Leden 8, 20178 r Neboj bude, len časom ešte je to málo a hlavne ak to umyješ a namočíš kotúče a odstavíš pokiaľ nebudú vysušené ...
Únor 20, 20178 r Ahoj, přidám mojí zkušenost s reklamací zrezlých zadních bubnů. Minulý týden jsem dal auto na první servis po 30t km a na garanci jsem nahlásil zrezlé zadní bubny. Při prvním tel. hovoru ohledně auta mi bylo oznámeno, že reklamaci zamítají. No ale nedal jsem se. Auto jsem si nepřevzal a místo toho jsem si zavolal přímo garančního technika. Po cca 1,5h diskuzi co se mě snažil přesvědčit, že to není možné reklamovat, nakonec poslal ofiko reklamaci Škodovce a světe div se, Škodovka výměnu potvrdila. Pro zajímavost stojí celkem 3400 Kč bez práce. Upraveno Únor 20, 20178 r od vaklaf
Únor 22, 20178 r Naprosto stejná hrůza u firemní F3, zadní kotouče v mizerném stavu po 1,5 roku a 35000km. Ještě že mám bubny, ty sice oreznou, ale jinak bez potíží.
Únor 22, 20178 r Bubny tě takhle na pracovní ploše nikdy nezreznou. Korozi na zadních kotoučích bych nedramatizoval, Taky je mám orezlé a když se dívám po ostatních autech, tak je to tak 50 na 50 rez - nerez. Když je vyměníš, tak to bude za rok stejné a to za to nestojí. Spíš by to chtělo přehodnotit způsob brždění, víc brzdy zatěžovat, aby se rez sedřela než se zažere do hloubky, vydře destičku a pak se toho nezbavíš.
Únor 22, 20178 r Pri zadných kotúčoch je problém preto že po umytí auta, skoro nikto nevysuší zadné kotúče lebo pri brzdení sa vysušia predné, zadné treba s citom cez ručnú brzdu. Pri klasickom brzdení sa zadné nezohrejú aby sa vysušili. Po odstavení bez vysušenia si všimnite aký povlak hrdze je na nich po umytí....... Upraveno Únor 22, 20178 r od Eric_
Únor 22, 20178 r To nemusis ani myt. V zime je vody vsude dost. Pak to auto tyden stoji a je to. Rez mi tolik nevadi. Pokazde to zas obrzdim, ale asi se zapekl nebo vzpricil nejaky bordel v deskach, protoze uz pri mirnem pribrzdeni do drhne a vydava pazvuky. Navic se tam objevily krome podelnych i ty pricne ryhy. Ceka me za chvili zase olej, tak to vemu pri jednom... Upraveno Únor 22, 20178 r od epo
Únor 23, 20178 r Neco podobneho jsem mel na FI. Jezdil jsem hodne defenzivne a tohle byl vysledek - na prednich kotoucich. Po 75tkm byly desticky puvodni a jako nove, kotouce velmi podobne orezle, predevsim na vnejsim obvodu. BTW, ty pricne ryhy nechavaji desticky po parkovani se zatazenou rucni brzdou, neni to na zavadu, jen optika.
Únor 23, 20178 r Coz o to. Nebrzdim, kdyz nemusim. Predek vypada lip a ten selest pri brzdeni se mi zda, ze jde zezadu. Kazdopadne uz nekolikrat jsem pozoroval, ze kdyz prijedu v patek nekam, auto odstavim a vedle me stoji jine znacky, tak v nedeli, kdyz prijdu k autu, orezle kotouce ma jen Fabka a to jeste povlak, jak kdyby mesic stala v desti :-( Rucku davam na krev, tak verim, ze je to z toho, i kdyz vepredu jsem si taky vsimnul vlasove pricne ryhy...
Únor 23, 20178 r Muze byt I vepredu - staci intenzivneji zabrzdit (a tim desticky a kotouce hodne ohrat) a po zastaveni zustat stat na brzde. Po nejake dobe se tam tohle objevi. Je to v podstate prenos trochy material z desticky na kotouc.
Únor 23, 20178 r před 2 hodinami, epo napsal: Coz o to. Nebrzdim, kdyz nemusim. Predek vypada lip a ten selest pri brzdeni se mi zda, ze jde zezadu. Kazdopadne uz nekolikrat jsem pozoroval, ze kdyz prijedu v patek nekam, auto odstavim a vedle me stoji jine znacky, tak v nedeli, kdyz prijdu k autu, orezle kotouce ma jen Fabka a to jeste povlak, jak kdyby mesic stala v desti :-( Rucku davam na krev, tak verim, ze je to z toho, i kdyz vepredu jsem si taky vsimnul vlasove pricne ryhy... Přesně jak píšeš, odstavím auto v pátek vedle O2, která má 180 tisíc a v pondělí jsou jak liška a Octa je má čisté, nehledě na to že je má pohledově ve výrazně lepším stavu, myslím tím jen zadní, přední jsou ok.
Březen 31, 20178 r Posílám stav mého zadního brzdového kotouče v 16.000 km (stáří 1,5 roku). Není to moc vidět, ale je tam cca 0,5 mm hluboké rýhy (celkem asi 8 rýh). Snažil jsem se reklamovat, ale dle jejich vyjádření jsou závady u dílů starších 6 měsíců, nebo nad 10.000 km brány jako "běžné opotřebení". Jen pro zasmání přikládám přepis našeho rozhovoru se servisním technikem: Já: Jak myslíte, že k tomu mohlo dojít? On: Tak povětrnostní vlivy... Já: Co konkrétně máte na mysli? On: No, letos třeba byla krutá zima... Já: Jako že ty kotouče moc promrzly? On: No tak když máte venku -20 stupňů, tak ty kotouče odchází... Navíc když jezdíte někde, kde je chemickej posyp, tak to potom rezne... Já: Takže raději jezdit tam, kde se sype písek namísto soli? On: To ne, to se vám tam dostanou kamínky a ty to ničí. Já: Tak ale ten brzdový systém by měl být koncipován tak, aby vydržel jak zimu, tak kamínky, ne? On: Ale to není jenom o tomhle, ale třeba auto necháte dlouho stát před barákem, tak zrezne... Já: No a co mám dělat? Nejprve jste mi zakázal jezdit na posolených silnicích, pak na silnicích bez posypu a teď už nemůžu ani stát před barákem. Upraveno Březen 31, 20178 r od Tomkins
Březen 31, 20178 r Já bych řekl, že by toto vyřešily nebo tomu předešly tvrdší brzdové destičky. Tvrdé tak, aby je rez nevydírala, naopak aby destičky sedřely rez z kotoučů bez vlastního opotřebení.
Březen 31, 20178 r no on měl ale ve většině věcí pravdu. Až na ten mráz a trochu zmatené "běžné opotřebení". Je to tak, že opotřebení není nikdy vada. Nový občanský zákoník vedle toho rozlišuje lhůtu 6 měsíců, při které se při reklamaci přesouvá důkazní břemeno z prodávajícího na kupujícícho. Pokud by to bylo do 6 měsíců, musí oni dokázat, že to je "běžné opotřebení" (asi by nebyl problém), pokud je to přes 6 měsíců, musíš to dokázat ty, že to běžné opotřebení není. podle mě tu od okraje postupující rez zastavíš jedině tak, že budeš intenzivněji brzdit, hlavně před odstavením auta za deště nebo po jízdě v zimních sračkách to chce pořádně prošlápnout. Schválně se podívej, jak vypadají vnitřní strany předních kotoučů.
Březen 31, 20178 r Jo, moje kotouce vypadaji po dvou zimach zrovna tak... ale auto brzdi stale stejne dobre, tak jsem je jen nechal pri vymene oleje zkontrolovat a hotovo.
Duben 3, 20178 r Co mě štve, že všechny reklamace brzd se zamítají automaticky jen na základě toho, že máte auto déle než 6 měsíců, nebo najeto více než 10.000 km. Když jsem chtěl oficiální zdůvodnění, servisák mi dal jejich vnitřní předpis, kde je jasně napsáno, že bez ohledu na druh poškození je jakákoliv vada po více než 6 měsících hodnocena jako běžné opotřebení. Takže alespoň už vím, proč tak ochotně rozdávají zdarma záruku na 5 let a 100.000 km. Nic je to nestojí, když pak reklamaci stejně zamítnou. Upraveno Duben 3, 20178 r od Tomkins
Duben 3, 20178 r By jinak tezce prodelali No a co ty seriove kotouce a desky vymenit za neco lepsiho? Vsechny treba nereznou jak tyhle "ciny" z MB...?
Duben 3, 20178 r Před hodinou, Tomkins napsal: Když jsem chtěl oficiální zdůvodnění, servisák mi dal jejich vnitřní předpis, kde je jasně napsáno, že bez ohledu na druh poškození je jakákoliv vada po více než 6 měsících hodnocena jako běžné opotřebení. Neřekl bych, že nějaký vnitřní předpis je nad zákonem. Tak jestli chceš dát víc za právníky než za kotouče ..... Tvoje opotřebení kotoučů bych taky označil jako běžné. Není to pěkné, ale je to běžné.
Duben 3, 20178 r Zase na druhou stranu takove "postrašeni" právnikem nebo tim že to zmedializuji třeba v černých ovcích by možná stálo za pokus.Jinak reklamace u Škodovky je hnus,zkušenost z okoli.
Duben 3, 20178 r Ty jsou krásný. Když se jezdí a brzdí tak vypadaj takhle. Když se nejezdí, nebo jezdí a brzdí málo, tak vypadaj jako na obrázku vejš
Duben 3, 20178 r Tak to teda porovnajte páni s mojimi - Fabia Combi MR 9/2015 - style, 1,2TSI - 66kW. Takto vyzerajú zadné. Zajtra som v servise. Som zvedavý na ich reakciu.
Duben 4, 20178 r Pridam i ja aspon zadne. Cez zimu najazdenych takmer 8 000, stav pri foteni cca 13 000km. Cervenu som daval ja, len to oblepenie sa mi riesit nechcelo tak to nevyzera najkrajsie Este ma caka natierat predok, tak ak nezabudnem mozem cvaknut
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.