sedaček, když jsem měl auto nové, a auto stále nedobíjelo. Byl jsem z toho rozčarován, to ano. 

 

Když je Gateway s indexem AA a novější nelze potlačit inteligentní nabíjení vyhrevem sedadel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U VW maj auta s NT dve baterky coz je vyhoda, muze NT bezet klidne i 3-4 plne cykly ( cykl = 1h podle urovne vetraku )  Ale ze zkusenosti jiz vime ze v poradnych mrazech staci 1h a v aute je prijemne a namraza pryc. Horsi by to u Skody bylo v pripade druheho ci tretiho cyklu. Pocitam ze v pulce druheho cyklu uz se vypne aby si nastartoval protoze V klesnou pod 11.3V. Uplne jsem to jeste nevyzkousel, nebyly uplne mrazy. Ale vetsi baterka ci dve je podstatna vyhoda ale taky se tam musi obe baterky dobijet a to jde urcite hur nez nas prcek 68/70Ah :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď, alebo ešte naštartujem z posledného, zaregistrujem horší štart a vymením baterku bez toho aby som zostal niekde trčať. A hlavne mi vydrží baterka dlhšie, čo u niekoho môže znamenať, že ju vôbec nebude musieť meniť (lebo predá auto skôr).
Ale hovorím, tiež sa neobmedzujem čo sa týka bufíka, ale keby som parkoval vonku a jazdil s ním do robotoy a späť iba pár kilometrov aj to iba za pár minút, asi by som nenechal bežať bufíka denne 2x 20-30 minút.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, mám (ale aj o ten sa treba starať: raz za 3 mesiace vybiť a nabiť), ale to nemení nič na tom, že Škodovka má batérie dimenzované na hrane. Utiahne to, funguje to, ale mala by tam byť väčšia baterka ako v bežnej Octavií. Veď si zober, že moja 11 ročná Fabia II ešte bez rekuperácie mala z fabriky 60 Ah baterku. Teraz v nej mám 65 Ah, a do Superba dajú 68 Ah, a viac ako 70 Ah AGM tam jednoducho nedostaneš?

P.s.: Sám mám bufíka a ak v zime parkujem vonku, zapínam ho takmer vždy, v lete zase používam vetranie interiéru, ale aj tak platí vyššie napísané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@e1. neblazni, ze by si booster vybijal a nabijal kazde tri mesiace.

Je to li-ion.

Stoji 50 euro.

Ked za 5 rokov umrie, kupis novy. 
Vykonavat 20x nejaku aktivitu s vybijanim a nabijanim za 50 euro mi pride nehodne mojho casu a hlavne uplne zbytocne. 

 

Ze by v skodovke mala byt vacsia baterka je bez diskusie. Ale je to ojebane. Tak ako odhlucnenie, napravnica, plasty interieru a vlastne vsetko.
Vedel si to ked si to kupoval, a aj tak si si nekupil A6 avant. 


Tak sa hadam mozeme vratit naspat k webastu. Pri aute za 60k je asi 200 eurova baterka raz ta par rokov nezmysel riesit. Webasto webastuje, ked bude baterka odchadzat, kupi sa nova. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, e1. napsal:

Ale hovorím, tiež sa neobmedzujem čo sa týka bufíka, ale keby som parkoval vonku a jazdil s ním do robotoy a späť iba pár kilometrov aj to iba za pár minút, asi by som nenechal bežať bufíka denne 2x 20-30 minút.

Proč? Přesně takhle to používám. Bufík od podzimu do jara 2x denně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doplnění - psal jsem do Boleslavi mail, jak pochopit tu položku "Automatické vypnutí/zapnutí nezávislého topení" v menu, jestli to opravdu natvrdo Webasto vyřadí z provozu nebo se i tak od nějaké teploty automaticky pustí. Bohužel odpověď nijaká - to my nevíme, s tímto dotazem musíte navštívit autorizovaný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosmicboy zrovna tato polozka mi prijde na pomery skodovky extremne srozumitelna. Az si ani nedovedu predstavit jine vysvetleni, nez:


Neni zaskrtnuto = zapina se pouze manualne.

 

Je zaskrtnuto = zije si svuj zivot.

 

ad. "Dulezite je kolik pak najedes kilometru...." tak toto jak je psano v tomto i jinych tematech je sumafuk od doby inteligentniho dibijeni/rekuperace.

Stalo se mi osobne, ze jsem po 800km dorazil s vybitejsi baterii, nez byla, kdyz jsem vyjel. 
Dikybohu za potlaceni rekuperace.

Editováno: , autor: Deliberator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to zvojtil, omluva - v tom menu se ta položka nejmenuje nezávislé topení, ale přídavné topení. Je otázkou jestli se "přídavné" rovná nezávislému, což je k diskuzi...

 

K těm km - určitě s Tebou souhlasím, já spíš myslel extrém, který původně zmínil autor, tj. 2x týdně 4 km. To mě přijde na baterku zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz to tu nekdo psal. Auta s NT pouzivaji jako pridavne topeni nezavisle topeni. Auta co nemaji NT pouzivaji pridavne elektricke...   Tak by to melo byt a je to i logicke. A je to tak jelikoz kdyz nastartuju a mam NT a zaskrtnute to nastaveni pridavneho topeni tak zacne hucet bufik ale kontrolka NT nesviti! A auta co nemaji bufik tak maji pridavne elektricke zahrivadlo.

Editováno: , autor: JSvoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...