Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

před 11 hodinami, shrek_85 napsal:

@Lancelot Pokud chceš vyměnit FS III za FN 3, tak musíš mimo jiné vyměnit těhlice.  U FS III chodí brzdové destičky přímo po těhlici a vodící kolíky se šroubují do závitů v těhlici, zatímco u FN 3 jsou v těhlici jen vyvrtané díry bez závitu pro přišroubování držáku třmenu brzdy, který se tam montuje jako samostatný díl.

 

Co konkrétně je na FS III tragického?  Mám je na F1 a jsou prakticky bezúdržbové.  Přehřát se mi je taky ještě nepodařilo, i když je fakt, že s tím nejezdím raly, ani nepřevážím auta na přívěsu.

Fakt to jsou FS III úplně stejné jako na FI? Protože na FI jsem s nimi neměl problém, tam vydržely dlouho. Tady na FIII odešly poprvé v 32 tis. km, teď vypadají ok, ale v některých rychlostech lehce vibrují a občas pískají.

Na Polu mám 66 tis. km a brzdy původní, ale občas pískají, zejména levý přední - věci které jsem na FI nikdy neřešil a to jsem měl za 230 tis, km jen dvoje kotouče a 4 sady desek. Bubny se dělaly repas jen jednou.

A zase se mi nezdá ten výkon o tolik větší, že bych brzdy kvůli němu více namáhal v FI jsem měl 55kW.

 

Ale pokud je to složité, tak to kašlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem přesvědčený, že za špatný stav zejména zadních kotoučů můžou destičky. Když jsou moc měkké, tak i tečka rzi do destičky vydře drážku a celý kotouč jde rychle do háje. Tvrdá destička rez snáze a rychleji sedře. Teď jen jak poznat tvrdost destičky. Tady https://forum.skodahome.cz/topic/134654-brzdy/?do=findComment&comment=2458498 je alespoň nějaká značení, ale není to to co myslím. Já měl destičky (přední) FF a bez problémů, ale vpředu problémy nebývají. Vzadu mám nějaké ROADHOUSE, označené nejsou a i když to není úplně ono, tak jsou nejlepší jaké jsem kdy měl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, dnes se má moji FIII rok 2015 najeto 89tis objevila problém. Při brzdění je slyšet od přední nápravy pravidelně bouchání při každém otočení kola. Nevím si s tím moc rady celá přední náprava včetně silentu na ramenech je nedávno nová tak mě napadají jedině kotouče. Zvuk se objevuje pouze při brzdění po uvolnění pedálu ke klid. Přiložil jsem video na kterém jedu na první rychlost na volnoběh a zlehka šlapu na brzdu

Editováno: , autor: Fus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@FusSeš si jistej, že to dělá jen při brždění?  Když jedeš na jedničku a prudce přidáváš a ubíráš plyn, tak to nic nedělá?  Natočení volantu na to nemá vliv?  Zkontroluj si, jestli máš dotažené šrouby kol.  Ty šrouby drží i brzdové kotouče.  Zjisti si na které straně auta to je slyšet.  Pokud to nejde poznat zevnitř, tak to musí poslechnout někdo zvenku, kolem koho projedeš.  Na té straně, ze které jde ten zvuk, zvedni auto heverem, aby bylo kolo ve vzduchu.  Pak zkus rukama zakývat kolem ve všech osách, jestli tam není vůle.  Taky zkus rukama otočit kolem dopředu/dozadu a poslouchat, jestli přitom neklepou klouby poloosy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

V poslední době po každém delším stání většinou 5 a více dní, auto na první sešlápnutí auto nebrzdí, jak jsou orezlé kotouče (najeto mají i s deskama 45 tis.km). Fakt nevím, z čeho to dělají, to jsem u jiných aut nezažil a taky stála odstavena delší čas (třeba Polo taky stojí týden, brzdy drhnou ale brzdí - mají 70 tis.km). Jinak nejezdím kloubouka a když už tak dálky po dálnicích, kde jsou brzdy dost potřeba.

Dnes jsem jel, po týdenním stání, a pravá brzda po 5 km ve městě vypadala takto :/ Na první šlápnutí to vůbec nebrzdí, když se mi to stalo poprvé tak jsem byl před křižovatkou dost zaskočen, teď už s tím počítám.

 

IMG_20210223_132128.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, objednal jsem si z netu komplet nové desky a kotouče od ATE. Zadní desky mi přišly bez držáků - viz obrázek č.18. Některé značky je dávají k deskám, ale ATE zrovna ne. Nedokázal byste někdo zjistit číslo těch držáků segmentů? Abych si to moh doobjednat. Našel jsem akorát 1K0 615 231 B, ale nedal bych ruku do ohně za to, že to je ono.

 

Dík.

image.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Na tom moc neušetříš.  Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ.  Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit.  Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodržování servisních intervalů je taky podmínka k uznání reklamací a PP tě na náštěvu AS pošle. Mě to čeká cca za měsíc. Jinak jak nylo nahoře psáno, první výměna po 3 letech a další po 2. Přiznám, že to taky moc u dalších dvou starších aut nedodržuji, ale ne až 12 let😄, protože tahám vlek a vroucí brzdovka u nás v kopcích není nicmoc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, shrek_85 napsal:

Na tom moc neušetříš.  Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ.  Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit.  Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.

 

Není to o penězích, prostě jen mě to nebaví řešit a navíc ani moc nevěřím že to AS reálně udělá a pokud ano tak to zcela jistě pořádně neodvzdušní a výsledek bude ještě horší než před výměnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, shrek_85 napsal:

Na tom moc neušetříš.  Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ.  Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit.  Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.

 Spotřebuješ dle dílenské příručky 1,15 litru  brzdovky, tedy i se spojkovým okruhem.  Mám zprávy od známých, že se jim v autorizáku často "nechce"  ten spojkový okruh dělat (odvzdušnňovací šroub u spojkového válečku byl zaprášený a netknutý, ani stopa po povolování).  Já když si to dělám sám doma , tak spotřebuji cca 1.5 litru.

Jinak opravdu nevím, jestli po těch 12 letech vůbec někdo povolí odvzdušňovací šroub, spíše ho urve!

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, 15degren napsal:

Není to o penězích, prostě jen mě to nebaví řešit a navíc ani moc nevěřím že to AS reálně udělá a pokud ano tak to zcela jistě pořádně neodvzdušní a výsledek bude ještě horší než před výměnou.

 

Nikdy jsem s tímhle při výměně neměl v AS problém - nechápu tedy tvoji logiku, zvlášť pokud neřešíš tu samotnou částku za brzd. kapalinu.

Za mě je to bez výměny po tolika letech hazárdérství.

Třeba Ti tohle napoví, proč ji měnit :

https://www.garaz.cz/clanek/brzdova-kapalina-co-o-ni-nevite-a-proc-ji-musite-menit-21006368

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo teorii znám dobře, v praxi jsem zatím problém nepocítil...

v září jsem vytáhl mašinu po otcovi z roku 2001 nikdy neměněná kapalina. Přední kotouče jsem při jízdě rozžhavil do běla, nicméně brzdilo to perfektně...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, shrek_85 napsal:

Na tom moc neušetříš.  Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ.  Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit.  Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.

Ale s 12 let starou a nevyměněnou brzdovkou bych opravdu nechtěl sjíždět Grossglockner!

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...